Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Bedste jule popsang / Hade jule popsang

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,816

    Bedste jule popsang / Hade jule popsang

    I disse juletider bliver man bombarderet med jule popsange i radion hele tiden. Det inspirerede mig til at oprette denne tråd.
    Så spørgsmålet er hvilken hvilke julepopsange kan du godt lide og hvilke hader du.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    185

    Fairytale...

    'Fairytale of New York' med The Pogues og Kirsty MacCall er den eneste ordentlige julesang der er lavet.

    http://www.pogues.com/Releases/Lyric...Fairytale.html

    Alle andre fremkalder blodhævn og sabelfægterier hos mig.

    hilsner
    Jan

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,405
    ›'Fairytale of New York' med The Pogues og Kirsty MacCall er den
    ›eneste ordentlige julesang der er lavet.


    http://www.pogues.com/Releases/Lyric...Fairytale.html

    ›Alle andre fremkalder blodhævn og sabelfægterier hos mig.

    Ikke helt enig. Ikke hvad angår Pogues' sang, der er gåsehudsfremkaldende hver gang, men jeg har også en stor svaghed for denne plade:



    Julehits over Spectors overlæssede 60'er-pigepop: det er en fantastisk kombination.

    Det meste andet julemusik er som at drikke ren mandelessens i litervis, men Gnags' julesang er værre end resten.

    mvh,
    -smølle

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    144
    De fleste julesange er noget elendigt bras, men der er en enkelt jeg kan få blodstyrtning af, og det er den der synges (hun har ikke selv lavet den) af Miriah Carey. Du ved, hende der faktisk ikke synger, men i stedet udspyr to liter luft per sekund. OK, det har egentlig ikke noget med julesangen at gøre, jeg hader simpelthen hende blæsebælgen.

    Mvh
    Jacob N

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,497
    En af mine favorit julesange er Chris Reas "Driving home for christmas". The Pretenders har lavet en sang, der hedder "2000 miles", men jeg ved ikke, om det er en decideret julesang. Hvis det er, er det også en af mine favoritter.

    En af de slemme er "Rocking around the christmas tree" med Kim Wilde og Mel Smith. Den har utvivlsom været meget morsom, da den i sin tid kom frem, men her tyve år efter er den blot en pine.

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    13

    Kan ikke huske hvad den hedder

    Den der med de 2 mus af de der tosset jyder...eller "det er jul det er cool"

    Hade sangen må være "Last x-mas" skarp forfulgt af "Rocking around the x-mas tree"

  8. #7
    KK er offline Topstyret stemmekvæg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    420
    ›En af mine favorit julesange er Chris Reas "Driving home for
    ›christmas".

    Den vil jeg godt tilslutte mig. Chris Rea er en af de få ting der kan få mig i julestemning...

    Jeg hader Last Christmas. Meget. Jeg fatter ikke hvorfor vi alle skal ligge under for den gymnasiepige-dille hver jul?

    Mvh,
    Karsten

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427
    Min favorit må være Band Aids "Do they know it's X-mas-time" eller noget i den retning. Jeg indrømmer sgu at det er corny.

    Hade-jule-sangen er Lars Lillholdts sang fra Absolute Christmas, det er sgu skidt!!!

    mvh Stephphen
    Fraværende

  10. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,405
    ›Den der med de 2 mus af de der tosset jyder...

    Det er Gnags'! Så drukn dog de forpulede mus... i julens navn. Kyl dem i en sø, så de ikke kan overleve ved at daske med deres latterlige små tæer.

    mvh,
    -smølle

  11. #10
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    97
    ›Den vil jeg godt tilslutte mig. Chris Rea er en af de få ting der
    ›kan få mig i julestemning...

    Enig, men Disneyland After Dark slår dem med en god satirisk julesang "Sad Christmas". Om en mand hvis kone har forladt ham den 23. dec.
    og nu kan det (snøft) ikke blive rigtig jul. Men så siger sønnike (lys Jesper Binzer stemme) "oh daddy I love you twice as much....."
    Tyk sovset humor (der spidder alt det selvhøjtidelig julehalløj)

    ›Jeg hader Last Christmas. Meget. Jeg fatter ikke hvorfor vi alle
    ›skal ligge under for den gymnasiepige-dille hver jul?

    Jeg hadede den i 80'erne, og hver jul husker jeg hvorfor.

    Jeg gik i gymnasiet da sangen var ny, og jeg kan huske at vores musiklærer ville være frisk med de unge, så vi så videoen til Last Christmas i timen.
    Det sjove var da læreren bagefter ville analysere videoen og kludrede i det fordi han troede at det var en kvinde der sang (måske forudså læreren at George Michael i virkeligheden mest er til mænd).

    PS: Jeg ved godt at det ikke mere er jul (for mindst en måned siden brændte mit kalenderlys ned til grunden).
    Selv en blind høne kan lægge et æg.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. United hade sange??
    By Sebbolini in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 01.11.06, 17:23
  2. Et jule eventyr. Farmor i FC shoppen
    By madsen45 in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 29.12.03, 12:29
  3. Et jule-eventyr
    By Karsten CF1 in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 12.12.03, 23:30

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •