Hej Folkens

Hvad kan VI gøre for at få bedre stemning i Parken? Jeg ved godt at stemningen bliver bedre hvis holdet præsterer på banen. Men vi kan også gøre noget konkret selv, det går jeg i alt fald ud fra. Så jeg vil smide nogle bolde i luften og håbe på at andre gør det samme og/ eller kommenterer på mine/ (andres) forslag.

1. røg og romerlys. Vi har engang søgt om det og fik ja af DBU men nej fra Parken, men er det ikke muligt at få Parken til at skifte mening hvis man planlægger det på en anden måde? Det kunne fx være at havde 6 folk til at stå med det nede ved banen når holdet løber ind (det er da ganske ufarligt)

2. konfetti. Har man set det i udlandet ved man hvor vildt det kan se ud når én hel tribune er indhyllet i det. Man kunne eventuelt sælge det sammen med creperollerne før kampen

3. Blå creperoller. Hvid er en skidt tifofarve da den ikke virker så overvældende som rigtige farver og vi er jo hvide og blå

4. sange med tekster. Vi har snakket om at få trygt tekster i Urban eller på løbesedler før kampen før. Men der er ikke sket noget med det, kunne det ikke være en ide at genoverveje det forslag igen?

5. Flag. en, to eller multipindsflag er sagen og det er noget der bliver gjort noget ved fra FCKFCs side nu, men ville det ikke være en god ide at de forskellige grupper, fraktioner og enkelt individer, en dag hvor de havde tid satte sig og lavede nogle på egen hånd, det er jo faktisk ikke så dyrt eller tidskrævende og det giver en fantastisk stemning, syndes jeg.

6. få de andre tribuner med i sange. Jeg ved godt at ABC dagen var en katastrofe af bibelske dimissioner, men det kan lade sig gøre. Enten med COME ON FC eller Hvis jeg siger FC sir’ i K. eller noget i den stil. Det lykkes i øvrigt tit at få B tribune med på legen.

7. flere trommer. Jeg ved godt at det er få svært at koordinerer hvis de er spredt ud over tribunen, men de kunne stå flere samlet. Problemet er nemlig at Nedre C er en så lang tribune at det er umuligt for dem der stå i den anden ende at høre trommen eller hvad folk synger derover.

8 Megafon. Ved godt at det er et kontroversielt emne. Men kunne man ikke gøre det ude at virke topstyret og fanpolitiagtige. Men bruge det til en hjælp til dem der gerne vil men ikke kan høre?

Mår jeg tror jeg stopper her for nu inde selvsvingsmekanismen rammer mig.

mvh
Andreas