Se afstemningsresultater: Hvad bliver resultatet

Stemmeafgivere
55. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Sejr til Vestjylland- heldigvis

    3 5.45%
  • Sejr til Vestjylland- desværre

    22 40.00%
  • Uafgjort

    3 5.45%
  • Sejr til København- heldigvis

    14 25.45%
  • Sejr til København- desværre

    1 1.82%
  • Det er trænerens skyld

    12 21.82%
Side 4 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 82

Emner: Optaktstråd til Vestjylland-København

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,538

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Jeg havde ikke mulighed for at se gårsdagens kamp grundet ViaBøfs vanvittige priser, samt familiærer forpligtigelser. Alligevel sidder jeg med en fornemmelse af at vi spillede mere som et hold igår, end vi har set hele foråret? Kan nogen be/afkræfte den følelse?
    Folk vil jo nok se forskelligt på det, men personligt syntes jeg vi så et langt mere energisk hold som "spillemæssigt" havde en plan med Corner på banen. Vi tog fat i bolden og ville faktisk noget med den.

    Og selvom Lerager brændte meget, så var det fantastisk at se den ild i øjnene på ham, noget som har manglet på holdet hos en del spillere. MOI var nok kampens skuffelse set fra FCKs synspunkt, meget usynlig.


  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Folk vil jo nok se forskelligt på det, men personligt syntes jeg vi så et langt mere energisk hold som "spillemæssigt" havde en plan med Corner på banen. Vi tog fat i bolden og ville faktisk noget med den.

    Og selvom Lerager brændte meget, så var det fantastisk at se den ild i øjnene på ham, noget som har manglet på holdet hos en del spillere. MOI var nok kampens skuffelse set fra FCKs synspunkt, meget usynlig.
    Enig, det var heller ikke fordi Clem brændte banen af, men han var en mere klassisk 6'er end Falk er, og det klædte os.

    Generelt er det vel ca det her udtryk jeg gerne vil se resten af sæsonen, så er jeg egentlig ok tilfreds nu mesterskabet er væk.

  3. De følgende 6 brugere er enige:

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,219

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Enig, det var heller ikke fordi Clem brændte banen af, men han var en mere klassisk 6'er end Falk er, og det klædte os.

    Generelt er det vel ca det her udtryk jeg gerne vil se resten af sæsonen, så er jeg egentlig ok tilfreds nu mesterskabet er væk.
    Jeg ved godt at jeg er formand for Clem fanklubben. Men det glæder mig at du nævner ham.
    Min fornemmelse af holdet over de sidste 2-3 år, er at de perioder hvor Clem har været iform og spillet (sidste sæson og starten af denne), der har FCK haft noget af det gamle FCK dominans.

    Falk var i efteråret i gude form, og er mere i øjenfaldende. Det sammen kan siges om Oscar Højlund, at man lægger mere mærke til ham. Der er det sjældent at Clem er meget i tydelig på banen, men holdet virker til at være mere i flow med Clem på banen, end uden. Vi ser simpelthen mere dominerende ud. Jeg håber man giver gårsdagen stamme nogle flere kampe, i håb om at der kan dannes lidt flow de sidste par kampe. Nu skal kampen vindes hjemme over silkeborg, og der ved vi at enten bøf eller fcm vil have sat point til.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  5. De følgende 6 brugere er enige:

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Jeg ved godt at jeg er formand for Clem fanklubben. Men det glæder mig at du nævner ham.
    Min fornemmelse af holdet over de sidste 2-3 år, er at de perioder hvor Clem har været iform og spillet (sidste sæson og starten af denne), der har FCK haft noget af det gamle FCK dominans.

    Falk var i efteråret i gude form, og er mere i øjenfaldende. Det sammen kan siges om Oscar Højlund, at man lægger mere mærke til ham. Der er det sjældent at Clem er meget i tydelig på banen, men holdet virker til at være mere i flow med Clem på banen, end uden. Vi ser simpelthen mere dominerende ud. Jeg håber man giver gårsdagen stamme nogle flere kampe, i håb om at der kan dannes lidt flow de sidste par kampe. Nu skal kampen vindes hjemme over silkeborg, og der ved vi at enten bøf eller fcm vil have sat point til.
    Helt enig. Sjovt nok var i går nok den mest klassiske opstilling vi længe har set. Stor angriber, 2 kanter der kan løbe forholdsvist hurtigt, 2 8'ere hvoraf den ene er mere teknisk end den anden og en rigtig 6'er. Det er vel kun den forkertvendte venstreback, der ikke er helt og aldeles klassisk.
    Og jeg synes det virkede til holdet sådan overordnet var i bedre balance end længe.

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Helt enig. Sjovt nok var i går nok den mest klassiske opstilling vi længe har set. Stor angriber, 2 kanter der kan løbe forholdsvist hurtigt, 2 8'ere hvoraf den ene er mere teknisk end den anden og en rigtig 6'er. Det er vel kun den forkertvendte venstreback, der ikke er helt og aldeles klassisk.
    Og jeg synes det virkede til holdet sådan overordnet var i bedre balance end længe.
    Nemlig. Det simple klædte os. Specielt i en sådan kamp.

    Vigtigt med en stærk og hårdtarbejdende 9’er, der skaber lidt mere kaos end vores letlæselige spillen rundt.

    Dejligt at se at Neestrup - endelig - formår at bruge nogle andre værktøjer.

    Når det så er sagt, var vi heller ikke bedre. Måske marginalt(!) bedre end FCM igår, men det er selvfølgelig også en start.

    Nu skal vi vise vi ikke stadigvæk er så pisse skrøbelige. Dvs SIF og GF hjemme skal - naturligvis - vindes, og så må vi se hvor vi står efter de næste par interessante runder. BIF og FCMs indbyrdes kamp, og runden efter hvor de begge spiller ude (og vi igen er hjemme).

    Zan

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    562

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Nemlig. Det simple klædte os. Specielt i en sådan kamp.

    Vigtigt med en stærk og hårdtarbejdende 9’er, der skaber lidt mere kaos end vores letlæselige spillen rundt.

    Dejligt at se at Neestrup - endelig - formår at bruge nogle andre værktøjer.

    Når det så er sagt, var vi heller ikke bedre. Måske marginalt(!) bedre end FCM igår, men det er selvfølgelig også en start.

    Nu skal vi vise vi ikke stadigvæk er så pisse skrøbelige. Dvs SIF og GF hjemme skal - naturligvis - vindes, og så må vi se hvor vi står efter de næste par interessante runder. BIF og FCMs indbyrdes kamp, og runden efter hvor de begge spiller ude (og vi igen er hjemme).

    Zan
    Silkeborg er i en forfærdelig form, og de har reelt ikke noget at spille for mere, så vi skal simpelthen have 6 point mod dem over de tre næste kampe. Den sværeste af dem på udebane i Silkeborg er endda kun fire dage inden pokalfinalen, så det bør være en kæmpe fordel for os, at deres tanker helt sikkert er på pokalfinalen, og hvem tør risikere en skade lige inden den? Så har vi AGF hjemme mellem de to Silkeborg-kampe, og det skal simpelthen også kunne give 3 point, så vi samlet lander på 9 for de tre næste kampe.

    Det synes jeg helt ærligt ikke er urealistisk, og så er ballet for alvor åbnet, inden derby og FCM hjemme, for BIF og FCM har hinanden to gange over de næste tre kampe, mens de også har henholdsvis FCN og SIF ude, så jeg kunne godt se et scenarie, hvor de begge står med fem point efter de kampe. Det er langt fra slut det her, men vi skal i gang med at vinde nogle kampe.

  11. De følgende 7 brugere er enige:

  12. #52
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,161

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Når det så er sagt, var vi heller ikke bedre. Måske marginalt(!) bedre end FCM igår, men det er selvfølgelig også en start.
    Ja det er nemlig en start. Og imens vi som FCK fans mener at der stadig er en del som kan blive bedre især afslutningsspillet, så sidder mange eksperter efter kampen og nævner at dette var FCM's bedste præstation (måske fraregnet de 45 min mod os tidligere i år) i år.
    Det viser meget godt, at hvis vi nu snart kan ramme tæt på et topniveau, så er vi altså stadig landets bedste hold.

    Spørgsmålet er så, om vi kan det. Vi har i hvert fald (som du også skriver i dit indlæg) på papiret gode forudsætninger for 9 point i de næste tre kampe. Kan vi få det og flasker nogle af de andre kampe sig, så er vi med igen... i hvert fald i den forstand, at vi giver os selv chancen for at gøre det spændende i de sidste kampe mod FCM og BIF. Ikke at jeg tror synderligt på det, men rammer vi en stime nu, så er vi ikke helt døde og begravet.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #53
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,511

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    En lille-bitte observation: Sammenlignet med for år tilbage (<12-18 måneder) er vi begyndt oftere at spille mod egne fans i første halvleg. Min tese er, at modstanderne har luret, at vi kan lægge et større tryk i anden halvleg, når vi spiller mod egne fans, og at det derfor er en fordel at sikre, at vi ikke spiller mod egne fans i anden halvleg. Jeg tror såmænd ikke, at vi oftere taber lodtrækningen sammenlignet med tidligere, men modstanderne lader os bare ikke længere spille mod egne fans i anden halvleg, hvis de kan undgå det. Selv bøf valgte senest, at vi ikke skulle spille mod egne fans i anden halvleg. Noget jeg opfatter som helt uhørt, da de også må være interesseret i at spille mod egne fans i anden halvleg.

    Jeg kender ikke de der statistikværktøjer, men jeg er sikker på, at man kan ane et mønster, hvis man kan trække de relevante data.

    Vi spillede mod egne fans i anden halvleg i Herning, men det gjorde vi fx ikke senest mod bøf i Parken eller mod Farum i Farum.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #54
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Ro på evigt positive K@. Vi taber jo som vanligt til SIF hjemme næste weekend = ...
    Som vanligt og som vanligt. Jojo, vi tabte til Silkeborg sidste gang - og også i en umådelig trist pokalkamp, men derudover, så skal vi 17 kampe tilbage - tilbage i maj 2006 - for at finde endnu en Silkeborg sejr.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #55
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    633

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Helt enig. Sjovt nok var i går nok den mest klassiske opstilling vi længe har set. Stor angriber, 2 kanter der kan løbe forholdsvist hurtigt, 2 8'ere hvoraf den ene er mere teknisk end den anden og en rigtig 6'er. Det er vel kun den forkertvendte venstreback, der ikke er helt og aldeles klassisk.
    Og jeg synes det virkede til holdet sådan overordnet var i bedre balance end længe.
    Tør man nævne, at Christian Sørensen virkelig pyntede da han kom ind? En back som faktisk kan slå et præcist indlæg. Jeg er med på, at kritikken altid lyder "manden er livsfarlig, han kan ikke dække op" osv. Det synes jeg nu ikke er rigtigt, men Diks kan vel heller ikke dække op på den venstre back, så hvorfor ikke gå med en mand som faktisk kan ramme en medspiller i feltet?
    FCK er en slags Terminator-udgave af Ham-Kam.

    Nick Horup:"Hvem skal med i fodboldens Hall Of Fame?"
    Morten:"Michael Gravgaard, FC København"

  19. De følgende 6 brugere er enige:

  20. #56
    Tilmeldingsdato
    Aug 2022
    Indlæg
    5

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Muligvis en fejl at rette sig imod et fanmedie for at søge svaret, men har vi et begavet hoved herinde der kan forklare hvordan fanden der ikke var straffe ved den hands forseelse i midten af anden halvleg?

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #57
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,161

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af Kim-N Se meddelelser
    Tør man nævne, at Christian Sørensen virkelig pyntede da han kom ind? En back som faktisk kan slå et præcist indlæg. Jeg er med på, at kritikken altid lyder "manden er livsfarlig, han kan ikke dække op" osv. Det synes jeg nu ikke er rigtigt, men Diks kan vel heller ikke dække op på den venstre back, så hvorfor ikke gå med en mand som faktisk kan ramme en medspiller i feltet?
    Han pyntede bestemt, da han kom ind. Han var dog også i den heldige situation, at han først kom ind kort tid før Osorio blev skiftet ud, så han havde ikke de samme udfordringer defensivt som Diks.
    Udover det så var planen med Diks på back nok også, at vi skulle have en ekstra spiller som kan heade på banen på de defensive dødbolde.

  23. #58
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,161

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    En lille-bitte observation: Sammenlignet med for år tilbage (<12-18 måneder) er vi begyndt oftere at spille mod egne fans i første halvleg. Min tese er, at modstanderne har luret, at vi kan lægge et større tryk i anden halvleg, når vi spiller mod egne fans, og at det derfor er en fordel at sikre, at vi ikke spiller mod egne fans i anden halvleg. Jeg tror såmænd ikke, at vi oftere taber lodtrækningen sammenlignet med tidligere, men modstanderne lader os bare ikke længere spille mod egne fans i anden halvleg, hvis de kan undgå det. Selv bøf valgte senest, at vi ikke skulle spille mod egne fans i anden halvleg. Noget jeg opfatter som helt uhørt, da de også må være interesseret i at spille mod egne fans i anden halvleg.

    Jeg kender ikke de der statistikværktøjer, men jeg er sikker på, at man kan ane et mønster, hvis man kan trække de relevante data.

    Vi spillede mod egne fans i anden halvleg i Herning, men det gjorde vi fx ikke senest mod bøf i Parken eller mod Farum i Farum.
    Jeg ved ikke, hvordan det plejer at være på udebane (jeg går ud fra, at hjemmeholdene har en "favoritvej" at spille). Men jeg tror at det er rigtigt, at flere hold er begyndt at "stjæle" vores favoritvej i Parken, når de vinder lodtrækningen. Jeg mener, at BIF har gjort dette flere gange før, men jeg mindes ikke det har været så udtalt med andre hold tidligere. Det er i hvert fald ikke mit indtryk.

    Jeg ved ikke, om det handlere om, at vi kan lægge et større tryk den ene eller anden vej. Måske det handler mere om at få os lidt ud af vores comfort zone ved at tvinge os til at spille den forkerte vej. Lidt ligesom når vi i pokalfinaler har set hold snuppe vores omklædningsrum, hvis de er hjemmehold.

  24. #59
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,400

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Selv bøf valgte senest, at vi ikke skulle spille mod egne fans i anden halvleg. Noget jeg opfatter som helt uhørt, da de også må være interesseret i at spille mod egne fans i anden halvleg.

    ...

    Vi spillede mod egne fans i anden halvleg i Herning, men det gjorde vi fx ikke senest mod bøf i Parken eller mod Farum i Farum.
    Nå ja, nyere er det heller ikke, og heller ikke noget som Brøndby har patent på – man husker da to kampe derude med meget sene mål af Roony og en overtidssejr med mål af Jonas Wind op mod deres fans
    – og så er der også det mål her ...

    https://youtu.be/si9axQfJ7F4

  25. #60
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,219

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg ved ikke, hvordan det plejer at være på udebane (jeg går ud fra, at hjemmeholdene har en "favoritvej" at spille). Men jeg tror at det er rigtigt, at flere hold er begyndt at "stjæle" vores favoritvej i Parken, når de vinder lodtrækningen. Jeg mener, at BIF har gjort dette flere gange før, men jeg mindes ikke det har været så udtalt med andre hold tidligere. Det er i hvert fald ikke mit indtryk.

    Jeg ved ikke, om det handlere om, at vi kan lægge et større tryk den ene eller anden vej. Måske det handler mere om at få os lidt ud af vores comfort zone ved at tvinge os til at spille den forkerte vej. Lidt ligesom når vi i pokalfinaler har set hold snuppe vores omklædningsrum, hvis de er hjemmehold.
    Personligt mener jeg der er lidt Small Club mentality over at skifte retning på hvilken vej man angriber. Det fik dem jeg kender med ManU sympatier også afvide. At de havde brug for at skifte retning, var et svaghedstegn.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Optaktstråd F.C. København vs FCM
    By Bigtimebowler in forum De korte linier
    Svar: 67
    Sidste Meddelelse: 13.09.17, 14:51
  2. Optaktstråd Porto vs. Fc.København
    By Bigtimebowler in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 14.09.16, 07:18
  3. Optaktstråd FC København - Randers 22.11.09
    By Lundberg_aus_Lolland in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 23.11.09, 14:02
  4. Optaktstråd PSV-København 22/10 09
    By Pede in forum De korte linier
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 25.10.09, 10:15
  5. FCKFC vestjylland?
    By Fosse in forum Bazar
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 06.06.05, 13:23

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •