Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456
Viser resultater 76 til 78 af 78

Emner: Kamptråd: FCN - FCK 7.APRIL 2024 kl 16.00

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,563

    Re: Kamptråd: FCN - FCK 7.APRIL 2024 kl 16.00

    Spørgsmålet er om vi ser lidt "metaltræthed" blandt vores spillere, og det kan være årsagen til at vi performer så dårligt i superligaen.
    Tænker ikke vores spillere er blevet dårligere efter vores flotte CL kampagne.

    Måske det også spiller ind at flere af dem mentalt mere eller mindre har hovederne i en ny klub efter sommerferien?
    Her er Grabara et godt eksempel, men måske også Falk og Jelert som begge to har set rustne ud... Måske de bare har tankerne på en evt. ny klub efter sommerferien?

  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,538

    Re: Kamptråd: FCN - FCK 7.APRIL 2024 kl 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Spørgsmålet er om vi ser lidt "metaltræthed" blandt vores spillere, og det kan være årsagen til at vi performer så dårligt i superligaen.
    Tænker ikke vores spillere er blevet dårligere efter vores flotte CL kampagne.

    Måske det også spiller ind at flere af dem mentalt mere eller mindre har hovederne i en ny klub efter sommerferien?
    Her er Grabara et godt eksempel, men måske også Falk og Jelert som begge to har set rustne ud... Måske de bare har tankerne på en evt. ny klub efter sommerferien?
    Metaltræthed er selvfølgelig et nemt kort at trække når det går dårligt og oven på 2 DM guld, men jo det er vel nok være en årsag ud af flere. Inden sæsonen startede var jeg parat til at sige farvel til Falk, men han fik så fornyet energi. Efter vinterpausen har han så set ordinær ud igen.

    Personligt syntes jeg vi er nået dertil, hvor Falk skal videre så vi kan bygge noget nyt op. Igen det er jo en svær balance gang, fordi der kommer til at være en meget stor udskiftning allerede og vi kommer til at have en ny start 11 der skal spilles sammen.
    Det vil komme til at få konsekvenser i den nye sæson også og ikke til det bedre. Det tager tid at spille et nyt hold sammen, men det er absolut nødvendigt at vi gør det, så må vi bide i det sure æble.

    Så jo næste sæson kan jeg nemt forstille mig bliver ligeså udfordret som denne, hvis ikke mere.

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #78
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,310

    Re: Kamptråd: FCN - FCK 7.APRIL 2024 kl 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Foeniks Se meddelelser
    Mine fodboldfaglige evner er mildest talt ikke imponerende, men jeg tænker jeg har set nok interviews (og fo'bol') til at kunne give et bud på, hvad modsvaret ville være: I moderne fodbold er der mindre fokus på enkelte positioner, og mere fokus på at skabe rum, tvivl (hos modstanderen) og kunne balancere mellem det numeriske og positionelle overtal. Det kræver teknik, løbevillighed og taktisk forståelse. Af samme årsag flyder vores begrebsunivers sammen - ihvertfald med den type af fodbold som Neestrup praktiserer - hvor en midtbanespiller sagtens kan være angriber i løbet af en kamp, kanten søger både vidt og vredt (og tilbage i banen) og vores 6'er er mere boldfordeler end en bolderobrer med duelstyrke.

    Jeg tror PC og Neestrup samarbejder i høj grad, og det bliver derfor svært at placere ansvaret ét sted. Jeg ville klart sige, at de to hang sammen. Hvis vi udskifter Neestrup med Bo Svensson eller PC med ... ja, en eller anden dygtig købmand, så er jeg ikke sikker på vi er vores kvaler kvit. Med mindre de introducerer en helt ny filosofi, der så skulle etableres. Som det er også er pointeret af flere (der er klogere end mig) i tråden allerede, er det svært spiller-for-spiller at ønske sig nogle bedre. Uagtet, vi råber på en 6'er, skader på CB og at vi mangler fart. Jeg tænker vi må regne med, at de to - Peter og Jacob - har siddet og kigget hinanden dybt i øjnene og været bevidste om dette, men haft en idé om at de med dygtige 8'ere, kantpres og en stabilisering af defensiven, godt ville kunne tage sejre over top-6 hold. Overordnet set, tror jeg faktisk de har set to kampe hvor der skabes chancer nok til at vinde (og særligt at komme foran efter 3, 7 eller 10 minutter i Farum havde ændret kampen), men alligevel ender med at tabe.

    På søndag tror jeg ikke vi får en sejr, men jeg håber der bliver gjort et stort stykke arbejde for at identificere hvordan vi gerne vil spille og rekruttere specifikt til det henover sommeren. Som antyder andre steder tror jeg også, der kommer stor udskiftning til sommer. 8-10 mand.
    Ja, det er ikke nødvendigvis en fordel at bevare et stringent system når man angriber. En midtbanespiller kan selvfølgelig godt rykkes frem i feltet, ligesom en kantspiller kan trække over i modsatte side for at skabe overtal, osv. Vi ser det til gengæld når der forsvares. Her er der fortsat fokus på zoner, placering og talsystem. Når man så samtidig har offensive spillere på mange positioner og de alle skal fremad banen, så mangler de trods alt i den anden ende og når de så er på plads i organisationen, så er det måske ikke der, de har deres spidskompetencer (eller meget erfaring).

    At komme foran kan selvfølgelig ændre kampe. Dels kan det medføre at modstanderne må satse mere og især mod FCN kunne det gøre, at de ikke kunne køre deres opspil som de ville og at vi ikke skulle satse så meget i pressset. Men vi ser samtidig en så svag defensiv at en et-målsføring sjældent er nok.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 05.04.24, 20:53
  2. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 11.03.24, 21:15
  3. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 04.03.24, 11:54
  4. Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 27.02.24, 16:25
  5. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 20.02.24, 22:46

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •