Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
53. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København vinder

    25 47.17%
  • Uafgjort

    11 20.75%
  • Åh nej og gud forbyde det - BØF vinder

    17 32.08%
Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 85

Emner: Optakts- og kamptråd FC København - Brøndby IF 1/4 2024 kl. 14:00

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,769

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Vores hold lider af at være uendeligt skævt sammensat. Diks, Jelert, Falk, Mattson og Claesson spiller i dag ude af position. Det er halvdelen af holdet, og hold da op hvor kan det mærkes. Især Diks forsvarsspil på serie 2 niveau ved Kvistgaardens mål er jo himmelråbenede - alt han skulle gøre var at holde sin position og lukke af for venstrebenet.

    Det er et rigtig trist eftermæle Falk får på den 6'er, det bliver bare virkelig aldrig godt - og FCK kan nok først komme videre for alvor når han beslutter at tage næste skridt. Han ville have været en endnu større legende, såfremt han var sluttet af på 8'eren - men trænerne ser åbenbart et eller andet i ham på den 6'er som vi andre ikke gør.

    Det er sjældent at jeg peger mod træneren, men i den her kamp peger pilen godt nok mod Neestrup. Han havde nærmest en fuld kampklar trup til rådighed, og fejler i stor stil.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,573

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Vi dominerer dem jo totalt i anden halveg indtil de scorer.
    Og da Corner kommer ind laver vi ikke andet end at losse lange bolde op på ham.
    Hvorfor i alverden fortsætter vi ikke med vores eget spil som vi havde god succes med?

    Hold nu kæft hvor er det pinligt

  3. De følgende 7 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Jeg er træt af Neestrup af de samme grunde, jeg var træt af Ståle. De er begge gode til taktisk at udviske springet op til bedre hold, men deres systemslaveri betyder også, at springet til dårlige hold i Suppen bliver udvisket. Roony er Neestrups case in point. Den bedste spiller i ligaen, men han spiller ikke, fordi han ikke løber nok med hjem. Og ligesom under Ståle går vi ikke efter at lukke kampen, når vi er foran, men slipper i stedet grebet. Det er til at blive sindssyg af.
    Sidst redigeret af Garneren : 01.04.24 kl. 16:35
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  5. De følgende 12 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,573

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg er træt af Neestrup af de samme grunde, jeg var træt af Ståle. De er begge gode til taktisk at udviske springet op til bedre hold, men deres systemslaveri betyder, at springet til dårlige hold i Suppen bliver udvisket. Roony er Neestrups case in point. Den bedste spiller i ligaen, men han spiller ikke, fordi han ikke løber nok med hjem. Og ligesom under Ståle går vi ikke efter at lukke kampen, når vi er foran, men slipper i stedet grebet. Det er til at blive sindssyg af.
    Præcis det du skriver.

    Jeg har stadig til gode at se en træner der løser gåden til vi kan blive langt mere dominerende. Der var en kort periode under JT, hvor MO var i topform og vi havde omkring 8 kampe i streg, hvor vi satte alle til vægs, men det er så også det.

    Vi har sagt det i årtier nu. Forskellen "BURDE" være større, med tanke på vores budget, realiteten er bare en anden, desværre.

    Og så ved jeg godt vi vinder Guld i mange af sæsonerne, det har godt nok været tæt på at glippe mange gange.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,191

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Vi har sagt det i årtier nu. Forskellen "BURDE" være større, med tanke på vores budget, realiteten er bare en anden, desværre.
    Jeg tror altså godt, du kan punktere den der myte om en meget større forskel. Det vores økonomi er større end FCMs og BIFs køber primært en bredere trup og så køber den måske 5-10% bedre spillere overall. At vi har 50% større budget (for at overdrive) køber desværre ikke 50% bedre spillere og dermed en meget større forskel. Den store forskel vil (formentlig) indtræffe, hvis hvert hold f.eks. mister en håndfuld startere/nøglespillere i en længere periode. Når BIF har nærmest alt klar og endda i form og med selvtillid, så kan deres budget sagtens købe en start-11 som kommer tæt på vores i kvalitet (de har 100+ mio i underskud og lever over evne pt)...og så har vi ikke nævnt FCM, som har brugt 100+ mio på spillere i denne sæson alene og derfor effektivt har lukket (det meste af) hullet til os kvalitetsmæssigt.

    Skal vi være meget mere dominerende (som vi fans forventer), så skal forskellen i budget være meget større end det er nu og så løber vi nok alligevel ind i det problem, at vi får svært ved at tiltrække god nok kvalitet til Danmark og Superligaen.
    Vi får aldrig Bayern tilstande i superligaen med mindre der investeret markant mere end nu....og selv med den forskel er man ikke garanteret et mesterskab j.fr. Bayern i år.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,573

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg tror altså godt, du kan punktere den der myte om en meget større forskel. Det vores økonomi er større end FCMs og BIFs køber primært en bredere trup og så køber den måske 5-10% bedre spillere overall. At vi har 50% større budget (for at overdrive) køber desværre ikke 50% bedre spillere og dermed en meget større forskel. Den store forskel vil (formentlig) indtræffe, hvis hvert hold f.eks. mister en håndfuld startere. Når BIF har nærmest alt klar og endda i form og med selvtillid, så kan deres budget sagtens købe en start-11 som kommer tæt på vores i kvalitet (de har 100+ mio i underskud og lever over evne pt)...og så har vi ikke nævnt FCM, som har brugt 100+ mio på spillere i denne sæson alene og derfor effektivt har lukket (det meste af) hullet til os kvalitetsmæssigt.

    Skal vi være meget mere dominerende (som vi fans forventer), så skal forskellen i budget være meget større end det er nu og så løber vi nok alligevel ind i det problem, at vi får svært ved at tiltrække god nok kvalitet til Danmark og Superligaen.
    Vi får aldrig Bayern tilstande i superligaen med mindre der investeret markant mere end nu....og selv med den forskel er man ikke garanteret et mesterskab j.fr. Bayern i år.
    Når jeg taler forskellen, så er det primært midter/bund holdene jeg ser på. Jeg er med på at Der altid vil være 1-2 hold der byder os op til Dans og vi ikke bare vinder med 10 points forskel.

    Det er mod holdene i bunden og de kampe vi taber der jeg forventer at se en langt større forskel end hvad vi har gjort både under Ståle, JT og nu Nees.

    Derudover siger det jo sig selv i denne sæson, når vi er så dårlige mod vores direkte konkurrenter, jaaa så fortjener vi slet ikke guld. Hvad vi oppe på 6 tabte kampe nu?

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,191

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Når jeg taler forskellen, så er det primært midter/bund holdene jeg ser på. Jeg er med på at Der altid vil være 1-2 hold der byder os op til Dans og vi ikke bare vinder med 10 points forskel.

    Det er mod holdene i bunden og de kampe vi taber der jeg forventer at se en langt større forskel end hvad vi har gjort både under Ståle, JT og nu Nees.
    Spillemæssigt ja (husk vi har roteret en del pga CL), men resultatmæssigt har vi jo været totalt dominerende mod holdene fra nedrykningsspillet. Problemet har været mod Top 6 holdene og der har vi bare ikke været gode nok. Selvom vi har en bred trup, så har vi ikke formået at få gode nok resultater her. Jeg tror primært, at det er en mental ting, at CL kampene (især når kampen lå i kommende midtuge) har krævet for meget fokus og energi, hvilket åbenbart har kostet på hele truppen (og måske også trænerstab) der typisk ikke har været mentalt klar fra start. Det skal man have løst, for vi kan købe en nok så bred trup, men det hjælper jo ikke hvis det er et mental problem som omhandler hele truppen, når en stor kamp venter forude.

    I dag synes jeg problemet var et andet end nederlagene i foråret og mod FCM. Vi manglede det sidste kvalitet og skarphed i begge felter, imens indstilling i mine øjne (andre er åbenlyst uenige) var der.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,573

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Spillemæssigt ja (husk vi har roteret en del pga CL), men resultatmæssigt har vi jo været totalt dominerende mod holdene fra nedrykningsspillet. Problemet har været mod Top 6 holdene og der har vi bare ikke været gode nok. Selvom vi har en bred trup, så har vi ikke formået at få gode nok resultater her. Jeg tror primært, at det er en mental ting, at CL kampene (især når kampen lå i kommende midtuge) har krævet for meget fokus og energi, hvilket åbenbart har kostet på hele truppen (og måske også trænerstab) der typisk ikke har været mentalt klar fra start. Det skal man have løst, for vi kan købe en nok så bred trup, men det hjælper jo ikke hvis det er et mental problem som omhandler hele truppen, når en stor kamp venter forude.

    I dag synes jeg problemet var et andet end nederlagene i foråret og mod FCM. Vi manglede det sidste kvalitet og skarphed i begge felter, imens indstilling i mine øjne (andre er åbenlyst uenige) var der.
    K@sper du kigger ikke på det store billede. Det muligt vi har været dominerende i de kampe, men faktum vi så tabte dem. I andre sæsoner kan det være omvendt, hvor vi er blevet udspillet og så vundet.

    Hvor mange kampe kan du sige vi har spillet 90 gode minutter?. Det sker altså ret sjældent, som det i øvrigt også var under Ståle. Det er det med at man skal lukke kampene og komme foran med 2-3 mål. Hvor tit sker det lige.

    Det er ikke kun denne sæson jeg vurderer dette. det er gennem et årti nu eller mere nu det har stået på.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,191

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    K@sper du kigger ikke på det store billede. Det muligt vi har været dominerende i de kampe, men faktum vi så tabte dem. I andre sæsoner kan det være omvendt, hvor vi er blevet udspillet og så vundet.

    Hvor mange kampe kan du sige vi har spillet 90 gode minutter?. Det sker altså ret sjældent, som det i øvrigt også var under Ståle. Det er det med at man skal lukke kampene og komme foran med 2-3 mål. Hvor tit sker det lige.

    Det er ikke kun denne sæson jeg vurderer dette. det er gennem et årti nu eller mere nu det har stået på.
    Jeg ved ikke helt, om du har læst mit indlæg, for jeg skriver i øst og du svaret umiddelbart i vest.
    Jeg skrev netop, at vi spillemæssigt ikke har domineret nok i år mod de dårligere hold, men at resultaterne åbenlyst er i orden. Vi har vist fået 11 sejre i 12 kampe mod holdene i nedrykningsspillet - det er svært at gøre meget bedre.
    Ligesom jeg skrev, at vi har været for dårlige mod top 6 holdene. Det er også rimelig ubestrideligt.

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,573

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg ved ikke helt, om du har læst mit indlæg, for jeg skriver i øst og du svaret umiddelbart i vest.
    Jeg skrev netop, at vi spillemæssigt ikke har domineret nok i år mod de dårligere hold, men at resultaterne åbenlyst er i orden. Vi har vist fået 11 sejre i 12 kampe mod holdene i nedrykningsspillet - det er svært at gøre meget bedre.
    Ligesom jeg skrev, at vi har været for dårlige mod top 6 holdene. Det er også rimelig ubestrideligt.
    ja lige pånær du primært har fokus på denne sæson. Mit perspektiv går længere tilbage når det kommer til vores manglende dominans i ligaen generelt.

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,191

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    ja lige pånær du primært har fokus på denne sæson. Mit perspektiv går længere tilbage.
    Vi kan da sagtens udvide det nogle år og så er jeg da stadig enig i, at vi bør være mere dominerede især spillemæssigt. Jeg ved bare ikke, om det er muligt at være så dominerende, som vi fans måske går og forestiller os, når vi evigt og altid spiller i Europa ved siden af, hvilket vores konkurrenter typisk ikke gør. Det koster bare kræfter og fokus uanset trupstørrelse.
    Vi har i hvert fald ikke rigtigt fundet den formel - vi har ofte kunne få resultaterne i ligaen, imens vi har spillet i Europa, men spillet har da ofte stået tilbage med noget at ønske. Og de andre danske klubber har i hvert fald slet ikke, idet de enten ikke kan komme ind i gruppespillene eller også gerne går døde i løbet af efteråret, hvis de rent faktisk kommer med.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    455

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Slap af, det er 1 april, en stor joke. Efter deres udligning går der 15, FEMTEN minutter før Roony kommer ind??? Ny træner tak.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,573

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Vi kan da sagtens udvide det nogle år og så er jeg da stadig enig i, at vi bør være mere dominerede især spillemæssigt. Jeg ved bare ikke, om det er muligt at være så dominerende, som vi fans måske går og forestiller os, når vi evigt og altid spiller i Europa ved siden af, hvilket vores konkurrenter typisk ikke gør. Det koster bare kræfter og fokus uanset trupstørrelse.
    Vi har i hvert fald ikke rigtigt fundet den formel - vi har ofte kunne få resultaterne i ligaen, imens vi har spillet i Europa, men spillet har da ofte stået tilbage med noget at ønske. Og de andre danske klubber har i hvert fald slet ikke, idet de enten ikke kan komme ind i gruppespillene eller også gerne går døde i løbet af efteråret, hvis de rent faktisk kommer med.
    præcis, nu er du inde på noget af det rigtige. Selvfølgelig tager det kræfter når vi har Europa og tænke på, og mange af de andre tophold ikke har. Men det er nu engang sådan klubben igennem årtier nu har haft som ambition, så det kan ikke komme som en overraskelse.

    Jeg har ingen illusion om at vi som klub rammer Bayern tilstande og vinder med 10+ point hvert år. Langt mindre kan gøre det i min bog. Først og fremmest handler det jo om man langt "oftere" skal sammensætte +90 gode minutter kontinuerligt. Så kan vi starte der.

    Jeg har bare fortsat til gode at se den træner der kan forløse dette, sammensat med resultaterne selvfølgelig stadig er der og vi vinder Guld.

    Hold kæft en lorte dag. Godt jeg har taget ferie, et kontor fyldt med BØF fans. Orker det ikke.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,191

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg har bare fortsat til gode at se den træner der kan forløse dette, sammensat med resultaterne selvfølgelig stadig er der og vi vinder Guld.
    Det kan måske tænkes, at det ikke er helt så nemt, som vi alle går og tror, siden det ikke er sket så ofte her og slet ikke andre steder i DK.
    Alene det at vinde DM 3 gange i træk (som vi prøver nu) har historisk været uhyre svært for os Europa eller ej.

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    904

    Re: Optakts- og kamptråd FC København - De Unævnlige 1.04.24 kl. 14:00

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det kan måske tænkes, at det ikke er helt så nemt, som vi alle går og tror, siden det ikke er sket så ofte her og slet ikke andre steder i DK.
    Alene det at vinde DM 3 gange i træk (som vi prøver nu) har historisk været uhyre svært for os Europa eller ej.
    Jep, så historik redder uduelighed og historisk "stærk" trup fra kritik!

  25. De følgende 4 brugere er enige:

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 11.03.24, 21:15
  2. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 04.03.24, 11:54
  3. Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 27.02.24, 16:25
  4. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 20.02.24, 22:46
  5. Svar: 56
    Sidste Meddelelse: 15.02.24, 16:22

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •