Se afstemningsresultater: Spiller FCK europæisk næste år?

Stemmeafgivere
52. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

38 73.08%
  • Nej

14 26.92%
Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 49

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (31/05-2024 kl. 19:00)

Tilmeldingsdato
    Jan 2015

Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (31/05-2024 kl. 19:00)

På forårets sidste dag lukkes denne sæsons Superliga ned med en større fredagsbar, når FC København tager imod Randers FC i play-off kampen om den sidste danske plads i ECL-kvalen (læs: Bastardkampen over alle bastardkampe i Danmark).

Kampens vinder kan se frem til min. to europæiske kampe i slut-juli, mens taberen ikke skal i Europa i næste sæson. Er kampen uafgjort efter 90 min., spilles der 2x15 minutters forlænget spilletid og evt. straffesparkskonkurrence for at finde afgørelsen.

Inden kampen skal der tages afsked med Kamil Grabara og Peter Ankersen, der begge forlader klubben i løbet af sommerpausen.

FCK må undvære Boilesen, Khocholava, Roony og Sander, mens Cornelius, Goncalves og Vavro er tvivlsomme.

Ingen af holdene har spillere i karantæne eller umiddelbar karantænefare. Kun rødt kort giver karantæne, der overføres til den nye sæson.

Kampens dommer er Jakob Kehlet, der dømmer sin femte FCK-kamp i denne sæson. De fire foregående er alle spillet på udebane, med to sejre (OB 0-2, BØF 1-3), en uafgjort (FCN 2-2) og et nederlag (VFF 2-1). To gange tidligere har han dømt et opgør mellem de to hold, begge i efteråret 2016. Her spillede de to hold uafgjort 2-2 i den første kamp i Randers, hvor Federico Santander scorede begge mål iført Zorro-maske, hvorefter man i Delaneys afskedskamp i Parken vandt 1-0 på mål af Rasmus Falk efter 13 minutter.

Kampen vises på 3+ med optakt (læs Viaplays gravøls-fællesonani over det glippede BØF-mesterskab) fra kl. 18:00 med Stig Tøfting og Torsten Skibye. Skulle det ikke være årsag nok til at tage i Parken, er man så egentlig rigtig FC'er?
    Ståle (un)Raus #666

Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

Tilmeldingsdato
    Jan 2004

Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (31/05-2024 kl. 19:00)

Tidligere playoff kampe

Viborg - FCM 0-1 (7. plads går videre, Viborg endte som 4'er)
    Aab - Viborg 2-4 (7. plads går videre. Aab endte som 4'er)
    Agf - Aab 5-3 (4. plads går videre. Agf endte som 4'er)
    Agf - OB 2-1 (3. plads går videre. Agf endte som 3'er)
    Brøndby - Randers 4-2 (4.plads går videre. Brøndby endte 4'er)
    FCK - AGF 4-1 (4. plas går videre. FCK endte som 4'er)
    FCM - Randers 3-0 (4. plads går videre. FCM endte som 4'er)

Kun 2. gang at 3.pladsen skal i spil til denne kamp. Vil være 3. gang hvis FCK taber at 7.pladsen vinder og endda 3 gange i træk.
    - Torben

3. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Nov 2007

Jeg får et føl hvis Nees starter Falk på 6eren frem for Clem, og svaret på afstemningen ovenfor afhænger i min verden meget på hvad neesstrup vælger her. Stille kedelige men vindende Clem, eller “det er ikke godt nok” Falk.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

5. Den følgende bruger er enig i dette:

Tilmeldingsdato
    Sep 2009

Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Jeg får et føl hvis Nees starter Falk på 6eren frem for Clem, og svaret på afstemningen ovenfor afhænger i min verden meget på hvad neesstrup vælger her. Stille kedelige men vindende Clem, eller “det er ikke godt nok” Falk.
    Jeg forstår hvad du mener, men jeg synes faktisk langt fra at vores udtryk som hold er kedeligt med Clem. Det er som om han frigør noget i vores pres, som bare hænger langt bedre sammen med ham på holdet. Jeg er slet ikke i tvivl om, at han starter. For mig er eneste spørgsmål, om det bliver Matsson+Claesson eller Matsson+Falk. Sidstnævnte konstellation har godt nok potentiale til at se virkelig virkelig spændende ud, men omvendt har vi ikke rigtig sådan for alvor set de to finde hinanden endnu.

7. De følgende 6 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Nov 2007

Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg forstår hvad du mener, men jeg synes faktisk langt fra at vores udtryk som hold er kedeligt med Clem. Det er som om han frigør noget i vores pres, som bare hænger langt bedre sammen med ham på holdet. Jeg er slet ikke i tvivl om, at han starter. For mig er eneste spørgsmål, om det bliver Matsson+Claesson eller Matsson+Falk. Sidstnævnte konstellation har godt nok potentiale til at se virkelig virkelig spændende ud, men omvendt har vi ikke rigtig sådan for alvor set de to finde hinanden endnu.
    Lad mig lige være præcis. Jeg vil starte Clem, hver gang. Som du siger frigiver han resten af holdet.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

Tilmeldingsdato
    Oct 2011

Mon ikke vi ser denne opstilling?

Kamil
    Anker, Vavro, Diks, Jelert
    Clem, Matsson, Claesson
    Moi, Orri, Atju

10. De følgende 8 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

Hvor er det rystende at se vores niveau i så vigtig en kamp. Vores forsvar sejler og vi smider lette bolde væk.

hold da op denne sæson gerne må slutte lige nu.

Reset knappen tak.

12. De følgende 10 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Sep 2009

Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Hvor er det rystende at se vores niveau i så vigtig en kamp. Vores forsvar sejler og vi smider lette bolde væk.

Reset knappen tak.
    Jeg er så enig.. Kan da godt være vi vinder, men hold nu kæft en følelse man går på ferie med. Vi får fucking Randers til at ligne Barcelona jo. Pinligt!!!

14. Den følgende bruger er enig i dette:

Tilmeldingsdato
    Jan 2002

Vigtig sejr, men helt igennem forfærdelig indsats både på banen og fra trænerstaben, der ikke reagerer rettidigt på, at vi mister grebet om kampen efter føringsmålet.
    Og Jelert... Hvad sker der? Sindssygt dårlig kamp, og helt ufatteligt, at han ikke bliver flået ud. Han trænger til ferie og til at komme over i den rigtige side.

Neestrup redder sig i dag, men jeg vil stadig mene, at han hænger i en tynd tråd, så han skal ikke lave en Ariel Jacobs-start på den kommende sæson, for så må det være slut.
    HIC SUNT LEONES

16. De følgende 8 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Aug 2006

Det er vel passende, at assistkongen i klubben slutter af med en assist til sejrsmålet i sin sidste kamp.

Tilmeldingsdato
    May 2005

Jeg synes at vi igennem lang tid har forsømt at tage chancerne i omstillinger… Især på hjemmebane.

Modstandere står ofte dybt… Når vi så endelig fanger dem fremme på banen og kommer afsted, så ender vi altid med at drive den frem, for så at stoppe op, stå lidt på bolden og ellers spille den rundt i gryden igen. Og modstanderholdet kommer på plads og står dybt igen…

Hvor ville det være rart at vi (bare engang imellem) satsede på de semi kontraer vi får i løbet af kampen…. Det er altså relativt søvndyssende at se FCK på hjemmebane…

19. De følgende 7 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Apr 2008

Spørgsmålet om Nees har peaket.i København?

Jeg ser ingen udvikling i spillet. Spillet ligner serie 4 bold og flere gange slår boldholderen ud med armene fordi der ingen løb for ham. Det har vi set utallige gange i denne sæson. Hvorfor?
    Træner de ikke løbe mønster til træning?

Det virker lidt som om at EA eller Moi skal have bolden også lave noget lækkert. Det bare ikke godt nok træner arbejde.

Jeg har svært ved at se hvad vores koncept er. FCN har et klart et, det samme har Silkeborg og Brøndby.

Vi burde være bedre med bolden og spille hurtigere end vi gør.
    Synes Nees begynder at spille Ståle bold i hans dårlige periode.

Han skal virkelig starte næste sæson som lyn og torden for ikke at komme i problemer

21. De følgende 11 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Jeg synes at vi igennem lang tid har forsømt at tage chancerne i omstillinger… Især på hjemmebane.

Modstandere står ofte dybt… Når vi så endelig fanger dem fremme på banen og kommer afsted, så ender vi altid med at drive den frem, for så at stoppe op, stå lidt på bolden og ellers spille den rundt i gryden igen. Og modstanderholdet kommer på plads og står dybt igen…

Hvor ville det være rart at vi (bare engang imellem) satsede på de semi kontraer vi får i løbet af kampen…. Det er altså relativt søvndyssende at se FCK på hjemmebane…
    Lige mine ord.

Der har igennem sæsonen været så mange muligheder for at lave effektive kontra, men vælger alibi agtigt altid at bremse op og spille de sidelæns eller tilbage. Det er virkelig frustrerende at se på, især fordi vi i mange tilfælde er i så gunstige situationer til at straffe vores modstander. I aften var det virkelig slemt.

Neestrup nævner "nerver" efter kampen. Altså come on vi spiller Europa hvert år og er med i kampen om guld år efter år. Spillerne kan jo dårlig nok ramme hinanden på 5 meters afstand. De samme tendenser så vi også sidste år da vi tabte 9 kampe.

Jeg kan godt lide Neestrup, men som jeg har nævnt tidligere. Den berømte spillemæssige udvikling på dette hold mangler og tilliden til Neestrup rækker ikke langt ind i den nye sæson, hvis tingene ikke forbedre sig.

God ferie til alle.

23. De følgende 4 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Sep 2002

Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser

Reset knappen tak.
    Ja, man havde nærmest lidt dårlig smag i munden da man forlod Parken.

Det er efterhånden hver kamp.

Ståles migræne-bold og Thorups planløse spil. Jeg siger ikke det er hvor vi er, men efterhånden er der altså ikke super langt.

Jeg synes det må værd yderst fair at mene Nees skal komme med noget langt mere overbevisende… Om knapt 2 måneder.

Der er sgu ikke meget “stor farlig løve” over os.

Zan

25. De følgende 4 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Apr 2019

Jeg har godt nok svært ved at finde ud af, hvordan Neestrup gerne vil spille fodbold. Vi ender meget tit med en presset bold ud til en back, som slår en høj bold frem mod Orri, og så skal han vinde en duel mod 1-2 forsvarsspillere, eller også så ryger den ud til Achouri, som ofte ender med at træde på bolden og smide den tilbage. Jeg mangler virkelig mange løb omkring boldholderen, og jeg mangler ikke mindst hurtige og præcise afleveringer, så vi kan få brudt modstandernes organisation op.

Hvor er vores tidligere spil med kanter og midtbanespillere, som søgte ind i halvrummet og dannede overtal? Eller en 9'er der falder lidt ned og tiltrækker sig opmærksomhed fra forsvaret, hvorefter kanter og 8'er løber dybt? Jeg synes godt nok det hele er overladt til, at vi har de individuelt bedste spillere, og så må de bare skabe noget selv.

Jeg håber nogen herinde har større fodboldviden end mig og kan forklare mig, hvad filosofien og planerne er i vores angrebsspil, for jeg har meget svært ved at få øje på det, desværre.

27. De følgende 8 brugere er enige:

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

1. Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 27.05.24, 12:03
  2. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 05.04.24, 20:53
  3. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 11.03.24, 21:15
  4. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 04.03.24, 11:54
  5. Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 27.02.24, 16:25

Regler for meddelelser