Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
53. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København vinder

    25 47.17%
  • Uafgjort

    11 20.75%
  • Åh nej og gud forbyde det - BØF vinder

    17 32.08%
Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456
Viser resultater 76 til 85 af 85

Emner: Optakts- og kamptråd FC København - Brøndby IF 1/4 2024 kl. 14:00

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,161

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Mhs. til Jelert, så er det jo ikke første gang man ser en høj bold ryge forbi ham, hvor han virker total forvirret. Igen det er jo konsekvensen af at satse på unge spillere ud fra vores strategi. Det vil koste point og formentlig også mesterskaber going forward, det må vi jo bare accepterer da vi i den grad også fremover vil satse på 100 mill salg af vores unge kuld.

    Medmindre PC og ledelsen ændrer strategi, så tror jeg godt der kan skydes en lang pil efter CL hvert andet år. Ja lige nu kan PC trække den op af hatten da vi har været i 2 CL i streg, men jeg tror ikke det holder på sigt.
    Jeg tror heller ikke, at CL hvert 2. år holder på sigt, men det skyldes nu nærmere hårdere konkurrence i både superliga og hos de klubber i Europa som vi slås med. Jeg tror, at der skal skrues kraftigt op for budget, hvis det mål skal holdes i fremtiden, og det er jeg desværre bange for, at bestyrelsen ikke vil. I den forstand er det selvfølgelig godt, at man kan vise et kæmpe overskud på baggrund af CL (det indikerer at det er en god ide at investere sportsligt), men omvendt er det måske uheldigt, at kræmmerne nu tror vi kan komme ind i CL relativt "fast" med nuværende budget.

    Hvad tænker du for øvrigt er problemet i strategien i denne sammenhæng? Vi går vel ikke allin på unge spillere (se hvor få der startede mod BIF) i den forstand, at det bør koste på truppens kvalitet overall. Det handler primært om, at vi hellere vil fylde "breddepladserne" med egne talenter (Clem, Højlund, Froholdt, Roony, Orri) end med ældre spillere udefra, hvis det er muligt. Mht Jelert så er han godt nok ung, men han er efterhånden ganske rutineret og er på A-landsholdet. Jeg tænker ikke lige at hans fejl kan bruges som et eksempel på fejlslagen strategi med unge.

  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,538

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hvad tænker du for øvrigt er problemet i strategien i denne sammenhæng? Vi går vel ikke allin på unge spillere (se hvor få der startede mod BIF) i den forstand, at det bør koste på truppens kvalitet overall. Det handler primært om, at vi hellere vil fylde "breddepladserne" med egne talenter (Clem, Højlund, Froholdt, Roony, Orri) end med ældre spillere udefra, hvis det er muligt. Mht Jelert så er han godt nok ung, men han er efterhånden ganske rutineret og er på A-landsholdet. Jeg tænker ikke lige at hans fejl kan bruges som et eksempel på fejlslagen strategi med unge.
    Du misforstår :)

    Jeg har det glimmerende med den strategi der er valgt og der satses på flere af vores dygtige talenter. Det er jo planen. integrerer dem og giv dem chancen og håbe de viser sig frem i ECL/EL/CL for derefter at sælge til 80-100 mill. Det syntes jeg faktisk er en sund forretning.

    Der, hvor kæden så hopper af for mig er når den sportslige ledelser kommer med udmeldingen CL hvert andet år. Det kommer jo aldrig til at ske med den strategi i fremtiden. Det tør jeg godt lægge hovedet på blokken at sige. Det siger jo sig selv at når vi skal give de unge chancen, så vil der komme flere fejl som vil være udslagsgivende i suppen kontra en Fuldfærdig spiller som Cleasson som man F.eks. hev ind for nogle år siden.

    Ligesom de andre hold i suppen, så skal vi også hvert 2/3 år lave større udskiftninger i truppen da vi er en sælgende klub, allerede der skal man jo ramme rigtigt på Transfers og gør vi så det?, jeg igennem mange år ikke været imponeret over vores scouting afd. Ja der har været nogle med pil op, men hold da op der har været mange missere. Dårlige indkøb kan virkelig fuuucke en sæson.

    Så jeg efterlyser blot en mere realistisk plan fra den sportslige ledelse, Thats all :)
    Sidst redigeret af EraZ : 04.04.24 kl. 10:09

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #78
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Der, hvor kæden så hopper af for mig er når den sportslige ledelser kommer med udmeldingen om 2 gange CL hvert år.
    Der er vi enige. Det er nok en lige vel optimistisk målsætning... :-D
    Sidst redigeret af ougar : 04.04.24 kl. 10:20
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  5. De følgende 9 brugere er enige:

  6. #79
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,538

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Der er vi enige. Det er nok en lige vel optimistisk målsætning...
    Hvert andet år. Rolig nu i ved hvad jeg mente :p

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #80
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,161

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Du misforstår :)

    Jeg har det glimmerende med den strategi der er valgt og der satses på flere af vores dygtige talenter. Det er jo planen. integrerer dem og giv dem chancen og håbe de viser sig frem i ECL/EL/CL for derefter at sælge til 80-100 mill. Det syntes jeg faktisk er en sund forretning.

    Der, hvor kæden så hopper af for mig er når den sportslige ledelser kommer med udmeldingen CL hvert andet år. Det kommer jo aldrig til at ske med den strategi i fremtiden. Det tør jeg godt lægge hovedet på blokken at sige. Det siger jo sig selv at når vi skal give de unge chancen, så vil der komme flere fejl som vil være udslagsgivende i suppen kontra en Fuldfærdig spiller som Cleasson som man F.eks. hev ind for nogle år siden.

    Ligesom de andre hold i suppen, så skal vi også hvert 2/3 år lave større udskiftninger i truppen da vi er en sælgende klub, allerede der skal man jo ramme rigtigt på Transfers og gør vi så det?, jeg igennem mange år ikke været imponeret over vores scouting afd. Ja der har været nogle med pil op, men hold da op der har været mange missere. Dårlige indkøb kan virkelig fuuucke en sæson.

    Så jeg efterlyser blot en mere realistisk plan fra den sportslige ledelse, Thats all :)
    Det kommer nok an på, hvor religiøse vi er omkring at give de unge chancen. Ser man på vores foretrukne start-11 i øjeblikket, så gives der ikke ret meget spilletid til de unge fra start. Opstillingen imod BIF var groft sagt 10 købte "stjerner" og Jelert fra start. Hvis vi gør således og langsomt faser de yngre spillere ind mod svagere modstand i Superligaen (det så vi en del i efteråret f.eks. i Hvidovre), ja så er selve strategien i sig selv måske ikke den store hindring. Endvidere skal kvaliteten af de bedste unge som talentafdelingen producerer være gode nok til dette niveau for at det overhovedet giver mening økonomiske med vores talent-setup.
    Jeg går ud fra, at man ser meget imod f.eks RB Salzburg som godt kan være med i CL og som vel har nogenlunde samme strategi med at blande unge meget talentfulde spillere med kvalitet udefra.

    Når jeg så er enig med dig i, at CL hver andet år bliver svært at opfylde, så handler det om økonomi. Jeg tvivler simpelthen på, at vi har stort nok budget og god nok tiltrækningskraft til at vi kan få tilstrækkelig mange og tilstrækkelig store stjerner ind, der kan holde det meget høje niveau vi skal ramme for at komme så ofte i CL over en lang periode.

    Mht planen fra den sportslige ledelse, så er vi tydeligvis begge skeptiske over langtidsholdbarheden. Men man må jo give dem, at vi på mange fronter er foran planen. Udadtil virker det også til, at man selv tror så meget på tingene, at man måske i en overskuelig fremtid kunne finde på at melde en endnu mere ambitiøs/"urealitsisk" plan ud :-). Men et tabt mesterskab og eventuelt en misset plads i Europa (det scenarie er absolut ikke urealistisk), så kommer man jo nok lidt ned på jorden igen...

  9. #81
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,563

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Mhs. til Jelert, så er det jo ikke første gang man ser en høj bold ryge forbi ham, hvor han virker total forvirret.
    Enig.
    Men det skal også siges at Jelert i den grad bliver kastet rundt imellem højre og venstre back i tide og utide.
    Der er ret stor forskel på hvilken side man spiller, mht. favoritben og hvilken vej man vender når man dækker op.

    Synes det er lidt ærgerligt, for kontiunitet er nøgleordet hvis han skal udvikle sig endnu mere...

  10. De følgende 8 brugere er enige:

  11. #82
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,538

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Enig.
    Men det skal også siges at Jelert i den grad bliver kastet rundt imellem højre og venstre back i tide og utide.
    Der er ret stor forskel på hvilken side man spiller, mht. favoritben og hvilken vej man vender når man dækker op.

    Synes det er lidt ærgerligt, for kontiunitet er nøgleordet hvis han skal udvikle sig endnu mere...
    Samme fejlvurdering i hans bedømmelse af bolden er så også set på hans plads i den anden side, så ved ikke lige om det holder, men jeg forstår hvad du mener :). Jeg er generelt ikke fan på man spiller på uvante positioner.

    Jeg ved Jelert er Ung og fejl forventes at ske, men jeg syntes godt nok han laver en del efterhånden.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #83
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,563

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Samme fejlvurdering i hans bedømmelse af bolden er så også set på hans plads i den anden side, så ved ikke lige om det holder, men jeg forstår hvad du mener :). Jeg er generelt ikke fan på man spiller på uvante positioner.

    Jeg ved Jelert er Ung og fejl forventes at ske, men jeg syntes godt nok han laver en del efterhånden.
    I know - Han laver fejl i begge sider.
    Men det handler jo om rutiner og gentagelser. Så man er tryg i det man foretager sig inde på banen. Og jeg forstår godt at han har udfordringer.

    Blev selv kastet rundt imellem højre og venstre back dengang jeg spillede senior fodbold. Det var top frustrerende. :)

  14. #84
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,161

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    I know - Han laver fejl i begge sider.
    Men det handler jo om rutiner og gentagelser. Så man er tryg i det man foretager sig inde på banen. Og jeg forstår godt at han har udfordringer.

    Blev selv kastet rundt imellem højre og venstre back dengang jeg spillede senior fodbold. Det var top frustrerende. :)
    Måske er det fordi jeg ikke selv har spillet fodbold på ret højt niveau, men jeg har en smule svært ved at forstå, hvordan mistiming af en bold som er undervejs i noget der ligner en halv time kan forklares ved manglende tryghed i venstre side. Vi har set det en del gange efter hånden (tror faktisk han lavede samme fejl i højre side også i kampen), at han har udfordringer netop på lange afleveringer som som har endestation lidt bag ved hans position ved sparket.
    Under alle omstændigheder gør han det ellers fortrinligt i begge sider og jeg regner med, at han i Farum også skal spille venstre back pga FCN's fart. I Herning forestiller jeg mig, at vi spiller med Diks til venstre og Vavro + McKenna centralt (hvis alle er klar) for at få fysik og hovedstyrke på banen.

  15. #85
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,538

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Nu fik BØF så sin straf - https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...-derby-ballade

    Ikke at jeg klager, men jeg undre over linjen i det. Hvis vi kigger på sektion 12. Så fyrede de jo også koordineret pryo af i form af røgbomber. Eneste forskel var at der ikke var nær så mange og vinden heldigt nok ikke pegede hen mod banen.

    Det er virkelig underligt, medmindre Røgbomber ikke betegnes som pyro :)
    Sidst redigeret af EraZ : 06.04.24 kl. 08:13

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 11.03.24, 21:15
  2. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 04.03.24, 11:54
  3. Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 27.02.24, 16:25
  4. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 20.02.24, 22:46
  5. Svar: 56
    Sidste Meddelelse: 15.02.24, 16:22

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •