Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 30

Emner: En skomager skal blive ved sin last, og Backe skal blive ved sin hest

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    191

    En skomager skal blive ved sin last, og Backe skal blive ved sin hest

    Man skal gøre dte som man er god til. Backe går op i heste, så lad ham blive på Travbanen, og lad os fodboldelskere have en god søndag med noget ordentligt fodbold fra vores FCK hold i Parken.

    Og der var ingen tvivl
    alt sku væk og rives ned
    jævnes med historien
    bygges op af kærlighed
    glæde og begejstring

    Fra TV 2 sangen Turbo. Når man ser FCK i dag er det hele så koldt, kynisk og beregnende. Det kan godt være det giver point, men jeg vil BEGEJSTRES - ellers kunne jeg ligeså godt overvære en skak match.

    FCK skal spille med hjertet, angribe bønderne non stop, spille dem baglæns ud over sidelinien. At modstanderne så engang imellem vinder en heldig sejr, efter at deres målmand har stået sin livs kamp er ok.

    Hvis bare FCK'erne har spillet dem fuldstændig ned, og skabt chancer på samlebånd. Vores hjemmebanestatistik med Backes kyniske kalkulerende triste fodbold er i forvejen så dårlig som den kan blive for et tophold.

    Spillerne udvikler sig ikke under Backe. Zuma, Røll, PC kom og var store talenter, men under Backes kedelige træning er de gået fuldstændig i stå.

    Helt ærligt, der udgår mere energi fra et køleskab end der gør fra Backe, en god træner skal kunne motivere og begejstre sine spillere, det savner jeg i den grad fra FCK spillerne. At de med en glidende tackling vælter en bonderøv 3 meter ud over sidelinien, kaster sig hovedkuls ind i en hovedstødsduel for at komme først. Det hele er så kontrolleret, men hvorfor det, hvsi vi spillede hurtigere, ville det jo blot udstille at bonderøvenes teknik ikke ville kunne følge med i det opskruede tempo. Istedet for spiller vi så langsomt at vi selv undgår fejl, men modstanderne når jo også på plads.

    Alle jubeloptimisternes fis med, at det i 90'erne var endnu værre er proportionsforvrængning. Nu har vi pengene, spillerne, og burde kunne spille som det danske svar på Real Madrid, hvorfor stille sig tilfreds med en Lada når man kan køre i en Ferrari?

    Jeg tror også vi ville få flere point hvis vi spillede mere offensivt. Vores hjemmebanestatistik er da forfærdelig. Spillerne ville være mere engagerede hvis de måtte lidt mere, tilskuerne ville være mere medlevende og flere. Spillerne ville udvikle sig mere. Alt sammen noget som ville være godt for FCK.

    Så Backe hop i Øresund, og lad os andre få et fodboldhold der spiller fodbold for at vinde.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    751

    Og du synes ikke...

    ...at alle de i forvejen eksisterende tudetråde, hvor folk fortæller hvor meget klogere de er end Hans Backe, var et mere passende sted at poste dit ævl?

    mvh

    tricolor
    Paco er solskin på en regnvejrsdag, et sejrsmål i overtiden, et pressemøde i agurketiden! Paco er den ekstra redningsbåd på Titanic. Paco er nærmere GUD

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164
    Udmærket indlæg (selvom jeg langt fra er enig i alt); men hvorfor pokker skal det være i 2 tråde????

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315
    ›...at alle de i forvejen eksisterende tudetråde, hvor folk
    ›fortæller hvor meget klogere de er end Hans Backe, var et mere
    ›passende sted at poste dit ævl?

    Han har skam sørget for at poste flere steder... også her.

    Når man hævder, at Zuma er blevet dårligere under Backe, ved man ikke noget om fodbold.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    197
    Hej kloge-Simon,

    ›Når man hævder, at Zuma er blevet dårligere under Backe, ved man
    ›ikke noget om fodbold.

    Men det gør du til gengæld, og heldigvis altid lidt mere end os andre. Jeg er sgu glad for du er her til at oplyse alle os imbicile fjolser.

    Ærbødigst og med dyb respekt,

    Nicolai L.


    ›/Simon
    Mvh Nicolai L(øven)

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    751

    Jeg vil da lige tilføje...

    ›Hej kloge-Simon,

    ››Når man hævder, at Zuma er blevet dårligere under Backe, ved man
    ››ikke noget om fodbold.

    ›Men det gør du til gengæld, og heldigvis altid lidt mere end os
    ›andre. Jeg er sgu glad for du er her til at oplyse alle os
    ›imbicile fjolser.

    ›Ærbødigst og med dyb respekt,

    ›Nicolai L.

    ››
    ››/Simon

    ...at /Simon har en ret høj frekvens af meninger der er identiske med mine, hvilket absolut underbygger påstanden om at /Simon skulle have forstand på fodbold.

    mvh
    Paco er solskin på en regnvejrsdag, et sejrsmål i overtiden, et pressemøde i agurketiden! Paco er den ekstra redningsbåd på Titanic. Paco er nærmere GUD

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315
    ›Men det gør du til gengæld, og heldigvis altid lidt mere end os
    ›andre. Jeg er sgu glad for du er her til at oplyse alle os
    ›imbicile fjolser.

    Sku' det være en anden gang.

    Og mere seriøst: Der er meget - rigtig meget! - seriøs kritik at rette mod Backe.

    Men som regel kammer folks berettigede kritik over i det rene grædekoneri, hvilket LO's indlæg er et godt eksempel på.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    107

    FCKs fans falder tilbage på deres spidskompetencer i krisetider

    ›Når man hævder, at Zuma er blevet dårligere under Backe, ved man
    ›ikke noget om fodbold.

    Og vores klare force har vi inden for hyl, hyl, hyl og HYYYYYYL. Helst af den komplet ureflekterede, letkøbte slags - solidt funderet på sportspressens klicheer og kemisk renset for nuancer.

    Jeg kan komme i tanke om tre mulige forklaringer på den skov af Backe-hadske indlæg, som p.t. florerer på Sidelinien:

    1) Det er nye og formentlig meget unge fans, som ikke har ret meget at sammenligne med ud over hvad de måske ser af CL-bold på ekstremt højt niveau og så den form for fodbold, som BIF og pressen hævder at BIF spiller (og til en vis grad også har gjort de seneste 6 mdr.).

    2) Det er gamle FCK fans med stærkt fremskreden altzheimer, som ikke kan huske hvor forfærdeligt vi spillede i en årelang periode, hvor vi netop forsøgte at hygge lidt rundt med flot fodbold uden et fast koncept - eller for den sags skyld kan huske den gang vi spillede RIGTIG kedeligt under Roy Hodgson og fik vores første mesterskab i 8 år.

    3) Folk ÆÆÆLSKER simpelthen at høre sig selv brokke sig og kaster sig med ildhu ud i konkurrencen om hvem der kan være mest vred, mest hånlig eller mest sarkastisk. Det er lidt den samme mekanisme, som startede hetzen mod Todi, Løns, Simpson og Peter Møller: Se hvor vred jeg er! Se hvor meget jeg føler! Se hvor selvstændig mening jeg har! Full of sound and fury...

    Det ville være skingert idioti at forsøge at foregive, at vi har spillet godt over en blot mellemlang periode i løbet af de seneste 18 mdr. Uagtet at vi fik en del point i Superligaen sidste efterår, så var det et letkøbt mesterskab, som i høj grad kom i hus på baggrund af de andre klubbers svaghed, hvilket bl.a. Djurgården hjalp med at understrege.

    At spillet ikke fungerer har jeg dog svært ved at se skulle være en anledning til at begynde at løsne op for systemerne i håb om, at spillet pludselig mirakuløst skulle begynde glide i olie. Vi spiller efter min bedste overbevisning ikke særlig defensivt, men når spillet i udgangspunktet ikke rigtig kører, så vil et hvert system (eller mangel på samme, som mange herinde åbenbart ønsker) komme til at se forkrampet og uinspireret ud.

    Når tingene ikke fungerer, så er et fast system tværtimod en redningsplanke som forhindrer, at man synker til bunds. Tænk hvor galt det kunne være gået for BIF, hvis de var rendt ind i de samme problemer som os. Man så en antydning af det sidste efterår.

    Vi spiller sløjt fordi mange af vores nøglespillere har været ramt af skader og dramatiske formnedgange. Når først spillet ikke rigtig kører, trækker det alle med ned. Peter Nielsens rolle illustrerer det på en lidt omvendt måde - han er elsket af alle og står som vores klart stærkeste spiller i kalenderåret 2003. Det gør han, fordi han netop ikke har ladet sig påvirke af vores forskellige tilbageslag og har spillet med en imponerende rutine og professionalisme. Men Peter Nielsen er jo lige præcis ikke eksponent for den spektakulære form for fodbold, som folk efterlyser og savner. Han er ikke særlig hurtig i sin omgang med bolden - herunder pasningsspillet - og han er ikke spilleren, som pludselig gør noget uventet, scorer fire mål mod Farum, sætter tre mand med en dribling eller hvad man nu ellers forbinder med underholdende fodbold.

    De spillere, som ellers kunne og måske ligefrem burde have leveret varen, har enten været skadet (Todi, Ole T, Mykland, Røll), har underpræsteret (Røll, Albert, Røll, Bisgaard, Røll, Røll), har været umodne (men er måske nu ved at finde sig til rette - Hjalte, Bergvold, (Svärd)) eller har helt manglet (Santos bliver spændende - måske også Anders Svensson eller Jan Kristiansen). Men det er sgu' kun i begrænset omfang Backes skyld. Selvfølgelig skal han sørge for, at de er i form og motiverede og bla-bla-bla, men ovennævnte problemer er efter min mening 2% Backe, 49% spillerne og 49% gement uheld. Og har ikke en skid at gøre med, om man spiller 4-4-2 eller 4-3-3.

    Hans Backe er træneren med klart de mest overbevisende resultater i FCKs historie (Roy er nr. 2 og han ville som bekendt slet ikke være her) og også manden bag nogle i princippet rigtig fornuftige spillerindkøb. Folk som vil af med Backe uden at have gjort sig klart hvad alternativet er, vil i mine øjne ikke FCK det bedste. Nu skal vi have den ro og kontinuitet, som vi har manglet i så store dele af klubbens historie. Det er jo ikke fordi Backe ikke viser handlekraft, når han ligefrem bænker Thomas Røll.

    Spillet kører ikke i øjeblikket. Javel. Det er da også skide-irriterende. Så æder vi lorten, køber de spillere, vi har brug for, venter på at skaderne heles og trøster os med, at resultaterne stadig er langt bedre end den gang tvillingerne uden plan og styring lavede besnærende kombinationer midt på banen indtil Nocko Jokovich afgjorde kampen på en dødbold til endnu et FCK-nederlag.

    - Anders

    P.S. Jeg ved sgu' da godt ved at spillet først og sidst er trænerens ansvar og jeg synes bestemt heller ikke, at ham svenskeren er nogen charmetrold (det er vel heller ikke hans job), men kritikken er simpelthen så langt ude, at jeg føler mig kaldet til at forsvare ham lidt.


    ›/Simon
    Sidst redigeret af B 1971 : 02.12.03 kl. 12:38
    2003, 2004 og 2006.
    3 mesterskaber på på fire år - de forkæler os, hr. ambassadør!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    179
    Det kunne ikke siges meget bedre!!!!!

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,477
    >Selvfølgelig skal han sørge for, at de er i form og
    ›motiverede og bla-bla-bla, men ovennævnte problemer er efter min
    ›mening 2% Backe, 49% spillerne og 49% gement uheld.

    Velformuleret og grundigt forsvar for Backe. Jeg er enig langt hen ad vejen, men jeg vil ikke sætte procenter på hvordan ansvaret for manglende motivation skal fordeles mellem spillere og træner.

    Man havner let i en filosofisk hønen-og-ægget-diskussion.

    Den enkelte spiller har et dagligt ansvar for at være motiveret, når man overhovedet tillader sig at skrive under på en kontrakt med FCK. Skulle det svipse, er der altid noget der hedder en kort tur ud på bænken.

    Så er der det mere ekstreme. Når man som Thomas Røll melder ud noget i retning at "han ikke rigtig er motiveret fordi det går dårligt", så er han nok uansvarlig, men også i behov for hjælp, fordi enhver kan se at der er tale om en ond cirkel som han har brug for kærlige små klap eller (formentlig snarere) et solidt los i røven og noget grundtræning for at komme ud af. Og det er trænerens, trænerens og atter trænerens ansvar at identificere problemet og ordinere medicinen.

    Backes problem er måske at han aldrig før har skullet motivere folk. Han har været vant til at træne folk i Sverige hvor man i højere grad end her føler sig priviligeret ved overhovedet at få lov til at spille fodbold. Backe kan måske med en vis ret hævde, at hvis hans spillere dybest set ikke er indstillet på at yde noget og vinde noget med FCK, hvordan skulle han så få dem til det. Men Michael Laudrup kan tilsyneladende et eller andet der - formentlig i kraft af sin person.

    VH

    General Belgrano

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164
    ›Så er der det mere ekstreme. Når man som Thomas Røll melder ud
    ›noget i retning at "han ikke rigtig er motiveret fordi det
    ›går dårligt", så er han nok uansvarlig, men også i behov for
    ›hjælp, fordi enhver kan se at der er tale om en ond cirkel som
    ›han har brug for kærlige små klap eller (formentlig snarere) et
    ›solidt los i røven og noget grundtræning for at komme ud af. Og
    ›det er trænerens, trænerens og atter trænerens ansvar at
    ›identificere problemet og ordinere medicinen.

    Jeg ved ikke om TR vil have mest gavn af opmuntring eller los? Folk (også fodboldspillere) er yderst forskellige i den retning. Men det er vel en af de ting som karakteriserer gode ledere (inklusive fodboldtrænere) at de er i stand til at se hvad der bedst bringer en medarbejder videre og så leverer det, hvadenten det er opmuntrende ord eller en regulær skideballe?

  12. #12
    PEdedrengen Slettet
    :Det voldsomt lange indlæg, som jeg her har snippet siger altså:

    Motivationern er spillernes eget problem, underpræstaioner ligeså.
    Det er vigtigt at have et spilkoncept.
    Du synes backe spiler offensivt, og du mener ikke kritikken altid er lige lødig.

    Så er det vist kogt ned.

    Men hvorofr i alverden har du ikke sparet nogle af de mange anslag til at diskutere eller imødegå den meget detaljerede og diskuterende kritik der har været herinde af backe?

    Det forsvar er intetsigende og uden substans.
    Hvis du gerne vil tages alvorligt, og de mange anslag tyder unægteligt på det, så start med at imødegå kritikken fra eks. den udmærkede K. B Hagen.

    mvh
    PEdedrengen, der meget gerne blev overbevist om, at backe ikke er totalt idiot. HVem binder eks. mandens snørrebånd? Gør han selv det?

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432
    ›:Det voldsomt lange indlæg, som jeg her har snippet siger altså:

    ›Motivationern er spillernes eget problem, underpræstaioner ligeså.
    ›Det er vigtigt at have et spilkoncept.
    ›Du synes backe spiler offensivt, og du mener ikke kritikken altid
    ›er lige lødig.


    ›Så er det vist kogt ned.

    ›Men hvorofr i alverden har du ikke sparet nogle af de mange
    ›anslag til at diskutere eller imødegå den meget detaljerede og
    ›diskuterende kritik der har været herinde af backe?


    ›Det forsvar er intetsigende og uden substans.
    ›Hvis du gerne vil tages alvorligt, og de mange anslag tyder
    ›unægteligt på det, så start med at imødegå kritikken fra eks. den
    ›udmærkede K. B Hagen.

    eller for den sags skyld, med skyldig reverens, fra min ærede kollega, pededrengen, som nok er den der har leveret det meste skyts til en lødig kritik af "træneren". plus lidt slam ud mellem sidebenene, naturligvis, det kan ikke undgås, når man er grebet af den hellige ild.

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    107
    ›:Det voldsomt lange indlæg, som jeg her har snippet siger altså:

    Det blev måske lidt langt, men det behøver du jo ikke pr. definition tage som udtryk for selvhøjtidelighed. Nogle skriver mange korte indlæg andre skriver færre lange. I alle tilfælde ender de fleste af os nok alligevel med at skrive alt for meget :o)

    ›Motivationern er spillernes eget problem, underpræstaioner ligeså.
    ›Det er vigtigt at have et spilkoncept.
    ›Du synes backe spiler offensivt, og du mener ikke kritikken altid
    ›er lige lødig.

    ›Så er det vist kogt ned.


    Ja, det skal jeg lige love for det er. Jeg synes selv, at jeg til sidst løftede sløret for, at jeg nok havde sat tingene lidt på spidsen, men o.k. Du mener selv lige så henkogt, nedkogt og udkogt, at det først og sidst er trænerens ansvar at spillerne hele tiden spiller op til deres fulde potentiale og er top-motiverede? Begge dele er naturligvis noget vrøvl - jeg tror såmænd ikke at det er nogen i FCKs skyld, at Røll i foråret blev alvorligt skadet og i efteråret blev bedt om at spille 3-4 kampe om ugen - men hvis vi absolut skal placere aben for motivation og bundniveau, så vil jeg da gerne indrømme, at jeg hælder mere til at hænge den på spilleren end på træneren.

    ›Men hvorofr i alverden har du ikke sparet nogle af de mange
    ›anslag til at diskutere eller imødegå den meget detaljerede og
    ›diskuterende kritik der har været herinde af backe?

    Nu har der været så usansynligt mange indlæg, som har kritiseret Backe for alt lige fra konflikten i mellemøsten til kolde brød i park-dogs og jeg har ikke kunnet forholde mig konkret til det hele. Det var heller ikke mit ærinde.


    ›Det forsvar er intetsigende og uden substans.
    ›Hvis du gerne vil tages alvorligt, og de mange anslag tyder
    ›unægteligt på det, så start med at imødegå kritikken fra eks. den
    ›udmærkede K. B Hagen.


    ›mvh
    ›PEdedrengen, der meget gerne blev overbevist om, at backe ikke er
    ›totalt idiot. HVem binder eks. mandens snørrebånd? Gør han selv
    ›det?

    Og hvis der er én ting PEde ikke kan snuppe, så er det intetsigende indlæg uden substans :o)

    Jeg mener, at en stor del af kritikken er spundet over noget med en svensker og nogle fastlåste systemer. Og i mine øjne hænger det simpelthen ikke sammen give disse hele eller størstedelen af skylden for Myklands akillessener, Rølls formnedgang eller de mange brændte chancer på Mallorca. Alle hold kommer jævnligt ind i større eller mindre formkriser - løsningen er ikke altid at fyre træneren eller eksperimentere med spillekonceptet. Og det ved FCK bedre end de fleste andre klubber. Det synes jeg da er et rimelig konkret og substantielt budskab, selv om jeg da bestemt ikke påberåber mig, at det skulle være særlig originalt.

    Men tag mig endelig ikke alt for alvorligt - det ville sikkert være usundt for os begge :o)

    - Arnås
    Sidst redigeret af B 1971 : 02.12.03 kl. 15:09
    2003, 2004 og 2006.
    3 mesterskaber på på fire år - de forkæler os, hr. ambassadør!

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    1,119
    B1971, hvor er jeg dog glad for, at der findes ræsonerende mennesker som dig. Sgu træt af folk der kun kigger på en enkelt af variablerne for at løse hele ligningen (eller noet)... Kunne ikke være mere enig.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvor længe skal det blive ved?
    By Plundbeck in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 14.08.05, 21:29
  2. Alvaro Santos - Kan han blive ved...
    By copenhagener in forum De korte linier
    Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 03.08.05, 17:31
  3. Tobias Linderoth er ved at blive den ventede dirigent
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 31.10.04, 00:08
  4. Arrogancen var ved at blive dyr - igen!
    By Pope Dope in forum De korte linier
    Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 04.08.04, 08:25
  5. Er Bold.dk ved at blive overtroiske?
    By Mr.Aller in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 27.06.04, 16:19

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •