Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 90

Emner: En sportslig katastrofe under opsejling?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    En sportslig katastrofe under opsejling?

    Nu skal man som bekendt være varsom med at male fanden på væggen, men jeg synes, tiden er inde til at samle op på vinterens indtryk og se frem mod sæsonstarten. Og det ser ikke umiddelbart specielt lovende ud.

    Vi har længe kendt til Peter Nielsens karrierestop, og at Mykland nu også ser ud til at måtte indstille karrieren er selvfølgelig en skuffelse af rang, men det kan ikke have chokeret hverken fans eller den sportslige ledelse. At Lønstrup efter 2½ år med lange skadesperioder og sågar en korsbåndsoperation stadig er et stykke fra kampformen, kan næppe heller undre mange.

    Tilbage står vi med Røll og Hjalte som de to spillere, der skal løfte arven fra de gamle kæmper på FCK's midtbane. Den nye konstellation var til en slags eksamen i går mod Malmö FF, og det slap de ikke umiddelbart specielt godt fra. Selv om Kihlstedt så halvskidt ud på den første scoring, vil jeg godt tillade mig at hævde, at den centrale midtbane har en meget stor andel i begge de svenske mål:

    Ved den første scoring til udebaneholdet tabte Hjalte i to omgange en nærkamp, hvor han i anden ombæring satsede vildt og endte på ryggen. Albrechtsen skulle i situationen have støttet op, men i stedet fik Alves oceaner af tid og plads til at afslutte fra distancen.

    Mål nummer to var lidt af det samme, blot var det hér Røll, som tabte en nærkamp. Han skulle måske have haft et frispark, men i stedet for at vise sig professionel og tage returløbet, stillede han sig op og slog ud med armene, hvorefter Alves gentog kunststykket fra første halvleg.

    Mens det selvfølgelig er slemt nok, at den centrale midtbane i den første seriøse test er impliceret i to mål, så er det endnu mere bekymrende, at de fik sat et noget blakket præg på holdets offensiv. Der kom ikke ret mange gode skift eller dybe stikninger fra den centrale midtbane til kanter og angribere, og man kan nærmest på én hånd tælle de succesrige afleveringer, der strakte sig over 10 meter og havde Røll eller Hjalte som afsendere.

    Der var ingen ordentlig samling på de to bagerste kæder, og spilfordelingen fra den centrale midtbane kom aldrig til at fungere. Røll fik kun en lille smule ære af kampen, da han i de sidste 10 minutter fik succes med et par offensive raids.

    Ellers fungerede FCK's offensiv kun, når Zuma eller Álvaro trak ned i banen og modtog bolde fra backkæde eller korte pasninger fra midtbanen. Bisgaard lavede et par gode ting, mens Silberbauer i store perioder slet ikke var med i kampen. Og Lars Jacobsen fik gjort det tydeligt for enhver, at han er voldsomt hæmmet af at spille i den forkerte side. Albrechtsen havde sine efterhånden så sædvanlige hjerneblødninger og fik to gange lavet en farlig situation ud af det rene ingenting.

    Naturligvis er det i sig selv slet ingen katastrofe at tabe en træningskamp (undskyld: den prestigefyldte Øresundsbron Cup), og der er "masser" af tid til at rette ting før forårspremieren mod Frem.

    Den store bekymring bunder i, at man nu sidder her med præcis de samme bange anelser, som man havde, da der kunne gøres status pr. 1. januar: Vi har mistet vores centrale midtbane, der er ikke hentet nye spillere til midten, og ansvaret skal løftes af to spillere, som ikke tidligere har vist hverken det store overskud eller udtalt grad af ansvarsbevidsthed.

    Måske bliver vi alle positivt overraskende på lørdag i Valby, men hvis vi ikke gør, og hvis foråret i det hele taget bliver en lunken affære, så vil jeg ikke tøve et sekund med at kalde det en eklatant sportslig katastrofe.

    Det er værd at understrege, at tredjepladsen i Superligaen ikke længere giver adgang til europæisk fodbold. Foran os i tabellen ligger lige nu to hold, som ikke kan siges at være nævneværdigt svækket op til forårsturneringen. Brøndby spillede også det meste af efteråret uden en habil angriber, og Esbjerg er tilmed forstærket med Frank Hansen og Fredrik Berglund.

    Hvis det skulle gå så galt, at vi bliver nummer tre i ligaen (eller værre!), er der ingen undskyldninger for hverken Backe eller Holmstrøm. Selv for den mest talentløse mandagstræner har det været evident, at fraværet af Mykland og Nielsen ville efterlade et kæmpehul, som ville kræve enten et indkøb af en klassespiller eller en snedig blanding af de forhåndenværende kort.

    Man har valgt den sidste løsning, og transferpengene blev som bekendt brændt af på Michael Silberbauer. Ganske vist en god spiller, men ikke en spillertype, vi ligefrem var fattige på.

    En række træningskampe mod modstandere grænsende middelmådige til deciderede elendige gav ikke noget entydigt svar på truppens reelle styrke.

    Nu er det alvor, og mens bekymringerne i fankredse er udtalte, er der ingen slinger i valsen på Øster Allé: Alle er optimistiske, selv hvad angår udbyttet af gårsdagens træningskamp. Vi går et stort forår i møde, og truppen virker stærk, lyder det samstemmende fra det officielle FCK.

    Der er ikke mere at gøre ved det, nu hvor transfervinduet er klappet i, så vi kan ikke foretage os så meget andet end at håbe på, at Lønstrup snart bliver klar igen, så vi kan få samlet holdet og ikke spille med tre adskilte kæder.

    Men heller ikke Lønstrups formbesvær kan være noget, der kommer som en nyhed for den sportslige ledelse i klubben. I mine øjne er de i gang med at løbe den største sportslige risiko de sidste tre-fire år, og det må og skal få konsekvenser, hvis det går, som man med stor rimelighed kan frygte netop nu.

    Intet skulle dog glæde mig mere end at se alle mine bange anelser blive gjort til skamme.

    Med ønsket om en god forårssæson til alle FCK'ere,
    /Simon
    Sidst redigeret af /Simon : 06.03.04 kl. 23:53
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,559

    Re: En sportslig katastrofe under opsejling?

    Hej Simon.

    Jeg deler præcis den 'frygt' du lægger for dagen, men frygter også at NCH og Backe sidder meget fast på deres poster. Egentlig er jeg ikke i tvivl om at de begge er dygtige, men et eller andet er der alligevel alvorlig galt.

    Alt andet end top 2 må betegnes som en fiasko.

    Mvh,

    J.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Re: En sportslig katastrofe under opsejling?

    Nu er det alvor, og mens bekymringerne i fankredse er udtalte, er
    der ingen slinger i valsen på Øster Allé: Alle er optimistiske,
    selv hvad angår udbyttet af gårsdagens træningskamp. Vi går et
    stort forår i møde, og truppen virker stærk, lyder det
    samstemmende fra det officielle FCK.
    Måske en lidt overraskende melding, men FCK har ikke råd til at investere i flere spillere p.t., når der samtidig skal præsteres et rimeligt overskud i f.t. omsætningen - og det skal der! Når man kigger på de sidste 1½ års regnskaber, så er det tydeligt, at FCK har satset utroligt meget på fodboldholdet. Det kan ikke fortsætte, som om klubben havde ramt en guldmine. LD, Danske Kapital m.fl. har en berettiget forventning om, at FCK præsentere pæne store overskud, og i den henseende har regnskaberne været lidt skuffende.

    Problemet er, at FCK over hele hovedet ikke har fået valuta for pengene, som er investeret i mange af spillerne. Lønbudgettet og underskuddet på transfer kan ikke udvides væsentligt, før nogle af de nuværende spillere flytter klub, eller kontrakterne udløber.

    De dyre drenge som 'spærre' for nye spillerkøb, og som især (det er hovedproblemet) ikke levere varen i f.t. løn/transfer udgift:

    -Rabo
    -Kihlstedt
    -Albretsen
    -Røll
    -Lønstrup
    -Roba
    -Mykland
    -Bisgaard
    -Todi

    Derudover kan andre diskuteres, men de knap så dyre at have i truppen (PC f.eks.), plus penge brændt af på Ashvetia.

    Det er helt vildt så mange løn og transfer kroner som blokere for nyt blod til truppen af høj høj kvalitet !

    Så desværre er jeg lige så bekymret som /Simon, og desværre er der ikke råd til et stort kvalitetsløf af truppen. Med mindre man kan slippe af med mange af de middelmådige spillere her til sommer, og det bliver svært pga. det er EM-spillere som sandsynligvis handles til sommer. Uha - der er lang vej hjem FCK :-(
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: En sportslig katastrofe under opsejling?

    ›Måske en lidt overraskende melding, men FCK har ikke råd til at
    ›investere i flere spillere p.t., når der samtidig skal præsteres
    ›et rimeligt overskud i f.t. omsætningen - og det skal der!

    I og for sig et rimeligt argument, men det giver bare ikke rigtig mening, når man tager Silberbauer-handlen i betragtning. Hvis man var fattig på transferkontoen, havde man næppe spenderet syv mio kr. på en spiller, hvis type faktisk var rigt repræsenteret i truppen i forvejen.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,625

    Re: En sportslig katastrofe under opsejling?

    ›I og for sig et rimeligt argument, men det giver bare ikke rigtig
    ›mening, når man tager Silberbauer-handlen i betragtning. Hvis man
    ›var fattig på transferkontoen, havde man næppe spenderet syv mio
    ›kr. på en spiller, hvis type faktisk var rigt repræsenteret i
    ›truppen i forvejen.

    Tjah, eller ogsaa forstaerker det bare din ovenstaaende konklusion: der er virkelig risiko for et meget langt foraar - og noget serioest paa spil for den sportslige ledelse.

    Ogsaa skufuckingfet over det den kamp tyder paa, men venligst,
    Henrik
    Sidst redigeret af Perec : 07.03.04 kl. 15:23
    Vi är inte med för att byta tröjor, ta autografer och se arenor och sånt skit. Oscar Wendt
    Perec's Avatar

  6. #6
    Fahlsten er offline She turned me into a newt
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    413

    Re: En sportslig katastrofe under opsejling?

    Det som jeg er bange for og som vi har set tidligere er, at vi ikke har en general på holdet. Vi havde præcis samme problem før Ståle og Laursen kom til. Et kanon hold, men ingen til at tage ansvar på banen. Da de kom til så det helt anderledes ud. Jeg tror at vi måske, hvis ikke en af spillerne træder i karakter, kan gå et skuffende forår i møde :-(

    mvh Michael

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    95

    Re: En sportslig katastrofe under opsejling?

    kan kun klappe i de små svedige over et sådant indlæg...

    jeg vil blot tilføje; at der i truppen er en afløser til Peter Nielsen, (altså en der ikke slår op i banen) og han hedder Christian Traoré! jeg mener han har det fighterhjerte, som er så svært at se i de fire andre...

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    1,492

    Re: En sportslig katastrofe under opsejling?

    Zuma var en skandale i Fredags. Han var inbegrebet af elendig og virker total fraværende.

    Hjalte er fejlplaceret

    Bissgaard. Hvad skal man sige. Suckede big time

    Så altialt er jeg ikke særlig fortrøstningsfuld. Spillet var let og læse og dæmme op for. Vi var samtidig sårbare foran målet

    Jay-fucker

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: En sportslig katastrofe under opsejling?

    Det er ikke fordi jeg ikke er enig i at fredag var en STOR skuffelse, men:

    ›Zuma var en skandale i Fredags. Han var inbegrebet af elendig og
    ›virker total fraværende.

    Han fik altså straffe og skulle have haft et til......

    ›Hjalte er fejlplaceret

    ›Bissgaard. Hvad skal man sige. Suckede big time

    Trods alt gode hjørner.....

    ›Så altialt er jeg ikke særlig fortrøstningsfuld. Spillet var let
    ›og læse og dæmme op for. Vi var samtidig sårbare foran målet

    Faktisk havde jeg dårlige nerver hvergang MA var i nærheden af bolden, men han reddede dog sig/os et par gange på hurtigheden

    ›Jay-fucker
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  10. #10
    CF13 Anders Slettet

    Re: En sportslig katastrofe under opsejling?

    Efter at have set vores ikke-midtbane deler jeg desværre dine bange anelser. Også bekymrende at VFM - efter et ægte boxmål - laver 2 David Nielsen i anden halvleg.

    Som så mange andre forstår jeg ikke, at ledelsen har baseret foråret på en langtidskadet Lønstrup, en invalid Mykland, en Røll ude af form og Hjalte, som næppe er god nok.
    Det ligner en oversatsning, og det ligner - endnu en gang - "til næste år".

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    235

    Re: En sportslig katastrofe under opsejling?

    Skarpt indlæg, Simon. Vi må sætte vores lid til at Løns finder formen. Måske på midten sammen med Traoré. Men en satsning er det her forår, som du skriver, helt sikkert.
    h

  12. #12
    PEdedrengen Slettet

    Den sportslige katastrofe raser for fuld kraft

    Hermed en invitation:

    D'herrer Simon, HBA, Anders, Mfl.

    I skal være ualmindeligt velkomne i "backe er en jubelidiot og tågehornet en tom tønde" foreningen.
    Jeg er hermed stifter og Hr Hage er straks udnævnt til æresmedlem.

    Fejlindkøb, spildgte penge, spildte talenter, spildte muligheder.
    Fejlplacerede spillere, spil der ikke hænger sammen, hveken taktisk eller boldmæssigt. Spillere der underpræstere og mangler selvtillid.

    Samt ikke mindst den enetæerkrummende snotdumme selvfede udtalelse fra d'herrer tågehorn og backe efter den anden.

    De herrer er ikke beskedne. Synd, når de nu har så meget at være beskedne over.

    Mvh
    PEdedrengen der sparer op til Champagne til medlemmerne, til når de to tumper er væk!
    Formeldst et lille indskud kan I være med til den magnum jeg har i tankerne. Det vil måske ikke være begyndelsen på den gyldne periode, men det vil måske være afslutningen på den mørke..

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: Den sportslige katastrofe raser for fuld kraft

    ›I skal være ualmindeligt velkomne i "backe er en jubelidiot
    ›og tågehornet en tom tønde" foreningen.

    Skulle du ikke rette navnet til "Foreningen af folk som har ret uanset hvad der sker"?

    Venligst,
    Bo N K

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Re: En sportslig katastrofe under opsejling?

    De dyre drenge som 'spærre' for nye spillerkøb, og som
    især (det er hovedproblemet) ikke levere varen i f.t.
    løn/transfer udgift:
    Ups! Jeg mangler lige den nok største katastrofe efter Ashvetia:

    -Carsten Fredgaard

    Totalt umotiveret render han rundt oppe i Farum, og hæver sin fede check, mens han samtidig belaster afskrivningsbudgettet for spillerhandler frem til juli 2006. FCM betaler lidt af lønudgiften, men ellers betaler FCK hans løn, bl.a. når han spiller kamp mod - FCK!
    Sidst redigeret af drix : 07.03.04 kl. 15:15
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174

    Sv: Re: En sportslig katastrofe under opsejling?

    ›Totalt umotiveret render han rundt oppe i Farum, og hæver sin
    ›fede check, mens han samtidig belaster afskrivningsbudgettet for
    ›spillerhandler. FCM betaler lidt af lønudgiften, men ellers
    ›betaler FCK hans løn, bl.a. når han spiller kamp mod - FCK!

    Hvad har FC Midtjylland nu at gøre med det hele? ;)
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."

Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 08.08.08, 08:41
  2. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 10.03.05, 12:04
  3. Linderoth = KATASTROFE !!
    By superFCK in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 08.11.04, 17:44
  4. Har landsholdets træningskamp, sportslig værdi??
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 15.11.03, 21:32
  5. T. Røll er altså en katastrofe!
    By dbm in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 17.10.03, 23:13

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •