Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 70

Emner: BBB-lingo for newbies...

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    508

    Re: BBB-lingo for newbies...

    ›umåde overforbrug af stave -og sproglige fejl,

    Det er altså ikke så godt at lave stavefejl i "stavefejl", når man driller andre med deres stavefejl.
    No law of Nature. Just Nature!

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: BBB-lingo for newbies...

    En Bo NK:

    Når man sletter et indlæg, hvorefter de svar andre debattører allerede har postet på indlægget fremstår lettere uforståelige eller komiske. Sker exempelvis når debatredaktionen sletter et sinket indlæg, hvorefter de tre svar derpå, nu pludselig svarer på et andet indlæg og derfor ingen mening giver.

    Et exempel kan ses her

    I daglig tale kan "en Bo NK" også bruges som verbum. "han bonkede sit indlæg, så nu bliver jeg nødt til at slette mit".

    Enkelte brugere vil også mene at en "Bo NK" ka bruges om en særdeles ubehagelig type.
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: BBB-lingo for newbies...

    Jeg syntes, det var på tide, at vi lige fik hevet den her tråd frem igen, da der har indsneget sig en ubehagelig tendens til, at folk bruger slayer, når de ret beset har lavet et kill.
    Si'r det bar'
    Sidst redigeret af Jobbeelg : 18.08.14 kl. 06:20
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: BBB-lingo for newbies...

    Fire år siden seneste indslag er der en spidsfindighed, der vist efterhånden trænger til forklaring.

    Udenlandske hold gøres i flæng til "X-lands BØF". Liverpool ses som Englands BØF. Dortmund som Tysklands. BØFcelona som Spaniens. Men ikke kun dem – og heller ikke kun i de lande. Heck, det kan gøres om gastronomi. Flammen? Totalt kæderestauranternes svar på BØF. Swipper? Frys-selv-isenes svar på BØF. Osv.

    Så hvordan er reglerne for hvad der er hvad?

    Well, det er ganske let: Det pågældende lands BØF er det hold, man ikke bryder sig om selv.

    Så når f.eks. Brøndby er meget forskellige fra Barcelona hvad angår alder, politik, status i sin by, placering i sit land, spillestil, ejerskab, fankultur og succes på banen? (Og når f.eks. Atlético minder en del mere om dem på næsten alle punkter?)

    Så betyder det ikke så meget, hvis bare man ikke selv kan lide dem. Og det er da en dejlig let regel.


  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: BBB-lingo for newbies...

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Så når f.eks. Brøndby er meget forskellige fra Barcelona hvad angår alder, fankultur, politik, status i sin by, placering i sit land, spillestil, ejerskab, fankultur og succes på banen? (Og når f.eks. Atlético minder en del mere om dem på næsten alle punkter?)
    Jeg tror det startede den anden vej rundt, med lige Barcelona = BØF (og FCK =Real Madrid). For ca 10-15 år siden var diskussionen med i FCKFCs medlemsblad, og sikkert også mindre pålidelige medier, at BØF og FCKs rivalforhold kunne sammenlignes med Real Madrid vs Barcelona på den danske skala. Og hvem var så hvem? Både FCK og Real Madrid spiller i hvidt, Barca spillede nogengange I neongult, og en masse lirumlarum om hvem man helst ville sammenligne sig med faldt for det meste ud i at BØF = Barca, FCK = Real Madrid.

    Det er min opfattelse at den "gamle" definition på hvem der var x-lands BØF starter med hvem de fans man lige har hørt fra gerne ville sammenligne sig med. Liverpool, Barcelona og Dortmund kender jeg flere BØF fans der gerne vil sammenligne sig med.

    Definitionen er blevet udvandet med at inkludere alle der spiller i gult og hold man bare ikke kan lide som BØF.

    På den anden side kan vi vist ikke selv blive helt enige om hvorvidt vi er DKs HSV eller om HSV er Tysklands BØF, så der er i sidste ende frit valg på alle hylder.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: BBB-lingo for newbies...

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Fire år siden seneste indslag er der en spidsfindighed, der vist efterhånden trænger til forklaring.

    Udenlandske hold gøres i flæng til "X-lands BØF". Liverpool ses som Englands BØF. Dortmund som Tysklands. BØFcelona som Spaniens. Men ikke kun dem – og heller ikke kun i de lande. Heck, det kan gøres om gastronomi. Flammen? Totalt kæderestauranternes svar på BØF. Swipper? Frys-selv-isenes svar på BØF. Osv.

    Så hvordan er reglerne for hvad der er hvad?

    Well, det er ganske let: Det pågældende lands BØF er det hold, man ikke bryder sig om selv.

    Så når f.eks. Brøndby er meget forskellige fra Barcelona hvad angår alder, fankultur, politik, status i sin by, placering i sit land, spillestil, ejerskab, fankultur og succes på banen? (Og når f.eks. Atlético minder en del mere om dem på næsten alle punkter?)

    Så betyder det ikke så meget, hvis bare man ikke selv kan lide dem. Og det er da en dejlig let regel.
    Suarez er dokumenteret La Ligas svar på Wilczek. Så sagen er jo egtl. klar mht BØFelona. Messi minder i øvrigt heller ikke så lidt om Ole Bjur, når man tænker over det.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #52
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    392

    Re: BBB-lingo for newbies...

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Suarez er dokumenteret La Ligas svar på Wilczek.
    Må vi andre se den dokumentation?
    Række 23 - Du skal ikke komme her og blive væk.
    Jinx's Avatar

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #53
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: BBB-lingo for newbies...

    Citat Oprindeligt indsendt af GatoConBotas Se meddelelser
    Det er min opfattelse at den "gamle" definition på hvem der var x-lands BØF starter med hvem de fans man lige har hørt fra gerne ville sammenligne sig med. Liverpool, Barcelona og Dortmund kender jeg flere BØF fans der gerne vil sammenligne sig med.
    Yup, men det er jo også pointen: Hvem vil sammenligne sig med hold man ikke bryder sig om? :-) Og derfor bliver sammenligningen med disse tre klubber, eller hvem som helst ellers, så meget mere nærliggende for dem der ikke kan snuppe lige præcis Liverpool, Barcelona eller Dortmund. Man ser den sjældent hos dem af vores fans, der sætter pris på de tre ... og de kan så i stedet pege på Man Utd, Atlético eller hvad ved jeg – HSV ...

    Men dybest set smitter det jo ikke af på nogen, at der er andre mere beskedne eksistenser, der godt kan lide at spejle sig i dem.

    BØF ville selvfølgelig gerne promovere sig som den danske udgave af det meget spændende projekt der var i gang sydpå med Ronaldinho og Eto'o i 2003-04-agtigt, men det tætteste de kom på var at have en træner der engang havde spillet for dem, og de havde selv Jonas Kamper og Karsten Johansen rendende. Ikke desto mindre lavede de en total myte ud af det møde de ved et tilfælde havde med dem i UEFAen, og prøvede desperat at hænge noget op på at en journalist kaldte stadion "helvede i nord", formentlig fordi han frøs helt vildt. Det var så sølle. Men det har jo ikke rigtig noget med den udenlandske klub at gøre.

    Så det nemmeste er stadig bare at sige, at der er frit slag. Kan du ikke lide dem? BØF dem op!


  15. #54
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: BBB-lingo for newbies...

    Hvis jeg ikke husker helt forkert så gik sammenligningen med Liverpool noget længere.

    Der blev postet diverse udtalelser og kommentarer med den samme selvforherligelse, vi-er-de-ægte og vi-har-opfundet-fodbolden retorik fra BØFs og LFCs sider og fansider.
    Sidst redigeret af tortocnt : 17.01.19 kl. 15:49
    Hislen af TorbenØ.

  16. De følgende 7 brugere er enige:

  17. #55
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    168

    Re: BBB-lingo for newbies...

    Citat Oprindeligt indsendt af tortocnt Se meddelelser
    Hvis jeg ikke husker helt forkert så gik sammenligningen med Liverpool noget længere.

    Der blev postet diverse udtalelser og kommentarer med den samme selvforherligelse, vi-er-de-ægte og vi-har-opfundet-fodbolden retorik fra BØFs og LFCs sider og fansider.
    Det er i grunden lidt tragikomisk, at så mange fans har mere travlt med at bruge krudt på hold de tilsyneladende hader. :) Jeg er overbevist om, at man kan finde den slags "snavs" på samtlige fan-fora, hvis man da ikke har andet at bruge tiden på.

    Ja, jeg holder også med Liverpool og synes egentlig jeg er meget nede på jorden omkring det. Det mest irriterende er sgu at tilhængere af alle mulige andre hold skal skyde mig i skoene, hvad jeg og alle der holder med Liverpool har af mening til alt. Ja, der er også Liverpool fans, som er forfærdelige at høre på - lige som der er i alle fangrupperinger. Også i FCK's.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #56
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: BBB-lingo for newbies...

    Citat Oprindeligt indsendt af HamDenRare Se meddelelser
    Det er i grunden lidt tragikomisk, at så mange fans har mere travlt med at bruge krudt på hold de tilsyneladende hader. :) Jeg er overbevist om, at man kan finde den slags "snavs" på samtlige fan-fora, hvis man da ikke har andet at bruge tiden på.

    Ja, jeg holder også med Liverpool og synes egentlig jeg er meget nede på jorden omkring det. Det mest irriterende er sgu at tilhængere af alle mulige andre hold skal skyde mig i skoene, hvad jeg og alle der holder med Liverpool har af mening til alt. Ja, der er også Liverpool fans, som er forfærdelige at høre på - lige som der er i alle fangrupperinger. Også i FCK's.
    For en person som ovenhovedet ikke holder med nogle hold i England, så er det fandme nemt at sammenligne Liverpool med brøndby fans. Det er absurd så meget de to klubber har opfundet.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar


  20. #57
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: BBB-lingo for newbies...

    Citat Oprindeligt indsendt af tortocnt Se meddelelser
    Hvis jeg ikke husker helt forkert så gik sammenligningen med Liverpool noget længere.

    Der blev postet diverse udtalelser og kommentarer med den samme selvforherligelse, vi-er-de-ægte og vi-har-opfundet-fodbolden retorik fra BØFs og LFCs sider og fansider.
    Men det kan du jo altid finde, så man kan konstruere en kobling mellem de to.

    Som nævnt: "Så når f.eks. Brøndby er meget forskellige fra Barcelona hvad angår alder, fankultur, politik, status i sin by, placering i sit land, spillestil, ejerskab, fankultur og succes på banen?" – men så griber man jo bare fat i at 1) Laudrup kom fra Brøndby og var også i Barcelona, 2) BØF spillede også 4-3-3 engang, og 3) BØF gad eddermanme godt være mere som Barça = den er lige til højrebenet, de er praktisk talt identiske. Hvilket er hen i vejret, selvfølgelig.

    Man kunne sagtens hævde, lidt subjektivt men alligevel med en del eksempler, at Brøndby og Liverpool har de respektive landes med afstand mest selvhøjtidelige fanskarer, og en tendens til at tiltrække fans fra områder langt væk fra stadion, men selv dér er forskellene jo enorme. Liverpool er en havneby, ligger i provinsen flere hundrede kilometer fra hovedstaden, og er klart en arbejderkultur med en politisk knaldrød profil. De har en historie fra 1892. Og fankulturen er formet af en god del tragedier og personlig modgang, og en kompleks status i det engelske samfund, også i de succesrige år.

    Brøndby Stadion ligger i en søvnig forstad til hovedstaden, den lokale havn er fuld af sejlbåde, og politisk er vi vist snarere ovre i det brun-sorte for en stor dels vedkommende. Historien begynder reelt i 1980erne, og de påstår kun at de faktisk har en historie fordi de siger at vores starter i 1992, og de glemmer at KB (og B1903) eksisterer. Deres fankultur er formet af at være kommet meget let til en masse titler i 80erne og 90erne, og siden da, da titlerne forsvandt, af et absurd oppustet kollektivt ego og en masse jyske fans der ikke orker holde med de lokale. I det mindste giver Liverpools lokale stolthed en del mening. Brøndby ved knap om de skal være Hele Danmarks Hold, Bröndby Kopenhagen, eller Drengene fra Vestegnen.

  21. De følgende 14 brugere er enige:

  22. #58
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    168

    Re: BBB-lingo for newbies...

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    For en person som ovenhovedet ikke holder med nogle hold i England, så er det fandme nemt at sammenligne Liverpool med brøndby fans. Det er absurd så meget de to klubber har opfundet.
    Så er det jo næsten absurd, at du ikke kan lire et eneste eksempel af.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #59
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: BBB-lingo for newbies...

    Citat Oprindeligt indsendt af HamDenRare Se meddelelser
    Så er det jo næsten absurd, at du ikke kan lire et eneste eksempel af.
    Jeg hjælper gerne med et. Når man intet vinder, så er det jo godt man uden tvivl er de bedste og mest ægte fans i hhv. England og DK.
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  25. De følgende 2 brugere er enige:

  26. #60
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    168

    Re: BBB-lingo for newbies...

    Jeg forstår ikke dit eksempel. Er det ok, at være de bedste og mest ægte, hvis bare man vinder? Er ovennævnte meldt ud fra nogle af Liverpools officielle kanaler eller er det noget, du mener, at Liverpoolfans mener at være? Har du set dig sur på nogle enkeltstående personer, som har meldt det ud? Jeg har aldrig proklameret ovenstående på Liverpools vegne, så det er lidt overraskende at du mener at jeg har - sammen med resten af Liverpools fanbase.

    Det er mærkværdigt, at man ikke kan være saglig når det omhandler en fodboldklub - bare fordi man ikke bryder sig om den. Selv Brøndby er der skrevet mange indlæg om, som dog bærer præg af at folk har gjort sig umage med statistikker eller citater, der bakker deres udsagn op.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. The very best of BBB
    By tricolor in forum Diverse
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 09.12.07, 01:57
  2. BBB-stavekontrol
    By Exadios in forum Diverse
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 17.09.04, 10:55
  3. Bbb
    By Stjernen in forum Diverse
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 30.08.04, 10:04
  4. BBB konsekvenstråden
    By Hafnia Victor in forum Kontoret
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 07.06.04, 17:15
  5. Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 14.01.04, 12:28

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •