Viser resultater 1 til 2 af 2

Emner: Dommersagen

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,013

    Dommer sagen

    Er der en venlig sjæl der kan forklare mig logikken bag den nuværende dommer konflikt?

    Præcis hvad er det der pisser den jyske dommer forening så meget af at det bruger trusler om vold til at fremme deres sag.

    Jeg fatter niks!

    WWW.DBU.DK
    Mvh PIB

    Den eneste forskel mellem Bjarne Riis og de andre cykelryttere er at Bjarne Riis ikke lyver mere.
    pib's Avatar

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,916

    Re: Dommer sagen

    ›Er der en venlig sjæl der kan forklare mig logikken bag den
    ›nuværende dommer konflikt?

    Det drejer sig om retten til at adm. kampe til de forskellige hold i det jydske. Det har hidtil været varetaget af dommerklubbernes kampfordelere under JFU (jydsk fodbolddommerunion)

    JBU (jydsk Boldspil Union) som er en underafdeling af DBU ønsker at varetage denne funktion, som man gør på Sjælland og Øerne. Derfor har DBU med formanden Allan Nielsen truet de jydske dommere med udelukkelse, hvis de ikke meldte sig som DBU dommere, fremfor DFU dommere. ca. 50 har meldt til DBU ud af ca. 2000 jydske dommere, det er jo ikke meget.

    Superligadommerne og div. vil nu lave deres egen forening for ikke at blive en del af konflikten. Indtil videre er de jo alle medlemmer af en lokal dommerklub.

    I SBU hvor jeg dømmer, har vi valgt indtil videre ikke at blande os, men føler at DBU vil gøre de lokale dommerklubber til kaffeklubber ved at bestemme over dem. Dommerklubberne giver ydelser til fodboldklubberne i deres lokal område. SBU varetager kampfordelingen på Sjælland, men det er noget vi selv har valgt og indgået aftale med dem om til turneringskampene. Til træningskampene, varetager de lokale dommerklubber selv administrationen, samt til dommerløse kampe, da der mangler dommere på sjælland, må dommerklubben få egne medlemmer lokalt til at hjælpe med afviklingen af disse kampe.
    Håber det giver dig lidt indblik.
    mvh.
    phdfodbold

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •