Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
53. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København vinder

    25 47.17%
  • Uafgjort

    11 20.75%
  • Åh nej og gud forbyde det - BØF vinder

    17 32.08%
Side 4 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 85

Emner: Optakts- og kamptråd FC København - Brøndby IF 1/4 2024 kl. 14:00

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,538

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Men sammenholdt med resultaterne i CL og det faktum, at vi uden dagens to hjerneblødning havde ført superligaen i skrivende stund, så har det trods alt ikke været helt så absurd ringe i denne sæson overall uanset dagens kæmpe skuffelse.
    Det er jo vigtigt at adskille CL og Suppen og det ses jo ret tydeligt. Det der med "hjerneblødninger" er jo en tendens i denne sæson. Det holder bare ikke.

    Så hvis vi udelukkende kigger på Suppen, så vil jeg da vove at påstå at jo det har været "Absurd" ringe denne sæson. Vi kan jo nærmeste ikke vinde over Top 6 holdene, pånær lidt mod FCN og SIF.

    ohh Well folk ser jo fodbold forskelligt og heldigvis for det :)

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    223

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    I øvrigt synes jeg også at Grabara har en stor andel i målet til 1-1.
    Han står ved vores felt kant da afleveringen bliver slået. En lang aflevering som Kvistgaarden først når 5-7 meter før vores felt. Hvis Grabara havde været vågen kunne han nemt have nået ud og clearet bolden, fremfor at bakke tilbage og stille sig på stregen.

    Synes det var tydeligt fra min plads i Parken at han skulle have været ude af sit mål i den situtation. Og TV billederne herefter jeg er kommet hjem bekræfter kun min påstand.

    Det fritager selvfølgelig ikke Diks/Mckenna for elendigt forsvarsspil. Men i min optik kunne Grabara forholdsvist enkelt have stoppet situationen inden da…
    Jeg synes det mål er Diks' . McKenna er godt nok lidt bag Kvistgaarden, men Diks buser ind foran og blander sig i noget McKenna nok kunne have ordnet. Diks burde have forblivet ca 2 m fra situationen og så være klar som backup, hvis McKenna blev afdriblet. Men hans buseri får rykket McKenna så Kvistgaarden kan trække mod venstre og sparke den ind.

    - Klaus
    Ingen angriber er så god, at han ikke kan få fiasko hos FCK.
    Qlawz's Avatar


  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,161

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det er jo vigtigt at adskille CL og Suppen og det ses jo ret tydeligt. Det der med "hjerneblødninger" er jo en tendens i denne sæson. Det holder bare ikke.

    Så hvis vi udelukkende kigger på Suppen, så vil jeg da vove at påstå at jo det har været "Absurd" ringe denne sæson. Vi kan jo nærmeste ikke vinde over Top 6 holdene, pånær lidt mod FCN og SIF.

    ohh Well folk ser jo fodbold forskelligt og heldigvis for det :)
    Vi er jo ikke uenige om, at det har været for dårligt i superligaen. Det er ubestrideligt eftersom vi ikke ligger nr 1. Men jeg mener nu ikke, at vi sådan kan adskille turneringerne eftersom de mange hårde kampe i den ene turnering med al sandsynlighed har haft en indflydelse på dårlige præstationer i den anden.
    Men nu er der jo kun én turnering at koncentrere sig om, og det skulle vi gerne begynde at se i hvert fald omkring indstilling og fysisk friskhed. I dag synes jeg den del var fornuftig, men det er bekymrende, at vi har så svært ved at score (trods mange mål scoret i sæsonen), ligesom det er virkelig skidt, at modstanderne scorer så let. I dag scorer BIF to mål uden reelt selv at skabe en oplagt målchance. Det har (som du skriver) været en tendens hele sæsonen i superligaen, men jeg havde troet/forventet, at det var et overstået kapitel...det var det så desværre ikke ved 1-1. Målet til 1-2 kan Klaiber næppe lave igen i de næste 100 forsøg, så det var bare udtur (og fejl af Jelert)

    Nu er al pres på Brøndby, der reelt har et mesterskab at tabe. Mon ikke både Thomasberg og Neestrup nok skal få italesat det de næste runder :)

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,563

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Qlawz Se meddelelser
    Jeg synes det mål er Diks' . McKenna er godt nok lidt bag Kvistgaarden, men Diks buser ind foran og blander sig i noget McKenna nok kunne have ordnet. Diks burde have forblivet ca 2 m fra situationen og så være klar som backup, hvis McKenna blev afdriblet. Men hans buseri får rykket McKenna så Kvistgaarden kan trække mod venstre og sparke den ind.

    - Klaus
    Enig i at det er skidt forsvarsspil.
    Men min pointe er at Grabara kunne have forhindret at Kvistgaarden overhovedet ville komme til bolden…

    Er jeg den eneste der ser det?

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,310

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg er træt af Neestrup af de samme grunde, jeg var træt af Ståle. De er begge gode til taktisk at udviske springet op til bedre hold, men deres systemslaveri betyder også, at springet til dårlige hold i Suppen bliver udvisket. Roony er Neestrups case in point. Den bedste spiller i ligaen, men han spiller ikke, fordi han ikke løber nok med hjem. Og ligesom under Ståle går vi ikke efter at lukke kampen, når vi er foran, men slipper i stedet grebet. Det er til at blive sindssyg af.
    Jeg synes nu ikke vi slap grebet. I forhold til første halvleg var vi i anden mere spilstyrende og kom også frem til chancer, men skarpheden udeblev. At Brøndby udligner på en kontra understreger del var meget godt. Vi kunne jo sagtens bare have trukket os tilbage og overladt initiativet til Brøndy og så selv søgt omstillingerne. Eller er det noget andet du mener?

    Ellers er jeg enig i, at det er uforståeligt at Roony ikke har en større rolle end udskiftningsspiller. Også selvom man næppe kan benægte, at Mattsson gør det bedre i presset.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Diks og Falks positioner er nok kun til diskussion herinde. Det må snart være rimeligt åbenlyst for alle, at man internt i klubben ser Diks som værende en fuldgod CB og Falk som 6'er. Så kan vi jo være uenige med den sportslige ledelse i, om de er gode nok der, men det er nu en gang de positioner de er tiltænkt nu. Forsvaret har der vel også været fokus på, og vi har (uden at være perfekte) efter jul set væsentlig bedre ud på omstillinger imod og på defensive dødbolde, selvom det jo så desværre er netop det Bif udligner på.
    Mht Jelert som venstre back, så var Sørensen vist ikke på bænken og derfor ikke en mulighed. Spørgsmålet er, om det havde været bedre med Vavro centralt og Diks som venstreback, men så havde vi jo nok skudt Neestrup i skoene, at han havde været for defensiv i sin udskiftning. Ankersen gjorde det forøvrigt fint, da han kom ind. Helt ærligt, så er det bare for ringe at Jelert mistimer en bold som er undervejs så længe i 3. minuts overtid. Forøvrigt mener jeg, at han også gjorde det en gang tidligere og det har næppe noget at gøre med, at han spiller venstre back på dagen. Det er bare pivringe.
    Jeg tror du har ret i, at det nok kun er herinde at Diks og Falk er til stor diskussion. Måske i særdeleshed Diks som giver noget andet som midterforsvarer end en 'traditionel' midterforsvarer. Det fik vi dog ikke set noget til i dag og det gør vi i øvrigt primært kun når modstanderen presser højt (hvor vi dog hyppigere sparker langt) og når forsvaret har meget plads og kommer længere frem på banen.

    Falk har da også leveret nogle fine kampe på 6'er positionen, men hans kompetencer passer bedst længere fremme på banen og dem mister vi. Dertil mangler han nogle af kompetencerne som man ellers ville mene var vigtige på den position. Spiller modstanderne direkte eller der opstår for mange dueller på midten, er han næppe bedre end så mange andre midtbanespillere der render rundt i ligaen. Som 8'er, hvis han da stadig overhovedet kan spille positionen, var han nok den bedste i ligaen og var netop en af de spillere, der kunne vende en kamp rundt.

    At Sørensen ikke er på bænken i dag, på trods af at en skrøbelig Meling starter, skyldes jo nok at han bare ikke er god nok. Defensivt har han for store mangler og havde næppe gjort det bedre end Jelert, der altså ikke var god på pladsen i dag. Det hører også med, at Jelert jo ikke finder rytmen når han smides derover hele tiden og samtidig bliver relationerne ikke bygget op.

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Enig i at det er skidt forsvarsspil.
    Men min pointe er at Grabara kunne have forhindret at Kvistgaarden overhovedet ville komme til bolden…

    Er jeg den eneste der ser det?
    Jeg synes det havde været en meget risikabel aktion, hvis Grabara skulle satse på at nå den bold først. Havde det kikset havde der været frit mål. Samtidig kunne begge midterforsvarere nå med tilbage, så det sikre valg var at trække tilbage og lade midterforsvarerne presse Kvistgaarden til en afslutning fra en spids vinkel eller blokere når han trak ind i banen (men sådan gik det som bekendt ikke).

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,539

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Enig i at det er skidt forsvarsspil.
    Men min pointe er at Grabara kunne have forhindret at Kvistgaarden overhovedet ville komme til bolden…

    Er jeg den eneste der ser det?
    Jeg bed ikke mærke i det i dag, og har ikke pint mig selv ved at gense noget som helst fra kampen, men du kan sagtens have ret, for det er specifikt noget jeg har bidt mærke i utallige andre gange med Grabara. Han har to markante svagheder, som med den måde vi spiller på, er et kæmpe problem for os. Det ene er hans evne til at agere sweeper på de lange fremlægninger, her er han generelt bare håbløst ringe, og står alt for ofte klistret til stregen. Det samme gør sig gældende med de høje bolde i boksen, hvor han alt alt for sjældent kommer ud og plukker boldene ned. Måske kan det hele koges ned til, at han spiller for meget alibi-bold, hvilket ellers ikke skulle ligne en mand med så høj en selvtillid. Personligt glæder jeg mig til vi får en ny keeper, da jeg aldrig helt har kunne forstå hypen omkring Grabara. Bevares, han er en glimrende shot-stopper når han er bedst, men jeg så langt hellere at vi havde en anden type end ham på kassen, da de mangler han har, virkelig ikke passer ind i et hold der står højt med bagkæden og generelt giver færre åbne chancer væk, end de skaber. Vi skal have en keeper der er god med fødderne, forudseende/sweepende i forhold til lange stikninger samt god på indlæg, og så må han gerne hive lidt færre “fantom-redninger” frem end Grabara.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #52
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,538

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Vi skal have en keeper der er god med fødderne, forudseende/sweepende i forhold til lange stikninger
    Plsss ja. Altså lige netop med fødderne, er Grabara altså virkelig elendig. Derudover er han netop meget tøvende med at sætte spillet hurtigt igang.

    De bolder sparker op i banen er virkelig random uden adresse mange gange.

    Så ja nu da vi står og skal have en ny Keeper, så håber jeg VIRKELIG det er nogle af de kvaliteter man har højt på listen. Det skaber virkelig ro på et hold.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #53
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    894

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Jeg spørger - helt oprigtigt. Hvorfor var der så stille på S12 i dag?

    Protest? Overtaget af turister? Andet?

  15. #54
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    413

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Der er tre vigtige kampe tilbage i sæsonen. Og af dem skal vi tabe de 2 (mod Herning). Sejre i de kampe er uacceptable. Og så et forsøg på vinde over Brøndby.. bemærk forsøg, det sker jo sikkert ikke. Og så er jeg SÅ meget enig med denne !
    SÅ enig!

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #55
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    413

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Nå, men efter dagens kamp kan vi vel blive enige om en del fyringer: Tænker at vi starter med PC- Et gigantisk million beløb på bænken/tribunen som slet ikke kan bruges- horrible trup sammensætning. Sundhedsstablen- vi har vel SL mest skadesplaget trup. Dér skal vi have fyret et par stykker- siden Storskov blev fyret og skred til bøf, har de ikke haft nogle skader- vi har haft mange. Måske skulle vi også kigge ness efter i sømmene (selv om jeg synes han virker som en fin fyr) Men måske er han ikke så dygtig?

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #56
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,310

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg bed ikke mærke i det i dag, og har ikke pint mig selv ved at gense noget som helst fra kampen, men du kan sagtens have ret, for det er specifikt noget jeg har bidt mærke i utallige andre gange med Grabara. Han har to markante svagheder, som med den måde vi spiller på, er et kæmpe problem for os. Det ene er hans evne til at agere sweeper på de lange fremlægninger, her er han generelt bare håbløst ringe, og står alt for ofte klistret til stregen. Det samme gør sig gældende med de høje bolde i boksen, hvor han alt alt for sjældent kommer ud og plukker boldene ned. Måske kan det hele koges ned til, at han spiller for meget alibi-bold, hvilket ellers ikke skulle ligne en mand med så høj en selvtillid. Personligt glæder jeg mig til vi får en ny keeper, da jeg aldrig helt har kunne forstå hypen omkring Grabara. Bevares, han er en glimrende shot-stopper når han er bedst, men jeg så langt hellere at vi havde en anden type end ham på kassen, da de mangler han har, virkelig ikke passer ind i et hold der står højt med bagkæden og generelt giver færre åbne chancer væk, end de skaber. Vi skal have en keeper der er god med fødderne, forudseende/sweepende i forhold til lange stikninger samt god på indlæg, og så må han gerne hive lidt færre “fantom-redninger” frem end Grabara.
    For mig er spillet med fødderne en luksus hos en målmand og ikke noget jeg rangerer ret højt. Grabara har ikke været blændende i foråret, og mentalt står han måske allerede med det ene ben i Wolfsburg, men hans styrker opvejer i høj grad svaghederne. Jeg vil hellere have en målmand der er exceptionel på stregen og så middelmådig med fødderne end omvendt. Samtidig virker det til, at målmænd i højere grad bliver på stregen både ved indlæg, men i særdeleshed på hjørnespark. Dels fordi mange hold (måske foranlediget af Premier League?) fylder det lille felt op og sætter en mand på målmanden, så det i langt mindre grad overhovedet er muligt for målmanden at komme ud til bolden og dels fordi konsekvensen af at gå forkert af et højt indlæg er langt større end at blive stående på stregen.

    Jeg kunne da godt tænke mig en målmand, der var bedre med fødderne og som i det mindste ikke hældte så mange bolde udover sidelinjen (og som ikke fører til takykardi ved tilbagelægninger), men en sweeper-keeper kommer næppe til at løse vores udfordringer i defensiven.

  20. #57
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,539

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser

    Jeg kunne da godt tænke mig en målmand, der var bedre med fødderne og som i det mindste ikke hældte så mange bolde udover sidelinjen (og som ikke fører til takykardi ved tilbagelægninger), men en sweeper-keeper kommer næppe til at løse vores udfordringer i defensiven.
    Ikke alene nej, men det ville gøre en stor forskel. Se bare Allison og Ederson i City og Liverpool.. Der går nærmest ikke en kamp, uden de er ude og rydde op på de lange fremlægninger, og deres evner til det, gør netop at de kan dkubbe då højt op som de gør med bagkæden. Vi er nødt til at tænke i samme baner. Vi kan ikke løse alle omstillinger med et godt restforsvar, og alt alt for mange mål er ganske enkelt indlasseret på lange pasninger bag bagkæden der står højt.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #58
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,563

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Ikke alene nej, men det ville gøre en stor forskel. Se bare Allison og Ederson i City og Liverpool.. Der går nærmest ikke en kamp, uden de er ude og rydde op på de lange fremlægninger, og deres evner til det, gør netop at de kan dkubbe då højt op som de gør med bagkæden. Vi er nødt til at tænke i samme baner. Vi kan ikke løse alle omstillinger med et godt restforsvar, og alt alt for mange mål er ganske enkelt indlasseret på lange pasninger bag bagkæden der står højt.
    Præcis min pointe.
    Og 1-1 målet igår…. Det er sku ligefør jeg tror Grabara kunne have luntet ud og clearet den bold, men i stedet for vælger han at stille sig ind på stregen…
    Jeg synes det er en kæmpe stor fejl af Grabara at han ikke kommer ud til den. Afleveringen er længe undervejs og er meget lang. Som nævnt så når Kvistgaarden bolden ret tæt på vores feltkant, hvor Grabara stod da afleveringen blev slået…. Kæmpe målmandsfejl imo

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #59
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Præcis min pointe.
    Og 1-1 målet igår…. Det er sku ligefør jeg tror Grabara kunne have luntet ud og clearet den bold, men i stedet for vælger han at stille sig ind på stregen…
    Jeg synes det er en kæmpe stor fejl af Grabara at han ikke kommer ud til den. Afleveringen er længe undervejs og er meget lang. Som nævnt så når Kvistgaarden bolden ret tæt på vores feltkant, hvor Grabara stod da afleveringen blev slået…. Kæmpe målmandsfejl imo
    Jeg synes godt nok den er hård at hænge på Grabara, forsvaret er to mod en, og hvis Diks dækker venstrebenet bliver det aldrig rigtigt farligt. I stedet vælger han at løbe i vejen for McKenna.

  25. De følgende 5 brugere er enige:

  26. #60
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,538

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Jeg synes godt nok den er hård at hænge på Grabara, forsvaret er to mod en, og hvis Diks dækker venstrebenet bliver det aldrig rigtigt farligt. I stedet vælger han at løbe i vejen for McKenna.
    Flere ting kan jo være rigtige i dette scenarie.

    Ingen tvivl om at Mckenna og Diks skal løse den. Især når man ved, hvad Kvistgaard vil gøre i den situation.

    Når det så er sagt, så kunne det altså være nice med en Målmand som står lidt højere i banen, når vi nu ved, hvor sårbare vi er på netop de friløbere som vores modstandere lukrerer på. Men jeg vil nu hellere ikke kalde det en målmandsfejl. Det er vel bare Noget Grabara og trænerteamet ikke prioritere at have fokus på generelt.

  27. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 11.03.24, 21:15
  2. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 04.03.24, 11:54
  3. Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 27.02.24, 16:25
  4. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 20.02.24, 22:46
  5. Svar: 56
    Sidste Meddelelse: 15.02.24, 16:22

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •