Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Pokalturneringen

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    278

    Pokalturneringen

    jeg sad og så nogle kampe fra FA-cuppen i weekenden, og det var sgu ok underholdning. Derfor blev jeg lidt ærgerlig over at superliga-holdene træder ind så sent som de gør i den hjemlige pokalturnering. Af flere grunde:

    - Når suppe-holdene træder ind så sent, mindskes muligheden for de store overraskelser som der ellers nærmest pr definition vil komme et par stykker af i en turnering. Se bare FA-cuppen i denne runde hvor 3.divisionshold pressede tophold. I DK ender kvartfinaler næsten altid i rene superliga-opgør.

    - Det ville give nogle af de små hold chancen for at få lidt penge i kassen, og de store hold til at profilere sig nogle steder, hvor de ellers sjældent kommer

    - flere kampe! Hvis de kan i England så kan vi også her....

    - kampe mod dårligere modstandere giver de store hold en mulighed for at få nogle af talenterne/marginalspillerne i kamp. Og vel og mærke kampe hvor det betyder noget.

    - Det kunne da være sjovt at se FCK en gang imellem mod nogle ringe hold, hvor vi (forhåbentligt) får en 6-7 mål i kassen.

    Efter min mening en masse grunde :-)

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,136
    ›jeg sad og så nogle kampe fra FA-cuppen i weekenden, og det var
    ›sgu ok underholdning. Derfor blev jeg lidt ærgerlig over at
    ›superliga-holdene træder ind så sent som de gør i den hjemlige
    ›pokalturnering. Af flere grunde:


    ›- Når suppe-holdene træder ind så sent, mindskes muligheden for
    ›de store overraskelser som der ellers nærmest pr definition vil
    ›komme et par stykker af i en turnering. Se bare FA-cuppen i denne
    ›runde hvor 3.divisionshold pressede tophold. I DK ender
    ›kvartfinaler næsten altid i rene superliga-opgør.


    ›- Det ville give nogle af de små hold chancen for at få lidt
    ›penge i kassen, og de store hold til at profilere sig nogle
    ›steder, hvor de ellers sjældent kommer


    ›- flere kampe! Hvis de kan i England så kan vi også her....

    ›- kampe mod dårligere modstandere giver de store hold en mulighed
    ›for at få nogle af talenterne/marginalspillerne i kamp. Og vel og
    ›mærke kampe hvor det betyder noget.


    ›- Det kunne da være sjovt at se FCK en gang imellem mod nogle
    ›ringe hold, hvor vi (forhåbentligt) får en 6-7 mål i kassen.


    ›Efter min mening en masse grunde :-)


    Meget enig, det eneste problem der er i forhold til england er at vi ikke har samme tradition for vores pokalturnering og vi ikke har så mange hold som derovre...

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    11
    En af grundene til at de kan lade sig goere i England er at de har 4 profesionelle ligaen, hvor vi i Danmark kun har een.

    Dette goer at nivouet mellem holdene ganske enkelt er mindre.

    Selvfolgelig ville der komme en enkelt overraskelse hvert 2. eller 3. aar, men det ville slet ikke vaere i samme omfang som i England.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    278
    ›En af grundene til at de kan lade sig goere i England er at de
    ›har 4 profesionelle ligaen, hvor vi i Danmark kun har een.


    ›Dette goer at nivouet mellem holdene ganske enkelt er mindre.

    ›Selvfolgelig ville der komme en enkelt overraskelse hvert 2.
    ›eller 3. aar, men det ville slet ikke vaere i samme omfang som i
    ›England.

    Den tror jeg simpelt hen ikke på. Det kan godt være at lavere rangerende hold er bedre end de tilsvarende danske - det er der faktisk nok ikke nogen tvivl om at de er. Men mon ikke det bliver ophævet af de engelske topholds styrke, hvor stort set alle har et kæmpe budget, flere udlandsproffer og for mange af holdenes vedkommende deltager i europæiske turneringer. Forskellen i styrke tror jeg er rimelig ens.

    Kombinationen af tophold der undervurderer og lavt rangerede hold der er topmotiverede, vil altid give underholdende kampe og til tider overraskelser. Uanset hvilket land du befinder dig i.

    Kom lige til at tænke på Skagen..... ved ikke hvorfor :-)

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Forskellen er da vist ens

    ›En af grundene til at de kan lade sig goere i England er at de
    ›har 4 profesionelle ligaen, hvor vi i Danmark kun har een.

    ›Dette goer at nivouet mellem holdene ganske enkelt er mindre.

    ›Selvfolgelig ville der komme en enkelt overraskelse hvert 2.
    ›eller 3. aar, men det ville slet ikke vaere i samme omfang som i
    ›England.

    Ser man på slutresultatet af FA Cup'en over there (http://worldsoccer.about.com/library..._facupwinz.htm), skal temmelig mange år tilbage for at finde en vinder, der ikke tilhørte (toppen af) Premier League. At der sker flere overraskelser undervejs skyldes nok mestendels, at der er så mange flere kampe.

    I Danmark vil det sikkert uanset hvad alligevel ende med et superligahold øverst, men personligt kunne jeg også godt tænke mig, at vi trådte ind meget tidligere. Som turneringen er i dag er det jo nærmest latterligt få kampe, der skal til, før man har vundet. Det er med til at udvande forestillingen fuldstændigt, og begunstiger superligaholdene helt unødigt. Hvis der var flere kampe, ville de bedste hold være tvunget til ind imellem at stille med marginalspillerne, hvilket uværgeligt ville give tættere kampe og derved større chance for overraskelser.

    Som det ser ud i dag er pokalturneringen i bedste fald ligegyldig (år ikke lige vi selv vinder den, forstås).
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  6. #6
    Big Ernie Slettet

    Fuldstændig enig

    Det ville være kæmpe stort med Nr. Væmmelse mod FC ----- masser af medieomtale i såvel Nr. Væmmelse (har de et dagblad ??) og i tabloid pressen i Københavnstrup ---- hellere i dag end i morgen !

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    115
    Selv Skagen har en Tabloidsprøjte!
    Overraskelsen har ikke lagt sig endnu så mange år efter!

    Hygge

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •