Viser resultater 1 til 13 af 13

Emner: Træningskampe - status pr. 25.02.04

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    97

    Træningskampe - status pr. 25.02.04

    I forlængelse af - men ikke i direkte forbindelse med - tråd nedenfor, hvor der stilles spørgsmål ved kvaliteten af vores hidtidige træningsmodstandere, vil jeg lige kigge på status pr. d.d.:

    Efter at holdet har spillet sin sidste træningskamp på Sydafrikaturen, ser vores træningsresultater ud som følger (håber jeg har det hele med, ellers må i meget gerne supplere):

    FCK-Höllviken 3-0
    Höllviken lå i forgangne sæson i den svenske 2. division, hvilket så vidt jeg kan vurdere er den 3.bedste svenske række.
    En kamp meget tidligt i opstartsforløbet for begge parter, og det er således svært at drage de store konklusioner på baggrund af den kamp.


    FCK-Trelleborg 3-0
    En kamp mod et ungt men talentfuldt hold, som jeg skønner ligger på niveau med et dansk midterhold i 1. div. Spillet flød pænt og Trelleborg tilspillede sig kun een reel chance i form af en friløber på en kontra. Umiddelbart en klart godkendt præstation, omend på et ret tyndt grundlag.


    FCK-Djurgårdens IF 4-1
    En rigtig flot kamp af FCK, som overtog styringen efter en første halv time med løse chancer til begge hold. Umiddelbart en fornuftig modstaner at måle sig mod, men set i lyset af, at den allsvenskan starter noget senere end superligaen (starter vist omkring starten af april), var det vel ikke helt overraskende, at vi vandt denne kamp. Måden hvorpå vi kontrollerede den sidste halvdel af kampen var dog opmuntrende, ligesom det var glædeligt at se en Alvaro Santos tæt på - eller i hvert fald godt på vej mod - topformen.


    Park United-FCK 0-2
    Svært at vurdere udelukkende ud fra resultatet men positivt, at vi holder nullet.


    Bus Bucks-FCK 0-3
    Igen svært at vurdere kvaliteten af modstanden men positivt, at vi igen holder nullet, ligesom det ser ud som om vore straffeskytte-kompleks ser ud til at være løst med to scoringer på straffespark i denne kamp.


    I alt (sat op efter "alm. stiilingsskabelon"): 5 5-0-0 15-1

    Konklusion:
    Træningsresultater skal som hovedregel altid tages med et gran salt, men ikke mindst måden, hvorpå vi har vundet, virker overbevisende. De nye folk synes at være kommet godt igang, og angriberne virker skarpere end længe. Desuden har der været pænt flow i spillet, hvilket ellers ofte er det aspekt der kommer sidst i en opstartsfase.

    Som nævnte synes straffesparksproblematikken også at være løst, omend tidligere tiders traumatiske scenarier har lært mig ikke at tage noget for givet i dette henseende.

    Personligt kunne jeg godt have ønsket mig lidt skrappere modstandere, men dette ønske skønner jeg til dels vil blive tilgodeset i de to kommende kampe:
    01.03.04: Landskrona-FCK
    05.03.04: FCK-Malmö FF

    Slutteligt skal nævnes, at ovennævnte betragtninger er baseret på, at jeg selv har overværet kampene mod Trelleborg og DIF, mens jeg i de resterende kampe har måtte forlade mig på diverse referater - ikke mindst på fck.dk -, med de usikkerheder det så måtte medføre.

    Hvad mener I opstarten har bragt på godt og ondt - lad høre ?


    Venligst HP, som glæder sig til at kunne indfinde sig på sin vante plads på nedre C, fredag d. 5.3.04.
    Hvorfor ikke BIF fremfor FCK ?
    Tja, det svarer vel lidt til at blive inviteret ned i en velassorteret vinkælder for så at bestille et glas lunken kærnemælk...

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    343

    Re: Træningskampe - status pr. 25.02.04

    Jeg mener ikke Höllviken blev slået 3-0, og så mener jeg, at Næstved også har fået lidt klø.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Træningskampe - status pr. 25.02.04

    Du mangler kampen mod Næstved.

    Mvh. Søren
    fckfc#736

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    610

    Re: Træningskampe - status pr. 25.02.04

    ›I alt (sat op efter "alm. stiilingsskabelon"): 5 5-0-0 15-1

    ›Konklusion:
    ›Træningsresultater skal som hovedregel altid tages med et gran
    ›salt, men ikke mindst måden, hvorpå vi har vundet, virker
    ›overbevisende. De nye folk synes at være kommet godt igang, og
    ›angriberne virker skarpere end længe. Desuden har der været pænt
    ›flow i spillet, hvilket ellers ofte er det aspekt der kommer
    ›sidst i en opstartsfase.


