Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Bliver Don Ø's visioner virkelighed?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Bliver Don Ø's visioner virkelighed?

    Jeg husker at Østergård for et par år siden postulerede, at FCK i løbet af 5 år (dvs. inden for de næste par år) ville være i stand til at tiltrække engelske premier league spillere af landsholdsklasse.

    Nu kan han jo passende bevise disse ord ved at starte med at signe Nicky Butt. En engelsk landsholdsspiller der har sat sig selv på transferlisten kunne jo passende være den første der opfylder denne vision.

    Men hvad mener I?

    Var disse ord rent ord-flommeri eller kan der nogensinde komme realiteter bag?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550
    Var disse ord rent ord-flommeri eller kan der nogensinde komme realiteter bag?
    Det var "ord-flommeri". Den danske liga er simpelthen ikke attraktiv nok, for fodboldspillere som nemt kan klare sig i England. Først med en fælles Nordisk liga (hvor holdene ikke deltager i en national turnering) inkl. europa-cup pladser på spil, kan det komme på tale. Men endnu bedre hvis FCK deltager i en såkaldt EURO League.
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  3. #3
    stepihl er offline Løns, Ulde, og Højer...
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    74

    Realisme tak!!

    Du kan vel ikke forvente at Don Ø skal sigen en af Englands bedste midtbane spillere....! Det er jo ren utopi at tro at vi kan være med i et kapløb hvor klubber som Newcastle også deltager. Alene hans sign'on fee er formentligt større i en kontrakt med Newcastle end hans årsløn ville være i fck...!

    At Don Ø har udtalt at vi kunne hente spillere fra Premier League er vel heller ikke usandsynligt. Hvis du kigger på Anders Svensson må han vel siges både at være PL-spiller og landsholdsspiller. Det har aldrig været realistisk at vi skulle kunne signe de bedste spillere fra nogle af de store liga'er, men derimod realistisk at satse på dem der ikke slår til i deres klubber.

    Vi kan dog godt blive enige om at Don Ø engang i mellem puster sig op til noget der ikke holder i længden. Men hellere have en mand der går i for store sko end en der går i for små. Det giver tords alt plads til at vokse...
    Sidst redigeret af stepihl : 16.01.04 kl. 22:29

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470
    ›Du kan vel ikke forvente at Don Ø skal sigen en af Englands
    ›bedste midtbane spillere....! Det er jo ren utopi at tro at vi
    ›kan være med i et kapløb hvor klubber som Newcastle også
    ›deltager. Alene hans sign'on fee er formentligt større i en
    ›kontrakt med Newcastle end hans årsløn ville være i fck...!


    ›At Don Ø har udtalt at vi kunne hente spillere fra Premier League
    ›er vel heller ikke usandsynligt. Hvis du kigger på Anders
    ›Svensson må han vel siges både at være PL-spiller og
    ›landsholdsspiller. Det har aldrig været realistisk at vi skulle
    ›kunne signe de bedste spillere fra nogle af de store liga'er, men
    ›derimod realistisk at satse på dem der ikke slår til i deres
    ›klubber.


    ›Vi kan dog godt blive enige om at Don Ø engang i mellem puster
    ›sig op til noget der ikke holder i længden. Men hellere have en
    ›mand der går i for store sko end en der går i for små. Det giver
    ›tords alt plads til at vokse...



    Nu skal mit indlæg ikke tolkes derhen at jeg ikke har respekt for Don Ø. Tværtimod.
    Det jeg blot efterlyser er at der nogle gange bliver sat handling bag de flotte ord.
    Eet er at FCK (eller rettere PS&E) fungerer fantastisk flot rent økonomisk.

    Men det var jo netop på baggrund af denne flotte økonomi (og de store udenlandske ligaers mangel på samme) at Don Ø begyndte at snakke om muligheden af at hente endog meget store spillere fra de store ligaer til FCK.

    Jeg ved ikke med jer andre men i længden er jeg ikke tilfreds med at FCK økonomisk set er bl.a. de 10-12 bedste klubber i Europa hvis de sportslige resultater ikke på et eller andet tidspunkt begynder at kunne leve op til det!

    At Østergård (med rette) er stolt over at PS&E er blevet nævnt bl.a. de 200 bedste "små" firmaer i verden (eller noget i den retning) er een ting. Men FODBOLD klubben FCK skal vel ikke være at betragte som en biting i det store hele?

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550
    Det jeg blot efterlyser er at der nogle gange bliver sat handling
    bag de flotte ord.
    Der ER også sat handling bag ordene. De sidste 4-5 år er stabiliteten og kvaliteten i truppen steget væsentlig år for år. Og der hentes spillere som Mykland og senest Álvaro. Et her og nu billedet er præget af årets aktuelle sportslige status. Set i et mere historisk perspektiv, så går det kun en vej frem for FCK - og det er fremad i et stabilt høj tempo, som formentlig vil kvæle de nærmeste konkurrenter i de nærmeste år.

    Men det bliver ved hjælp af flere spillere i "Mykland" og "Álvaro" klassen. Måske en enkelt megaprofil i nu og næ.

    Eet er at FCK (eller rettere PS&E) fungerer fantastisk flot rent økonomisk.
    Men det var jo netop på baggrund af denne flotte økonomi (og de
    store udenlandske ligaers mangel på samme) at Don Ø begyndte at
    snakke om muligheden af at hente endog meget store spillere fra
    de store ligaer til FCK.
    Spillere som Mykland og Álvaro er også store spillere i min bog.

    Jeg ved ikke med jer andre men i længden er jeg ikke tilfreds med
    at FCK økonomisk set er bl.a. de 10-12 bedste klubber i Europa
    hvis de sportslige resultater ikke på et eller andet tidspunkt
    begynder at kunne leve op til det!
    Nu er det mere omsætning og TV kontrakter som er afgørende. Ikke en sund økonomi i sig selv.

    At Østergård (med rette) er stolt over at PS&E er blevet
    nævnt bl.a. de 200 bedste "små" firmaer i verden (eller
    noget i den retning) er een ting. Men FODBOLD klubben FCK skal
    vel ikke være at betragte som en biting i det store hele?
    Hæhæhæ, den formulering kender jeg!

    Fodbold er en del af forretningen, og en vigtig en af slagsen. FCKs øvrige indtægter giver stabilitet og ro til holdet, plus man kan handle her og nu, uden at være bundet. Men generelt skal fodbolden løbe rundt.
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    50
    Så længe Don Ø er forholdsvis nærig skal BIF nok klare sig. Men aktionærerne er sikkert godt tilfreds.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550
    Så længe Don Ø er forholdsvis nærig skal BIF nok klare sig. Men
    aktionærerne er sikkert godt tilfreds.
    Det sportslige udvikles over en længere årrække, fordi økonomien sætter grænserne for de sportslige muligheder og ambitioner. Men kigger du over en længere periode, så kan man se, at der satses mere og mere på en sportslig udvikling. Et øjebliksbilledet kan snyde, fordi økonomien ikke altid giver nok benefit på fodboldbanen. Men kursen er klar.

    Du ser det også hos FCK Håndbold. Umiddelbart ser det ikke ud af noget, men kvaliteten af trupperne forbedres en tand mere hvert år, og pludselig spiller man med om medaljer.
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    626

    FCK er IKKE blandt Europas bedste klubber økonomisk...

    snippet en masse om Don Øs smart ass attitude...

    ›Jeg ved ikke med jer andre men i længden er jeg ikke tilfreds med
    ›at FCK økonomisk set er bl.a. de 10-12 bedste klubber i Europa
    ›hvis de sportslige resultater ikke på et eller andet tidspunkt
    ›begynder at kunne leve op til det!


    ›At Østergård (med rette) er stolt over at PS&E er blevet
    ›nævnt bl.a. de 200 bedste "små" firmaer i verden (eller
    ›noget i den retning) er een ting. Men FODBOLD klubben FCK skal
    ›vel ikke være at betragte som en biting i det store hele?

    Nej, det er vi HELT enige om. Til gengæld er det at narre sig selv, at tro, at FCK "økonomisk set er bl.a. de 10-12 bedste klubber i Europa". Vi er stadig meget langt fra dette selskab, simpelthen pga vores - i europæiske målestok -meget beskedne omsætning. Pæne overskud på 30-40 mio. rykker stadig ingen steder hvis man skal signe verdensklassespillere. Dertil kræves der en helt anden økonomisk volumen end der nogensinde kommer i en dansk suppeligaklub.
    Men OK, den gode økonomi giver i det mindste os fans noget at drømme om i vinterpausen, og masser af emner til kurt Strands lister;-)

    Jeg er dog helt med på, at vi som klub bør stræbe efter at brænde så meget cash af som muligt på nogle - i dansk sammenhæng - virkelige klassespillere. Det kan aldrig blive et mål i sig selv, at klubben er en god forretning. Den gode forretningstæft er derimod midlet, der muliggør målet om attraktiv fodbold i PARKEN.

    mvh Strahne
    Få koll på hvad der er prol
    http://whitetrashoftheday.blogspot.com/

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,479
    Tja, jeg savner også, at de sætter lidt handling bag ordene, men når FØ lover verdensstjerner, skal man selvfølgelig tage det med et gran salt. Med mindre han har tænkt sig at lave lobby-arbejde konstant, bliver det svært at lokke sådanne spillere til.

    Når FØ så samtidig afviser at hente gamle stjerner, ja, så er det svært. Den slags spillere kunne FCK mageligt få fat i, men det vil man så ikke.

    Men jeg er da også tilfreds når man kan hente spillere som Mykland og Alvaro - det er klassespillere og efter skandinaviske forhold stjerner. Derfor vil spillere som Anders Svensson, Henke, Mjallby etc. også være spillere, der er stjerner, men også er realistiske. Ind i mellem kan vi så måske gøre et scoop (jeg skal i hvert fald gøre mit) og finde en international stjerne, som vi kan få fat i. Det er IKKE umuligt. FCK får tit tilbudt spillere fra store europæiske klubber, men man har af forskellige grunde ikke købt dem. Mange ting skal gå op i en højere enhed, men så kan vi også godt. Ikke mindst på det sydamerikanske marked er der fantastiske spillere til billige penge, og selv spillere med et flot CV, kan gå arbejdsløs længe i Europa, pga afmatningen på spillermarkedet. Det skal udnyttes.

    Og under alle omstændigheder SKAL vi handle markant ind. Når man går med officielle ambitioner om at komme i Top 25-30 i Europa, og have et tilskuersnit på 30.000, ja, så skal der handles markant ind. Vi har skuffet i Europa - to år i træk. Og siden da er vores hold blevet svagere - så der kan ikke være tvivl om at vi skal forstærkes ganske markant, med to-tre spillere, der har bevist deres værd på højt internationalt niveau, plus et par gode liga-spillere.
    Sidst redigeret af kurt Strand : 17.01.04 kl. 00:33
    Løns er FCK's sjæl

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413
    Hej Kurt!

    Jeg har lige været inde på SSO! Har du en bror der er biffan? Der er nemlig en derinde ved navn Brøndby Strand!!!

    Muhahahahahaha...Stand up - Elver...

    Se ovenfor, hvad agurketiden gør ved helt almindelige, fornuftige mennesker...Kan vi så få noget bold!!!
    Hejsa
    Elver's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Don Ø's medieoptræden - er han en presset mand?
    By zeez in forum De korte linier
    Svar: 47
    Sidste Meddelelse: 30.04.08, 11:23
  2. Don Ø's skæg
    By Hårdkogt Fan in forum Diverse
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 13.02.07, 01:40
  3. Don Ø's væddemål
    By Infamous in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 10.05.06, 08:54
  4. Don Ø's mailadresse??
    By Jacob_Bentzen in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 21.08.05, 09:07
  5. Vil du købe Don Ø's nye bog??
    By TurboGnu in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 11.03.05, 17:07

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •