Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
53. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København vinder

    25 47.17%
  • Uafgjort

    11 20.75%
  • Åh nej og gud forbyde det - BØF vinder

    17 32.08%
Side 3 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 85

Emner: Optakts- og kamptråd FC København - Brøndby IF 1/4 2024 kl. 14:00

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,538

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Spillemæssigt ja (husk vi har roteret en del pga CL), men resultatmæssigt har vi jo været totalt dominerende mod holdene fra nedrykningsspillet. Problemet har været mod Top 6 holdene og der har vi bare ikke været gode nok. Selvom vi har en bred trup, så har vi ikke formået at få gode nok resultater her. Jeg tror primært, at det er en mental ting, at CL kampene (især når kampen lå i kommende midtuge) har krævet for meget fokus og energi, hvilket åbenbart har kostet på hele truppen (og måske også trænerstab) der typisk ikke har været mentalt klar fra start. Det skal man have løst, for vi kan købe en nok så bred trup, men det hjælper jo ikke hvis det er et mental problem som omhandler hele truppen, når en stor kamp venter forude.

    I dag synes jeg problemet var et andet end nederlagene i foråret og mod FCM. Vi manglede det sidste kvalitet og skarphed i begge felter, imens indstilling i mine øjne (andre er åbenlyst uenige) var der.
    K@sper du kigger ikke på det store billede. Det muligt vi har været dominerende i de kampe, men faktum vi så tabte dem. I andre sæsoner kan det være omvendt, hvor vi er blevet udspillet og så vundet.

    Hvor mange kampe kan du sige vi har spillet 90 gode minutter?. Det sker altså ret sjældent, som det i øvrigt også var under Ståle. Det er det med at man skal lukke kampene og komme foran med 2-3 mål. Hvor tit sker det lige.

    Det er ikke kun denne sæson jeg vurderer dette. det er gennem et årti nu eller mere nu det har stået på.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,563

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    I øvrigt synes jeg også at Grabara har en stor andel i målet til 1-1.
    Han står ved vores felt kant da afleveringen bliver slået. En lang aflevering som Kvistgaarden først når 5-7 meter før vores felt. Hvis Grabara havde været vågen kunne han nemt have nået ud og clearet bolden, fremfor at bakke tilbage og stille sig på stregen.

    Synes det var tydeligt fra min plads i Parken at han skulle have været ude af sit mål i den situtation. Og TV billederne herefter jeg er kommet hjem bekræfter kun min påstand.

    Det fritager selvfølgelig ikke Diks/Mckenna for elendigt forsvarsspil. Men i min optik kunne Grabara forholdsvist enkelt have stoppet situationen inden da…

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,534

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Jeg har længe været af den holdning, at vi ikke bliver mestre (og at bif gør), så dagens resultat kommer ikke som en stor overraskelse, men derfor kan man jo godt være ærgerlig over måden, det kommer i stand på. Vi spiller underligt passivt i lange perioder, og lader ikke til at have nogen offensiv plan. Det til trods, skaber vi nogle pæne chancer og burde have udfordret bif-målmanden langt mere, end tilfældet var. Bifs to mål lignede noget, man har set før, hvor vores midtbane og forsvar i uskøn forening forærer sejren væk.

    Meget kan siges om PC. Meget er blevet sagt. Og på en dag som i dag, fortjener han, at der siges noget mere - omend det blot er gentagelser. PC er manden, der nu på tredje år ikke har formået at sammensætte en anstændig trup. PC-apologeterne vil pege på de to mesterskaber, den ene pokaltitel, to CL-gruppespil og en lille håndfuld fine salg, som udtryk for hans dygtighed. Jeg vil påstå, at de sportslige resultater er kommet i hus på trods af PC, og at æren bør tilfalde Thorup og Neestrup, som begge periodevis har leveret over al forventning med et meget tvivlsomt spillermateriale. De fine salg har været af klubbens egne talenter. Ikke ét af hans egne indkøb, har han han forvandlet til en god forretning. Apropos talenterne, er det interessant, at de seneste mesterskaber kom i hus i sæsoner, hvor vi pga. skader og PC's elendige indkøb var tvunget til at give en masse spilletid til de unge. Denne sæson, hvor vi i højere grad har spillet med dyrt indkøbte "profiler", bliver det til nul og niks i de hjemlige turneringer - omend også et fornemt CL-gruppespil.

    Sammensætningen af spillertruppen er ubestrideligt PC's ansvar - uanset hvad han måtte have fået, eller ikke fået, af input fra cheftræneren. Jeg undede Thorup at få chancen med en ordentlig trup, og jeg under Neestrup det samme. Men ligesom at vi nåede et punkt med Thorup, hvor han ikke havde mere at give af, frygter jeg, at vi kigger ind i samme situation med Neestrup. Redskabskassen lader til at være tømt. Forsvar og midtbane har sejlet i et år, og offensiven bliver stadig mere tandløs og præget af tilfældighedernes spil. Det skal blive interessant at se, hvordan han håndterer medierne, når de begynder at rette skytset mod ham.

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #34
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,161

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Kampen viste vel det mange af os herinde og ude på redaktionerne har ment alt for længe, nemlig at der tydeligvis i klubben har været for lidt fokus på forsvaret, hvor det altså stadig kun er lappeløsninger at spille med back (Diks som åbenbart ikke er god nok til kun at være back) som cb og en ung højreback (Jelert) som venstreback, hvor automatismerne tydeligvis ikke sidder på rygradden. Så bruger man en super 8er (Falk) som 6er, hvor den position altid er et sats når vi ser på trackrecord, hvor det kan være ok men også en fiasko. Så venter man til 8 min. I lukketid før manden der afgør de store kampe (Rooney) kommer ind.
    Satset var som mange gange før ved at give pote, men helt ærligt, man (PC og Nees) kan altså ikke forvente at vinde på rød hver gang.
    Diks og Falks positioner er nok kun til diskussion herinde. Det må snart være rimeligt åbenlyst for alle, at man internt i klubben ser Diks som værende en fuldgod CB og Falk som 6'er. Så kan vi jo være uenige med den sportslige ledelse i, om de er gode nok der, men det er nu en gang de positioner de er tiltænkt nu. Forsvaret har der vel også været fokus på, og vi har (uden at være perfekte) efter jul set væsentlig bedre ud på omstillinger imod og på defensive dødbolde, selvom det jo så desværre er netop det Bif udligner på.
    Mht Jelert som venstre back, så var Sørensen vist ikke på bænken og derfor ikke en mulighed. Spørgsmålet er, om det havde været bedre med Vavro centralt og Diks som venstreback, men så havde vi jo nok skudt Neestrup i skoene, at han havde været for defensiv i sin udskiftning. Ankersen gjorde det forøvrigt fint, da han kom ind. Helt ærligt, så er det bare for ringe at Jelert mistimer en bold som er undervejs så længe i 3. minuts overtid. Forøvrigt mener jeg, at han også gjorde det en gang tidligere og det har næppe noget at gøre med, at han spiller venstre back på dagen. Det er bare pivringe.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #35
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,534

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Når bif bliver mestre, har de lige så mange mesterskaber i den seneste femårsperiode som FCK :( Det i sig selv burde koste nogen deres job.

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #36
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,538

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Når bif bliver mestre, har de lige så mange mesterskaber i den seneste femårsperiode som FCK :( Det i sig selv burde koste nogen deres job.
    I det mindste kan PC stadig prale af at målet med CL hvert andet år holder :p og at investorerne er glade, lige indtil de ikke er det mere :)

  12. #37
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,161

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    K@sper du kigger ikke på det store billede. Det muligt vi har været dominerende i de kampe, men faktum vi så tabte dem. I andre sæsoner kan det være omvendt, hvor vi er blevet udspillet og så vundet.

    Hvor mange kampe kan du sige vi har spillet 90 gode minutter?. Det sker altså ret sjældent, som det i øvrigt også var under Ståle. Det er det med at man skal lukke kampene og komme foran med 2-3 mål. Hvor tit sker det lige.

    Det er ikke kun denne sæson jeg vurderer dette. det er gennem et årti nu eller mere nu det har stået på.
    Jeg ved ikke helt, om du har læst mit indlæg, for jeg skriver i øst og du svaret umiddelbart i vest.
    Jeg skrev netop, at vi spillemæssigt ikke har domineret nok i år mod de dårligere hold, men at resultaterne åbenlyst er i orden. Vi har vist fået 11 sejre i 12 kampe mod holdene i nedrykningsspillet - det er svært at gøre meget bedre.
    Ligesom jeg skrev, at vi har været for dårlige mod top 6 holdene. Det er også rimelig ubestrideligt.

  13. #38
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,161

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Når bif bliver mestre, har de lige så mange mesterskaber i den seneste femårsperiode som FCK :( Det i sig selv burde koste nogen deres job.
    Ja og flere end os i en 1-årig periode!!!!!.....

    Statistik er en finurlig ting.....især den måde man kan vinkle det på en interessant måde :)

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #39
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,538

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg ved ikke helt, om du har læst mit indlæg, for jeg skriver i øst og du svaret umiddelbart i vest.
    Jeg skrev netop, at vi spillemæssigt ikke har domineret nok i år mod de dårligere hold, men at resultaterne åbenlyst er i orden. Vi har vist fået 11 sejre i 12 kampe mod holdene i nedrykningsspillet - det er svært at gøre meget bedre.
    Ligesom jeg skrev, at vi har været for dårlige mod top 6 holdene. Det er også rimelig ubestrideligt.
    ja lige pånær du primært har fokus på denne sæson. Mit perspektiv går længere tilbage når det kommer til vores manglende dominans i ligaen generelt.

  16. #40
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,161

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    ja lige pånær du primært har fokus på denne sæson. Mit perspektiv går længere tilbage.
    Vi kan da sagtens udvide det nogle år og så er jeg da stadig enig i, at vi bør være mere dominerede især spillemæssigt. Jeg ved bare ikke, om det er muligt at være så dominerende, som vi fans måske går og forestiller os, når vi evigt og altid spiller i Europa ved siden af, hvilket vores konkurrenter typisk ikke gør. Det koster bare kræfter og fokus uanset trupstørrelse.
    Vi har i hvert fald ikke rigtigt fundet den formel - vi har ofte kunne få resultaterne i ligaen, imens vi har spillet i Europa, men spillet har da ofte stået tilbage med noget at ønske. Og de andre danske klubber har i hvert fald slet ikke, idet de enten ikke kan komme ind i gruppespillene eller også gerne går døde i løbet af efteråret, hvis de rent faktisk kommer med.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #41
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    455

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Slap af, det er 1 april, en stor joke. Efter deres udligning går der 15, FEMTEN minutter før Roony kommer ind??? Ny træner tak.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #42
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,538

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Vi kan da sagtens udvide det nogle år og så er jeg da stadig enig i, at vi bør være mere dominerede især spillemæssigt. Jeg ved bare ikke, om det er muligt at være så dominerende, som vi fans måske går og forestiller os, når vi evigt og altid spiller i Europa ved siden af, hvilket vores konkurrenter typisk ikke gør. Det koster bare kræfter og fokus uanset trupstørrelse.
    Vi har i hvert fald ikke rigtigt fundet den formel - vi har ofte kunne få resultaterne i ligaen, imens vi har spillet i Europa, men spillet har da ofte stået tilbage med noget at ønske. Og de andre danske klubber har i hvert fald slet ikke, idet de enten ikke kan komme ind i gruppespillene eller også gerne går døde i løbet af efteråret, hvis de rent faktisk kommer med.
    præcis, nu er du inde på noget af det rigtige. Selvfølgelig tager det kræfter når vi har Europa og tænke på, og mange af de andre tophold ikke har. Men det er nu engang sådan klubben igennem årtier nu har haft som ambition, så det kan ikke komme som en overraskelse.

    Jeg har ingen illusion om at vi som klub rammer Bayern tilstande og vinder med 10+ point hvert år. Langt mindre kan gøre det i min bog. Først og fremmest handler det jo om man langt "oftere" skal sammensætte +90 gode minutter kontinuerligt. Så kan vi starte der.

    Jeg har bare fortsat til gode at se den træner der kan forløse dette, sammensat med resultaterne selvfølgelig stadig er der og vi vinder Guld.

    Hold kæft en lorte dag. Godt jeg har taget ferie, et kontor fyldt med BØF fans. Orker det ikke.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #43
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,161

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg har bare fortsat til gode at se den træner der kan forløse dette, sammensat med resultaterne selvfølgelig stadig er der og vi vinder Guld.
    Det kan måske tænkes, at det ikke er helt så nemt, som vi alle går og tror, siden det ikke er sket så ofte her og slet ikke andre steder i DK.
    Alene det at vinde DM 3 gange i træk (som vi prøver nu) har historisk været uhyre svært for os Europa eller ej.

  23. #44
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    894

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det kan måske tænkes, at det ikke er helt så nemt, som vi alle går og tror, siden det ikke er sket så ofte her og slet ikke andre steder i DK.
    Alene det at vinde DM 3 gange i træk (som vi prøver nu) har historisk været uhyre svært for os Europa eller ej.
    Jep, så historik redder uduelighed og historisk "stærk" trup fra kritik!

  24. De følgende 4 brugere er enige:

  25. #45
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,161

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Jep, så historik redder uduelighed og historisk "stærk" trup fra kritik!
    Næ man er da velkommen til at kritisere løs. Men det er måske også fair at påpege, at det måske ikke er så nemt både at vinde dm, at lave resultater i Europa imens konkurrenterne kan fokusere et sted, at lave et par store salg hver sommer (for det skal vi også) samtidig med at vi også dominerer stort spillemæssigt i kampene.

    Selvfølgelig skal det være vores ambition og vi bør bevæge os i den retning i disse år, men nemt er det næppe uanset vores større budget.

    Selvfølgelig kan og skal vi forvente bedre både spil og resultater end superligaen i år har vist primært mod top 6 hold. Men sammenholdt med resultaterne i CL og det faktum, at vi uden dagens to hjerneblødning havde ført superligaen i skrivende stund, så har det trods alt ikke været helt så absurd ringe i denne sæson overall uanset dagens kæmpe skuffelse.

  26. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 11.03.24, 21:15
  2. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 04.03.24, 11:54
  3. Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 27.02.24, 16:25
  4. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 20.02.24, 22:46
  5. Svar: 56
    Sidste Meddelelse: 15.02.24, 16:22

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •