Side 11 af 207 FørsteFørste ... 8910111213142161111 ... SidsteSidste
Viser resultater 151 til 165 af 3093

Emner: Den store "Det pisser mig af"-tråd - Arkiv

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,559

    Re: Sv: Re: Sv: Dagens ikke-information - den store "Det pisser mig af"-tråd

    ›Helt enig med Tbw, jeg arbejder nemlig også i Føtex(Greve)

    Og jeg arbejder som tidligere nævnt i Super Brugsen, hvilket er væsenligt mindre, men ikke nødvendigvis meget anderledes hvad angår kunder. Jeg kan godt hvad der menes med sedler og mønter, men det er min erfaring at folk taber sedlerne hvis man giver mønterne først. Det er vist i øvrigt den særeste sætning jeg indtil nu har skrevet på sidelinien.

    ›Ja! bigtime, prøv du at skulle stå og forklare en
    ›"bedstemor" at det legetøj, barnebarnet nu ønsker sig
    ›er udsolgt!! det er et rent helvede! - og lad dog for helvede vær
    ›med at lade jeres vrede gå udover sageløse medarbejdere!!!!

    Jeps. Der er også den hvor en kvinde kommer hen med en karton helse-mælkedrik af en art, der hedder 'Naturlig', og spørger: "Kan du ikke sørge for I bestiller dem her med vanilje-smag?"

    Gu' kan jeg da ej. Jeg er 18 år for fanden, tror du det er mig der styrer sortimentet i biksen hér? Og hvorfor skulle jeg så i øvrigt bestille 100 stykker af dem hjem, fordi du kommer og køber én af dem om ugen? (Dette gælder naturligvis kun for varer der sælges særdeles få af, som f.eks. den omtale helsevælling).

    Og nu I spørger havde vi forleden en større ombygning, hvorefter kunderne i 14 dage vekslede mellem at sige: "Ih hvor er det blevet meget bedre, efter I har bygget om!" ...eller: "Man kan slet ikke finde noget hernede mere, kan I gøre noget ved det?"

    Christ, nogle mennesker altså...
    Sidst redigeret af Pope Dope : 04.02.04 kl. 00:38

  2. #152
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,559

    Re: Dagens ikke-information - den store "Det pisser mig af"-tråd

    Min fars evindelige ævl og alenlange forklaringer, hver eneste gang man stiller bare det mindste spørgsmål.

    Jeg beder om et enkelt svar, ikke en langsom, monotom svada proppet med de sædvanlige ligegyldigheder og gentagelser.

    Enhver der har set den reklame (for et eller andet tlf-selskab) med ham der reparerer på et ur eller noget i den retning, og har sin far (briller, måne og fuldskæg) i røret med 'gode råd', ved hvad jeg taler om.

    Jeg får også optil flere gange denne her: "Forstår du det, knægt, eller skal jeg forklare det igen?"

    Forskellen er bare, at det er totalt ligegyldigt om jeg svarer ja eller nej.

    Det er selvfølgelig ikke pænt at hænge sine forældre ud, men nu er han ikke så up to date på edb som han - i følge ham selv - er på næsten alle andre ting, såe...

  3. #153
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Dagens ikke-information - den store "Det pisser mig af"-tråd

    Jeg er med på fustrationerne over rulletrappetumperne, butiksansatte uden den mindste høflighed (min sympati må samtidig gå til de butiksansatte der skal trækkes med koleriske kunder) og gademusikanterne. Og de støjende motorcyklister og hensynsløse medtrafikanter. Og belastende telefon-vente-systemer. I tilgift til alt det har jeg lige et par ting, jeg må af med:

    Folk der står og glor forvirret, mens deres hund springer på mig på offentlig vej: Hvis ikke du kan finde ud af at styre din Skt. Bernhards hund, så få dog kræet aflivet menneske.


    Overpedantiske ansatte ved ordensmagten: Det er ikke min skyld, at du ikke ejer overblik eller lider af penismisundelse, så lad venligst være med at behandle mig som en 2. rangs borger bare fordi tingene ikke lige fungerer for dig i dag.


    Folk jeg knapt kender, der midt under en sammenkomst overlader deres børn til mig for en tid med den indirekte forventing, at jeg skal underholde dem: Hvorfor?? Hvorfor helvede gør I det?? Hvad har jeg dog gjort jer??


    22 medlemmer af Folketinget: Jeres forsøg på at tage patent på ”danskhed” gør mig syg og dårlig. Jeres hadepropaganda gør mig agressiv. Fis hjem til Seem eller hvad det hul I nu engang er kravlet op fra hedder!


    De der sataner i forklædning der prøver at presse et eksemplar af ”Vågn Op” eller ”Vagttårnet” i hænderne på mig og ikke fatter min afvisning første gang: Hvorfor skal det altid være purunge piger eller oldinge, som jeg ikke nænner at skælde huden fuld? Jaja jeg ved det – det er sikkert en del af strategien, men hold kæft hvor deres missioneren pisser mig af. Tilbyd mig det ja, men fat dog at nej betyder nej.


    IT-support afdelinger, der ikke supporterer, som tilsyneladende har en politik om at love hvad de ikke kan holde og som åbenbart sætter en ære i at svine deres kunder til: Ok så min gamle moder taler ikke ”tech” – det giver jer sq ikke ret til at være nedladende og yde hende elendig service. Hvis I helst er fri for kunder, der ikke er i IT-branchen, så sig det dog lige ud.


    Hvem end der tog beslutningen om at lade Ansaldo levere togsæt til Metroen: Fejl og mangler er ok, men det der show er ganske enkelt for pinligt. Jeg havde sådan glædet mig til at byen fik en Metro, og nu er jeg sq i tvivl om, hvorvidt jeg skal benytte den, hvis jeg skal nå noget til et bestemt tidspunkt.


    Folk der bruger en stor del af deres fritid på at genere dem, de bor i opgang med, ved at påpege de mest tåbelige ting: Ok så jeg lukkede ikke havelågen efter mig i dag. Er det virkelig noget der ligger dig så meget på sinde, at du omgående må råbe din galde ud fra 2. sal?


    Folk der i et supermarked parkerer deres indkøbsvogn således at det på alle måder er umuligt at komme forbi: Må du få botulisme af at spise de grillpølser, der ligger i din vogn!


    Buschauffører der sviner mig til, fordi jeg kun kan betale for billetten med en 100-mand: Det er fucking tilladt at betale for sin billet på den måde, og jeg er for en gangs skyld foruden småpenge, så jeg vil ikke høre et ord.


    Aaaaaaaaaaaaah...det var straks bedre. Det er en super-tråd, det her :-)
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  4. #154
    CF13 Anders Slettet

    Re: Dagens ikke-information - den store "Det pisser mig af"-tråd

    Hvem end der tog beslutningen om at lade Ansaldo levere togsæt
    ›til Metroen:
    Fejl og mangler er ok, men det der show er
    ›ganske enkelt for pinligt. Jeg havde sådan glædet mig til at byen
    ›fik en Metro, og nu er jeg sq i tvivl om, hvorvidt jeg skal
    ›benytte den, hvis jeg skal nå noget til et bestemt tidspunkt.

    Metroen - og før den Øresundsbroen - er en skandale. Det er ganske uforståeligt, at Folketinget holder hånden over regeringen, som holder hånden over trafikministeren, som holder hånden over Ørestadselskabet.
    Det er beskæmmende at høre folk med forstand på tingene udtale, at budgetoverskridelser af den størrelse har man aldrig tidligere set i et industrialiseret land, men kun i ulande.
    Og så virker skidtet ikke engang.
    Det kan faktisk godt pisse mig af:-)

  5. #155
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    1,484

    Re: Dagens ikke-information - den store "Det pisser mig af"-tråd



    22 medlemmer af Folketinget: Jeres forsøg på at tage
    ›patent på ”danskhed” gør mig syg og dårlig. Jeres hadepropaganda
    ›gør mig agressiv. Fis hjem til Seem eller hvad det hul I nu
    ›engang er kravlet op fra hedder!



    IT-support afdelinger, der ikke supporterer, som
    ›tilsyneladende har en politik om at love hvad de ikke kan holde
    ›og som åbenbart sætter en ære i at svine deres kunder til:
    Ok
    ›så min gamle moder taler ikke ”tech” – det giver jer sq ikke ret
    ›til at være nedladende og yde hende elendig service. Hvis I helst
    ›er fri for kunder, der ikke er i IT-branchen, så sig det dog lige
    ›ud.



    Jeg må indrømme, at det faktisk også pisser mig en smule af, når folk - som du gør her, Thundersen - i dén grad tager ordene ud af min mund før jeg selv får dem formuleret. Øv! :-)

    Men denne her har vist ikke været oppe endnu:

    Folk der skal med toget og ikke gider lader passagererne komme
    ud, før de selv skal ind.
    Det er det samme show hver eneste dag i myldretiden, når pendlerne skal ud af byen. En kødrand af mennesker spærrer ved togets udgang, så dem, der skal af, må mase sig imellem for at komme af toget. Hver eneste gang er scenen den samme: når der opstår bare et lille hul i rækken af folk, der skal af toget, opfatter kødranden af desperate mennesker det som et signal om, at nu må de godt invadere toget.
    Jeg har flere gange set DSB-kontrollører springe ud af et tog for at skælde ud på folk i frustration over en af danskhedens dårligste sider: den ikke-eksisterende køkultur.

  6. #156
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,256

    Re: Dagens ikke-information - den store "Det pisser mig af"-tråd

    ››Hvem end der tog beslutningen om at lade Ansaldo levere togsæt
    ››til Metroen:
    Fejl og mangler er ok, men det der show er
    ››ganske enkelt for pinligt. Jeg havde sådan glædet mig til at byen
    ››fik en Metro, og nu er jeg sq i tvivl om, hvorvidt jeg skal
    ››benytte den, hvis jeg skal nå noget til et bestemt tidspunkt.

    ›Metroen - og før den Øresundsbroen - er en skandale. Det er
    ›ganske uforståeligt, at Folketinget holder hånden over
    ›regeringen, som holder hånden over trafikministeren, som holder
    ›hånden over Ørestadselskabet.
    ›Det er beskæmmende at høre folk med forstand på tingene udtale,
    ›at budgetoverskridelser af den størrelse har man aldrig tidligere
    ›set i et industrialiseret land, men kun i ulande.
    ›Og så virker skidtet ikke engang.
    ›Det kan faktisk godt pisse mig af:-)

    Bassemand! Har du nogensinde PRØVET metroen ? Selv med min mest rådne kørsel, kan jeg ikke køre fra Kgs. Nytorv til Nørreport på 90 sekunder - har ellers prøvet ;o) - og jeg tvivler på Limosaaben kan gøre det.

    Men hvorfor er der så så mange klager over Metroen, og er disse uberettigede ? Det første sidst: Nej! Mange af dem er fuldt berettigede. Men i et land med et forkælet folkefærd der forventes det at alle nye ting virker perfekt fra dag einz, med nul fejlmargin og nul børnesygdomme. Mange af klagerne kunne have været undgået, hvis man ikke havde haft så pissetravlt med at hype dette prestigeprojekt.

    Dem der først og fremmest har fejlet her er dem, som ikke har kunnet finde ud af at informere ordentligt - de har ganske enkelt ikke anet hvad de snakkede om. Man skulle tidligt have nedtonet forventningerne til noget SÅ nyt som førerløse tog med 3-minuttersdrift, netop fordi det ikke er set herhjemme tidligere. Det var ubetrådt land, et uudforsket område. Men næææh nej. Nogle skulle absolut overdrive og bilde alt og alle ind, at en Metro i Kbh ville køre problemfrit fra første færd. DER ligger den primære fejl.

    At man sætter Metroen ud af drift i to-tre dage af sikkerhedshensyn, pisser passagerene af, men igen er vi pisse forkælede ikke ? Det sker jævnligt at vi hører om een eller anden togulykke i Bag-Indien: Ups! Der blev sgu lige slået 200 mennesker ihjel, grundet sløseri - med sikkerheden! Men skide være med alt dette, bare vi har noget vi kan brokke os over. Tilgengæld må nogle dog have gevaldigt røde ører over, at et metro-tog ikke kan standse fordi der bliver for glat på skinnerne. Well.. så er det bare ud og pøse salt/grus på skinnerne, ikke ?

    Men alt ialt: Metroen længe leve! 'rraaaa! 'rraaa! 'rraaa!

    mvh
    Karsten

    PS! Godt jeg ikke selv tager lortet til daglig ;o) men derfor er ideen sgu 100 % godkendt herfra!

  7. #157
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Dagens ikke-information - den store "Det pisser mig af"-tråd

    ›Bassemand! Har du nogensinde PRØVET metroen ? Selv med min mest
    ›rådne kørsel, kan jeg ikke køre fra Kgs. Nytorv til Nørreport på
    ›90 sekunder - har ellers prøvet ;o) - og jeg tvivler på
    ›Limosaaben kan gøre det.
    ›Men hvorfor er der så så mange klager over Metroen, og er disse
    ›uberettigede ? Det første sidst: Nej! Mange af dem er fuldt
    ›berettigede. Men i et land med et forkælet folkefærd der
    ›forventes det at alle nye ting virker perfekt fra dag einz, med
    ›nul fejlmargin og nul børnesygdomme. Mange af klagerne kunne have
    ›været undgået, hvis man ikke havde haft så pissetravlt med at
    ›hype dette prestigeprojekt.
    ›Dem der først og fremmest har fejlet her er dem, som ikke har
    ›kunnet finde ud af at informere ordentligt - de har ganske enkelt
    ›ikke anet hvad de snakkede om. Man skulle tidligt have nedtonet
    ›forventningerne til noget SÅ nyt som førerløse tog med
    ›3-minuttersdrift, netop fordi det ikke er set herhjemme
    ›tidligere. Det var ubetrådt land, et uudforsket område. Men næææh
    ›nej. Nogle skulle absolut overdrive og bilde alt og alle ind, at
    ›en Metro i Kbh ville køre problemfrit fra første færd. DER ligger
    ›den primære fejl.

    Når Metroen virker, så er den en lise. Problemet er at den er så ustabil og at man risikerer lange ventetider, når den ikke virker. Det er uholdbart for dem der skal bruge metroen, fordi de skal nå på arbejde, skal nå et andet tog eller lign. Og det bliver jo ikke bedre af, at man har omlagt eller nedlagt en pæn del busruter i forbindelse med Metroen.

    Det handler jo ikke om, at der er et tog der udgår en gang i mellem. Det havde alle taget med et smil. Det handler om timelange forsinkelser, om tog der sidder fast i tunnelsystemt, om halve og hele dage hvor Metroen ikke kører af den ene eller anden grund. Du kan også se på de fejl som Metroen har haft. Antallet og typerne af fejl er sq ind i mellem således, at man tager sig til hovedet. Jeg mener - det kommer bag på dem, at det sner her til lands fer chrissake!

    Og så er der det med budgetoverskridelsen. Det hele virker bare så forbandet amatøragtigt. Jeg undrer mig egentlig over, at du tager skidtet i forsvar - du plejer jo nok at kunne blive muggen over et spild af skattekroner :-)

    ›At man sætter Metroen ud af drift i to-tre dage af
    ›sikkerhedshensyn, pisser passagerene af, men igen er vi pisse
    ›forkælede ikke ? Det sker jævnligt at vi hører om een eller anden
    ›togulykke i Bag-Indien: Ups! Der blev sgu lige slået 200
    ›mennesker ihjel, grundet sløseri - med sikkerheden! Men skide
    ›være med alt dette, bare vi har noget vi kan brokke os over.
    ›Tilgengæld må nogle dog have gevaldigt røde ører over, at et
    ›metro-tog ikke kan standse fordi der bliver for glat på
    ›skinnerne. Well.. så er det bare ud og pøse salt/grus på
    ›skinnerne, ikke ?

    Vi lever jo heller ikke i Indien vel? Hvis et folketingsmedlem herhjemme stjal 10 millioner af statskassens midler, så ville jeg godt nok blive pissed off. Var jeg russer og var der tale om et medlem af Dumaen, ville jeg nok glæde mig over, at parlamentsmedlemmet ikke tog mere ;-)

    Derudover - hvis vi skal til at have ovenstående perspektiv i denne tråd, så kan tråden vist lige så godt lukkes. Der er liden grund til at brokke sig over noget som helst, hvis man skal til at sammenligne med forholdene i Somalia, Burma eller Moldavien...men nu var denne tråd jo en slags 'Al magt til brokkerøvene" :-)

    ›PS! Godt jeg ikke selv tager lortet til daglig ;o) men derfor er
    ›ideen sgu 100 % godkendt herfra!

    De får 13 for ideen og 03 for udførslen.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  8. #158
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,256

    Re: Dagens ikke-information - den store "Det pisser mig af"-tråd

    ›Når Metroen virker, så er den en lise. Problemet er at den er så
    ›ustabil og at man risikerer lange ventetider, når den ikke
    ›virker. Det er uholdbart for dem der skal bruge metroen, fordi de
    ›skal nå på arbejde, skal nå et andet tog eller lign. Og det
    ›bliver jo ikke bedre af, at man har omlagt eller nedlagt en pæn
    ›del busruter i forbindelse med Metroen.

    Igen en følgevirkning af, at nogle har haft for travlt med urealistiske meldinger om, at dette for DK helt nye bare virker fra dag 1. Lad os bare nedlægge busserne, den ordner de spritnye metrotog som virker uden fejl med det samme.


    ›Det handler jo ikke om, at der er et tog der udgår en gang i
    ›mellem. Det havde alle taget med et smil.

    Uha! I beg to differ. Som regionaltogskunde er det SIDSTE jeg gør, tager en lakonisk "Aflyst/cancelled"-besked med et smil. Det får mit pis HELT op i det røde felt.

    >Det handler om
    ›timelange forsinkelser, om tog der sidder fast i tunnelsystemt,
    ›om halve og hele dage hvor Metroen ikke kører af den ene eller
    ›anden grund. Du kan også se på de fejl som Metroen har haft.

    Ja, naturligvis er der da børnesygdomme og begyndervanskelligheder, også halvandet år efter Metroen blev sat igang. Ked af at sige det, men det kommer ikke bag på mig. Det pisser de mennesker af, som var blevet stillet en KOMPLET fejlfri Metro i udsigt. Og det forstår jeg helt fint.

    ›Antallet og typerne af fejl er sq ind i mellem således, at man
    ›tager sig til hovedet. Jeg mener - det kommer bag på dem, at det
    ›sner her til lands fer chrissake!

    Især den med at toget glider forbi stationen. Vanvittigt !!

    ›Og så er der det med budgetoverskridelsen. Det hele virker bare
    ›så forbandet amatøragtigt. Jeg undrer mig egentlig over, at du
    ›tager skidtet i forsvar - du plejer jo nok at kunne blive muggen
    ›over et spild af skattekroner :-)

    Jeg tager sgutte skidtet i forsvar, mand! Tværtimod er jeg jo ude med riven efter de kegler der fik så meget medieplads at de kunne overbevise alt og alle om at budgettet blev overholdt og at lortet virkede med det samme. Selve ideen er jeg en klar tilhænger af, og alene DERFOR synes jeg at skattekronerne er givet godt ud, men det var inden driften ;o)

    ››At man sætter Metroen ud af drift i to-tre dage af
    ››sikkerhedshensyn, pisser passagerene af, men igen er vi pisse
    ››forkælede ikke ? Det sker jævnligt at vi hører om een eller anden
    ››togulykke i Bag-Indien: Ups! Der blev sgu lige slået 200
    ››mennesker ihjel, grundet sløseri - med sikkerheden! Men skide
    ››være med alt dette, bare vi har noget vi kan brokke os over.
    ››Tilgengæld må nogle dog have gevaldigt røde ører over, at et
    ››metro-tog ikke kan standse fordi der bliver for glat på
    ››skinnerne. Well.. så er det bare ud og pøse salt/grus på
    ››skinnerne, ikke ?

    ›Vi lever jo heller ikke i Indien vel? Hvis et folketingsmedlem
    ›herhjemme stjal 10 millioner af statskassens midler, så ville jeg
    ›godt nok blive pissed off. Var jeg russer og var der tale om et
    ›medlem af Dumaen, ville jeg nok glæde mig over, at
    ›parlamentsmedlemmet ikke tog mere ;-)

    Muha! But still.... Hvis vi skulle lave Indien-modellen, så kom der lig på bordet FØR man eksempelvis checkede dørene - og så var der en masse der ville hyle op om hvorfor man ikke bare tog togene ud af drift i to-tre dage. See my point ?

    ›Derudover - hvis vi skal til at have ovenstående perspektiv i
    ›denne tråd, så kan tråden vist lige så godt lukkes. Der er liden
    ›grund til at brokke sig over noget som helst, hvis man skal til
    ›at sammenligne med forholdene i Somalia, Burma eller
    ›Moldavien...men nu var denne tråd jo en slags 'Al magt til
    ›brokkerøvene" :-)

    Og vi skal heller ikke nødvendigvis sammenligne med u-lande. Men det handler om at kaste brønden til inden barnet drukner.

    ››PS! Godt jeg ikke selv tager lortet til daglig ;o) men derfor er
    ››ideen sgu 100 % godkendt herfra!

    ›De får 13 for ideen og 03 for udførslen.

    Well... hvis udførsel også dækker over prestigeiditionerne, så fint med mig.

    mvh
    Karsten

  9. #159
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Dagens ikke-information - den store "Det pisser mig af"-tråd

    ›Generelt fatter nogle folk simpelthen ikke, at man stadig er
    ›samme person selvom man bærer en eller anden uniform. Hvis nogen
    ›virkelig kan finde det irriterende, at skulle bruge ét sekund på
    ›at samle byttepenge op fra en skål, hvor irriterende tror I så
    ›det er at blive svinet til uden at måtte svare igen, fordi du er
    ›på arbejde?


    ›Men det kunne vel aldrig falde dig ind, vel hagen?

    nej, netop. så meget har du allivel forstået, det må jeg jo erkende. men du har stadig langt igen. det er jo meget godt, det der med ens hellige udødelige sjæl og personlighed, men på arbejde udfører man en funktion, evt. signifikeret ved en uniform. det er funktionen man som kunde forholder sig til, ikke personen. og hvis du irriteres over kundernes opførsel, kan du jo spørge dig selv om den muligvis er betinget af mangelfuld mærkning af varen - hvilket du jo i princippet kan forsøge at få udbedret - eller alderssvækkelse/dumhed/aggression hos kunden. i det sidste tilfælde er det noget man bare må leve med. er DET et problem, kan du jo evt. bede din arbejdsgiver om et kursus i transaktionsanalyse.

    forresten er der ikke nogen byttepengeskåle i føtex på n.bro. så da jeg igen igår - hvor jeg som vanligt stod klar til at modtage dem - måtte samle dem op fra en kasse med skråt glacis, var jeg DEMONSRATIVT lang tid om det. og det agter jeg at fortsætte med i fremtiden, suppleret med en anmodning til kundeservice om at gøre noget ved sagen. høfligst, naturligvis, som det er min vane.

    noget helt andet er, at jeg syns mad er for billigt, og formentlig får du og dine kolleger for lidt i løn.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  10. #160
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    206

    Re: Dagens ikke-information - den store "Det pisser mig af"-tråd

    › Åh ja, det minder mig om min hadetrafikanter bar none:
    ›Motorcyklister på motorcykler, tilsyneladende uden lydpotte, der
    ›støjforurener mere end en hel dags busser og lastbiler til
    ›sammen, når de i narcissistisk selvglæde accelerer og lader
    ›prutbasunen brage igennem enhver form for støjisolerende
    ›beskyttelse. Sådanne mennesker burde få klippet deres kørerkort
    ›prompte, og deres motorcykler styrtet i Peblingesøen til
    ›almindelig skræk og advarsel. Det er mennesker, der, hvis det
    ›ikke er fordi de som regel er fedladne og bærer rygmærker, giver
    ›mig lyst til at skrige dem ind i deres maskinplyssede hoveder til
    ›de får en fornemmelse af det vi andre gennemlever, når de trækker
    ›en slimet sti af selvfedme gennem stræderne.

    Øj, vanvittigt støjende motorcyklister!

    Jeg boede engang i en stuelejlighed (nitte) på Nørrebro, hvor en af mental dværg af en rockerprospect insisterede på at parkere sin maskine udenfor mit soveværelsesvindue. Fair nok, men den kære maskine kunne åbenbart ikke køre før at motoren var varmet grundigt op - i 5-10 minutter! Argh!

    /Jesper

  11. #161
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    206

    Re: Dagens ikke-information - den store "Det pisser mig af"-tråd

    ›Jeg hader de folk der skærer alle cyklister over en kam :-)

    ›Når det er sagt, så fortjener 90% af dem stadig at blive ramt af
    ›Montezumas Hævn. Det er dem som vi andre cyklister, der godt kan
    ›finde ud af at køre, hader lige så meget som ikke-cyklisterne
    ›gør. Og som får os alle til at fremstå som førsteklasses
    ›wankere.

    Enig! Men som både cyklist og daglig buspassager pisser det mig vildt af med alle de selvretfærdige cyklister der råber af dig når du prøver at krydse cykelstien til eller fra bussen.

    Jeg citerer fra Færdselslovens paragraf 27, stk. 4: "Ved busstoppested, beliggende ved kanten af cykelsti, hvor passagererne ikke optages fra eller afsættes på et areal, der er særligt indrettet for dem, skal de kørende på cykelstien holde tilbage og om fornødent standse for på- eller afstigende passagerer."

    Kort sagt: Hvis der IKKE er en helle ved busstoppestedet, skal du - kære cyklist - holde tilbage! Så ER det altså ikke mere svært! :-)


    ›Næ, rigtig irriterende er derimod folk der sætter de der skilte
    ›op: "Cykelparkering ULOVLIG - cyklen fjernes UDEN
    ›ANSVAR!". Ved du hvad, cunt - hvis du rører min cykel slår
    ›jeg dig sgu ihjel. UDEN ANSVAR! At fjerne folks ting fra
    ›offentlig vej er hærværk, og det kan ingen smålig butiksejer
    ›fraskrive sig ansvar for med et skilt.

    En variant var en grønthandleren på hjørnet af Brorsonsgade og Vesterbrogade, der engang skiltede med "Cykelparkering forbudt. Det koster 20 kr. i bøde!". Man må tage hatten af for denne fortagsomhed, men jeg er ikke sikker på at han vil have held med at inddrive denne "bøde" :-)

    Mvh, Jesper

  12. #162
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Dagens ikke-information - den store "Det pisser mig af"-tråd

    ›Enig! Men som både cyklist og daglig buspassager pisser det mig
    ›vildt af med alle de selvretfærdige cyklister der råber af dig
    ›når du prøver at krydse cykelstien til eller fra bussen.

    ›Jeg citerer fra Færdselslovens paragraf 27, stk. 4: "Ved
    ›busstoppested, beliggende ved kanten af cykelsti, hvor
    ›passagererne ikke optages fra eller afsættes på et areal, der er
    ›særligt indrettet for dem, skal de kørende på cykelstien holde
    ›tilbage og om fornødent standse for på- eller afstigende
    ›passagerer."


    ›Kort sagt: Hvis der IKKE er en helle ved busstoppestedet, skal du
    ›- kære cyklist - holde tilbage! Så ER det altså ikke mere svært!
    ›:-)

    tjah, som så ofte er loven åben for fortolkning:

    hvor lang tid før bussens anløb ved stoppestedet er det rimeligt at potentielle passagerer står i en stor klump på cykelstien?

    hvis folk havde lidt fucking køkultur ville det naturligvis aldrig være et problem...
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  13. #163
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: Dagens ikke-information - den store "Det pisser mig af"-tråd

    Jesper står der ikke i samme paragraf, at fodgængere først må gå ud på cykelstien, når bussen holder stille?

    mvh Stephphen
    Fraværende

  14. #164
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,293

    Re: Dagens ikke-information - den store "Det pisser mig af"-tråd

    ››Enig! Men som både cyklist og daglig buspassager pisser det mig
    ››vildt af med alle de selvretfærdige cyklister der råber af dig
    ››når du prøver at krydse cykelstien til eller fra bussen.
    ››
    ››Jeg citerer fra Færdselslovens paragraf 27, stk. 4: "Ved
    ››busstoppested, beliggende ved kanten af cykelsti, hvor
    ››passagererne ikke optages fra eller afsættes på et areal, der er
    ››særligt indrettet for dem, skal de kørende på cykelstien holde
    ››tilbage og om fornødent standse for på- eller afstigende
    ››passagerer."

    ››
    ››Kort sagt: Hvis der IKKE er en helle ved busstoppestedet, skal du
    ››- kære cyklist - holde tilbage! Så ER det altså ikke mere svært!
    ››:-)

    ›tjah, som så ofte er loven åben for fortolkning:

    hvor lang tid før bussens anløb ved stoppestedet er det
    ›rimeligt at potentielle passagerer står i en stor klump på
    ›cykelstien?


    Den skal holde stille.

    ›hvis folk havde lidt fucking køkultur ville det naturligvis
    ›aldrig være et problem...

    Det er der sådan set taget højde for i politivedtægten, så vidt jeg husker. Man skal stille sig i kø til bussen i den orden man ankommer til stoppestedet. Sådan er reglerne.

    Men jeg er nu af den opfattelse, at det først og fremmest er aggresive cyklister som masser sig igennem buspassagerer på vej ind og ud. Fuldstændig respektløst. Jeg holder mig ikke for god til en frisk skuldertackling på en hjernedød cyklist. Ej heller at holde "på tværs" når jeg holder stille på cykelstien fordi folk skal af og på.

    -Henrik
    1993 - - - - - - - 2001 - 2003, 2004 - 2006(*), 2007 - 2009, 2010(*), 2011 - 2013(*) - - 2016(*), 2017 - 2019 - - 2022(*), 2023
    1995, 1997, 2004, 2009, 2012, 2015, 2016, 2017, 2023
    HM's Avatar

  15. #165
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Dagens ikke-information - den store "Det pisser mig af"-tråd

    ›Jeg holder mig ikke for god
    ›til en frisk skuldertackling på en hjernedød cyklist. Ej heller
    ›at holde "på tværs" når jeg holder stille på cykelstien
    ›fordi folk skal af og på.

    jamen så er vi jo ganske enige. satans.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 334
    Sidste Meddelelse: 10.03.11, 20:41
  2. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 319
    Sidste Meddelelse: 16.06.10, 11:48
  3. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 363
    Sidste Meddelelse: 21.10.09, 08:46
  4. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIII
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 303
    Sidste Meddelelse: 06.01.09, 18:38
  5. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 06.10.04, 21:14

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •