Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 31

Emner: Kamptråd: Sønderjyske-FC København (11/8-2024 kl.18:00)

Tilmeldingsdato
    Jan 2002

Kamptråd: Sønderjyske-FC København (11/8-2024 kl.18:00)

Dejligt med tre point.
    Og dejligt, at bunden for det tekniske niveau i spillet må være nået. Nu kan det kun gå fremad!
    HIC SUNT LEONES

2. De følgende 10 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

Re: Kamptråd: Sønderjyske-FC København (11/8-2024 kl.18:00)

Hvor var de 2 kommentatorer i dag ulidelige at hører på. Jeg syntes faktisk vi spiller en fin kamp i dag uden det er perfekt og det ren udtur vi ikke vinder den kamp her mindst 4-0, med de mange chancer.

Og aligevel skal man hører på de 2 tosser konstant nedgør holdet. Fair nok, hvis vi skabte nada, men det var ikke tilfældet.

Tilmeldingsdato
    Jun 2005

Synes vi spiller en rodet kamp mod en af nedrykningsfavoritterne. Mit gæt er, at top 6-komplekset fortsætter denne sæson.

5. De følgende 6 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Hvor var de 2 kommentatorer i dag ulidelige at hører på. Jeg syntes faktisk vi spiller en fin kamp i dag uden det er perfekt og det ren udtur vi ikke vinder den kamp her mindst 4-0, med de mange chancer.

Og aligevel skal man hører på de 2 tosser konstant nedgør holdet. Fair nok, hvis vi skabte nada, men det var ikke tilfældet.
    Otved er virkelig ringe, cirka lige så ringe som vores spil. Jeg så kun anden halvleg og det var teknisk det dårligste bold jeg har set fra FCK’s side. Boldomgangen var langsom og elendig og 4 mål annuleret pga offside er simpelthen ikke godt nok.

Vi vandt over et elendigt hold - vi havde ikke fået point imod top 10 med det spil. Lerager, Vavro, Georgi var rigtig dårlig på bolden. Froholt virker til gengæld rigtig god… jeg er blevet rigtig nervøs for denne sæson efter de seneste kampe

7. Den følgende bruger er enig i dette:

Tilmeldingsdato
    Jul 2012

Sønderjyske kom klart bedst fra start i første halvleg. De var væsentligt bedre i nærkampene og fik også vist fornuftigt spil undervejs. De fik sat et fornuftigt pres og vi endte med at stå ret dybt. De ville gerne have en noget høj bagkæde, hvilket så også endte med at koste dem dyrt (men det er jo den risici man tager og det betalte sig senere i kampen). Vi var bedre med efter de første 10 minutter og efter scoringen virkede Sønderjyske noget rystede og vi fik spillet mere og mere under kontrol, ligesom vi også gjorde det bedre i presset og i duellerne og til sidst virkede det til at Sønderjyske helt skiftede væk fra deres oprindelige taktik – måske foranlediget af skader. De blev dog ved med at gå lidt hårdt i duellerne, hvor der især var mange eftertacklinger. Vores kanter havde ikke det store at bidrage med og særligt vores backer havde problemer med, at der blev gået hårdt til dem.

I anden halvleg lagde kantspillerne dog stærkt ud med Larsson der spillede Elyounoussi i dybden, men dog blev det til et stolpeskud. Kort efter blev det også til en scoring, der dog var offside. Også Larsson kom på tavlen, men igen var der offside. Ellers startede anden halvleg med at begge mandskaber havde mange fejl. Sønderjyske fik også presset på et par gange og fik stablet et par gode angreb op, men de fik kun sjældent afsluttet og typisk med lav kvalitet. Anden halvleg blev aldrig helt velspillet, men direkte var det da og det giver da også god mening, når Sønderjyske efterlod så meget plads. Derudover man må bare sige, at vi for ofte løb i Sønderjyskes offsidefælde – og så var der også sin del stolpeskud.

Trott blev ikke for alvor presset, men gik igen fejl af en dødbold (sker godt nok alt for ofte) og så en farlig fejlaflevering.
    Gocho havde et oplæg til Larssons offsidescoring, men det var ham selv der var offside, så det var knap så godt i sidste ende. Ellers spillede han en rimelig svag kamp både offensivt og defensivt (det var i hvert fald den side som Sønderjyske primært angreb i i anden halvleg).
    Garananga gik hårdt i duellerne i første halvleg, men var mere afdæmpet i anden halvleg. Umiddelbart en fin præstation.
    Vavro var mest iøjnefaldende i starten af første halvleg, hvor der også var mest brug for ham. Man kan ikke udsætte de to midterforsvareres præstationer for meget kritik.
    Meling leverede som vanligt efterhånden. Lavt bundniveau.

Falk leverede en stærk præstation på 6’er positionen. Til trods for at Sønderjyske havde mange eftertacklinger på ham, så var alibispillet pakket væk og det virkede til at han hele tiden søgte den fremadrettede aflevering, ligesom han også skabte god plads med bolden blandt andet med sine vendinger.
    Til gengæld var 8’erne ikke helt med i kampen, hvilket måske er lidt paradoksalt når det er her vi er bedst besat. Froholdt var ingen succes på pladsen og han virkede næsten til at være ’rundt på gulvet’. Lerager fik aldrig vist sig frem fraset en enkelt situation, hvor han fik spillet en bold i dybden, men der var naturligvis offside.

Larsson lavede ikke det store i første halvleg, men var mere med i anden – måske fordi Sønderjyske var tvunget til at satse noget mere. Han havde en fin scoring, der dog var offside på.
    Oskarsson spillede en rigtig stærk første halvleg, især fordi Sønderjyske havde en høj bagkæde som han kunne udfordre. Sønderjyske virkede til at justere og Oskarsson fik lidt sværere betingelser, men gjorde det stadig fint indtil han blev skadet som konsekvens af Sønderjyskes dårlige bane.
    Elyounoussi vågnede ligesom Larsson først for alvor op i anden halvleg, men her blev han også farlig. Blev senere rykket over på højrekanten, hvor han også scorede fra (og hvor han vel var farligst i det hele taget).

Kehlet slap ikke så heldigt fra opgøret. Det var lidt det vanlige vi så – mange oversete frispark og advarsler og den infamøse ”internationale” linje, der dog ikke praktiseres i internationale turneringer (i hvert fald ikke europæiske). I første halvleg fik han dog givet en henstilling. Sønderjyskes nummer 22, 7, 12 og 18 kunne alle snildt være blevet advaret i første halvleg, hvor især nummer 18 lavede mange eftertacklinger (hvor den på Garananga burde have været dråben – Garananga kunne også have raget en advarsel til sig, men frisparket blev overset). Til gengæld overså han så næsten alle holdesituationer. Det blev ikke bedre i anden halvleg, men der kom da en advarsel, da Neestrup modtog kampens eneste.

Ny kamp, ny taktik. I dag var der primært fokus på at ramme Sønderjyske i bagrummet. Det giver god mening når de trods alt efterlod så meget plads her og også gerne ville presse højt, men vi fik ikke for alvor truet fra andre fronter. Det er svært at brokke sig over en forholdsvis sikker sejr, hvor vi skabte mange chancer uden at Sønderjyske for alvor blev farlige, men spillemæssigt var det ikke helt så overbeviste og det var ikke fordi Sønderjyske virkede kyste. Samtidig er det dog værd at være kritisk overfor trupsammensætningen aktuelt. Med Huescas skade er backerne vældig dårligt besat (hvilket er noget nyt og skyldes at vi ville forstærke vores konkurrenter), ligesom vi også mangler en kantspiller - det kunne med fordel være en højrekant, som vi har manglet gennem et stykke tid efterhånden.

9. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Sep 2009

Ortved toppet med lidt Tøfting = 95 minutter på mute. Føøøj en kombi (bræk-smiley).

11. De følgende 9 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    May 2005

Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Froholdt var ingen succes på pladsen og han virkede næsten til at være ’rundt på gulvet’.
    Er du i virkeligheden Daniel Ortved? Ellers forstår jeg slet ikke, at du kan skrive sådan om Froholdt.

Jeg synes, han var fremragende i det meste af første halvleg – nogle dumme fejlafleveringer lige inden pausen fraregnet. Han tog masser af ansvar på bolden (meget mere end hovedparten af vores 8'ere har for vane), fik vist sine vendinger, sit drive med bolden og fik gentagne gange punkteret Sønderjyskes pres. Han skal lige lære, hvornår han skal træde på bolden og hvile, men en mere end godkendt første kamp fra start i Superligaen fra en spiller, der med sin kombination af evner på bolden, fysik og en kæmpe motor (Froholdt toppede løbestatistikken, mens han var på banen) har en pakke, som ingen af vores andre offensive 8'ere kan matche.
    Mvh.
    Dane

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Ortved toppet med lidt Tøfting = 95 minutter på mute. Føøøj en kombi (bræk-smiley).
    Ameen det frygtligt at hører på. Jeg er med på vi teknisk kunne se bedre ud til med bolden, men jeg er enig med Neestrup i at vi snildt kunne have vundet den her kamp med +5 mål. Så helt ringe var præstationen ikke efter min mening.

Men når man hører Ortved og Tøffe, så får de det jo nærmest til at lyde som om at SJE svømmede i chancer og vi var heldige med sejren. jeg får spat af dem.

14. De følgende 11 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Ameen det frygtligt at hører på. Jeg er med på vi teknisk kunne se bedre ud til med bolden, men jeg er enig med Neestrup i at vi snildt kunne have vundet den her kamp med +5 mål. Så helt ringe var præstationen ikke efter min mening.

Men når man hører Ortved og Tøffe, så får de det jo nærmest til at lyde som om at SJE svømmede i chancer og vi var heldige med sejren. jeg får spat af dem.
    Generelt er onside bare ulideligt. Det er ren sensationsjournalistik og det gælder sådan set alle hold. Dækningen af vores kamp handlede 99% om
    a) vi var dumme af sælge CS til FCM
    b) vi var heldige med at vinde en kamp, som vi reelt burde have vundet med 4-5 mål
    c) Leragers situation, hvor hans interview var et rent forsøg på at skabe ballade.

Det var det samme latterlige journalistik i de andre kampe

FCM-Vejle: handlede om, at FCM nu har sat sig fuldstændig på magten i forhold til os.

FCN-Lyngby: Der bruges lang tid på et straffe som korrekt ikke dømmes. Har man bare set Ankersen spille 5 min, så ved man, at han lægger sig 100 ud af 100 gange der.

Bif-Agf: Handler ikke om et godt AGF, men om den dybe krise Bif åbenbart er i, fordi en talentfuld midtbanespiller laver en fejl i sidste kamp. Dermed skal der jo koges suppe med CV om manglende indkøb.

Det er simpelthen helt horribelt den måde fodbolden dækkes på og alle klubber uden undtagelser må fandme snart være trætte af Onsides "journalister " og "eksperter". Det er vanvittigt så lidt fornuftigt fidboldfagligt snak der er i deres programmer.

Tilmeldingsdato
    Jul 2012

Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Er du i virkeligheden Daniel Ortved? Ellers forstår jeg slet ikke, at du kan skrive sådan om Froholdt.

Jeg synes, han var fremragende i det meste af første halvleg – nogle dumme fejlafleveringer lige inden pausen fraregnet. Han tog masser af ansvar på bolden (meget mere end hovedparten af vores 8'ere har for vane), fik vist sine vendinger, sit drive med bolden og fik gentagne gange punkteret Sønderjyskes pres. Han skal lige lære, hvornår han skal træde på bolden og hvile, men en mere end godkendt første kamp fra start i Superligaen fra en spiller, der med sin kombination af evner på bolden, fysik og en kæmpe motor (Froholdt toppede løbestatistikken, mens han var på banen) har en pakke, som ingen af vores andre offensive 8'ere kan matche.
    Jeg synes nu ikke han var den store succes som 8'er i dag, men man ser jo tingene forskelligt og ser jeg kampen igen kan det være jeg skifter mening. Jeg synes han var bedst når kunne drive bolden, men jeg synes primært det skete på kanten. Jeg synes derudover ikke han var så god defensivt, hvor jeg bemærkede at han blev 'fanget' eller fikseret når Sønderjyske spillede bolden rundt og hans defensive aktioner og placering virkede ikke afstemt.
    Det er selvfølgelig også muligt, at jeg blev biased af de første 10 minutter, hvor alle vel var på hælene og af fejlafleveringerne der kom lige efter hinanden. Desuden er det muligt, at det var meningen at han skulle trække ud, mens Elyounoussi trak ind centralt - det var bare ikke min opfattelse da jeg så kampen. Uanset hvad var jeg ikke blæst bagud da jeg så kampen og synes hans generellt 'impact' var lavt (det kan også snyde, at han blev flyttet i anden halvleg). Jeg synes bestemt heller ikke han spillede sig af holdet og han har bestemt rigtig stort potentiale og med mere erfaring kommer han nok også til at tage flere chancer i sit spil og lykkes med det. Sammenligner man med de andre 8'ere kan han for min skyld godt få lov til at starte igen - han kan snildt bare bytte med Lerager når Delaney er klar igen.

17. Den følgende bruger er enig i dette:

Tilmeldingsdato
    Apr 2019

Vi har vel to dårlige perioder i kampen i går. Den første er fra minut 0 til 10, hvor Sønderjyske kommer klart bedst fra land med mest energi, og med lidt held kunne de sagtens være kommet på 1-0. Man må jo forvente, at en oprykker kommer ud til sådan en kamp med meget energi, for det er den største kamp for dem i hele sæsonen nærmest, så det irriterer mig sgu lidt, at vi ikke er klar på det og ikke sørger for at holde på bolden og lade dem løbe rundt efter den.

Anden periode kommer cirka midt i anden halvleg og varer vel også kun lige 10 minutter, hvor vi bliver for sløje i vores boldomgang og smider unødvendige bolde væk, og i og med vi ikke havde fået lukket kampen der, som vi burde, så blev det lidt nervøst. Vi skal jo bare have scoret et eller to mål inden da, men vi manglede simpelthen lige den sidste skarphed i afslutninger og timing i løb. Der skal altså lige arbejdes med offside. Det her er ikke en engangsting, og jeg synes primært Orri har stået for det, men i går var der flere spillere.

Men overordnet synes jeg vores gameplan var god. Sønderjyske spillede med en høj bagkæde, og det var tydeligt, at det trænerteamet havde forberedt os på det, for vi slog nærmest en bold i dybden ved enhver lejlighed, og vi var fine til at tage tempoet ud af spillet og lokke dem endnu længere frem. Så for en gangs skyld skal der lyde ros til Neestrup fra mig, men det er sgu også på en billig baggrund mod et meget dårligt hold, men de kampe skal også vindes, men jeg savner noget kynisme, hvor vi får afgjort sådan en kamp i første halvleg, men okay, hvor mange gange har man ikke stået i Haderslev, Randers, Esbjerg osv. og set Ståle vinde 1-0 med nogle af de mest dominerende FCK-hold i historien, men dengang havde man bare følelsen af, at vi aldrig ville lukke et mål ind, og det har jeg ikke nu.

19. De følgende 6 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Oct 2011

Men langt fra det bold vores hold/spillere burde kunne præstere - set med onsidebriller ift. budget, CV'er mm.

3 point = dejligt, men der er fandme lang vej til kontrol. Enig med Cyba ift. når vi møder rigtig modstand i Suppen - puha...

21. De følgende 3 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Oct 2004

Tænk sig en skøn midtbane vi kan få spillet sammen. Clem, Froholdt, Delaney. Ro, løb, lederskab. Det perfekte mix.

Så kan vi have dejlige Falk som rotationsspiller, unge Højer og Jørgensen som indskiftninger de sidste 10-15 minutter i rolige kampe, Claesson som altmuligmand og skønne Mattsson som smilende fejlkøb.

Vi har spillerne til at præstere.
    FCK er en slags Terminator-udgave af Ham-Kam.

Nick Horup:"Hvem skal med i fodboldens Hall Of Fame?"
    Morten:"Michael Gravgaard, FC København"

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Generelt er onside bare ulideligt. Det er ren sensationsjournalistik og det gælder sådan set alle hold. Dækningen af vores kamp handlede 99% om
    a) vi var dumme af sælge CS til FCM
    b) vi var heldige med at vinde en kamp, som vi reelt burde have vundet med 4-5 mål
    c) Leragers situation, hvor hans interview var et rent forsøg på at skabe ballade.

Det var det samme latterlige journalistik i de andre kampe

FCM-Vejle: handlede om, at FCM nu har sat sig fuldstændig på magten i forhold til os.

FCN-Lyngby: Der bruges lang tid på et straffe som korrekt ikke dømmes. Har man bare set Ankersen spille 5 min, så ved man, at han lægger sig 100 ud af 100 gange der.

Bif-Agf: Handler ikke om et godt AGF, men om den dybe krise Bif åbenbart er i, fordi en talentfuld midtbanespiller laver en fejl i sidste kamp. Dermed skal der jo koges suppe med CV om manglende indkøb.

Det er simpelthen helt horribelt den måde fodbolden dækkes på og alle klubber uden undtagelser må fandme snart være trætte af Onsides "journalister " og "eksperter". Det er vanvittigt så lidt fornuftigt fidboldfagligt snak der er i deres programmer.
    De laver jo mest af alt et her og nu billede og husker måske 2-3 kampe tilbage. Her og nu billedet er jo at CS handlen er bedst for FCM, vi spiller ikke godt, Nees er lidt for aggressiv og ikke åben for kritik, endelig har FCM handlet fornuftigt ind. Desuden er det da forfriskende når de også tør have holdninger (om man så er enig eller ej). Kan sagtens være enig i flere af dine punkter og jeg har da også nogle stykker som jeg synes er hovedrystende ringe, men sådan har det altid været.

Trupperne er reelt set først interessant efter deadline og så justeret for resultaterne indtil da, så man kan se om handler er kommet tids nok eller ej.

Kritik af FCK er da helt ok for tiden, så godt gør Skandinaviens flagskib det bestemt ikke

Tilmeldingsdato
    Oct 2005

Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Kritik af FCK er da helt ok for tiden, så godt gør Skandinaviens flagskib det bestemt ikke
    Selvfølgelig er kritik OK, men det bliver simpelthen for dumt for ofte. Jeg synes, at det er befriende, at Nees ikke bare accepterer de præmisser, som de forsøger at trække nedover interviewet, fx i forhold til CS eller kampprogrammet.

25. De følgende 4 brugere er enige:

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

1. Svar: 76
    Sidste Meddelelse: 06.08.24, 07:54
  2. Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 30.07.24, 08:11
  3. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 04.03.24, 11:54
  4. Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 27.02.24, 16:25
  5. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 20.02.24, 22:46

Regler for meddelelser