    ›Som nævnte synes straffesparksproblematikken også at være løst,
    ›omend tidligere tiders traumatiske scenarier har lært mig ikke at
    ›tage noget for givet i dette henseende.


    ›Personligt kunne jeg godt have ønsket mig lidt skrappere
    ›modstandere, men dette ønske skønner jeg til dels vil blive
    ›tilgodeset i de to kommende kampe:

    ›01.03.04: Landskrona-FCK
    ›05.03.04: FCK-Malmö FF

    ›Slutteligt skal nævnes, at ovennævnte betragtninger er baseret
    ›på, at jeg selv har overværet kampene mod Trelleborg og DIF, mens
    ›jeg i de resterende kampe har måtte forlade mig på diverse
    ›referater - ikke mindst på fck.dk -, med de usikkerheder det så
    ›måtte medføre.


    ›Hvad mener I opstarten har bragt på godt og ondt - lad høre ?


    ›Venligst HP, som glæder sig til at kunne indfinde sig på sin
    ›vante plads på nedre C, fredag d. 5.3.04.

    Udover som du skriver at det ser ud til at der er godt flow i spillet, og de nye folk tilsyneladende er faldet til så springer det i øjnene på mig at at vores forsvar næsten har holdt nullet i hver kamp. En kasse af Djurgården og en kasse (Høllviken) på en ægte Jesper Olsen begået af Elrio som ikke kan tilskrives vores forsvar. Sidste gang vores forsvar viste så gode takter var forrige forårssæson hvor vi hentede 10 point på beton drengene!

    Personligt tror jeg vi går en fantastisk forår i møde, i hvert fald er der lovende takter at spore!
    Sidst redigeret af Merckx : 25.02.04 kl. 14:41
    Cph. Pivert Boyz #8

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: Træningskampe - status pr. 25.02.04

    Höllviken har som du nævner scoret på os, men det har Djurgården også på et flot lob af Den Ouden.

    Vi har scoret en del mål på straffespark, hvilket er en god indikator på, at man søger en del ind i boksen. Det var et af de punkter, hvor jeg mener, at vi fejlede i efteråret.

    Jeg glæder mig til foråret, og mere tør jeg ikke sige uden at begå hybris...

    mvh Stephphen
    Fraværende

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    936

    Re: Træningskampe - status pr. 25.02.04

    ›Höllviken har som du nævner scoret på os, men det har Djurgården
    ›også på et flot lob af Den Ouden.


    ›Vi har scoret en del mål på straffespark, hvilket er en god
    ›indikator på, at man søger en del ind i boksen. Det var et af de
    ›punkter, hvor jeg mener, at vi fejlede i efteråret.


    ›Jeg glæder mig til foråret, og mere tør jeg ikke sige uden at begå hybris...

    ›mvh Stephphen

    Hej

    Det er jo svært at være pesimist, hvis man tager årets resultater i betragtning, dog er jeg lidt ked af, at vi ikke har hentet en decideret afløser for Peter Nielsen.
    Det er muligt at det kommer til at fungere uden, men meget afhænger nu af Røll. Jeg tror vores succes står og falder med om Røll formår at løfte sit spil, til mindst det niveau vi tidligere har set ham på.
    Det er da hellere ikke utænkeligt at han kan gøre det, og jeg har god fidus til Hjalte ved siden af Røll (helst så jeg nu Myggen tilbage på den plads, men det gør vi jo nok alle sammen).

    En ting kan der í hvert fald ikke være tvivl om (igen efter min mening). Vores offensiv ser meget stærk ud! Med tilgangen af Silber og VFM i topform, virker vores offensiv komplet. Bissen og Silber kan spille begge kanter, og Bergvold er en absolut godkendt substitut.
    Forsvaret virker også stærkt. Specielt er bedden igen som man kunne ønske det. Mindst to spillere der kan spille hver plads.

    Tilbage står spørgsmålet om vores centrale midt er stærk nok defensivt og mentalt, til de vigtige kampe og dominansen på midten, og her ser det ud til at Røll er tiltænkt den afgørende rolle. Så lad os håbe at han træder i karakter, og vokser med opgaven. Gør han det, bliver det rigtig sjovt:)

    Det er min mening

    hilsen
    VonZee
    hilsen
    VonZee
    Nu er den der. Den er stensikker; med statsgaranti!

