Se afstemningsresultater: Hvem vinder?

Stemmeafgivere
32. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Lyngby

4 12.50%
  • Uafgjort

5 15.63%
  • FCK

23 71.88%
Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 46

Emner: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/07-2024 kl. 19:00)

Tilmeldingsdato
    Aug 2006

Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/07-2024 kl. 19:00)

Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det var jo i hvert fald et tema sidste sæson både herinde og i medierne (i hvert fald i fanmedierne).
    Om det er ekstremt sjældent vi spillede 90 gode minutter ved jeg ikke helt om jeg er enig i - dertil er det nok ret subjektivt, hvad man mener med "gode" minutter. Men det skete i hvert fald for ofte sidste sæson, at vi gik fra at have styr på en kamp til fuldstændig at miste kontrol. Ligesom vi for ofte kom forfærdeligt i gang med kampene og så skulle jagte udligning og sejr. Det skak vi forbedre.
    For mig handler det meget om "on pitch management" - især på midtbanen. FCK har siden Zeca manglet en dygtig og tydelig leder på banen. En anførertype der verbalt kan styre presset og tage bestik af temperaturen i kampen. Selv om Claesson, Falk og Moi er dygtige, så står de for mig ikke som rigtige ledere på banen. Jo, når det går godt, og de er sikkert skide gode ved børn og nye spillere, men ikke den ekstra træner på banen.

Den type har vi nu i form af Delaney. Han bliver guld værd som leder på banen, i omklædningsrummet og i kommunikationen med bænken.

Jeg tror samtidig, at den centrale forsvarsspiller deres ledes efter, gerne skal have de samme kvaliteter, for fra min stol er dygtige anførere og indpiskere virkelig det som holdet har manglet de sidste 2-3 år.

2. De følgende 10 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    May 2005

Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Personligt syntes jeg bare vi har set det samme billede igennem mange sæsoner nu. Det er ekstremt sjældent vi formår at sammensætte 90 gode minutter. Det er altid 1 god halvleg eller måske 60 gode minutter eller omvendt, hvis vi skal jagte et mål.

Som jeg har skrevet tidligere så er jeg med på at modstander holdet laver taktiske justeringer, men det er vel noget Nees og træner teamet skal være forberedt på for så hurtigt at lave et modtræk. Om så spillerne kan udfører de taktiske ændringer under en kamp er så en anden snak.
    Og især bekymrende at vi ikke sammensætter 90 gode minutter imod et dårligt Lyngby hold...

Hvor havde det været fedt at tage toget hjem igår med hænderne højt over hovedet efter at have klasket Lyngby 5-0.... I stedet for sådan en "meh" oplevelse...

4. De følgende 10 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    May 2005

Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Og især bekymrende at vi ikke sammensætter 90 gode minutter imod et dårligt Lyngby hold...

Hvor havde det været fedt at tage toget hjem igår med hænderne højt over hovedet efter at have klasket Lyngby 5-0.... I stedet for sådan en "meh" oplevelse...
    Men helt ærligt: Hvor ofte har noget FCK-hold gjort det i sæsonens første Superliga-kamp? Vi er midt i en slags genopbygning af holdet, truppen er langt fra på plads, og især defensivt er der helt nye konstellationer, som skal spilles sammen. Vi sluttede sidste sæson forfærdeligt, og der er vel også grænser for, hvor meget man kan nå at trylle på en måneds opstart. Jeg synes, det var en fin og solid første kamp, hvor vi var rigtig gode før pausen, men overlod for meget initiativ i anden halvleg – til gengæld så defensiven solid ud hele vejen igennem, de nyindkøbte spillere fik en god start, og det i sig selv er et vigtigt skridt fremad efter en sæson, hvor vi sejlede rundt på omstillinger og dødbolde imod.
    Mvh.
    Dane

6. De følgende 9 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    May 2005

Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Men helt ærligt: Hvor ofte har noget FCK-hold gjort det i sæsonens første Superliga-kamp? Vi er midt i en slags genopbygning af holdet, truppen er langt fra på plads, og især defensivt er der helt nye konstellationer, som skal spilles sammen. Vi sluttede sidste sæson forfærdeligt, og der er vel også grænser for, hvor meget man kan nå at trylle på en måneds opstart. Jeg synes, det var en fin og solid første kamp, hvor vi var rigtig gode før pausen, men overlod for meget initiativ i anden halvleg – til gengæld så defensiven solid ud hele vejen igennem, de nyindkøbte spillere fik en god start, og det i sig selv er et vigtigt skridt fremad efter en sæson, hvor vi sejlede rundt på omstillinger og dødbolde imod.
    Men vi er jo altid i en eller anden form for opbygningsfase...
    Vi køber dyre spillere fra udlandet. Så har jeg en klar forventning om at de leverer relativ hurtigt...

Der er ikke "tid" til at spille sig i form når sæsonen er startet... De point vi henter nu er ligeså vigtige som dem vi henter til April...

Og ja, til tider er det ok at spillet ikke er super, så længe man får tre point. Det er jeg helt med på... Men det kan vi bare ikke blive ved med at sige halvsæson efter halvsæson...

Jeg ville ønske vi havde kørt Lyngby ud på røv og albuer og virkelig vist både vores konkurrenter og os selv at vi er der 110% i den her nye sæson... Og det synes jeg ikke at vi gjorde...

8. De følgende 10 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Nu var det jo hellere ikke fordi vi "Tryllede" 1 måneder efter sæson start. Pointen er jo mere at holdet generelt har svært ved at spille 90 gode minutter kontinuerligt om det så hedder spillerunde 1 eller sidste spillerunde. Og det er nu hellere ikke et Neestrup fænomen. Det samme var gældende under Ståle og JT.

Jeg forventer ikke champagne fodbold hver gang, men jeg forventer absolut at vi kan se en større forskel spillemæssigt, på midter/bundholdene i Suppen end hvad tilfældet har været over mange år nu.

10. De følgende 7 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Og ja, til tider er det ok at spillet ikke er super, så længe man får tre point. Det er jeg helt med på... Men det kan vi bare ikke blive ved med at sige halvsæson efter halvsæson...
    Det er alligevel lidt vildt at kunne skrive det efter 3 sæsoner som har budt på 2 mesterskaber, 1 pokaltitel og 2 gange kvalifikation til CL og endda avancement fra CL :)
    Jeg glæder mig virkelig til de gode sæsoner en dag kommer :-)

Og nej dette er ikke et opslag der påstår at spillet bare flyder afsted - blot en "sjov" betragtning.

12. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    ...men jeg forventer absolut at vi kan se en større forskel spillemæssigt, på midter/bundholdene i Suppen end hvad tilfældet har været over mange år nu.
    Sidste år fik vi bortset fra det absurde nederlag i Viborg maksimum point mod holdene fra nedrykningsspillet. Jeg er med på, at mange af kampene var tætte spillemæssigt, men det er nok trods alt et tegn på styrke, at vi pointmæssigt var så stærke.
    Problemet i hvert fald pointmæssigt var, at vi ikke kunne slå de bedre hold.

Tilmeldingsdato
    May 2005

Det er alligevel lidt vildt at kunne skrive det efter 3 sæsoner som har budt på 2 mesterskaber, 1 pokaltitel og 2 gange kvalifikation til CL og endda avancement fra CL :)
    Jeg glæder mig virkelig til de gode sæsoner en dag kommer :-)

Og nej dette er ikke et opslag der påstår at spillet bare flyder afsted - blot en "sjov" betragtning.
    Synes du at 3 mesterskaber på de sidste 7 år er nok for en klub som FC København?

Synes du at det er FC København værdigt at tabe 9 (!) Superliga kampe i to sæsoner i træk?

Tilmeldingsdato
    May 2005

Men vi er jo altid i en eller anden form for opbygningsfase...
    Vi køber dyre spillere fra udlandet. Så har jeg en klar forventning om at de leverer relativ hurtigt...

Der er ikke "tid" til at spille sig i form når sæsonen er startet... De point vi henter nu er ligeså vigtige som dem vi henter til April...

Jeg ville ønske vi havde kørt Lyngby ud på røv og albuer og virkelig vist både vores konkurrenter og os selv at vi er der 110% i den her nye sæson... Og det synes jeg ikke at vi gjorde...
    Hvem ville ikke ønske, at vi havde kørt Lyngby ud på røv og albuer og vundet 5-0? Spørgsmålet er vel snarere, om det var en rimelig forventning at have, når man ser på, hvad vi kommer fra, og hvor langt truppen er fra at være på plads.

Jeg er meget enig med dig i, at vi i efterhånden en del år nu har måtte kigge forgæves efter den dominans, som har kendetegnet de bedste FCK-hold. Jeg får personligt knopper af at høre vores cheftræner tale om, at der vil være perioder i kampene mod selv de svageste Superliga-modstandere, hvor vi vil komme under pres, som var det en naturlov. Jeg kunne godt tænke mig større spillemæssige ambitioner i København.

Men jeg er også realistisk: Jeg kan godt være tilfreds med mindre end 90 perfekte minutter i en sæsonåbner, med tre nye ansigter ud af fem i bagkæden – og i kølvandet på en sæson, hvor det til tider så ud som om, at det hele var ved at falde fra hinanden. Jeg forventer også, at det bliver bedre herfra – det skal det – men jeg er villig til at give det tid, og jeg synes måske, det er lidt præmaturt at tale om, at det ligefrem er "bekymrende at vi ikke sammensætter 90 gode minutter imod et dårligt Lyngby hold". Det er sådan set bare mit argument.
    Mvh.
    Dane

16. De følgende 4 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jul 2012

Synes du at 3 mesterskaber på de sidste 7 år er nok for en klub som FC København?

Synes du at det er FC København værdigt at tabe 9 (!) Superliga kampe i to sæsoner i træk?
    De to sæsoner har dog budt på Champions League deltagelse, så det både opvejer og forklarer det noget (og det er vel ganske værdigt at være med i Champions League to år i træk hvilket ikke er mange forundt). Vi er ikke så dominerende økonomisk, at vi kan dominere ligaen så meget som vi nu ønsker. Dertil er ligaen for konkurrencedygtig og især vores nærmeste konkurrent har skruet op, ligesom de to nærmeste forfølgere begge kører med "to" budgetter. Samtidig tror jeg ikke man skal negligere hvad deltagelse i, og prioritering af, de europæiske turneringer betyder.
    Om ikke andet så har der i høj grad været en række fejltrin der har været fordelagtige for vores konkurrenter. I særdeleshed perioden efter Ståle (og vel også den seneste periode under Ståle).

En af de ting der i min optik har været skelsættende, er det skift der skete på et tidspunkt under Ståle, hvor vi gik over til i højere grad at være en sælgende klub. Vi har til dels altid været en sælgende klub, men nu er fokus i høj grad på, at spillere primært skal sælges og ikke må løbe kontrakterne ud. Forretningsmæssigt er det nok ikke en så skidt idé og har da også ført til flere #flottesalg, men det har også sin pris. Når spillerene konstant skal videre, så skal der også hele tiden "bygges op" og så er det også svært at rykke fra de andre. Det er dog ikke unikt for os, da de øvrige klubber har samme betingelser.
    Derudover virker det også til, at vi har ramt et vist plateau i forhold til hvor meget ekstra vi får for pengene når vi henter spillere. Og når en dyr spiller viser sig at være en fejlinvestering, så bliver lærepengene hurtigt meget dyre. Samtidig skal vi i højere grad have plads til talenter, hvilket kan svække konkurrencen (afhængigt af talentet naturligvis).

Der er mange andre faktorer, men det er svært ikke at ramme "mellemsæsoner" og hvis transferstrategien/heldet rammer lidt skævt, så er konkurrencen i ligaen så stor, at vi ikke kan slippe afsted med det. Skal vi være så dominerende, som vi selvfølgelig gerne vil være, så kræver det formentligt et endnu større økonomisk forspring og en dertilhørende anderledes ejerstruktur.

18. Den følgende bruger er enig i dette:
    shs

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

Selv året, hvor vi vandt DM guld med 9 tabte kampe. Det burde jo ikke være muligt.

Det muligt man taler 2 x CL etc, men selve præstationerne i suppen er under alt kritik, længere er den ikke, men det er jo fortid nu.

Vi må se i den nuværende sæson om Nees får forløst holdet med noget bedre spil på banen.

20. De følgende 4 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Øh...jeg skrev bare, at det var en sjov betragtning.

To ting ved jeg dog:

1) Jeg er ikke fan af den måde, som vi lige kan tage statistik og bruge den i vores narrativ. Tre mesterskaber på syv år lyder åbenlyst dårlig. To gange CL på tre år lyder omvendt helt fantastisk.

2) Jeg hader brugen af "værdigt" i debat om vores resultater.
    Sidst redigeret af k@sper : 26.07.24 kl. 20:41

22. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Nov 2007

Som du skriver, 7 år. Det har stået på siden 2017, at vi ikke har domineret nok i ligaen. Dette er for mig et kæmpe problem for den hædder som Zeca har fået.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

Tilmeldingsdato
    May 2005

Øh...jeg skrev bare, at det var en sjov betragtning.

To ting ved jeg dog:

1) Jeg er ikke fan af den måde, som vi lige kan tage statistik og bruge den i vores natativ. Tre mesterskaber på syv år lyder åbenlyst dårlig. To gange CL på tre år lyder omvendt helt fantastisk.

2) Jeg hader brugen af "værdigt" i debat om vores resultater.
    Mega fedt med CL ja. Det er vi helt enige om.
    Men for at komme i CL skal man nu engang blive mester… Og det unægteligt noget sværere når man taber mere end hver fjerde kamp…

Og derfor så jeg gerne at vi rykkede os i den hjemlige liga og dominerer kampene noget mere - så bliver chancen størst for sejr… Et lucky punch til Lyngby og vi var kommet under pres til sidst. Og det synes jeg var at gamble med de tre point. Det ville have været en katastrofe at smide point deroppe, også selvom vi havde et par nye spillere i bagkæden og det var en sæsonåbner…

Vi kan købe de bedste spillere herhjemme. Så burde vi også kunne dominere kampene noget mere….

25. De følgende 6 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Og derfor så jeg gerne at vi rykkede os i den hjemlige liga og dominerer kampene noget mere
    Det er der jo næppe nogen herinde, som kan være uenig i.

Jeg kan læse herinde, at vi ikke har domineret nok siden 2017 - det er alligevel noget af en årrække. Jeg kan derfor ikke helt lade være med at tænke, om vores forventninger mon er lidt for store? Er den dominans vi forventer overhovedet muligt nu til dags? Dominerede vi overhovedet så meget i 2017 og inden da, som vi helt romantisk husker?
    Jeg er med på, at vi regnet i millioner brugt på spillerbudget måske er mere foran nu end for 10 år siden, men der er vel også kommet nogle sværere konkurrenter i toppen. De gode spillere er vel også blevet relativt meget dyrere end den gang. Mod bundhold har vi for øvrigt i forgangne sæson fået det bedste pointsnit nogensinde - og som vi nok nogensinde får. Det er vel også en form for dominans - tænker ikke, at vi bare har været heldige i alle kampene.

Jeg er med på, at du måske også tænker dominans spillemæssigt, men her vil jeg egentlig også udfordre tanken om, at alting var bedre i gamle dage. Var det mon virkelig det? Og hvis det var, kunne det on skyldes noget andet, end at vi bare er for dårlige nu f.eks. markant ringere hold den gang?

Ja jeg er oprigtigt nysgerrig. Jeg ser også gerne en større dominans, men jeg kan måske være i tvivl om, hvorvidt det er muligt at dominere i den grad, som mange herinde måske forventer.

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

1. Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 02.06.24, 16:54
  2. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 11.03.24, 21:15
  3. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 04.03.24, 11:54
  4. Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 27.02.24, 16:25
  5. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 20.02.24, 22:46

Regler for meddelelser