Hej Morten og alle I andre som gerne vil have sendt Backe hen hvor Lapperne gror.

Jeg har hele tiden talt imod en fyring af træneren, da dette efter min mening er udtryk for ren panik og et behov for at vise handlekraft.
En trænerfyring er absolut sidste udvej når både spil og resultater ligger langt under hvad der kan og bør forventes af en klub.

Det er naturligvis sandt at man ofte ser at en klub præsterer bedre resultater lige efter en trænerfyring, da spillerne ikke længere føler sig sikre på en stamplads, får ny inspiration m.m.

Men dels er denne glæde oftest kortvarig, dels giver en trænerfyring altid anledning til uro i truppen. I min tid som fast mand ved klubbens kampe (siden '96) har vi haft en pæn sjat trænere, og alle husker vel de kaotiske dage før, under og efter Kim Brink der blev ansat, forfremmet, degraderet og omdefineret. De fleste husker også spillet og placeringerne fra de år hvor Goldbæk var den eneste der kunne holde et anstændigt niveau.

Bemærk venligst at en klub som Man. U. der i en årrække har ligget i den absolutte top af europæisk fodbold har haft den samme træner hele vejen igennem, uanset om resultaterne har været der eller ej.

Desuden mener jeg helt grundlæggende at kritikken af Backe er uberettiget;
Hans trænerevner er det altså svært at sætte en finger på, da han som den eneste træner (tror jeg nok) er blevet dansk mester med to forskellige klubber.
Mængden af skadede stamspillere er lang som bare fanden, og især spillere som Todi og Myggen er hårdt savnet, ligesom Ole T. var det i den første kamp mod Mallorca.

Endelig så er spillet efter min opfattelse fortsat glimrende. Jeg er opmærksom på at en pæn andel af FCK's fans måler spillets kvalitet i antal scorede mål. Men kigger man på spilovertag, antal afslutninger, mv. så er det efter min ydmyge mening bestemt tilfredsstillende. Jeg deler heller ikke den opfattelse at spillet er fastlåst, da vores angreb faktisk er ganske varierede, især efter at Bisgård er kommet op på det niveau vi vidste han havde, og vi derfor har suppleret vores dybdeafleveringer og vores lange bolde op til Møller med en god gang fløjspil, i hvert fald på højre side.

Det eneste minus som jeg ser det, er at angriberne i FCK siden ruder konges tid har haft en bemærkelsesværdig tendens til at kunne brænde de mest oplagte målchancer (Mark Robbins undtaget). Når Zuma, Hjalte og Santos tilsammen brænder 5-6 GIGAchancer i de to kampe mod AGF og Mallorca, så er det vel ikke Backes skyld??

I er naturligvis velkomne til at være bitre på træneren over et tidligt europæisk farvel, men så længe spillet flyder som det gør i øjeblikket, så gør jeg som Don Ø - står 100% bag Backe.