    "...jeg synes, man ser flere og flere steder, hvor fansene holder med sig selv" Citat: Troels Bech, BT 28.09.10

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Træningskampe - status pr. 25.02.04

    Hej VonZee,

    Jeg er enig hele vejen, dog en enkelt ting:

    ›Tilbage står spørgsmålet om vores centrale midt er stærk nok
    ›defensivt og mentalt, til de vigtige kampe og dominansen på
    ›midten, og her ser det ud til at Røll er tiltænkt den afgørende
    ›rolle. Så lad os håbe at han træder i karakter, og vokser med
    ›opgaven. Gør han det, bliver det rigtig sjovt:)

    Det ser ud til (bedømt på træningskampene) at være Hjalte, der skal spille bagerst på midtbanen og agere oprydder, spilfordeler og bindeled til bagkæden.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    936

    Re: Træningskampe - status pr. 25.02.04

    ›Hej VonZee,

    ›Jeg er enig hele vejen, dog en enkelt ting:

    ››Tilbage står spørgsmålet om vores centrale midt er stærk nok
    ››defensivt og mentalt, til de vigtige kampe og dominansen på
    ››midten, og her ser det ud til at Røll er tiltænkt den afgørende
    ››rolle. Så lad os håbe at han træder i karakter, og vokser med
    ››opgaven. Gør han det, bliver det rigtig sjovt:)

    ›Det ser ud til (bedømt på træningskampene) at være Hjalte, der
    ›skal spille bagerst på midtbanen og agere oprydder, spilfordeler
    ›og bindeled til bagkæden.


    ›/Simon

    Hej /Simon

    Ja, det har du ret i, men jeg tror nu stadig Røll kommer til at spille en afgørende rolle. Han er den rutinerede kraft, som skal gå forrest specielt i de tætte kampe, hvor det hold der vinder kampen om midten, ofte også vinder kampen.
    Men jeg tror også, at Hjalte får flest defensive pligter af de to, og det blive derfor også afgørende om han formår at forvalte sit store løbepensum en smule bedre end tidligere. Han skal blive bedre til at løbe de rigtige steder hen, så han f.eks. kan nå at lave de små frispark, der stopper modstandernes kontra o.l.

    Arrh, det bliver sgu bare spændende at se drengene igen!

    hilsen
    VonZee
    hilsen
    VonZee
    Nu er den der. Den er stensikker; med statsgaranti!

    "...jeg synes, man ser flere og flere steder, hvor fansene holder med sig selv" Citat: Troels Bech, BT 28.09.10

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    97

    Re: Træningskampe - status pr. 25.02.04

    ›Hej /Simon

    ›Ja, det har du ret i, men jeg tror nu stadig Røll kommer til at
    ›spille en afgørende rolle. Han er den rutinerede kraft, som skal
    ›gå forrest specielt i de tætte kampe, hvor det hold der vinder
    ›kampen om midten, ofte også vinder kampen.

    ›Men jeg tror også, at Hjalte får flest defensive pligter af de
    ›to, og det blive derfor også afgørende om han formår at forvalte
    ›sit store løbepensum en smule bedre end tidligere. Han skal blive
    ›bedre til at løbe de rigtige steder hen, så han f.eks. kan nå at
    ›lave de små frispark, der stopper modstandernes kontra o.l.


    ›Arrh, det bliver sgu bare spændende at se drengene igen!

    ›hilsen
    ›VonZee

    Hej VonZee !

    Lige en kommentar vedr. Hjalte:

    Er faktisk lidt uenig i din kritik af Hjaltes løbemønster.

    Synes faktisk, at Hjalte har en imponerende evne til at time sine dybdeløb, således at han - sin position som "midtbanedynamo" (og her fik vi lige en rigtig Svend G.-floskel:-)) taget i betragtning, når frem til en ganske imponerende chancefrekvens. Jeg kunne så godt ønske mig, at han var mere kølig som afslutter, men det vil jeg tilskrive mangel på rutine, hvorfor det burde bedres med tiden. Og så var der vist noget med en helt rimelig afslutning i 4. minuts overtid på et eller andet ligegyldigt stadion hin forsommer for ca. et år siden :-).

    Tilbage til Hjalte: Nu retter din kritik sig ganske vist mest til det rent defensive, og her kan jeg godt følge dig. Netop ovenfor nævnte dybdeløb giver til tider huller bagude, men dette burde der kunne kompenseres for ved indarbejdelse af en automatik, hvor den anden centrale midtbane så bakker op defensivt. I princippet er det en lignende mekanisme du ser, når en af backerne går med frem. Her er det så gerne midtbanespilleren i den pågældende side, der kompenserer defensivt - eller i nødstilfælde en central midt.

    Er bortset fra ovenstående enig i, at meget står og falder med Røll, hvis psyke jeg kan være smule nervøs for. Han virker ærligt talt som en type, der skal stryges lidt med hårene, og det kan man vel næppe sige er den optimale personlighedsprofil for en mand i FCK, hvor man ikke mindst mediemæssigt må være indstillet på hård og til tider måske også lidt for hård kritik fra medierne.
    At manden er en blændende spiller stiller jeg ikke spørgsmålstegn ved, mit håb er så at psyken stabiliseres i takt med rutinen.

    Venligst HP
    Hvorfor ikke BIF fremfor FCK ?
    Tja, det svarer vel lidt til at blive inviteret ned i en velassorteret vinkælder for så at bestille et glas lunken kærnemælk...

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,916

    Re: Træningskampe - status pr. 25.02.04

    ›Hvad mener I opstarten har bragt på godt og ondt - lad høre ?

    Backe har fået set og prøvet forskellige kombinationer udfra det nuværende spillemateriale. Fundet ud af, hvem der skal lejes ud, for at blive mere fysisk egnet til kampene til superligaen og hvem der skal satse på til en ideal opstilling.
    Flere af spillerne kan nu begå sig mere eller mindre godt på mere end en plads på banen.
    Der vil også være nogen som ikke vil være at se i startopstillingen, selvom de var på i efteråret.
    Kunne godt forestille mig, at Hjalte og PC var to af dem ud fra det jeg har set i træningskampene. Her har de ikke været overbevisende i deres spil. Bora kom til Herfølge, hvilket måske også er en konsekvens af manglende stabilitet, når chancen er givet til ham. Martin Albrechtsen har heller ikke været overbevisende. Mangler fortsat noget teknik. Han kan løbe hurtig og kan heade (godt hovedspil), men mangler en del når han presses og skal af med bolden. Mølleren arb., som en hest, men hans førsteberøringer er or dårlige.
    Afhængig af Myklands skade, mener jeg fortsat, at vi mangler en central styrmand på midten. Det håber jeg fortsat på vil komme. Lønstrup kunne være manden, men hvor langt er han endnu i genoptræninggsfasen efter sin skades pause, der har varet i lang tid. Han har gjort det rimeligt godt, når han er kommet ind i kampene, så måske satser Backe og CV på ham til foråret.
    Mit bud.
    Hilsen phdfodbold
    Ingen er lovet faste pladser i startopstillingen i FCK. Der skal ydes hver gang. Her har nogle af holdets ældste vist deres værd i træningskampene. Bl.a Bisgaard har været rigtig god, Fede Ole rigtig god. Begge målmænd har vist klasse, selvom deres betingelser er lidt vanskelige i vinterperioden.
    Alvaro er vej at være på vej, mangler fortsat noget antrit, men det kommer nok. Han har næse for både at placere sig og lave mål.
    Ny anfører i Svensson skal nok blive godt.

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    1,050

    Re: Træningskampe - status pr. 25.02.04

    Rettelse:

    FCK-Höllviken 4-1

    Den glemte:

    FCK-Næstved 5-0

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    936

    Re: Træningskampe - status pr. 25.02.04

    ›Hej VonZee !

    Hej HP.

    ›Lige en kommentar vedr. Hjalte:

    ok.

    ›Er faktisk lidt uenig i din kritik af Hjaltes løbemønster.

    ›Synes faktisk, at Hjalte har en imponerende evne til at time sine
    ›dybdeløb, således at han - sin position som
    ›"midtbanedynamo" (og her fik vi lige en rigtig Svend
    ›G.-floskel:-)) taget i betragtning, når frem til en ganske
    ›imponerende chancefrekvens. Jeg kunne så godt ønske mig, at han
    ›var mere kølig som afslutter, men det vil jeg tilskrive mangel på
    ›rutine, hvorfor det burde bedres med tiden. Og så var der vist
    ›noget med en helt rimelig afslutning i 4. minuts overtid på et
    ›eller andet ligegyldigt stadion hin forsommer for ca. et år siden
    ›:-).

    Jeg er meget enig med dig med hensyn til Hjaltes offensive løb. Det er en af de primære grunde til, at jeg mener han er hører til i startopstillingen (i det mindste når Myggen er ude). Qua hans store løbearbejde, formår han ofte at søge ind i boksen og være den ekstra mand, der enten selv kan afslutte eller skabe plads til angriberne. Specielt når Zuma søger ud og får den i det tomme rum, hvor han er så farlig, synes jeg tit der har manglet en mand i boksen til at modtage hans indlæg, når Hjalte ikke har været med. Så på det punkt er vi faktisk helt enige.

    Jeg refererede til hans defensive løb, hvor jeg synes, at han har manglet noget flair for hvor han skal søge hen, for at lukke hullerne og hjælpe sine medspillere. En ting som PN, og faktisk også Løns da han var på toppen, var rigtige gode til.


    ›Tilbage til Hjalte: Nu retter din kritik sig ganske vist mest til
    ›det rent defensive, og her kan jeg godt følge dig. Netop ovenfor
    ›nævnte dybdeløb giver til tider huller bagude, men dette burde
    ›der kunne kompenseres for ved indarbejdelse af en automatik, hvor
    ›den anden centrale midtbane så bakker op defensivt. I princippet
    ›er det en lignende mekanisme du ser, når en af backerne går med
    ›frem. Her er det så gerne midtbanespilleren i den pågældende
    ›side, der kompenserer defensivt - eller i nødstilfælde en central
    ›midt.

    Ja, nu er vi så ikke helt enige aligevel. Jeg synes ikke hans problem er, at han har stået for langt fremme og ikke har nået ned ved modstandernes kontra, men mere at han ikke altid har valgt de mest optimale løbebaner. Det er selvfølgelig noget der kommer med rutinen, og hvis vi kommer til at spille med en diamant på midten, får han vel en noget anden opgave end da han lå ved siden af PN. Det bliver i hvert fald spændende at følge ham, Jeg tror han bliver en rigtig god mand for os i fremtiden - ikke mindst pga. hans farlige dybdeløb.


    ›Er bortset fra ovenstående enig i, at meget står og falder med
    ›Røll, hvis psyke jeg kan være smule nervøs for. Han virker ærligt
    ›talt som en type, der skal stryges lidt med hårene, og det kan
    ›man vel næppe sige er den optimale personlighedsprofil for en
    ›mand i FCK, hvor man ikke mindst mediemæssigt må være indstillet
    ›på hård og til tider måske også lidt for hård kritik fra
    ›medierne.

    ›At manden er en blændende spiller stiller jeg ikke spørgsmålstegn
    ›ved, mit håb er så at psyken stabiliseres i takt med rutinen.

    Ja, her er vi helt på linje. Det er også det jeg frygter en smule, men vi krydser hvad der krydses kan, og håber det bliver Rølls forår.

    ›Venligst HP

    hilsen
    VonZee
    Sidst redigeret af VonZee : 27.02.04 kl. 22:49
    hilsen
    VonZee
    Nu er den der. Den er stensikker; med statsgaranti!

    "...jeg synes, man ser flere og flere steder, hvor fansene holder med sig selv" Citat: Troels Bech, BT 28.09.10

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,287

    Re: Træningskampe - status pr. 25.02.04

    ›FCK-Djurgårdens IF 4-1
    ...
    ›fornuftig modstaner at måle sig mod, men set i lyset af, at den
    ›allsvenskan starter noget senere end superligaen (starter vist
    ›omkring starten af april), var det vel ikke helt overraskende,

    Til gengæld skulle de vist have været i stærkeste opstilling, hvor vi vel "manglede" tre af vores stærkeste.

    Bo var ude med forkølelse, Zuma var Afrika og Røll var godt nok med, men det var nok kun for at få ham i aktion. Han havde lige været skadet. Tak i øvrigt for det, Morten :-(

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Træningskampe
    By sukkerfar in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 17.06.05, 10:55
  2. Træningskampe dameholdet
    By drix in forum Diverse
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 05.09.04, 13:20
  3. Træningskampe herreholdet
    By drix in forum Diverse
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 04.09.04, 23:19
  4. Træningskampe
    By dommer in forum Diverse
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 14.08.04, 12:25
  5. bange for træningskampe!
    By Mr.Aller in forum De korte linier
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 06.07.04, 22:09

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •