Se afstemningsresultater: Hvad bliver resultatet

Stemmeafgivere
55. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Sejr til Vestjylland- heldigvis

    3 5.45%
  • Sejr til Vestjylland- desværre

    22 40.00%
  • Uafgjort

    3 5.45%
  • Sejr til København- heldigvis

    14 25.45%
  • Sejr til København- desværre

    1 1.82%
  • Det er trænerens skyld

    12 21.82%
Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 82

Emner: Optaktstråd til Vestjylland-København

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,563

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Synes jeg læste at Lerager var vores 5 anfører i indeværende sæson.

    Jeg savner at have en fast anfører der altid spiller, altid leverer og som dermed også er en leder på banen.

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Synes jeg læste at Lerager var vores 5 anfører i indeværende sæson.

    Jeg savner at have en fast anfører der altid spiller, altid leverer og som dermed også er en leder på banen.
    Det kræver at den træning vores spillere bliver udsat for, ikke ødelægger dem.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,563

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Det kræver at den træning vores spillere bliver udsat for, ikke ødelægger dem.
    Tja... Eller at PC nosser sig sammen og henter den ultimative leder som holdet har sukket efter i lang tid...

    Generelt savner jeg bare en stamme i holdet som de bærende kræfter uanset modstander.
    Synes det sagde i nedtakten i Kvart i bold at vi kun en gang i den her sæson har stillet med samme start ellever to kampe i træk....
    Det lyder jo helt vildt...

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #64
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    227

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    En lille-bitte observation: Sammenlignet med for år tilbage (<12-18 måneder) er vi begyndt oftere at spille mod egne fans i første halvleg. Min tese er, at modstanderne har luret, at vi kan lægge et større tryk i anden halvleg, når vi spiller mod egne fans, og at det derfor er en fordel at sikre, at vi ikke spiller mod egne fans i anden halvleg. Jeg tror såmænd ikke, at vi oftere taber lodtrækningen sammenlignet med tidligere, men modstanderne lader os bare ikke længere spille mod egne fans i anden halvleg, hvis de kan undgå det. Selv bøf valgte senest, at vi ikke skulle spille mod egne fans i anden halvleg. Noget jeg opfatter som helt uhørt, da de også må være interesseret i at spille mod egne fans i anden halvleg.

    Jeg kender ikke de der statistikværktøjer, men jeg er sikker på, at man kan ane et mønster, hvis man kan trække de relevante data.

    Vi spillede mod egne fans i anden halvleg i Herning, men det gjorde vi fx ikke senest mod bøf i Parken eller mod Farum i Farum.
    Du har helt ret hvad angår det med lodtrækning. :-)
    Dog kan jeg huske at Claesson vandt lodtrækningen mod BØF, men vælger bolden. Prøv at se om du kan finde kampen et sted og se om jeg ikke har ret. Er sikker på at da mønten lander på jorden så kigger dommeren på ham og straks efter han har valgt bold så vælger Bøf spilleren sidebytte.
    Citat Per N. efter 4-2 nederlag til Horsens : Gilberto har slet ikke klasse og er ganske ordinær. (Sagt efter GIL har lavet 2 mål mod BIF)
    david.kjaer's Avatar

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #65
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,161

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Tja... Eller at PC nosser sig sammen og henter den ultimative leder som holdet har sukket efter i lang tid...

    Generelt savner jeg bare en stamme i holdet som de bærende kræfter uanset modstander.
    Synes det sagde i nedtakten i Kvart i bold at vi kun en gang i den her sæson har stillet med samme start ellever to kampe i træk....
    Det lyder jo helt vildt...
    Spørgsmålet om tanken med den ultimative leder som spiller og er bedst i alle kampe er ved at være forældet. Kigger vi på efteråret, så var kampprogrammet så tæt at det vil være tæt på fysisk umuligt med sådan en (mark) spiller.
    Vi har måske ikke haft den ene ultimative leder (synes nu Claesson gjorde det ret godt i efteråret, når han var til rådighed), men vi har haft en gruppe af ledere/anførere i Claesson/Falk/Lerager og vel også til dels Moi, som i langt de fleste kampe har gjort det godt, og som hver har præsteret i de helt store kamp i CL

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #66
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Spørgsmålet om tanken med den ultimative leder som spiller og er bedst i alle kampe er ved at være forældet. Kigger vi på efteråret, så var kampprogrammet så tæt at det vil være tæt på fysisk umuligt med sådan en (mark) spiller.
    Vi har måske ikke haft den ene ultimative leder (synes nu Claesson gjorde det ret godt i efteråret, når han var til rådighed), men vi har haft en gruppe af ledere/anførere i Claesson/Falk/Lerager og vel også til dels Moi, som i langt de fleste kampe har gjort det godt, og som hver har præsteret i de helt store kamp i CL
    Jeg savner ledere som Jesper Christiansen, Gravgaard og særligt Linderoth, der kunne være særdeles eksplicit i sin holdning til holdkammerater, der ikke leverede 110% hver gang.

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #67
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    297

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Som alle kunne se var der selvfølgelig straffe da Claesson lagde bolden ind over og Dalsgaard tog den med hånden.
    https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...dt-for-straffe

  14. De følgende 8 brugere er enige:

  15. #68
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,534

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg savner ledere som Jesper Christiansen, Gravgaard og særligt Linderoth, der kunne være særdeles eksplicit i sin holdning til holdkammerater, der ikke leverede 110% hver gang.
    Og som selv leverede. Kritik har lidt mere vægt, når det kommer fra personer, der har styr på deres eget lort.

  16. #69
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    170

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    Som alle kunne se var der selvfølgelig straffe da Claesson lagde bolden ind over og Dalsgaard tog den med hånden.
    https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...dt-for-straffe
    Hvorfor dommeren ikke som minimum bliver kaldt ud til skærmen er jo helt skørt..


  17. #70
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,161

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af TåsingeFb Se meddelelser
    Hvorfor dommeren ikke som minimum bliver kaldt ud til skærmen er jo helt skørt..
    Nævner det gerne igen. FCM og deres dommertække især i Herning.......

    To kampe spillet derovre i år:
    1. kamp får FCM et straffe de ikke skulle have haft ifølge dommerudvalget: https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...affe-i-fcm-fck
    2. kamp: FCK snydes for et straffe ifølge dommerteamet.

    Man skulle fandme tro, at det var modebrillen Steinlein selv, som sad i Var-vognen. Begge var så tydelige, at alle kunne se dem.

  18. De følgende 9 brugere er enige:

  19. #71
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    470

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Man bør i al fald nå frem til at de mennesker der sad i VAR-vognen. IKKE kommer til at sidde der mere. Ellers et det jo et konsekvensfrit hverv!!!! Det smager af anti-pati og den slags kan vi simpelthen ikke have siddende i en dommerfunktion.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #72
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    194

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af TåsingeFb Se meddelelser
    Hvorfor dommeren ikke som minimum bliver kaldt ud til skærmen er jo helt skørt..
    Det gør de kun, hvis de mener han skal genoverveje sin dom (og som følge heraf ændre den). Det mente de tydeligvis ikke. At kalde ham over til skærmen er ikke en "veddi' hva, mester, hva... altså vi kan sgu ikke helt greje den, og set den et par gange, måske du lige kan sjoske over og give dit besyv med, styrmand?"

    Dommeren står ellers fint placeret da det sker, og reaktionen fra med- og modspillere tyder også på, den sagtens kunne være dømt i øjeblikket. Jeg kan sgu ikke helt hidse mig op over det dog. Hands-reglen er blevet sværere at gennemskue.

    ...men det er klart, at udligning til 2-2 med 15 minutter igen havde givet en anden kamp end i 3 minutters overtid.

    Bolden var heller ikke over stregen hos Lerager, han skal bare hakke til den anden gang.
    "Tro kan flytte dværge."

  22. #73
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    194

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af peterandreasen Se meddelelser
    Man bør i al fald nå frem til at de mennesker der sad i VAR-vognen. IKKE kommer til at sidde der mere. Ellers et det jo et konsekvensfrit hverv!!!! Det smager af anti-pati og den slags kan vi simpelthen ikke have siddende i en dommerfunktion.
    Rolig nu. Man kan godt læse og forstå reglerne for hands sådan, at den ikke skal dømmes (selvom armen er i unaturlig position). At et sekundært dommerteam et par dage senere komme frem til en anden konklusion er altså bare sådan det er ind i mellem. Jeg synes det er fint, de erkender det var en fejldom, og at de var for langsomme i VAR-vognen til at komme frem til det. Men ... lad os nu liiiige ...

    (Jeg hader også VAR og ønsker det afskaffet da spillet ingenlunde er blevet mere "fair")
    "Tro kan flytte dværge."

  23. #74
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,400

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    Som alle kunne se var der selvfølgelig straffe da Claesson lagde bolden ind over og Dalsgaard tog den med hånden.
    Der tænker jeg, at det måske er bedre at tale for sig selv, hvis man er overbevist. For mig at se var det en situation, hvor der i hvert fald ikke var forsæt til at spille bolden med hånden, men hvor han formentlig havde hånden i en unaturlig position, hvilket så til gengæld blev opvejet af at den kom fra kort afstand og skiftede retning.

    Med andre indbegrebet af diskutabelt straffe, ikke 'selvfølgelig' straffe, hvad 'alle kunne se'.

  24. #75
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,310

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af Foeniks Se meddelelser
    Rolig nu. Man kan godt læse og forstå reglerne for hands sådan, at den ikke skal dømmes (selvom armen er i unaturlig position). At et sekundært dommerteam et par dage senere komme frem til en anden konklusion er altså bare sådan det er ind i mellem. Jeg synes det er fint, de erkender det var en fejldom, og at de var for langsomme i VAR-vognen til at komme frem til det. Men ... lad os nu liiiige ...

    (Jeg hader også VAR og ønsker det afskaffet da spillet ingenlunde er blevet mere "fair")
    Jeg er enig i at hands-reglen er en svær størelse, især fordi definitionen af at være unaturligt bred eller høj er virkelig dårlig. Der er nok heller ikke ret mange herhjemme der på stående fod kan påstå, at have helt styr på reglen - inklusiv dommeroraklerne på Twitter der bestemt ikke mente der var straffespark.

    I den situation vil jeg mene at hånden er i en unaturlig position, da Midtjyllandspilleren har begge arme i vejret da han strækker sig frem mod bolden. Det er i hvert fald det, der tidligere har været ment med det. Og så er der vel ikke mange andre udveje, end at dømme straffesparket uagtet at bolden kommer fra tæt hold. Jeg mistænker at VAR har været lidt for hurtige gennem situationen og måske troet at bolden ramte brystet før armen (og det er jo også en "selvopfunden" regel at der ikke kan være hands fordi man selv ramte bolden først).

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Der tænker jeg, at det måske er bedre at tale for sig selv, hvis man er overbevist. For mig at se var det en situation, hvor der i hvert fald ikke var forsæt til at spille bolden med hånden, men hvor han formentlig havde hånden i en unaturlig position, hvilket så til gengæld blev opvejet af at den kom fra kort afstand og skiftede retning.

    Med andre indbegrebet af diskutabelt straffe, ikke 'selvfølgelig' straffe, hvad 'alle kunne se'.
    Men er armen i en unaturlig position, hvorfor betyder afstanden så noget? Det er jo netop den risiko der er ved at have armen i en unaturlig position (den risiko nævnes netop i fodboldloven). Det understreges vel også af, at man netop er kommet frem til at det er en fejl.

  25. De følgende 5 brugere er enige:

Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Optaktstråd F.C. København vs FCM
    By Bigtimebowler in forum De korte linier
    Svar: 67
    Sidste Meddelelse: 13.09.17, 14:51
  2. Optaktstråd Porto vs. Fc.København
    By Bigtimebowler in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 14.09.16, 07:18
  3. Optaktstråd FC København - Randers 22.11.09
    By Lundberg_aus_Lolland in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 23.11.09, 14:02
  4. Optaktstråd PSV-København 22/10 09
    By Pede in forum De korte linier
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 25.10.09, 10:15
  5. FCKFC vestjylland?
    By Fosse in forum Bazar
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 06.06.05, 13:23

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •