Viser resultater 1 til 11 af 11

Emner: Talentsamarbejdet mellem KB og B1903

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    41

    Talentsamarbejdet mellem KB og B1903

    Vi kan efterhånden hurtigt blive enige om at det ikke mange talenter som kommer fra 03'erne til FC, men hvorfor kan man spørge, efter Kim Brink forsvandt døde også de mange initiativer han havde opbygget i det tværgående talent arbejde.

    Torben Storm har desværre endnu ikke sat nogen dagsorden for at kickstarte det tværgående talent samarbejde mellem moderklubberne igen ..

    Mange af KBs talenter bliver headhuntet eller kommer selv til KB fra andre omegns klubber.

    Det er dyrt at holde på talenter i dagens Danmark helt ned i drenge årgangene, dilemmaet er at regnskabet skal hænge sammen.. øget omkostninger til buskort,støvler,løn til ungdomsspillere gør at det efterhånden kræver mange ekstra indtægter for kunne hamle op med eliten.

    Mange af 3'ernes super gode talenter fra de gode ungdomsårgange spiller i dag Senior sekunda bold i andre DS, 2.div. klubber.

    For at skabe og holde på nye talentfulde spillere i 3'erne og til FCK er det eneste redskab pt. vel at bygge på de gode gamle dyder som sammenhold, klubånd og kammeratskab for at få genskabt eliten, medmindre at samarbejdet igen bliver formaliseret mellem moderklubberne. Talenter er der masser af i årgangene fra junior og nedefter...
    Sidst redigeret af Don Pedro : 19.11.03 kl. 18:20
    Hilsen
    Don Pedro (DM i handball)

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,361
    Ehhh din copy/waste fra BBB er ikke gået vildt godt tror jeg :-)

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,136
    ›Vi efterhånden hurtigt blive enige om at det ikke mange talenter
    ›som kommer 03'erne, men hvorfor kan spørge, efter Kim Brink
    ›forsvandt døde også de mange initiativer han havde opbygget i det
    ›tværgående talent arbejdet.


    ›Torben Storm desværre endnu ikke lige frem sat nogen dagsorden
    ›for at kisckstarte det tværgående talent samarbejde mellem
    ›moderklubberne igen desværre..

    Til gengæld er han fremragende til det han laver.....:-)


    ›Mange KBs talenter bliver jo headhuntet til KB fra andre omegns
    ›klubber og det kunne måske være vejen frem i 03'erne men det nok
    ›for dyrt..


    Det er direkte løgn, de kommer af sig selv.....


    ›Regnskabet skal jo også hænge sammen i klubben.. bla.
    ›omkostninger til buskort,støvler,løn til ungdomsspillere er det
    ›efterhånden svært at hamle op...

    ›Så derfor forsvinder mange 3'ernes talenter fra årgangene.

    ›Så for at holde på spillere i 3'erne mon nok bygge gode gamle
    ›dyder som sammehold, hygge og kammeratskab for få genskabt eliten


    Tja eller måske sørge for at rykke op i rækkerne.... nu ligger KB jo i elite-rækkerne...
    Så vidt jeg ved er det ikke mangel på talent men mere vilje og disciplin der mangler i 03'erne.....

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    41

    Rettet :)

    ›Ehhh din copy/waste fra BBB er ikke gået vildt godt tror jeg :-)
    Hilsen
    Don Pedro (DM i handball)

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    209
    Som skrevet BBB: Jesper Bech spillede en enkelt sæson, som yngling hos 1903, men kun fordi det fungerede som 2. hold i KB. Så lidt ret til os begge- men fullborn er en tilsnigelse:-)

    Glasbarn 13- der om lidt vil foretage en fuldbyrdet Lasagne-voldtægt!

  6. #6
    CF13 Anders Slettet

    Skal vi ikke lige .....

    få styr på facts:

    Jesper startede i Aalholm IF (og har aldrig spillet i HGI). Kom derfra til Skjold Birkerød, derfra til Lyngby og til sidst til FC København.

    Han er lige så meget af egen avl som fx. Jonas Kamper, Martin Retov, Peter Graulund, Ebbe Sand, Ruben Bagger er egen indavl ude vest på.

    Husk når det drejer sig om Brøndby:
    1. De har tre (3) spillere som kommer fra eget ungdomsarbejde, Per Nielsen, Dan Anton Johansen og Ronni Bendtsen.
    2. Egen avl = eget ævl

  7. #7
    D(Bif) Slettet
    ›få styr på facts:

    ›Jesper startede i Aalholm IF (og har aldrig spillet i HGI). Kom
    ›derfra til Skjold Birkerød, derfra til Lyngby og til sidst til FC
    ›København.


    ›Han er lige så meget af egen avl som fx. Jonas Kamper, Martin
    ›Retov, Peter Graulund, Ebbe Sand, Ruben Bagger er egen indavl ude
    ›vest på.


    ›Husk når det drejer sig om Brøndby:
    ›1. De har tre (3) spillere som kommer fra eget ungdomsarbejde,
    ›Per Nielsen, Dan Anton Johansen og Ronni Bendtsen.

    og cagara
    ...og vel også zaza? Ihvertfald hvis man skal følge den, af jer, ofte benyttede logik at der hvor spilleren startede og hvor han spillede i sine drenge år er dem som har udvilket spillerens talent. Zaza er ihvertfald efter den logik nøjagtig lige så meget et "brøndby udviklet talent", som zimling er et KB udviklet talent og kamper et NFA.

    Personligt vil jeg sige at jeg ikke anser som et zaza som et produkt af vores talent udvikling, da jeg ikke mener at det kræver det helt vilde at se hvor zaza fik udviklet sit spil. Hos jer og OB selvfølgelig.

    Men ok, jeg mener også at kamper og kalle er produkter af vores talentskole. Så jeg helt fjern på det område :]

    ›2. Egen avl = eget ævl

    Hvis eget avl er ensbetydene med en spiller som har spillet alle sine kampe i kun én klub, så har du helt ret i at det er noget ævl når man kalder spillere som lorentzen, absolonsen, kamper, kahlenberg osv osv for eget avl. Men med det sagt, er det i virkligheden ikke specielt unormalt at man kalder spillere som er hentet til klubben et som lovene talent i en alder af 15-17 år for et eget avlet talent hvis de slår igennem for klubens superliga holdet som senior.

    Og det er der efter min bedste overbevisning, heller ikke noget galt i. Den klub hvori at en spiller har hævet sit niveau til et plan der muligør han kan spille i bedste række, må være den klub der har udviklet spilleren.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427
    Hvis man overtager en ungdomslandsholdsspiller (Absalonsen f.eks.) fra en anden klub, er det så talentudvikling eller videreudvikling, for helt boldmongoler kan de vel ikke have været, når de nu er kommet på landsholdet.

    mvh Stephphen

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,136
    Nu spillede Zaza også angriber indtil ynglinge-årene så der vil jeg give dig ret i han har udviklet sig som GK i FCK og primært OB.....

    Jeg vil sige det således at man er produkt af egen avl når man har spillet i klubben fra de er 13-14 år... det er der indlæringen er bedst til og derfor skal forudsætningerne være i orden når man når denne alder....

  10. #10
    D(Bif) Slettet
    ›Hvis man overtager en ungdomslandsholdsspiller (Absalonsen
    ›f.eks.) fra en anden klub, er det så talentudvikling eller
    ›videreudvikling, for helt boldmongoler kan de vel ikke have
    ›været, når de nu er kommet på landsholdet.


    ›mvh Stephphen

    Selv om det omtalte talent måske er stort, som mange eksempelvis mener at dit givne eksempel absalonsen's er, kan absolut kun de færreste 16 årige(som han var da han kom til klubben) spillere betegnes som klar til superligaen.

    Så der må derfor være tale om vidreudvikling af en talentfuld spiller, er det ikke talentudvikling? Eller mener du kun det talentarbejde der foregår i breden, altså det arbejde som frivillige trænere på vores diverse miniput/lilleput/drenge hold er "rigtig" talentudviklig?

    Det der er hele ideen med U-truppen og det talentarbejde som foregår omkring den, var at opsnappe de mest lovene talenter (både vores "egne" og andres) og rykke dem til et trænings miliø som overhovedet ikke kan sammenlignes med de forhold som spillerene skulle udvikle sig under på diverse bredehold rundt omkring i landet. Selvfølgelig med den skumle bagtanke at give talentet bedre mulighed for at udvikle sig og mon ikke absalonsen(og alle de andre) ikke får lidt mere ud af dagligt at træne med nogle af landet bedste i hans årgang(og hvor de bedste jævnligt for lov at deltage i senior truppens træning) under daglig ledese af køhlert og vilfort end han ville have gjort over hos 13´erne? Hos 13'erne var han måske hurtigt kommet til at spille senior bold i divisionerne, men mon så ikke at der havde en god del mindre fokus på hans udvikling personlige udvikling under den daglige træning som der er i en trup som udelukket eksistere med det grundlag at udvikle spillere?

    Hvor om er, konceptet med at hente spillere i alderen 15-17 år med den bagtanke at stå med en brugbar spiller 2-3 år efter er ikke ny. Eksempelvis Ajaxs (som også var interesseret i Absalonsen(brøndby blev valgt af geografiske årsager)) talentskole har fungeret således i mange år. Og det er altid blevet kaldt talentudvikling, at i så forlyst til at kalde det talent-vidreudvikling fordi vi er begyndt at benytte os at samme koncept må jo så være som det er :]

    Jeg kalder det nu stadig talentudvikling.

    (og mon ikke også at du selv ville have kald absolonsen et ajax udviklet talent, hvis han havde røjet derned og fået debut 3-4 års tid efter)

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    571
    ›Selv om det omtalte talent måske er stort, som mange eksempelvis
    ›mener at dit givne eksempel absalonsen's er, kan absolut kun de
    ›færreste 16 årige(som han var da han kom til klubben) spillere
    ›betegnes som klar til superligaen.

    Det er ikke så meget derfor... Det har kun noget at gøre med det fysiske kroppen kan klare... Det kommer først når man bliver ældre at ens krop kan holde til 90. min. i superligaens tempo.

    ›Så der må derfor være tale om vidreudvikling af en talentfuld
    ›spiller, er det ikke talentudvikling? Eller mener du kun det
    ›talentarbejde der foregår i breden, altså det arbejde som
    ›frivillige trænere på vores diverse miniput/lilleput/drenge hold
    ›er "rigtig" talentudviklig?

    Det er iorden, men det er til at blive idiot af når man gang på skal høre op at det er "egen" avl af talenter fra jer når det jo ikke passer... De fleste talenter hentes jo konstant af jer når de er 15-16-17 år... Dvs. de allerede har fået indlært det meste hos deres moderklubber.


    ›Det der er hele ideen med U-truppen og det talentarbejde som
    ›foregår omkring den, var at opsnappe de mest lovene talenter
    ›(både vores "egne" og andres) og rykke dem til et
    ›trænings miliø som overhovedet ikke kan sammenlignes med de
    ›forhold som spillerene skulle udvikle sig under på diverse
    ›bredehold rundt omkring i landet. Selvfølgelig med den skumle
    ›bagtanke at give talentet bedre mulighed for at udvikle sig og
    ›mon ikke absalonsen(og alle de andre) ikke får lidt mere ud af
    ›dagligt at træne med nogle af landet bedste i hans årgang(og hvor
    ›de bedste jævnligt for lov at deltage i senior truppens træning)
    ›under daglig ledese af køhlert og vilfort end han ville have
    ›gjort over hos 13´erne? Hos 13'erne var han måske hurtigt kommet
    ›til at spille senior bold i divisionerne, men mon så ikke at der
    ›havde en god del mindre fokus på hans udvikling personlige
    ›udvikling under den daglige træning som der er i en trup som
    ›udelukket eksistere med det grundlag at udvikle spillere?

    Dvs. i udelukkende lokker talenter til fordi i har hold i størrer divisioner..?? Come on! Det hjælper jo ikke nødvendigvis... Det kan mange andre klubber jo også tilbyde i KBH...

    ›Hvor om er, konceptet med at hente spillere i alderen 15-17 år
    ›med den bagtanke at stå med en brugbar spiller 2-3 år efter er
    ›ikke ny. Eksempelvis Ajaxs (som også var interesseret i
    ›Absalonsen(brøndby blev valgt af geografiske årsager))
    ›talentskole har fungeret således i mange år. Og det er altid
    ›blevet kaldt talentudvikling, at i så forlyst til at kalde det
    ›talent-vidreudvikling fordi vi er begyndt at benytte os at samme
    ›koncept må jo så være som det er :]

    Ajax har måske været kendt længe... Men PSV, feyenoord, Rosendaal osv. har også samme faciliteter... Ajax er mest kendt pga. placeringen i Amsterdam og fordi de har en størrere fodboldskole i Sydafrika.

    ›Jeg kalder det nu stadig talentudvikling.

    ›(og mon ikke også at du selv ville have kald absolonsen et ajax
    ›udviklet talent, hvis han havde røjet derned og fået debut 3-4
    ݌rs tid efter)

    Jeg havde nu ikke... Jeg ved da godt at f.eks. Mads Timm er et talent i Man U, Men jeg ved da stadig godt at hans hovedudvikling skete i OB, ellers ville Man U da heller ikke have hentet ham, hvis han ikke havde vakt stor opsigt i OB...
    Mvh.
    Thomas

    Luk nu røven og gør plads!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. B1903 - NB Bornholm
    By jeske in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 19.09.09, 09:25
  2. B1903
    By Kasper! in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 26.04.07, 22:54
  3. FCK + KB + B1903 = 27
    By FCK Irakeren in forum De korte linier
    Svar: 34
    Sidste Meddelelse: 23.05.06, 09:04
  4. B1903
    By daaseallan in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 05.08.05, 16:54

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •