Se afstemningsresultater: Hvad bliver resultatet

Stemmeafgivere
55. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Sejr til Vestjylland- heldigvis

    3 5.45%
  • Sejr til Vestjylland- desværre

    22 40.00%
  • Uafgjort

    3 5.45%
  • Sejr til København- heldigvis

    14 25.45%
  • Sejr til København- desværre

    1 1.82%
  • Det er trænerens skyld

    12 21.82%
Side 3 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 82

Emner: Optaktstråd til Vestjylland-København

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Ej det er jo også helt vildt det, der foregår. Lerager der undgår at spille Achouri fri og sparker forbi, Leragers der reddes på stregen hvorefter han ikke følger op, intet straffe for arm løftet over skulderen og nu det skud på stolpen. Det er seriøst bare vores sæson i en nøddeskal det her hvad angår offensivt output. At FCM så også kunne have scoret et par mere imod os er jo bare som vi kender vores defensiv.
    Asså, FCM havde jo adskillige store chancer i anden halvleg. Vi er ikke uheldige med at få uafgjort.

    Mht. Lerager, der appellerer i stedet for at sparke til bolden, må man jo bare sige, at dumhed og uheld er to forskellige ting.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. De følgende 14 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,539

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Seriøst man får snart hjerte problemer når man ser FCK i mesterskabsspil efterhånden.

    jeg skal dog lige love for sæsonen fik kunstigt åndedræt....
    Meget vigtigt point trods alt. Men jeg synes virkelig det var en kamp der lå og ventede 3 points i.. Jeg håber i øvrigt virkelig at vi begynder at spille med Diks og Vavro i centerforsvaret fra nu af.. Mckenna bringer intet positivt, hverken frem af banen eller defensivt.. Vi lignede langt mere os selv, da Diks og Vavro spillede sammen derinde de sidste 25.. Han ligner altså ikke en forstærkning Skotten, og som type passer han bare langt bedre til et bundhold, end et tophold der gerne vil stå højt med bagkæden og være meget i boldbesiddelse.

  4. De følgende 10 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    562

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Asså, FCM havde jo adskillige store chancer i anden halvleg. Vi er ikke uheldige med at få uafgjort.

    Mht. Lerager, der appellerer i stedet for at sparke til bolden, må man jo bare sige, at dumhed og uheld er to forskellige ting.
    Tror lige du skal læse hele min kommentar så :-) Vi er slet ikke uheldige med 1 point, som jeg også skriver, men den her kamp er bare et ret godt billede på vores sæson, synes jeg. Bolden vil simpelthen bare ikke ind. Om det så er uheld, dumhed, manglende kynisme eller manglende afslutningsfærdigheder - det er nok en god blanding af det hele, men jeg er godt nok træt af det.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #34
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,161

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Livsvigtigt med en udligning til sidst. Guldet er sikkert væk (selvom FCM/BIF også har indbyrdes opgør), men det havde ikke været godt for harmonien i truppen, hvis vi igen havde spillet en fornuftigt kamp men stået uden point. Vi har chancer nok til at vinde, men FCM har bare den individuelle klasse i Osorio i dag - ellers er det meget begrænset, hvad de kommer med udover de forventede kontraer, da de er foran.

    Glimrende kamp af Corner, som forhåbentlig kan spille igen i kommende kampe. Balancen virkede umiddelbart også bedre med Clem, så jeg vil håbe, at vi i kommende kamp spiller med ham som 6'er og Falk som 8'er, imens Moi kan ryge ud på højrekanten igen. Han er gået lidt død i den centralt i mine øjne.

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #35
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,563

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Idag ser vi forskellen på at have en klasse angriber (Ja, Corner var klasse idag) og så en angriber som ikke helt har niveauet (Orri)

    Jeg synes at kampen idag viser hvor meget vi har behov for at have en top angriber på banen.

    Og inden folk går helt op i limningen over alle vores brændte chancer…. FCM har godt nok også deres store muligheder både i første og anden halveg. Så uafgjort er vel et ret fair resultat.

  10. De følgende 14 brugere er enige:

  11. #36
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,161

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Idag ser vi forskellen på at have en klasse angriber (Ja, Corner var klasse idag) og så en angriber som ikke helt har niveauet (Orri)

    Jeg synes at kampen idag viser hvor meget vi har behov for at have en top angriber på banen.

    Og inden folk går helt op i limningen over alle vores brændte chancer…. FCM har godt nok også deres store muligheder både i første og anden halveg. Så uafgjort er vel et ret fair resultat.
    Udover vores chancer /forsøgt, hvor Lerager vel alene skal score 3-4 mål, så har vi så ufattelig mange gode situationer omkring deres felt, som vi bare ikke udnytter.

    Uafgjort er sikkert fair (svært at være utilfreds med 2-1 efter 93 min), men jeg føler, at vi havde mulighederne til mere....også en del mere end FCM

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #37
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    894

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Livsvigtigt med en udligning til sidst. Guldet er sikkert væk (selvom FCM/BIF også har indbyrdes opgør), men det havde ikke været godt for harmonien i truppen, hvis vi igen havde spillet en fornuftigt kamp men stået uden point. Vi har chancer nok til at vinde, men FCM har bare den individuelle klasse i Osorio i dag - ellers er det meget begrænset, hvad de kommer med udover de forventede kontraer, da de er foran.

    Glimrende kamp af Corner, som forhåbentlig kan spille igen i kommende kampe. Balancen virkede umiddelbart også bedre med Clem, så jeg vil håbe, at vi i kommende kamp spiller med ham som 6'er og Falk som 8'er, imens Moi kan ryge ud på højrekanten igen. Han er gået lidt død i den centralt i mine øjne.
    Ro på evigt positive K@. Vi taber jo som vanligt til SIF hjemme næste weekend = ...

  14. #38
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,538

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Udover vores chancer /forsøgt, hvor Lerager vel alene skal score 3-4 mål, så har vi så ufattelig mange gode situationer omkring deres felt, som vi bare ikke udnytter.

    Uafgjort er sikkert fair (svært at være utilfreds med 2-1 efter 93 min), men jeg føler, at vi havde mulighederne til mere....også en del mere end FCM
    Jeg er meget enig. Jo bevares FCM skaber nogle gode muligheder og rammer da også overligger 2 gange, men altså jeg syntes det os der igennem det meste af kampen forsøger at tage kampen til os og som du nævner så er det altså rimelig store chancer Lerager har i dag. Læg dertil de forholdsvis store chancer vi får skabt ved at hælde bolden i i feltet, hvor vi rent faktisk rammer vores spillere mange gange. Diks indersiden af stolpen også.

    Det er faktisk længe siden jeg har set vi "spillemæssigt" rent faktisk på banen kan se hvad vi vil gøre uden det bliver for random. Vi kunne snildt have vundet, men ja det kunne FCM også.

    Fed kamp, hvor man sidder tilbage med at spillerne gav alt det skal også bare ske i resten af kampene, så må vi se hvor vi lander.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #39
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    894

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Jeg er vild med synsninger... Faktum = 2-2 og heldigt!


    Vi fortsætter vores dårlige spil og er heldige... Tak for det! Næste uge = SIF hjemme, den plejer vi at tabe :)

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #40
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,161

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Ro på evigt positive K@. Vi taber jo som vanligt til SIF hjemme næste weekend = ...
    At vi evt. taber til Sif i næste runde gør vel ikke vores point mindre vigtigt i dag. Som nævnt tror jeg stadig ikke på guld, men jeg tror stadig at pointet i dag var vanvittig vigtigt for roen og harmonien i truppen, hvilket trods alt giver bedre forudsætninger for point i de kommende kampe end endnu et nederlag og et absolut farvel til sidste spinkle chance om et mesterskab.
    Lige nu må det primære mål være (hvor trist det nu end er) at sikre en billet til Europa næste sæson.

  19. De følgende 10 brugere er enige:

  20. #41
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    433

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Har lige genset Leragers chance inde på stregen , og hvor er det dog uprofessionelt og latterligt han ikke bare hakker den ind på anden chance istedet for at brokke sig og sige den var inde. Amatør


  21. #42
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,310

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Spillemæssigt startede kampen lidt rodet med en hel del dueller og direkte spil. En del af vores spil var lagt op på lange bolde til Cornelius og langt henad vejen virkede det også efter hensigten, men med til historien hører også at vi blev overordentligt stressede af Midtjyllands pres. Defensivt var vi især under pres i vores venstre side og det så ganske kaotisk ud i bagkæden til tider. Selvom vi kom foran så har vi vist i denne sæson, at et mål på ingen måde er tilstrækkeligt og det var det heller ikke i dag, hvor vi endda endte med at komme bagud – og så indkasserede vi ikke engang en scoring efter hjørnespark.
    Tempoet og duellerne var kølnet noget af i anden halvleg og vi havde umiddelbart lidt længere mellem chancerne. Vores spil blev en smule mere omstændigt, hvilket også skyldtes at Midtjylland slækkede lidt på deres pres. Vi fik også mere og mere spilovertag som kampen skred frem og det lignede mest af alt at Midtjylland forsøgte at forsvare deres føring og så tage de enkelte omstillinger der kunne opstå. Vi endte dog med at slippe afsted fra Midtjylland med et enkelt point og stillingen i toppen forbliver uændret. Til gengæld kan FCN indhente os i morgen når de møder Silkeborg.

    Grabara udstråler ikke ligefrem selvtillid for tiden og i dag var ingen undtagelse. Fremstår ret svagt i mange situationer selvom han næppe kan klandres for nogle af scoringerne.

    Ankersen måtte redde kastanjerne ud af ilden i flere omgange og var nok den forsvarer der slap bedst fra kampen.
    Vavro og McKenna skal ikke være særlig tilfredse ovenpå deres præstationer. Der blev tabt for mange dueller, de var for ofte ude af position og så var markeringerne virkelig sløje.
    Diks slap heller ikke godt fra det på venstrebacken, hvor han i høj grad var i problemer. Det så noget bedre ud i midterforsvaret.

    Leragers præstation ender også med pil nedad. Han startede ellers fint synes jeg og fik taget godt del i de mange dueller, men den tidlige advarsel lagde en dæmper på det og så var han bare for uskarp. men trods alt vores farligste. Men det må godt nok koste i bødekasse, at han hellere vil brokke sig til linjedommeren over at han mente bolden var inde fremfor at forsøge at gå efter returbolden.
    Clem formåede at fordele spillet fint i en del sekvenser, men bidraget er overordnet set for småt. Fremstår for svag i duellerne og så virker det ikke til, at han helt har overblikket over modstanderens positioner når vi forsvarer og slet ikke når modstanderne angriber direkte og vi kommer ned og stå dybt.
    Elyonoussi kan ikke fremhæves for særlig meget. Han fik en advarsel for at tackle to modstandere på en gang, men ellers blev det ikke til ret meget. I øvrigt var det nogle tåbelige advarsler de begge fik, mens vi ikke laver de professionelle frispark når Midtjylland kom buldrende (noget besynderlig prioritering). Synes det virkede til at han skulle lægge tættere på Cornelis og vinde andenbolde. Det så bedst ud når han kunne samarbejde med Achouri, men det skete for sjældent.

    Larsson ender med ikke at have gjort det store væsen af sig. Fik ikke særlig mange gode muligheder for at løbe i dybden og så havde han for mange boldtab.
    Cornelius leverede en rigtig stærk første halvleg som endda blev krydret med en scoring. Midtjyllands forsvarere havde det meget svært i duellerne, som han vandt størstedelen af og også typisk skaffede sig fint af med bolden igen.
    Achouri har en lidt blandet kamp. Han blev for ofte for isoleret ude på kanten og havde meget svært ved at komme frem i de gode positioner, hvor han kunne udfordre. Fik dog lagt op til scoringen.

    Kampens dommer synes jeg leverer en præstation under middel. Synes ellers han greb kampen fint an trods det lidt hårde duelspil til tider, ligesom han trådte ind når det lige gik over gevind. Eller, det gjorde han da i hvert fald når det ene hold gik over gevind. Midtjylland mangler som minimum to advarsler i første halvleg, hvor den ene måske var ”den første er gratis”-reglen der blev fulgt. Samtidig måtte han have hjælp af VAR til straffesparket. Så er der selvfølgelig også ’hands’-situationen og jeg må bare erkende, at det virker til at fortolkningen af hands bare er tilfældig. Meget er bundet op på skøn og det der straffes i den ene kamp straffes ikke i den anden og det som VAR reagerer på i den ene kamp reageres der ligeledes ikke på i den anden.

    Skal vi have en chance for at være i spil til mesterskabet, er det den her slags kampe der skal vindes. Men det sker ikke, når vi er så uskarpe og samtidig lukker to mål ind hver kamp.
    Overordnet set så vores spil stadig noget ubalanceret ud og i dag også desperat, som måske også er betinget af skadessituationen, men samtidig synes jeg også vi manglede noget risikovillighed. Det kan man måske godt forstå med tanke på den paniske defensiv, men så må man også pege på, at vi i det tilfælde satser for mange spillere i offensiven. Samtidig ser det også desperat ud, når startopstillingen skal sættes og spillerne bliver lidt kastet rundt. Der er ikke mange der kan vide sig sikre på om de skal starte eller ej og heller ikke hvilken position de skal spille næste uge. Skaderne hjælper bestemt ikke på det, men det kan være en forklaring på de spillemæssige udfordringer og den manglende skarphed.
    Et point på udebane mod Midtjylland er isoleret set ganske fint, også selvom det blev sikret til allersidst (og måske især fordi meget var stolpe-ud i dag), men med præstationerne in mente, så er der meget lang vej op – og vi er samtidig ved at blive overhalet indenom af Nordsjælland. Samtidig er det dog ikke fordi hverken Midtjylland eller Brøndby viser blændende spil, men de har umiddelbart et højere bundniveau. Vi er dog ikke ude endnu selvom det ser svært ud, men vi kan ikke tillade os at smide særlig mange point yderligere (og så har Nordsjælland vist fået gang i en fin formkurve, så hvis de indhenter os i morgen er de også blevet en del af mesterskabsspillet).
    Sidst redigeret af Kenney : 15.04.24 kl. 00:31

  22. De følgende 7 brugere er enige:

  23. #43
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    315

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    God fodboldkamp og flot kæmpet. Der var mange brændte chancer i begge ender.

    Vi mangler et par spillere som kan gøre en forskel, samt et forsvar/målmand som kan give lidt mere ro.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #44
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Meget vigtigt point trods alt. Men jeg synes virkelig det var en kamp der lå og ventede 3 points i.. Jeg håber i øvrigt virkelig at vi begynder at spille med Diks og Vavro i centerforsvaret fra nu af.. Mckenna bringer intet positivt, hverken frem af banen eller defensivt.. Vi lignede langt mere os selv, da Diks og Vavro spillede sammen derinde de sidste 25.. Han ligner altså ikke en forstærkning Skotten, og som type passer han bare langt bedre til et bundhold, end et tophold der gerne vil stå højt med bagkæden og være meget i boldbesiddelse.
    Jeg er ikke enig. Diks skaber så meget uro når han spiller i forsvaret - og det gør det ikke bedre af at han konstant skal rykkes rundt mellem back og midtstopper. Jeg kan egentlig godt lide Diks, men det bliver bare aldrig rigtig godt - selvom han nærmest har spillet koninuerligt i over en sæson nu.
    Jeg er generelt fan af Neestrup, men jeg er så træt af hans evige forsøg på at gøre spillere 'polyvante'. Det ender fandeme snart med at vores målmand skal ud og spille markspiller.. Jeg er måske gammeldags, men det kan umuligt skabe et godt flow i et hold at der konstant skal skiftes rundt på pladserne på holdet. Vores 8'ere bliver kastet rundt mellem kant, angriber, offensiv og defensiv midtbane.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  26. De følgende 10 brugere er enige:

  27. #45
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,219

    Re: Optaktstråd til Vestjylland-København

    Jeg havde ikke mulighed for at se gårsdagens kamp grundet ViaBøfs vanvittige priser, samt familiærer forpligtigelser. Alligevel sidder jeg med en fornemmelse af at vi spillede mere som et hold igår, end vi har set hele foråret? Kan nogen be/afkræfte den følelse?
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Optaktstråd F.C. København vs FCM
    By Bigtimebowler in forum De korte linier
    Svar: 67
    Sidste Meddelelse: 13.09.17, 14:51
  2. Optaktstråd Porto vs. Fc.København
    By Bigtimebowler in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 14.09.16, 07:18
  3. Optaktstråd FC København - Randers 22.11.09
    By Lundberg_aus_Lolland in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 23.11.09, 14:02
  4. Optaktstråd PSV-København 22/10 09
    By Pede in forum De korte linier
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 25.10.09, 10:15
  5. FCKFC vestjylland?
    By Fosse in forum Bazar
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 06.06.05, 13:23

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •