Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Hvad er FCKs spiller værd på det fri marked

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    2

    Hvad er FCKs spiller værd på det fri marked

    hej
    Jeg har hørt der en tråd om dette men kan simpelthen ikke finde den...

    Jeg søger nogle der kender et blad, en hjemmeside eller bare et andet kvalificeret sted hvor der bliver givet et fornuftigt bud på (salgs) værdien af hele truppen....Også gerne BIF's værdi...(helst ved regnskabsafslutningen 2002-2003)

    Jeg skal bruge det til et Regnskabs seminar hvor vi (heldigvis) skriver om Parken Sport & Entertaintment og sammenligner med BIF...

    Jeg ved at diverse sportsblade kommer med sådanne spådomme i starten af sæsonen...men jeg kan ikke finde dem på nogle af deres hjemmesider.

    Hvis der er en der sidder inde med de helt rigtige oplysninger (eller ved hvor jeg kan finde dem) vill jeg blive lykkelig.

    Helt konkret søger jeg:
    - Markedsværiden af FCK og BIF's spiller ved regnskabsafslutning 2002-2003
    - Kun tal der kan sammenlignes, altså bud af journalister, blade eller andre kyndige uden "klub farvet" briller på...

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    473
    Umidelbart vil jeg, uden at have farvede briller på, sige at FCKs trup er ca 60 gange mere værd end BIFs....
    -60-

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    985
    60 gange heh, tror jeg næppe. DVS hvis vi siger at alle BIF's spillere var 50 millioner vær skulle vores være 3 milliarder værd ? :)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315
    Citat Oprindeligt indsendt af ruan02ab
    hej
    Jeg har hørt der en tråd om dette men kan simpelthen ikke finde den...

    Jeg søger nogle der kender et blad, en hjemmeside eller bare et andet kvalificeret sted hvor der bliver givet et fornuftigt bud på (salgs) værdien af hele truppen....Også gerne BIF's værdi...(helst ved regnskabsafslutningen 2002-2003)

    Jeg skal bruge det til et Regnskabs seminar hvor vi (heldigvis) skriver om Parken Sport & Entertaintment og sammenligner med BIF...

    Jeg ved at diverse sportsblade kommer med sådanne spådomme i starten af sæsonen...men jeg kan ikke finde dem på nogle af deres hjemmesider.

    Hvis der er en der sidder inde med de helt rigtige oplysninger (eller ved hvor jeg kan finde dem) vill jeg blive lykkelig.

    Helt konkret søger jeg:
    - Markedsværiden af FCK og BIF's spiller ved regnskabsafslutning 2002-2003
    - Kun tal der kan sammenlignes, altså bud af journalister, blade eller andre kyndige uden "klub farvet" briller på...
    Der er ikke noget, der hedder "rigtige oplysninger" i dette tilfælde. Siden transfermarkedets kollaps har det givet mindre og mindre mening at tale om en trups samlede markedsværdi.

    Inden for det sidste år er Tommy Bechmann den eneste superligaspiller, som har været part i en nævneværdig transfer. Der er ganske enkelt ingen omsætning på transfermarkedet for de danske klubber.

    En direkte sammenligning mellem to truppers værdi pr. en given dato vil nærmest være decideret useriøst. Der er mig bekendt heller ingen sportsblade, der giver sig til at vurdere samlede superligatrupper spiller for spiller, og så er du overladt til klubbernes regnskaber.

    Men hvordan man regnskabsteknisk bogfører spillertruppens værdi, har meget lidt at gøre med de faktiske forventninger til eventuelle salg. I øvrigt følger FCK's regnskabsår sæsonen, mens BIF's følger kalenderen.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550
    Det gas! Og du ka´ta det ;-)
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    2

    jeg ved det

    jeg ved godt at man ikke kan sammenligne den regnskabs tekniske værdi ansættelse med et gæt på en markedsværdi.

    I regnskabet opgøres værdien af spillerne efter deres kontrakt værdi med linæer afskrivning over det antal år kontrakten løber (DBU's regler som gælder for alle klubber i DK)

    Så kunne man jo godt tænke sig 2 klubber med samme opgivet værdi af spiller men med helt forskellige "mulige" salgs værdier hvis:

    Klub A der køber dyrer spillerer når de topper som de må sælge billigt når de er blevt for gamle...

    Klub B der udvikler selv eller køber ungt og kan sælge dyrt når spillerne topper...

    (så må i selv sætte farve på klub A og B :)

    Her synes jeg bare det kunne være sjovt med et bud på en salgs værdi, men det er måske ikke så nemt som det lyder i dagens transfer markede...

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvordan gik det fri seating/standing til pokalkampen
    By Bestyrelsen, FCKFC in forum Kontoret
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 26.05.09, 11:24
  2. Hvad er en email-adresse værd?
    By Elle in forum Diverse
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 15.08.06, 15:49
  3. Var han det værd? (Om Zuma red.)
    By F_Moth8 in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 09.06.05, 13:52
  4. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 04.06.04, 09:44
  5. Hvad hedder FCKs intromelodi?
    By thundersen in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 19.11.02, 15:25

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •