Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: DBU har Røde tal på bundlinien

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,916

    DBU har Røde tal på bundlinien

    [SIZE=2]undefined[/SIZE]undefined
    "Snolder" DBU deres midler bort?


    http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=235980
    http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=236202

    blot 2 artikler man kan læse i Ekstra Bladet idag.

    Manglende TV indtægter og et publikum der svigter? Ja, jeg synes nu det var landsholdet der svigtende i 3 kampe i 2003. De vil vil gerne scorer kassen, men levere varen for publikum gjorde de sandelig ikke. Så kan man ikke forvente udsolgte huse til sine kampe. Stor i "munden" inden kampene bl.a. fra Gravesen, men totalt sløj indsats fra samme i flere af kampene. Samtidig med, at de ville have lønforhøjelse!

    Turen til USA med indkvartering og lign. for spillere - ledere har sikkert ikke været billig og slet ikke haft den værdi, i forhold til udgifterne med turen.
    At sende en flok spillere afsted ovenpå julemiddag, julefrokostere og nytårsfest utrænet ud og spille landskampe er vel ikke det mest geniale tilrettelæggelse.
    Michael Laudrup skriver andet steds, flyt ligalandsholdets kampe eller aflys. Kan vel næppe være et bedre forslag.
    DBU´s brev til 3500 dommere - porto ca. 15000,-kr ligeledes spild af penge. DBU kunne have henvendt sig genne de lokale dommerklubber, i stedet for at forsøge at undergrave disse. Love "guld og grønne skove" uden at have midlerne hertil.
    Et underskud på 9, (komma) et eller andet million beløb, vidner ikke umiddelbart om økonomisk sans for organisationen.
    Konflikten, der kunne været undgået med spillerforeningen, dommerne m. fl. kunne været undgået. (igen spild af ressourcer og økonomiske midler).
    Den nyvalgte DBU formand Allan Hansen, vil gerne vise power, men det lader ikke til at give den skrantende økonomi oprejsning.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: DBU har Røde tal på bundlinien

    Pah det har været et mellemår uden slutrunde. Det kan da ikke komme bag på hverken folk eller journalister (måske de sidstnævnte), at der ikke kommer overskud, når sæsonens højdepunkt er en hjemmekamp mod Norge.

    Ingen af træningsmodstanderne har været publikumshittere, så skal det give underskud, høje billetpriser eller ej.

    mvh Stephphen
    Fraværende

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,916

    Re: DBU har Røde tal på bundlinien


    ›Ingen af træningsmodstanderne har været publikumshittere, så skal
    ›det give underskud, høje billetpriser eller ej.


    ›mvh Stephphen

    Hej Stephen
    Jeg er helt enig. De tre hjemmekampe i 2003, var både kedelige modstadere, kedeligt spil.
    Den eneste kamp jeg i erindringen kan huske, var da Martin Jørgensen spillede central midtbane. Th. Gaardsøe og Kenneth Perez, samt Daniel Jensen var med. Det var en rimelig god kamp, men den var så vidt jeg husker på udebane.
    Men det er også derfor, jeg skriver, at der er noget galt i tilrettelæggelsen!
    Hilsen phdfodbold

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: DBU har Røde tal på bundlinien

    Mit indlæg skulle bare indikere, at det er dyrt at drive et fodboldforbund, hvis primære indtægtskilde er sponsorindtægter samt præmiepenge fra slutrunder.

    Udgifterne til at drive forbundet er rimelig faste, mens indtægterne svinger med antallet af kampe, kvaliteten af modstanderne samt naturligvis om vi deltager i en slutrunde. Dette betyder, at der i skæve år er lavvande, mens der i år givetvis vil være et pænt overskud. Sådan er det bare, og det er der næppe noget odiøst i, med mindre man er sportsjournalist i agurketiden.

    mvh Stephphen
    Fraværende

  5. #5
    GhostInTheShell Slettet

    Re: DBU har Røde tal på bundlinien

    Så de jo passende komme til Østergaard, så kan han måske lære dem, hvordan man driver et firma... lmao

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,916

    Re: DBU har Røde tal på bundlinien

    ›Så de jo passende komme til Østergaard, så kan han måske lære
    ›dem, hvordan man driver et firma... lmao


    Han kan vel ikke drive alle forretninger?
    DBU budgettere med en imaginær indtægt!
    Måske vi skal bruge lidt mere allesammen og så håbe på den store lotto-gevinst om nogle uger???

    Når DBU finder passende modstandere kommer der også folk i Parken. De kunne jo prøve med england, tyskland, spanien, italien holland, sverrig eller Frankrig.
    Det ville fylde Parken.

    En venskabskamp mod Argentina eller Brasilien er vist længe siden vi har set på natinalstadionet.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: DBU har Røde tal på bundlinien

    Jeg har været til to venskabskampe mod Holland, og der var ikke tilnærmelsesvis fyldt i nogen af de to kampe, så store modstandere gør det ikke alene.

    Jeg tror at fodboldpublikummet er ved at være mættet. Der er hele tiden "store" kampe, så man orker ikke at se ligegyldige venskabskampe.

    Dertil har du jo en pointe i, at deres billetpriser er alt for høje, og en reduktion af disse vil naturligvis give flere tilskuere.

    mvh Stephphen
    Fraværende

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Stjerne-dum eller småtbegavet?

    Hvordan kan Jim Stjerne stille sig op i DR-Sporten(27.jan2004), og, i forbindelse med DBU's underskud, udtale følgende(citeret efter min hukommelse): "... man kunne også overveje om disse venskabskampe skulle spilles et andet sted end Parken, måske i provinsen....."
    Husker jeg forkert, er DBU ikke kontraktlig forpligtet til at spille Landskampe, herunder venskabskampe, i Paken til år 2007?

    Hvad er dagsordenen fra JSH's side?




    ›[SIZE=2]undefined[/SIZE]undefined
    ›"Snolder" DBU deres midler bort?


    http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=235980
    http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=236202

    ›blot 2 artikler man kan læse i Ekstra Bladet idag.

    ›Manglende TV indtægter og et publikum der svigter? Ja, jeg synes
    ›nu det var landsholdet der svigtende i 3 kampe i 2003. De vil vil
    ›gerne scorer kassen, men levere varen for publikum gjorde de
    ›sandelig ikke. Så kan man ikke forvente udsolgte huse til sine
    ›kampe. Stor i "munden" inden kampene bl.a. fra
    ›Gravesen, men totalt sløj indsats fra samme i flere af kampene.
    ›Samtidig med, at de ville have lønforhøjelse!


    ›Turen til USA med indkvartering og lign. for spillere - ledere
    ›har sikkert ikke været billig og slet ikke haft den værdi, i
    ›forhold til udgifterne med turen.

    ›At sende en flok spillere afsted ovenpå julemiddag,
    ›julefrokostere og nytårsfest utrænet ud og spille landskampe er
    ›vel ikke det mest geniale tilrettelæggelse.

    ›Michael Laudrup skriver andet steds, flyt ligalandsholdets kampe
    ›eller aflys. Kan vel næppe være et bedre forslag.

    ›DBU´s brev til 3500 dommere - porto ca. 15000,-kr ligeledes spild
    ›af penge. DBU kunne have henvendt sig genne de lokale
    ›dommerklubber, i stedet for at forsøge at undergrave disse. Love
    ›"guld og grønne skove" uden at have midlerne hertil.

    ›Et underskud på 9, (komma) et eller andet million beløb, vidner
    ›ikke umiddelbart om økonomisk sans for organisationen.

    ›Konflikten, der kunne været undgået med spillerforeningen,
    ›dommerne m. fl. kunne været undgået. (igen spild af ressourcer
    ›og økonomiske midler).

    ›Den nyvalgte DBU formand Allan Hansen, vil gerne vise power, men
    ›det lader ikke til at give den skrantende økonomi oprejsning.
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,149

    Re: Stjerne-dum eller småtbegavet?

    ›Hvordan kan Jim Stjerne stille sig op i DR-Sporten(27.jan2004),
    ›og, i forbindelse med DBU's underskud, udtale følgende(citeret
    ›efter min hukommelse): "... man kunne også overveje om disse
    ›venskabskampe skulle spilles et andet sted end Parken, måske i
    ›provinsen....."

    Af alle folk jeg har mødt i fodboldbranchen er DBU gennerelt og specielt Jim Stjerne de mest inkompetente. De er så amatør agtige at man skulle tro det var løgn. Tror manden at hvis man rykker en kamp imod Finland til Aalborg eller Aarhus at det bliver bedre? Hvad med at vælge nogle attraktive modstandere til landsholdet. Italien, Spanien, England, Tyskland, Brasilien, Argentina og måske Tyrkiet det er hold der kan fylde Parken til en venskabskamp.

    Jeg tror doktorens lobbyarbejde i DBU som "neutral" representant for "dansk" fodbold er ved at bære frugt. Først pokalen og nu landskampene. De er prøver vist at slette begrebet: Danmarks National Stadion

    ›Husker jeg forkert, er DBU ikke kontraktlig forpligtet til at
    ›spille Landskampe, herunder venskabskampe, i Paken til år 2007?

    Jeg mener du har ret, men Parken har vist udtalt at man var åben for at lade dem spille venskabskampe i Provinsen

    ›Hvad er dagsordenen fra JSH's side?

    Doktorens

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,916

    Re: Stjerne-dum eller småtbegavet?


    ›Jeg tror doktorens lobbyarbejde i DBU som "neutral"
    ›representant for "dansk" fodbold er ved at bære frugt.
    ›Først pokalen og nu landskampene. De er prøver vist at slette
    ›begrebet: Danmarks National Stadion

    Det er vist ingen hemmelighed, at kemien mellem Don Ø/NCH og Doktoren ikke er det bedste. Jeg tror, du har fat i noget der.
    Neutral repr. i DBU regi er synd at sige. Det har han afsløret ved flere lejligheder ved direkte interviuw.
    Men han kan jo altid efterfølgende sige, at der blev klippet og redigeret i indslaget og at han er blevet misforstået. Senest konflikten med spillerforeningen. "at spillerne kunne melde sig ud" men det kan Brøndby ikke af DBU. Noget i den retning. (et overstået kapitel) blot et eksempel.

    Et andet indlæg skrev, aqt vi er ved at blive mætte af fodbold. Det er nok rigtig. Vi kan jo med 35 kanaler, næsten altid se fodbold et eller andet sted. Nogle af os dyrker det selv - samt se på andre kampe indimellem.
    Men igen giver det vel ikke den store økonomiske indtægt ved at spille venskabskampe på udebane. Spillerne skal jo stadig have lidt kompensation.
    Iøvrigt er det for dyrt at se venskabskampe og knap så stor sportslig værdi for tilskueren, at se 22 spillere + 14 udskiftninger undervejs til 350,-kr. stykket per billet.
    Sæt prisen til max. 100,-kr få fyldt lidt mere op og få skabt en lille smule stemning istedet for pibekoncert, som vi har oplevet ved de sidste hjemmekampe.
    Hvis folk (publikum) skal betale for en vare, må der gerne ligge lidt engagement i kampen.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Har Østergaard og Hans Jensen lavet et barn på DBU?
    By Bo N K in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 04.11.06, 19:46
  2. Hvad sker der for DBU? DBU afviste AaB
    By Mighty Lions in forum De korte linier
    Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 29.09.05, 15:50
  3. Røde Tom
    By mjølner in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 02.05.04, 00:35
  4. ??? Er der nogen der har tal på tv kampe???
    By Batman in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 24.03.04, 21:27
  5. DBU/JBU har skabt kaos i Jylland
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 21.02.04, 10:59

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •