Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen FCK - Silkeborg ?

Stemmeafgivere
46. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    33 71.74%
  • FCK spiller uafgjort

    4 8.70%
  • Silkeborg vinder

    5 10.87%
  • Who cares, guldet og CL er miles away

    4 8.70%
Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 63

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København-Silkeborg 21/4 kl. 16.00

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,315

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    William Clem spiller en fremragende anden halvleg i dag og ender kampen med 10 bolderobringer, 5/7 vundne tacklinger, 7/11 vundne dueller, nul boldtab, 95 % afleveringspræcision og fem afleveringer ind på banens sidste tredjedel (tal fra Fotmob). Som resten af holdet var han lidt for passiv før pausen, og jeg giver dig ret i, at han gemte sig lidt for meget, men han var med afstand den bedste af de tre startende midtbanespillere i dag – og alligevel kunne jeg fra min plads på Nedre C nærmest ikke høre andet end folk, der svinede ham til og ville have ham flået ud. Måske er jeg bare særskilt uheldig med selskabet, der hvor jeg står. Men hvad har Clem egentlig gjort for at fortjene den behandling?
    Det er nemt at kigge på udvalgte statikker efter kampen når boet skal gøres op. Når jeg spoler igennem kampen igen ser jeg egentligt ikke noget der gør, at jeg ændrer min mening. Der var selvfølgelig ikke meget hjælp at hente fra de andre på midtbanen, men jeg bliver godt nok ærgerlig når jeg ser ham traske rundt i skyggen på modstanderen, når vi har bolden.

    Det kunne dog godt ligne en del af planen, at han slet ikke skulle have en rolle i den fase og mest bare skal holde sig tilbage i tilfælde af boldtab, men det kan vi selvfølgelig ikke vide. Skal man være tarvelig og fokusere på nogle af hans knap så gode aktioner i anden halvleg, så kan man fx kigge på det 52. minut, hvor han står på flade fødder og let bliver spillet forbi - selvom det er en situation hvor vi burde have gode muligheder for at generobre. Skal man se pointen med, at han ofte han ender med at lægge i skyggen på sin modstander (primært Lind), så kan man blot se videre fra den tidligere situation.
    I det 63. minut skete det så. Diks trak væk fra Lind, hvilket åbnede op for at Clem kunne modtage bolden og vende, men i stedet røg den, til Diks' utilfredshed, direkte tilbage til Vavro på førsteberøringen. Varvro sendte så bolden kort ud til Ankersen og her kunne der være en åbning til Clem, men den søgte han ikke. I stedet blev der losset frem til Silkeborgs målmand.
    I det 77. minut mistimer han en glidende tackling (skete også et par gange i første halvleg hvis min hukommelse ikke svigter), hvilket fører til en chance.
    I det 85. minut får han fint prikket bolden fra en Silkeborgspiller, men da han modtager den og skal slå en fremadrettet aflevering ryger den lige i ryggen på Claesson og han er heldig med at bolden lander hos ham igen.

    Han havde naturligvis flere andre gode situationer og da Silkeborg så småt begyndte at satse mere synes jeg også, at Clem gjorde det bedre. Men hans rolle i opspillet må jeg indrømme, at jeg ikke bryder mig om. Det er for begrænset og så synes jeg ellers, at Clem plejer at være ganske fin på bolden. Som en anden nævnte kan det naturligvis også være, at planen bare var no-nonsense og så bare skippe midtbanen helt i opspillet - og så giver der heller ikke mening for Clem at prøve alverdens. Samtidig så vi også Diogo trække ned en del gange uden det gjorde en forskel. Jeg synes bestemt ikke at Clem skulle flås ud - dertil var der andre der var foran ham i køen. Men jeg kan ikke se hvad han har gjort for at ramme en score på 8.2/10 på Fotmob (kun overgået af Vavro). Dertil var hans 'impact' alt for lavt.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    564

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Det var tydeligt at Silkeborg kun havde en plan, og det var at lokke os frem for så at kunne spille sig ud af presset og starte et farligt stormløb mod vores mål. For mig er det egentlig fint, at vi ikke går med på den leg, men jeg er godt nok irriteret over, at vi så forvalter bolden så elendigt, når vi så endelig får den. Der gik 40 minutter inden vi begyndte at ramme hinanden og få bare lidt tempo i spillet, men vores midtbane var godt nok også sløj.

    Moi var en katastrofe. Helt usynlig og når han endelig fik bolden, smed han den væk. Lerager deltager ikke så meget i opspillet, og jeg tror han havde fået besked på at holde sig mere tilbage, for der kom ikke særlig mange løb fra ham, som kunne give plads til de andre. Clem har sikkert fine stats, men han er en alt for light udgave af Kvist, der ikke deltager i spillet og som heller ikke fylder særlig meget defensivt, men det kommer selvfølgelig meget til udtryk i går, hvor midtbanen bare ikke fungerer. Havde han spillet med Falk og Matsson havde man nok haft en noget anden oplevelse, og jeg tror også han havde fået besked på at spille meget sikkert.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,538

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Det var tydeligt at Silkeborg kun havde en plan, og det var at lokke os frem for så at kunne spille sig ud af presset og starte et farligt stormløb mod vores mål. For mig er det egentlig fint, at vi ikke går med på den leg, men jeg er godt nok irriteret over, at vi så forvalter bolden så elendigt, når vi så endelig får den. Der gik 40 minutter inden vi begyndte at ramme hinanden og få bare lidt tempo i spillet, men vores midtbane var godt nok også sløj.

    Moi var en katastrofe. Helt usynlig og når han endelig fik bolden, smed han den væk. Lerager deltager ikke så meget i opspillet, og jeg tror han havde fået besked på at holde sig mere tilbage, for der kom ikke særlig mange løb fra ham, som kunne give plads til de andre. Clem har sikkert fine stats, men han er en alt for light udgave af Kvist, der ikke deltager i spillet og som heller ikke fylder særlig meget defensivt, men det kommer selvfølgelig meget til udtryk i går, hvor midtbanen bare ikke fungerer. Havde han spillet med Falk og Matsson havde man nok haft en noget anden oplevelse, og jeg tror også han havde fået besked på at spille meget sikkert.
    Rigtig fint opsummeret.

    Jeg ved ikke hvad der er sket med Moi, han var ikke blot usynlig i går, det var han også mod FCM. Han var ellers en af dem som viste rigtige gode takter i vinteropstarten.

    Generelt har vi bare mange bærende spillere som ikke performer eller er skadet.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,565

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg synes bestemt ikke at Clem skulle flås ud - dertil var der andre der var foran ham i køen. Men jeg kan ikke se hvad han har gjort for at ramme en score på 8.2/10 på Fotmob (kun overgået af Vavro). Dertil var hans 'impact' alt for lavt.
    Kigget Fotmob ikke kun på data (vundne tacklinger/dueller, afleveringsprocent, afleveringer frem af banen osv)? Her havde Clem vidst nogle rigtig fine stats igår..
    Tænker ikke der sidder nogen fra den app og ser alle kampe som spilles i superligaen og rater spillerne manuelt.

  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,164

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Rigtig fint opsummeret.

    Jeg ved ikke hvad der er sket med Moi, han var ikke blot usynlig i går, det var han også mod FCM. Han var ellers en af dem som viste rigtige gode takter i vinteropstarten.

    Generelt har vi bare mange bærende spillere som ikke performer eller er skadet.
    I går var Moi tillige decideret dårlig med bolden i et omfang vi vel dårligt har set endnu. Han havde alene i 1. halvleg 2-3 boldtab, som potentielt kunne have været dyre. Jeg håber, at han bare havde en offday og at han snart igen kommer ovenpå. Og så håber jeg som tidligere nævnt, at han kan få en plads lidt længere fremme på banen, så han ikke skal bruge helt så meget krudt på defensive nærkampe osv.
    Med lidt held er Falk klar næste uge og så håber jeg, at de 3 i midten bliver Falk og Lerager som 8'ere og Clem som 6'er. Det kommer næppe til at ske, men man kan jo håbe :-)
    Det er muligt, at Clem med bolden er lidt af en boldflytter (ikke nødvendigvis skidt som 6'er), men uden bold dækker han meget bedre af end Falk og vi virker mere afbalanceret med ham på banen. Får vi tillige Falk ind på en 8'er så kan han sagtens sætte spillet derfra og kompensere fra Clems manglende offensive ideer.

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    597

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    I går var Moi tillige decideret dårlig med bolden i et omfang vi vel dårligt har set endnu. Han havde alene i 1. halvleg 2-3 boldtab, som potentielt kunne have været dyre. Jeg håber, at han bare havde en offday og at han snart igen kommer ovenpå. Og så håber jeg som tidligere nævnt, at han kan få en plads lidt længere fremme på banen, så han ikke skal bruge helt så meget krudt på defensive nærkampe osv.
    Med lidt held er Falk klar næste uge og så håber jeg, at de 3 i midten bliver Falk og Lerager som 8'ere og Clem som 6'er. Det kommer næppe til at ske, men man kan jo håbe :-)
    Det er muligt, at Clem med bolden er lidt af en boldflytter (ikke nødvendigvis skidt som 6'er), men uden bold dækker han meget bedre af end Falk og vi virker mere afbalanceret med ham på banen. Får vi tillige Falk ind på en 8'er så kan han sagtens sætte spillet derfra og kompensere fra Clems manglende offensive ideer.
    Jeg er ikke fan af Clem, men anerkender fuldt ud han spillede rigtig godt i anden halvleg. Jeg har et grundlæggende problem med hans fart. Modstanderen løber konstant forbi ham (apropos fotmob så se "passeret af modstander" i de kampe han spiller og sammenlign med andre 6'ere), men værst af alt er når han modtager bolden og er et par sekunder om at lave en ligegyldig aflevering tilbage til forsvaret. Det var helt slemt i første halvleg. I stats ligner det jo bare en succesfuld aflevering og boldberøring, men i virkeligheden er det en elendig aktion der bremser vores spil og tillader modstanderen at komme på plads. I første halvleg føltes det som at spille med 10 mand og have en tilskuer på banen, men Clem blev rigtig god som anden halvleg skred frem. Håber det bare er spilletid der skal til før han kan spille en hel kamp med tempo

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #52
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,455

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Kan nogen igen minde mig om, hvorfor vi ikke kan bruge Peter Ankersen bare et år mere til en givetvis overskuelig løn? Fin kamp igen i går, passer sit arbejde uden brok udadtil, og leverer gang på gang varen, når han kommer ind.

    Med tanke på, at Jelert antageligvis er væk til sommer, virker det sgu dumt ikke at beholde Anker som backup/mentortype en sæson mere.

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar


  13. #53
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,164

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Citat Oprindeligt indsendt af duckman Se meddelelser
    Kan nogen igen minde mig om, hvorfor vi ikke kan bruge Peter Ankersen bare et år mere til en givetvis overskuelig løn? Fin kamp igen i går, passer sit arbejde uden brok udadtil, og leverer gang på gang varen, når han kommer ind.

    Med tanke på, at Jelert antageligvis er væk til sommer, virker det sgu dumt ikke at beholde Anker som backup/mentortype en sæson mere.

    duckman
    Ja umiddelbart virker det ret skørt. Han var god i går.
    Der må vel være noget i støbeskeen, som man mener man kan få ind. Eller måske er et Jelert salg slet ikke planen, som de ellers snakker om konstant i tv og i podcasts. Det vil være mærkeligt at skille sig af med begge højrebacks samtidig.
    Eller også forventer man bare, at Diks skal spille højreback næste sæson evt sammen med et nyindkøb.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #54
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,538

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Citat Oprindeligt indsendt af duckman Se meddelelser
    Kan nogen igen minde mig om, hvorfor vi ikke kan bruge Peter Ankersen bare et år mere til en givetvis overskuelig løn? Fin kamp igen i går, passer sit arbejde uden brok udadtil, og leverer gang på gang varen, når han kommer ind.

    Med tanke på, at Jelert antageligvis er væk til sommer, virker det sgu dumt ikke at beholde Anker som backup/mentortype en sæson mere.

    duckman
    Jeg syntes også det virker meget mærkeligt. Jeg er med på Anker synger på sidste vers i klubben, men man har altså igennem en lang periode nu præsteret på et stabilt højt niveau både i CL og i suppen.

    Med tanke på, hvor stor en udskiftning vi står over for så giver det altså god mening med at forlænge med Anker endnu 1 år. Hvis ikke for fast spilletid, så bare det at have en i truppen som kan lærer fra sig og ager Mentor. Det virker jo til Anker også selv er afklaret med denne situation.

    Det er en ommer.

  16. De følgende 13 brugere er enige:

  17. #55
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Det der er mest mærkeligt er at han lige pludselig bliver foretrukket efter​ udmeldingen om at man ikke forlænger. Det er så mærkeligt et signal at sende, at man nærmest skulle mistænke at træner og sportschef ikke snakker sammen...
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  18. De følgende 6 brugere er enige:

  19. #56
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    223

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Citat Oprindeligt indsendt af duckman Se meddelelser
    Kan nogen igen minde mig om, hvorfor vi ikke kan bruge Peter Ankersen bare et år mere til en givetvis overskuelig løn? Fin kamp igen i går, passer sit arbejde uden brok udadtil, og leverer gang på gang varen, når han kommer ind.

    Med tanke på, at Jelert antageligvis er væk til sommer, virker det sgu dumt ikke at beholde Anker som backup/mentortype en sæson mere.

    duckman
    Jeg er enig i at det udefra set er oplagt at vi skulle forlænge med Ankersen. Og det synes jeg også selv.

    Men ingen af os ved jo, hvor stor difference der er mellem fx den løn, som Ankersen forlanger og den løn FCK vil give, og heller ikke ved hvor stor forskel på kontraktlængde der er.

    Så selvom det virker oplagt at forlænge, så kan man jo ikke sige noget uden man kender disse detaljer, og det gør kun Ankersen og PC.

    - Klaus
    Ingen angriber er så god, at han ikke kan få fiasko hos FCK.
    Qlawz's Avatar

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #57
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,227

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Citat Oprindeligt indsendt af Qlawz Se meddelelser
    Jeg er enig i at det udefra set er oplagt at vi skulle forlænge med Ankersen. Og det synes jeg også selv.

    Men ingen af os ved jo, hvor stor difference der er mellem fx den løn, som Ankersen forlanger og den løn FCK vil give, og heller ikke ved hvor stor forskel på kontraktlængde der er.

    Så selvom det virker oplagt at forlænge, så kan man jo ikke sige noget uden man kender disse detaljer, og det gør kun Ankersen og PC.

    - Klaus
    Ankersen var villig til at gå ned i løn for at blive i klubben, men hvor langt ned ved vi selvfølgelig ikke.


    Jeg synes også, det er ærgerligt, specielt i lyset af, hvor god han har været på det seneste.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  22. #58
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Ankersen var villig til at gå ned i løn for at blive i klubben, men hvor langt ned ved vi selvfølgelig ikke.


    Jeg synes også, det er ærgerligt, specielt i lyset af, hvor god han har været på det seneste.
    Han skulle efter sigende være en af de rigtig løntunge efter Corner.
    Han har en pudsig tendens til at blomstre lige op til en kontraktforhandling.
    Selvom han er klubmand og leverer rigtig fint lige nu, så tænker jeg at det er fint at der trækkes en streg i sandet.

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #59
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,538

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Han har en pudsig tendens til at blomstre lige op til en kontraktforhandling.
    Altså det kan man jo sige om rigtige mange spillere, hvis det kort lige skal trækkes. Larsson er F.eks. 1 af dem. Boilesen viste sig jo også godt frem og fik en god kontrakt lige inden han blev skadet (Og man kendte hans skades historik).

    Corner viste sig rigtig godt frem i Tyrkiet, inden vi valgte at købe ham og Trabzon underligt nok var villig til at slippe deres topscorer, måske vidste de noget dengang der gjorde de godt vidste hans krop var en omvandrende skade.

    Ja der er mange måder at tolke tingene på :)

  25. De følgende 2 brugere er enige:

  26. #60
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,455

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - SILKEBORG 21/4 KL 1600

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Ankersen var villig til at gå ned i løn for at blive i klubben, men hvor langt ned ved vi selvfølgelig ikke.


    Jeg synes også, det er ærgerligt, specielt i lyset af, hvor god han har været på det seneste.
    Sammenlignet med hvad Babacar (stadig) tjener for at lave nul + niks, så har jeg svært ved at forestille mig, at et år ekstra til Pete skulle være nogen tung post på vores lønbudget. Virker mere som PC, der (igen) træffer en ikke specielt gennemtænkt beslutning.

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF (11.05.22 kl.20)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 152
    Sidste Meddelelse: 13.05.22, 14:10
  2. Optakts- og kamptråd: Silkeborg - FC København (14.04.22 kl.16)
    By superestrella in forum De korte linier
    Svar: 52
    Sidste Meddelelse: 15.04.22, 17:33
  3. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 20.03.17, 13:04
  4. Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF – FC København(01.04.13 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 02.04.13, 14:15
  5. Optakts- og kamptråd: Silkeborg - FC København (25.03.12 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 27.03.12, 13:19

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •