Viser resultater 1 til 12 af 12

Emner: Vores 4-4-2....

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    29

    Vores 4-4-2....

    vi spiller 4-4-2 uden wings, men med 4 centrale midtbanespillere. Er det den rigtige måde at spille på?
    Der er INGEN grund til at lave afstemninger om evt. 4-3-3, 3-5-2 o.s.v. da vi ikke kommer til at spille andet end 4-4-2 de næste mange år.
    Vil bare gerne høre, om folk synes FCK stadig står for det flotte tekniske spil, vi gjorde en gang??
    Ved godt det er nemt at svare nej, men husk lige på tiden under Roy....

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741
    Dav FCT,

    >vi spiller 4-4-2 uden wings, men med 4 centrale midtbanespillere.

    Det var den første lidt urimelige påstand. Jeg ved godt at det har været den dominerende model, men på det seneste har det jo faktisk ændret sig lidt - Backe har brugt Bisgaard og Bergvold på fløjene og har ladet dem stå relativt bredt. I hvert fald når vi selv har bolden.

    >Er det den rigtige måde at spille på? Der er INGEN grund til at lave afstemninger om evt. 4-3-3, 3-5-2 o.s.v. da vi ikke kommer til at spille andet end 4-4-2 de næste mange år.

    Det var den næste urimelige påstand. For det første kan træneren jo gå hen at blive udskiftet, for det andet kan han jo finde på at lave tingene om. I Backes regeringstid har vi da også allerede spillet to andre varianter - 4-2-3-1 og 4-3-1-2.

    Men du har utvivlsom ret i at det ikke bliver ændret pga. en afstemning på Sidelinien! :-)

    >Vil bare gerne høre, om folk synes FCK stadig står for det flotte tekniske spil, vi gjorde en gang??
    Ved godt det er nemt at svare nej, men husk lige på tiden under Roy....

    Og det var så den tredie urimelighed - den der var afgørende for at jeg for i blækhuset. Der blev sgu ikke spillet "flot og teknisk" under Roy. Han satsede i MEGET højere grad på at vi pakkede os sammen nede på egen banehalvdel og slog hurtige kontraer - ikke med så mange kombinationer og pasninger, men med et par lange bolde fremad.

    Men du har da ret i at det (heller) ikke er ret flot eller teknisk betonet lige nu.

    Venligst,
    Bo N K

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    29

    undskyld den meget negative post....

    ...men det er sgu svært at være positiv, når man vågner op dagen efter en bytur, med BRAGENDE hovedpine og en flækket læbe. Og når man så yderligere skal læse om nyheder som: Tøffe til FCK, KK til Rennes o.s.v. + vi ligger altså 7(!!) point efter Bundby, vi spiller som en pose l*rt.....
    ...jaah, så blev jeg sgu depri -SORRY.
    Derimod synes jeg faktisk, vi spillede en pæn gang bold under Roy, i sidste halvdel af hans regeringstid. Skyldes måske den tilbagevendte spænding, efter 8 års "guld-tørke". Any way, synes det hele var bedre dengang(plat og barnligt, men sådan ser jeg det altså)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174
    Det er da ikke vores skyld du har flækket læben :)
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,479
    Citat Oprindeligt indsendt af FC Tjebberup
    ...men det er sgu svært at være positiv, når man vågner op dagen efter en bytur, med BRAGENDE hovedpine og en flækket læbe. Og når man så yderligere skal læse om nyheder som: Tøffe til FCK, KK til Rennes o.s.v. + vi ligger altså 7(!!) point efter Bundby, vi spiller som en pose l*rt.....
    ...jaah, så blev jeg sgu depri -SORRY.
    Derimod synes jeg faktisk, vi spillede en pæn gang bold under Roy, i sidste halvdel af hans regeringstid. Skyldes måske den tilbagevendte spænding, efter 8 års "guld-tørke". Any way, synes det hele var bedre dengang(plat og barnligt, men sådan ser jeg det altså)
    Vi spillede blændende defensivt. Men mange af kampene under Roy var jo rene ørkenvandringer. Til sidst kulminerede det hele så, da Roy havde fundet sin endelige favorit-opstilling.

    Backe har nogenlunde de samme defensive ideer som Roy (de snorlige 4-kæder). Men det offensive spil er meget andeledes. Roy ville kun angribe med tre-fire spillere af gangen (de to angribere + en kantspiller), og backerne var på det nærmeste forment adgang til modstanderens banehalvdel - hvor det hos Backe er en nøglerolle.

    Når Backes 4-4-2 har knirket skyldes det, at mange af spillerne ikke har det systemet kræver. Det er helt essentielt, at kanterne er boldsikre og i stand til at sætte sin back i scene. Her har skader og formsvigt forhindret Løns og Røll i at få det til at fungere. Samtidig skal backerne have høj klasse i indlæggene, og være aggressive. Ole har formidable indlæg, men har lidt under lidt skader, og en kantmakker, der ikke har fungeret. Mens PC (i foråret) var aggressiv nok, men pivringe i de fleste andre facetter af spillet. I efteråret har PC, så tillige droppet sin lyst til overlap, hvilket diskvalificerer ham fuldstændigt.

    Summa Summarum: Jeg er tilhænger af Backes spilopfattelse, men ikke af resultaterne og det faktisk spil. Men jeg tror, at det bliver meget bedre med Løns og Røll tilbage, samt de forventelige indkøb.
    Løns er FCK's sjæl

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    29

    det har jeg da heller aldrig sagt :-))

    men når man ikke kan huske, præcist hvad der er sket, og ellers plejer at være et MEGET fredligt menneske, så har man vel lov til at være lidt bitter.
    Havde nok bare brug for at få lukket lidt galde ud..... undskyld, hvis jeg har trådt nogen over tæerne -med min KÆMPE læbe :-)

    UPS, den smuttede vist ind efter KS´reply
    Sidst redigeret af FC Tjebberup : 13.12.03 kl. 18:29

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    93
    Citat Oprindeligt indsendt af Bo N K
    Det var den næste urimelige påstand. For det første kan træneren jo gå hen at blive udskiftet, for det andet kan han jo finde på at lave tingene om. I Backes regeringstid har vi da også allerede spillet to andre varianter - 4-2-3-1 og 4-3-1-2.
    Jeg tror ikke, vi skal gøre os forventninger om, at 4-4-2-systemmet bliver skiftet ud forløbigt. 4-4-2 er efterhånden blevet synonymt med FC, og selv hvis ledelsen skulle vælge at finde en ny træner, ansætter man højst sandsynligt endnu en træner, der praktiserer 4-4-2 (med små variationer). Jeg mener ikke, at det er realistisk at tale om, at FC skal spille 4-3-3, 3-5-3 eller andet. Det kræver i så fald en komplet udskiftning af ledelsen og trænerteamet.
    Samtidig bliver 4-4-2 også brugt hele vejen ned gennem ungdomsrækkerne, hvor talenterne bliver opdraget til at fungere i dette system. En udskiftning af systemmet vil betyde, at meget af vores nuværende talentarbejde vil blive skrottet.
    Sidst - men ikke mindst - kan 4-4-2 være det smukkeste og mest offensive system, hvis man vel og mærke har den rette kombination af teknik og styrke i truppen. Og spillerne har den rette indstilling. Det er derfor ikke systemmet, der skal udskiftes, men truppen, der skal revideres.
    "Vores fortid var tragisk. Vores nutid er trist. Heldigvis har vi ingen fremtid."

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    29

    lige mine ord

    Det var også det jeg mente, da jeg skrev: vi ikke kommer til at spille andet end 4-4-2 de næste mange år.
    Gad bare ikke uddybe det, men det gad du...TAK

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174
    Citat Oprindeligt indsendt af FC Tjebberup
    Det var også det jeg mente, da jeg skrev: vi ikke kommer til at spille andet end 4-4-2 de næste mange år.
    Gad bare ikke uddybe det, men det gad du...TAK
    Hvordan har det egentlig lykkedes dig at flække læben?

    For jeg forbinder det mest med slåskampe - og det er sgu ikke så fredeligt ;)
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    29

    husker som sagt ik så meget...

    men en større slåskamp starter på Roskilde station, og jeg står i nærheden. En mand griber fat i min jakke og nægter tilsyneladende at give slip. Jeg prøver at vriste mig fri, men uden held(vil jo helst ikke have ødelagt min nye jakke). Prøver derefter at snakke manden til fornuft, dette mislykkes også. Begynder at se mig om efter venner, der kan hjælpe mig med at få fjernet manden fra min jakke, men kan ikke se nogen. Da jeg vender mit blik mod manden igen, er det eneste jeg ser, en stor knyttet næve, der bare kommer nærmere og nærmere....BANG flækket læbe. Slipper herefter fri, da det jo er ret svært for manden, både at slå og holde fast. Dørmænd og politi kommer til og får dæmpet gemytterne.
    Vi tager så toget mod kbh. for at fortsætte byturen, men den ender ret hurtigt for mig, da jeg indser, det er noget nær umuligt at score, når man ligner en tallerken-neger :)

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432
    Citat Oprindeligt indsendt af ~ eMo ~
    Sidst - men ikke mindst - kan 4-4-2 være det smukkeste og mest offensive system, hvis man vel og mærke har den rette kombination af teknik og styrke i truppen. Og spillerne har den rette indstilling. Det er derfor ikke systemmet, der skal udskiftes, men truppen, der skal revideres.
    deeeet kan vi ikke være så uenige om, sådan i princippet. men, men, men...en revision af truppen indebærer, at man anskaffer backs, som vitterligt kan honorere de meget - og jeg mener MEGET - store krav, systemet stiller til deres alsidighed. det er tæt på at de sammen med den defensive general er de vigtigste spillere på holdet. og den slags spillere er, som jeg ynder at fremhæve, stinkende dyre, fordi de er så sjældne (udbud og efterspørgsel, right?). jeg tvivler efterhånden på at ledelsen ønsker at smide mesterslanten for (mindst) 2 topklassebacks. vi taler immervæk om folk med mindst niklas/heinze-klasse.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174
    Citat Oprindeligt indsendt af FC Tjebberup
    men en større slåskamp starter på Roskilde station, og jeg står i nærheden. En mand griber fat i min jakke og nægter tilsyneladende at give slip. Jeg prøver at vriste mig fri, men uden held(vil jo helst ikke have ødelagt min nye jakke). Prøver derefter at snakke manden til fornuft, dette mislykkes også. Begynder at se mig om efter venner, der kan hjælpe mig med at få fjernet manden fra min jakke, men kan ikke se nogen. Da jeg vender mit blik mod manden igen, er det eneste jeg ser, en stor knyttet næve, der bare kommer nærmere og nærmere....BANG flækket læbe. Slipper herefter fri, da det jo er ret svært for manden, både at slå og holde fast. Dørmænd og politi kommer til og får dæmpet gemytterne.
    Vi tager så toget mod kbh. for at fortsætte byturen, men den ender ret hurtigt for mig, da jeg indser, det er noget nær umuligt at score, når man ligner en tallerken-neger :)
    Hvad fanden lavede du også på "Roskilde Stadion"...? det lyder MEGET desperat. Bare fordi FCK ikke spiller, behøver du altså ikke at gøre noget SÅ overilet.
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. København... er vores by....
    By FCK 3000 in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 02.10.06, 17:52
  2. Vores landsholdsspillere?
    By 5.LarsHøjer in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 18.11.04, 11:43
  3. Om vores fremmedlegionærer
    By kaare in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 20.04.04, 09:36
  4. Vores hjørnespark
    By Johan in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 13.04.04, 17:34
  5. Vores Cheerleaders
    By Alve in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 13.11.03, 00:19

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •