Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen FCK - Silkeborg ?

Stemmeafgivere
46. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    33 71.74%
  • FCK spiller uafgjort

    4 8.70%
  • Silkeborg vinder

    5 10.87%
  • Who cares, guldet og CL er miles away

    4 8.70%
Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 63

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København-Silkeborg 21/4 kl. 16.00

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Citat Oprindeligt indsendt af Kim-N Se meddelelser
    Jeg tror mere, det handler om, at Neestrup forlanger en no-nonsense tilgang til spillet i resten af sæsonen. Der bliver spillet uden risiko i nærmest alle dele af spillet. Mange lange clearinger. Professionelle frispark ved den mindste omstilling. Ingen forsøg på at spille sig ud af forsvaret. Resten af sæsonen bliver den her stil. Så må vi se hvad det bringer
    Men det er fandeme også en fattig mentalitet, jeg kunne forstå hvis vi havde med en lille klub at gøre, der kæmpede med næb og klør om overlevelse. Det er København det her. Med en trup fuld af fodbold-millionærer.
    Al den goodwill Neestrup og truppen har sparret op, er de ved at have smidt fuldstændig ud i skraldespanden.
    Man kan jo næsten ikke tro, at det er den samme trup der har gjort det så godt i CL.
    Det er altså en vanvittig deroute.


  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,164

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Men det er fandeme også en fattig mentalitet, jeg kunne forstå hvis vi havde med en lille klub at gøre, der kæmpede med næb og klør om overlevelse. Det er København det her. Med en trup fuld af fodbold-millionærer.
    Al den goodwill Neestrup og truppen har sparret op, er de ved at have smidt fuldstændig ud i skraldespanden.
    Man kan jo næsten ikke tro, at det er den samme trup der har gjort det så godt i CL.
    Det er altså en vanvittig deroute.
    Med den situation vi har bragt os i handler det om én ting og det er sejre. Det fik vi i dag, selv vi sagtens kan blive enige om, at det var kedeligt.

    Det var tydeligt, at vi i hvert fald ikke skulle falde i samme fælde med omstillinger imod, som vi tabte to gange til i efteråret hjemme mod Sif. Det lykkedes nogenlunde, ligesom Sif nærmest ikke kom frem til noget. Det var nok til sejr i dag. 3 point og videre.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,538

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Men det er fandeme også en fattig mentalitet, jeg kunne forstå hvis vi havde med en lille klub at gøre, der kæmpede med næb og klør om overlevelse. Det er København det her. Med en trup fuld af fodbold-millionærer.
    Al den goodwill Neestrup og truppen har sparret op, er de ved at have smidt fuldstændig ud i skraldespanden.
    Man kan jo næsten ikke tro, at det er den samme trup der har gjort det så godt i CL.
    Det er altså en vanvittig deroute.
    Det er jo svært at være uenig.

    Det er jo tydeligt at truppen er ramt på selvtilliden og man ikke har tro på egne evner. Fair nok SIF er SIF og de spiller rundt uden at bliver farlig, men når vi så endelig få fat i bolden så pisser vi den væk i store dele af kampen. Det er simpelthen for dårligt.

    Jeg husker tydeligt inden sæsonen gik i gang at Nees udtalte at denne sæson skulle "spillet" udvikles til det bedre, ovenpå 2 Sæsoner med DM guld, javel, men noget heldigt og uden prangende spil. Det projekt er hvertfald ikke lykkedes.

    Om det er den berømte "Sult" efter et tredje DM guld eller andre omstændigheder kan vi jo kun gisne om. En masse udskiftninger sker der dog til Sommer, men det er jo en balance gang. Hvis man skifter for meget ud, så skal truppen jo også bruge en masse tid på at spille sig sammen, som også kommer til at koste point, Men gør man det ikke, så står vi ligeså dårligt.

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Med den situation vi har bragt os i handler det om én ting og det er sejre. Det fik vi i dag, selv vi sagtens kan blive enige om, at det var kedeligt.

    Det var tydeligt, at vi i hvert fald ikke skulle falde i samme fælde med omstillinger imod, som vi tabte to gange til i efteråret hjemme mod Sif. Det lykkedes nogenlunde, ligesom Sif nærmest ikke kom frem til noget. Det var nok til sejr i dag. 3 point og videre.
    Men det er jo en falliterklæring af rang, at Neestrup ikke er lykkedes med at få det materiale til at præstere bedre end det er tilfældet, og at vi igen skal glo på dræbende elendig Hans Backe-bold.
    Altså... Han er jo ved at bringe holdet og klubben i en hel forkert retning. Står den, som i et absolut minimum, ikke på europæisk fodbold i næste sæson, må hans dage være talte.
    Jeg er med på at fodbold handler om at vinde, men jeg nærmest i chok over hvor elendigt det skal gøres, med det materiale der er til rådighed.

  7. De følgende 10 brugere er enige:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,854

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Midtbanen generelt var under niveau og havde alt for mange fejl, især med tanke på hvor lille rolle de reelt havde i vores spil. Elyonoussi var især voldsomt under niveau, men sluttede af med en god aktion lige inden han blev udskiftet. Lerager blev typisk flyttet frem på banen, men kom i dag ikke frem til meget. Clem lå typisk i skyggen på Silkeborgs forreste og gjorde intet for at komme fri. Trak aldrig væk fra markeringen, hvilket selvfølgelig ikke gjorde det lettere for vores forsvarsplaymakere. Derudover havde han også en del fejl undervejs (og måtte også indkassere en advarsel for at bremse et angreb).
    William Clem spiller en fremragende anden halvleg i dag og ender kampen med 10 bolderobringer, 5/7 vundne tacklinger, 7/11 vundne dueller, nul boldtab, 95 % afleveringspræcision og fem afleveringer ind på banens sidste tredjedel (tal fra Fotmob). Som resten af holdet var han lidt for passiv før pausen, og jeg giver dig ret i, at han gemte sig lidt for meget, men han var med afstand den bedste af de tre startende midtbanespillere i dag – og alligevel kunne jeg fra min plads på Nedre C nærmest ikke høre andet end folk, der svinede ham til og ville have ham flået ud. Måske er jeg bare særskilt uheldig med selskabet, der hvor jeg står. Men hvad har Clem egentlig gjort for at fortjene den behandling?
    Mvh.
    Dane


  9. #36
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    633

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    William Clem spiller en fremragende anden halvleg i dag og ender kampen med 10 bolderobringer, 5/7 vundne tacklinger, 7/11 vundne dueller, nul boldtab, 95 % afleveringspræcision og fem afleveringer ind på banens sidste tredjedel (tal fra Fotmob). Som resten af holdet var han lidt for passiv før pausen, og jeg giver dig ret i, at han gemte sig lidt for meget, men han var med afstand den bedste af de tre startende midtbanespillere i dag – og alligevel kunne jeg fra min plads på Nedre C nærmest ikke høre andet end folk, der ville have ham flået fra banen. Måske er jeg bare særskilt uheldig med selskabet, der hvor jeg står. Men hvad har Clem egentlig gjort for at fortjene den behandling?
    Og når manden dækker cutbacks i tilbageløb ved boldtab, ja så mener folk, at manden er doven og ikke giver sig 100% i tilbageløb. Problemet er nok, at vi har været vant til meget urolige 6'ere i form af Zeca som var fantistisk tackler men også all over the place. Falk som sprinter rundt som vanvittig. Clem er rolig, placeringsstærk med sikre afleveringer. Og jo, han kan godt tackle
    FCK er en slags Terminator-udgave af Ham-Kam.

    Nick Horup:"Hvem skal med i fodboldens Hall Of Fame?"
    Morten:"Michael Gravgaard, FC København"

  10. De følgende 13 brugere er enige:

  11. #37
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,164

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Men det er jo en falliterklæring af rang, at Neestrup ikke er lykkedes med at få det materiale til at præstere bedre end det er tilfældet, og at vi igen skal glo på dræbende elendig Hans Backe-bold.
    Altså... Han er jo ved at bringe holdet og klubben i en hel forkert retning. Står den, som i et absolut minimum, ikke på europæisk fodbold i næste sæson, må hans dage være talte.
    Jeg er med på at fodbold handler om at vinde, men jeg nærmest i chok over hvor elendigt det skal gøres, med det materiale der er til rådighed.
    Neestrups job lige nu er at redde, hvad der reddes kan. Gøres det bedst ved at tage et skridt tilbage spillenæssigt og gøre det hele lidt mere simpelt for så at kunne tage skridtene frem igen, når denne sæson er færdig, så er det selvfølgelig det han skal gøre.

    At smide ham på porten til sommer vil være både overraskende og i mine øjne komplet håbløst....altså.medmindre man absolut ikke har noget tro på, at han kan få os tilbage på sporet. Men det tror jeg trods alt, at de fleste stadig har.

  12. De følgende 6 brugere er enige:

  13. #38
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,538

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    William Clem spiller en fremragende anden halvleg i dag og ender kampen med 10 bolderobringer, 5/7 vundne tacklinger, 7/11 vundne dueller, nul boldtab, 95 % afleveringspræcision og fem afleveringer ind på banens sidste tredjedel (tal fra Fotmob). Som resten af holdet var han lidt for passiv før pausen, og jeg giver dig ret i, at han gemte sig lidt for meget, men han var med afstand den bedste af de tre startende midtbanespillere i dag – og alligevel kunne jeg fra min plads på Nedre C nærmest ikke høre andet end folk, der ville have ham flået fra banen. Måske er jeg bare særskilt uheldig med selskabet, der hvor jeg står. Men hvad har Clem egentlig gjort for at fortjene den behandling?
    Fremragende 2 halvleg er måske lige hårdt nok sat op, men faldt hellere ikke igennem.

    Elyonoussi hold da op. Han har været helt væk i de seneste 2 kamp. Ham er jeg godt nok mere bekymret for. Virker helt ved siden af sig selv. Her kan man tale om usynlighed og elendig boldomgang.

    Hvis der er nogen der skal en tur på bænken er det i den grad ham.

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #39
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Det er i hvert fald åbenbart helt ekstremt sjældent, at man kan forvente flot fodbold med tanke bag af det her hold, for i efteråret, hvor programmet er presset, handler det om overlevelse, og "så må det polerede spil komme senere". Nu har vi så bragt os i en situation, der kun kan løses med en primitiv stil, og så er sejre jo det vigtigste. Undskyldningerne står som altid i kø.

    Bullshit. Vi fik de tre point, men hvor mange har efter dagens præstation en styrket tro på, at vi kan få fuldt udbytte af de resterende kampe (eller tæt på)? Spillemæssigt var det i mine øjne et klart tilbageskridt fra de seneste par kampe, og trænerteamet synes stadig ikke at være i stand til at få lagt et holdbart taktisk puslespil, hvor vi får bare tilnærmelsesvist det optimale ud af vores nøglespillere.
    Guldchance fra 15% til 10%.
    HIC SUNT LEONES

  16. De følgende 10 brugere er enige:

  17. #40
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,164

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Fremragende 2 halvleg er måske lige hårdt nok sat op, men faldt hellere ikke igennem.

    Elyonoussi hold da op. Han har været helt væk i de seneste 2 kamp. Ham er jeg godt nok mere bekymret for. Virker helt ved siden af sig selv. Her kan man tale om usynlighed og elendig boldomgang.

    Hvis der er nogen der skal en tur på bænken er det i den grad ham.
    Man kan starte med at få ham væk fra 8'eren og hen på en plads, hvor han fokusere en smule mere på det offensive. Nu gør Larsson det ok i dag, men ellers havde jeg gerne set ham på kanten igen.

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #41
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,538

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    At smide ham på porten til sommer vil være både overraskende og i mine øjne komplet håbløst....altså.medmindre man absolut ikke har noget tro på, at han kan få os tilbage på sporet. Men det tror jeg trods alt, at de fleste stadig har.
    Hvis man vil have kaos i klubben, Jamen så fyre man da bare Neestrup. Jeg mener det vil være en stor fejl uagtet et mistet DM Guld. Så skal vi jo nærmest fyrer hver træner som mister guld, så bliver det sgu en sjov omgang.

    Jeg kan selvfølgelig godt se argumenterne med at det spillemæssige udtryk på banen ikke har rykket sig, og det skulle være årsagen til en fyring, men så skal tilliden til Nees jo være helt væk, men så håber jeg da også PC ryger med. Igen min egen personlig mening, det ser jeg bare ikke ske. Og igen må jeg nævne det er min EGEN mening. Sidst blev jeg jo beskyldt for nedgøre andres mening :).

    FORZA FC

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #42
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Det er i hvert fald åbenbart helt ekstremt sjældent, at man kan forvente flot fodbold med tanke bag af det her hold, for i efteråret, hvor programmet er presset, handler det om overlevelse, og "så må det polerede spil komme senere". Nu har vi så bragt os i en situation, der kun kan løses med en primitiv stil, og så er sejre jo det vigtigste. Undskyldningerne står som altid i kø.

    Bullshit. Vi fik de tre point, men hvor mange har efter dagens præstation en styrket tro på, at vi kan få fuldt udbytte af de resterende kampe (eller tæt på)? Spillemæssigt var det i mine øjne et klart tilbageskridt fra de seneste par kampe, og trænerteamet synes stadig ikke at være i stand til at få lagt et holdbart taktisk puslespil, hvor vi får bare tilnærmelsesvist det optimale ud af vores nøglespillere.
    Guldchance fra 15% til 10%.
    Du rammer hovedet på sømmet. Og jeg gentager gerne igen, at Neestrup bør være færdig i København, hvis ikke den som minimum står på europæisk fodbold i den kommende sæson.
    Udviklingen i holdet har slet ikke fundet sted, CL-kampagnen fraregnet. Men skal CL igen blive en mulighed, kræver det at hans arbejde udføres langt bedre end det har været tilfældet hele sæsonen i ligaen.

  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #43
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,854

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Citat Oprindeligt indsendt af Kim-N Se meddelelser
    Og når manden dækker cutbacks i tilbageløb ved boldtab, ja så mener folk, at manden er doven og ikke giver sig 100% i tilbageløb. Problemet er nok, at vi har været vant til meget urolige 6'ere i form af Zeca som var fantistisk tackler men også all over the place. Falk som sprinter rundt som vanvittig. Clem er rolig, placeringsstærk med sikre afleveringer. Og jo, han kan godt tackle
    Jeg tror, du har ret. I det hele taget er det min opfattelse, at der blandt mange fans hersker en lidt primitiv oplevelse af, hvad en 6'er skal være: Det skal allerhelst være Tobias Linderoth, der skralder igennem og råber ad folk, selvom det er næsten 20 år siden, og 6'er-rollen i fodbold har udviklet sig uendeligt meget siden da. Personligt er jeg overbevist om, at William Clem både på kort og lang sigt har rigtig mange af de kvaliteter, der er brug for hos den enlige defensive midtbanespiller i en 4-3-3 som vores, og jeg foretrækker til enhver tid en spiller med hans profil (rolig, forudseende) frem for en type som Falk, der har tendens til at tage meget store chancer i sit spil (det er faktisk en kvalitet for en 6'er at spille "sikkert" og ikke sætte bolden unødigt på spil) og af og til glemmer alt om restforsvar (fordi han i virkeligheden er en mere offensiv midtbanespiller af natur). Clems helt store svaghed er hans manglende mobilitet, men det kan løses ved at have de rigtige spillere omkring ham.
    Mvh.
    Dane

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #44
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,164

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Det er i hvert fald åbenbart helt ekstremt sjældent, at man kan forvente flot fodbold med tanke bag af det her hold, for i efteråret, hvor programmet er presset, handler det om overlevelse, og "så må det polerede spil komme senere". Nu har vi så bragt os i en situation, der kun kan løses med en primitiv stil, og så er sejre jo det vigtigste. Undskyldningerne står som altid i kø.

    Bullshit. Vi fik de tre point, men hvor mange har efter dagens præstation en styrket tro på, at vi kan få fuldt udbytte af de resterende kampe (eller tæt på)? Spillemæssigt var det i mine øjne et klart tilbageskridt fra de seneste par kampe, og trænerteamet synes stadig ikke at være i stand til at få lagt et holdbart taktisk puslespil, hvor vi får bare tilnærmelsesvist det optimale ud af vores nøglespillere.
    Guldchance fra 15% til 10%.
    Jeg er til gengæld godt tilfreds med, at man har lært af efterårets to hjemmekampe mod Sif og ikke faldt i de samme naive fælder for tredje gang i træk. Defensivt var det meste af tiden fint. Offensivt og presset var skidt.
    Om vi er tættere eller længere væk fra guld er svært at sige. Vi vandt og hold rent bur - det bør give noget selvtillid. Til gengæld vandt Bif også, så der er nu en kamp færre at hente dem i.

  26. #45
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,538

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er til gengæld godt tilfreds med, at man har lært af efterårets to hjemmekampe mod Sif og ikke faldt i de samme naive fælder for tredje gang i træk. Defensivt var det meste af tiden fint. Offensivt og presset var skidt.
    Om vi er tættere eller længere væk fra guld er svært at sige. Vi vandt og hold rent bur - det bør give noget selvtillid. Til gengæld vandt Bif også, så der er nu en kamp færre at hente dem i.
    Jeg har det sgu også fint med vi er gået back 2 basic, sådan som vi har været kørende i Mesterskabsspillet. Ja det er et skridt tilbage i henhold til der, hvor en Klub som FCK skal være spillemæssigt, men noget skulle gøres.

    Hård evaluering til Sommer hele vejen igennem. gælder også Nees, som jeg også håber har lært meget denne sæson. jeg har stadig tiltro til at Nees kan komme tilbage, men altså tålmodigheden er kort. Hvis vi halvejs inde i den nye sæson ser skidt ud, ja så må han jo ryge til Vinter.

  27. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 152
    Sidste Meddelelse: 13.05.22, 14:10
  2. Optakts- og kamptråd: Silkeborg - FC København (14.04.22 kl.16)
    By superestrella in forum De korte linier
    Svar: 52
    Sidste Meddelelse: 15.04.22, 17:33
  3. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 20.03.17, 13:04
  4. Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF – FC København(01.04.13 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 02.04.13, 14:15
  5. Optakts- og kamptråd: Silkeborg - FC København (25.03.12 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 27.03.12, 13:19

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •