Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
53. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København vinder

    25 47.17%
  • Uafgjort

    11 20.75%
  • Åh nej og gud forbyde det - BØF vinder

    17 32.08%
Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 85

Emner: Optakts- og kamptråd FC København - Brøndby IF 1/4 2024 kl. 14:00

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    894

    Optakts- og kamptråd FC København - Brøndby IF 1/4 2024 kl. 14:00

    Mandag den 1. april spiller vi første kamp i årets mesterskabsspil. Vi får besøg af de unævnlige fra Vestegnen!

    Da Kiwi holder påskeferie? Eller spiser kiwi? Så tillader jeg mig at oprette en tråd.

    Kampen spiles i Parken og dømmes af vores alle sammens Sandri Putros - "slår kors" som Ktulu ville skrive.

    Truppen er endnu ikke udtaget. Det nævnes dog at Scott skulle være klar, samt at Claesson og Vavro er i spil til kampen.

    På skadeslisten er Kocho, Theo Sander og Boile.

    Skulle man være uden billet, på ferie eller sløv, så vises kampen på 3+ kl. 14. De har sikkert en lang og ligegyldig optakt også...

    Sejr! Selvfølgelig...

    Og undskylder min uduelighed - det er den 01.04.24 :-( Kan ikke rette i overskriften kan @debatredaktionen ?
    Sidst redigeret af thomasroy : 30.03.24 kl. 10:47

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    894

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Ja, ja - gik lidt stærkt (og er ikke lige så god som Kiwi). Det er den 1. april

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Da Kiwi holder påskeferie? Eller spiser kiwi? Så tillader jeg mig at oprette en tråd.
    Kiwi har tilbragt de seneste knapt 10 dage på hospitalet fordi Kiwis far er alvorligt syg, så Kiwi er pt. fokuseret på andre ting.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    894

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Kiwi har tilbragt de seneste knapt 10 dage på hospitalet fordi Kiwis far er alvorligt syg, så Kiwi er pt. fokuseret på andre ting.
    God bedring til din far - og klart du er det!
    Sidst redigeret af thomasroy : 30.03.24 kl. 11:21


  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Første kamp i 10 trins raketten der skal føre til endnu et mesterskab. Lidt arrogant så er der 3 hold der skal kæmpe om mesterskabet og hvis FCM og Brøndby vinder i første runde, så afskriver jeg næsten vores chancer for guld i år. Selvom 5 eller 6 point godt kan indhentes, så tænker jeg faktisk at 5 OG 6 point er en rigtig stor mundfuld. Så BØF må ikke få momentum fra start med point på deres sværeste udebane - vi skal simpelthen have 3 point og rykke forbi - førstepladsen kan teoretisk nås, men det anser jeg ikke som særligt sandsynligt, mon ikke FCM hjemme over FCN nupper 3 point.

    God kamp til alle


  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,219

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Putros dømmer på banen og Tykgaard sidder i VAR vognen. Er der en venlig sjæl der får byttet rundt?
    Sidst redigeret af djurlander : 31.03.24 kl. 10:47
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    809

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Truppen er udtaget og Christian Sørensen er endnu en gang udeladt:
    01. Kamil Grabara
    31. Alex Rúnarsson

    02. Kevin Diks
    03. Denis Vavro
    19. Elias Jelert
    22. Peter Ankersen
    24. Birger Meling
    26. Scott McKenna

    07. Viktor Claesson
    08. Magnus Mattsson
    09. Diogo Gonçalves
    10. Mohamed Elyounoussi
    12. Lukas Lerager
    30. Elias Achouri
    33. Rasmus Falk
    36. William Clem
    39. Oscar Højlund
    40. Roony Bardghji

    11. Jordan Larsson
    14. Andreas Cornelius
    18. Orri Óskarsson

    Nu er vi kommet til Mesterskabsslutspillet og der er således nærmest ingen "bløde kampe" tilbage. Derfor skal vægten/fokus på de sikre sejre være endnu større og så må udviklingen af holdet/indslusningen af unge spillere/forskellige afprøvninger gemmes til træningskampe eller næste sæson. I forlængelse af det skal Neestrup gøre det han så ofte har sagt og stille med det absolut stærkeste hold på dagen hver gang. Der er som altid kæmpe forskel på at vinde Mesterskabet og at blive nummer 2 - i år skal man så også huske at Mesteren skal spille Champions League-kvalifikation, mens nummer 2 skal spille kvalifikation til Conference League. I de europæiske turneringer vil der således være gigantisk forskel.

    Mit bud på startopstillingen er derfor at den bliver identisk med den 17. marts:
    Grabara
    Jelert - Diks - McKenna - Meling
    Elyounoussi - Falk - Goncalves
    Mattsson - Oskarsson - Achouri
    Jeg er mest i tvivl om Lerager eller Claesson ikke godt kunne starte i stedet for Goncalves eller Oskarsson.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    809

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    I fredagens Pokalkamp mellem agf og fcn i Farum er en større gruppe udebanetilhængere blevet bortvist fra de neutrale tribuner - og det er interessant at agf tilsyneladende er overraskede. Der er flere vinkler på det og på en måde ville det i teorien være godt hvis hjemme- og udebanefans kunne sidde fredeligt sammen og diskutere kampen på blandede tribuner - selv i ærkerivalopgør som det forestående. Det ville garanteret give en masse anerkendelse og good-will fra folk der ikke er fodboldsfans og forstår sig så meget på kulturen - og samtidig ville det gøre at selv børn kunne opleve de største ærkerival-opgører. Når dette er sagt vil jeg selv gerne være fri for udebanefans på mandag og have det ekstremt stramt med at nogen (fx på samme tribune) jubler over et mål imod FC København. De mest intense stemninger som også kan være fede at opleve og give en masse adrenalin ville heller aldrig ske, hvis vi alle sammen blot var rigtigt gode venner omkring fodbold. Således hælder jeg mod at alle stadions skal være gode til at informere og bortvise fans af udeholdet medmindre de kan holde sig fuldstændigt neutrale på tribunen under kampen. Det giver større værdi for mig at være fri for udebanefans i Parken end at jeg ville kunne have lov til at stå og skabe mig åndsvagt på en tribune på fx Hjalte Park.

    Jeg finder det også interessant at det lige er fcn sagen denne gang omhandler, da de virker til at være nogen af dem der har størst fokus på at holde deres neutrale tribuner fri for udebanefans. Jeg har fx selv oplevet at ville købe billetter til et neutralt afsnit i Farum, fordi nogle bekendte ikke havde loyalitetspoint nok til at få billet til vores afsnit. På fcn's hjemmeside kom en fejlmeddelse i processen med at vælge billet og ved henvendelse fik jeg af vide at jeg var registreret i deres system som fan af FC København og således kun kunne købe billet til afsnit dedikeret til vores fans. Det var jeg overrasket over, men mine venner var heldigvis ikke registreret hos fcn, så det lykkedes dem selv at købe billet til neutralt afsnit.

    Burde man et eller andet sted ikke kunne sidde i hvilken som helst trøje og juble eller synge på hvilken som helst tribune uden at føle at nogen var imod én? Ville det ikke gøre hele spillet lidt ligegyldigt?
    Det har selvfølgelig været diskuteret før, hvor vi også har oplevet store grupper af fx tyske udeholdsfans på neutrale tribuner, men synes at det igen kunne være en interessant debat.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,858

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Steffen_Corleone Se meddelelser
    I fredagens Pokalkamp mellem agf og fcn i Farum er en større gruppe udebanetilhængere blevet bortvist fra de neutrale tribuner - og det er interessant at agf tilsyneladende er overraskede. Der er flere vinkler på det og på en måde ville det i teorien være godt hvis hjemme- og udebanefans kunne sidde fredeligt sammen og diskutere kampen på blandede tribuner - selv i ærkerivalopgør som det forestående. Det ville garanteret give en masse anerkendelse og good-will fra folk der ikke er fodboldsfans og forstår sig så meget på kulturen - og samtidig ville det gøre at selv børn kunne opleve de største ærkerival-opgører. Når dette er sagt vil jeg selv gerne være fri for udebanefans på mandag og have det ekstremt stramt med at nogen (fx på samme tribune) jubler over et mål imod FC København. De mest intense stemninger som også kan være fede at opleve og give en masse adrenalin ville heller aldrig ske, hvis vi alle sammen blot var rigtigt gode venner omkring fodbold. Således hælder jeg mod at alle stadions skal være gode til at informere og bortvise fans af udeholdet medmindre de kan holde sig fuldstændigt neutrale på tribunen under kampen. Det giver større værdi for mig at være fri for udebanefans i Parken end at jeg ville kunne have lov til at stå og skabe mig åndsvagt på en tribune på fx Hjalte Park.

    Jeg finder det også interessant at det lige er fcn sagen denne gang omhandler, da de virker til at være nogen af dem der har størst fokus på at holde deres neutrale tribuner fri for udebanefans. Jeg har fx selv oplevet at ville købe billetter til et neutralt afsnit i Farum, fordi nogle bekendte ikke havde loyalitetspoint nok til at få billet til vores afsnit. På fcn's hjemmeside kom en fejlmeddelse i processen med at vælge billet og ved henvendelse fik jeg af vide at jeg var registreret i deres system som fan af FC København og således kun kunne købe billet til afsnit dedikeret til vores fans. Det var jeg overrasket over, men mine venner var heldigvis ikke registreret hos fcn, så det lykkedes dem selv at købe billet til neutralt afsnit.

    Burde man et eller andet sted ikke kunne sidde i hvilken som helst trøje og juble eller synge på hvilken som helst tribune uden at føle at nogen var imod én? Ville det ikke gøre hele spillet lidt ligegyldigt?
    Det har selvfølgelig været diskuteret før, hvor vi også har oplevet store grupper af fx tyske udeholdsfans på neutrale tribuner, men synes at det igen kunne være en interessant debat.
    Jeg har været på 9 af de 11 nuværende udebanestadions med min søn. Da han er 8, tager vi gerne plads blandt hjemmeholdets tilhængere. Selv om det er hans drøm at stå blandt vores fans og give den gas, så synes jeg ikke han har været stor nok - det ændrer sig dog, når vi skal til Silkeborg. De to stadions han ikke har været på er Hvidovre og BØF - af helt logiske grunde. Det problem AGF oplevede mod FCN, har jeg aldrig oplevet på jyske stadions eller i Odense. En bondsk bemærkning, javel, men aldrig noget der nærmer sig bortvisning, og det til trods for, at vi gerne giver den gas. Jeg har til gengæld oplevet det netop i Farum. Her var vagterne direkte fjendtlige overfor en knægt, der på det tidspunkt kun var 6, og vi gik faktisk før tid, da han havde mistet lysten til kampen.

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,219

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Hverken fanradioen eller Absalon has lavet optakt til derby. Det er ikke godt for min derbymyldrebæs mave
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    894

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Hverken fanradioen eller Absalon has lavet optakt til derby. Det er ikke godt for min derbymyldrebæs mave
    Det påsk!

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,432

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    https://www.fck.dk/nyhed/start-11-mod-broendby-if-19

    Startopstillingen er klar. Nok ca som forventet.

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,538

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Der røg det guld.

    Tænk sig de har 2 chancer i anden halvleg de scorer på.

    Det muligt vi har mere spil i anden halvleg og skaber nogle chancer, men alt for mange gange tøver vi og spiller tilbage til Grabara.

    SUK det er skuffende.


  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Vores hold lider af at være uendeligt skævt sammensat. Diks, Jelert, Falk, Mattson og Claesson spiller i dag ude af position. Det er halvdelen af holdet, og hold da op hvor kan det mærkes. Især Diks forsvarsspil på serie 2 niveau ved Kvistgaardens mål er jo himmelråbenede - alt han skulle gøre var at holde sin position og lukke af for venstrebenet.

    Det er et rigtig trist eftermæle Falk får på den 6'er, det bliver bare virkelig aldrig godt - og FCK kan nok først komme videre for alvor når han beslutter at tage næste skridt. Han ville have været en endnu større legende, såfremt han var sluttet af på 8'eren - men trænerne ser åbenbart et eller andet i ham på den 6'er som vi andre ikke gør.

    Det er sjældent at jeg peger mod træneren, men i den her kamp peger pilen godt nok mod Neestrup. Han havde nærmest en fuld kampklar trup til rådighed, og fejler i stor stil.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm


  21. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,563

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Vi dominerer dem jo totalt i anden halveg indtil de scorer.
    Og da Corner kommer ind laver vi ikke andet end at losse lange bolde op på ham.
    Hvorfor i alverden fortsætter vi ikke med vores eget spil som vi havde god succes med?

    Hold nu kæft hvor er det pinligt

  22. De følgende 7 brugere er enige:

Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 11.03.24, 21:15
  2. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 04.03.24, 11:54
  3. Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 27.02.24, 16:25
  4. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 20.02.24, 22:46
  5. Svar: 56
    Sidste Meddelelse: 15.02.24, 16:22

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •