Se afstemningsresultater: FCK Håndbold... (flere krydser tilladt)

Stemmeafgivere
59. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • ...er det naturlige navnevalg, og der er ingen tvivl om tilhørsforholdet

26 44.07%
  • ...er måske lidt halvkikset, men hvem tager sig af damehåndbold?

20 33.90%
  • ...er en hån mod FC København og/eller FIF

16 27.12%
  • ...er tåbeligt, når et meget bedre navn er ...? (beskriv nedenfor)

11 18.64%
Multiple Choice Poll.
Viser resultater 1 til 14 af 14

Emner: FC København Håndbold / FCK Håndbold

Tilmeldingsdato
    Nov 2001

FC København Håndbold / FCK Håndbold

Uanset hvad man synes om de sportslige og/eller økonomiske konsekvenser af PS&Es investering i håndbold, så kan vi vel være enige om, at navnet stinker. Eller hvad?

Tilmeldingsdato
    Nov 2001

Svær afstemning

Især når man sagtens kunne have stemt på både 3 og 4, men vælger at være konstruktiv. Stemmespild! :-)

HK København havde holdt. (HC København havde lydt for meget som en person...)

Men okay, det kunne være værre. FOX Team Nord springer i øjnene :-)

mvh,
    -smølle

Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    HK København er et udmærket alternativ. Og der er stadig ingen tvivl om tilhørsforholdet, men hvorfor ikke blot fortsætte med FIF?

(Du kunne i øvrigt sagtens have stemt på både 3 og 4, det er det, jeg mener med, at flere krydser er tilladt.)

Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Nu er det sådan jeg har sat kryds i alle felter, ikke fordi jeg er skizofren men fordi jeg både finder navnet naturligt, tåbeligt, som en hån mod FIF og jeg ikke interesserer mig specielt for kvindehåndbold.

Altså det er meget naturligt at kalde det FCK håndbold for FCK er jo trods alt sportsdelen af PSE, og det viser også respekten for fodbolden ved indirekte at sige at Håndbold rangerer lavere end fodbold.

Samtidigt er det dog en hån mod FIF som jeg er Frederiksberg Idræts forening så vidt jeg har forstået, og pludselig bliver det til Københavns håndboldhold. Men igen... et mix af de to navne PSE FIF elelr FCK FIF klinger overhovedet ikke.

At det er tåbeligt kommer ud fra at Football Club København Håndbold lissom er en selvmodsigelse i allerhøjeste grad. Problemet er at når jeg så selv skal finde på noget bedre er det bedte jeg kan komme op med PSE Håndbold. Men skal FCK så hedde PSE Fodbold? Nej vel... Det kunne også være som de forslag snølle kommer med ovenfor, men så er det som om håndbold og fodbold betyder lige meget for PSE, og så vidt jeg ved ejer PSE hele FCK mens de ikke ejer hele FCK Håndbold. Hvad med at kalde klubben noget så uorginalt som FIF?

rmp
    der som sagt ikke interesserer sig for håndbold....

Tilmeldingsdato
    Jan 2002

Det er lidt smart

for de nye håndboldhold får med et slag en del sange der normalt synges på nedre C.
    Det er vel derfor navnet, trods det indlysende forkerte i at have en fodbold klub der spiller håndbold,er valgt.

Mvh. Thomas

Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Navnet er en hån mod FIF. Personligt interesserer håndbold mig ikke, men som født og opvokset på Frederiksberg, gør det ondt at se vores gamle håndboldklub kolapse. Når det så er sagt er det det bedste der kunne ske at det kom til at hedde FCK - langt bedre end at se dem rutche ned gennem rækkerne.

Leo
    - quia ego nominor leo

Tilmeldingsdato
    Nov 2001

Måske den bedste løsning var...

... at droppe Håndbold-tilføjelsen, og så bare kalde det hele F.C. København. Enhver kan jo regne ud at det er håndbold der er tale om.

Og F.C. Barcelona kan da sagtens finde ud at vinde titler i hockey, basket, volleyball og håndbold under Football (eller Futbol) Club-titlen.

Men FCK Håndbold lyder tarveligt. Hvis man vil have 'håndbold' med, bør det være en del af forkortelsen, og ikke 'København'.

mvh,
    -smølle

Tilmeldingsdato
    Jan 2002

Behold forkortelsen, forny navnet..?

Kunne man ikke finde på noget andet som FC kunne stå for?

Female Club Køvbenhavn?
    Female Cunts København?
    Foreningen Cool København?
    Female Curling København...nåh nej...ikke endnu! ( gyys )

Hmmm...har vist ingen seriøse forslag i ærmet...anyone?

Hvis de vælger smølles model er der vist ingen tvivl om valget af fagforening i øvrigt! :-)

Jens
    TKOV
    GNÆK! sagde den sorte smølf
    Dirk Diggler's Avatar

Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Navnet skal være et andet end FCK i hvert fald officielt, for min klub FCK er en fodboldklub, mens FIF er moderselskabet PSEs Håndboldklub. Fint nok med mig at de skaber ekstra indtjeningsmuligheder, men jeg føler det er at træde på FCK hvis alle holdene skal hedde det sammen.

rmp

Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Jamen er der overhovedet noget, der hedder FIF mere? Kan I lure det?

Eller er FCK Håndbold det samme som F.C. København, altså fodbolddelen - med den forskel, at overbygningen kun er på en amatørklub og ikke to?

En anden ting er, at jeg for så vidt ikke ville føle at der gik noget 'fra' F.C. København fordi håndboldholdet kom til at hedde det samme - min gamle klub stødte mig da heller ikke ved at have cricket og tennis under samme navn :-)

mvh,
    -smølle

Tilmeldingsdato
    Dec 2001

Well

Ikke at jeg ikke kan forstå dit argument rmp. Men det er vel en af bagdelene ved at launche et Brand "FCK line". Det ville være yderst tåbeligt og MEGET lidt synergi agtigt ikke at bruge navnet "FCK" i håndbold delen. Det bliver næppe FCK alene. Mener faktisk heller ikke at Barca's håndbold del heder FC Barcelona, men er ikke sikker.

Jeg ved at de skal spille i de nye FC København trøjer, Østergaard ville ihvertfald få lavet nogen med navn til pressemødet der var Kl. 14.00.

mvh
    Klaus A
    Sidst redigeret af A : 28.05.02 kl. 15:20
    Death by football!

Tilmeldingsdato
    Nov 2001

Sv: Well

Davs du!

›Mener faktisk heller ikke at Barca's håndbold del
    ›heder FC Bacelona, men er ikke sikker.

Du har ret - den hedder F.C. Ba<b>r</b>celona! :-)

Men selv rulleskøjtehockeyafdelingen hedder F.C. Barcelona, se http://www.fcbarcelona.com/hockey/de...s?languageID=9

Og den blev oprettet mere end fyrre år efter selve klubben, som startede som en fodboldklub i december 1899. Så på den baggrund kan jeg ikke klage hvis det bare ender med at hedde F.C. København. Men det der fuckin forkortelse lyder sløjt.

mvh,
    -smølle

Tilmeldingsdato
    Nov 2001

Sv: Måske den bedste løsning var...

›Og F.C. Barcelona kan da sagtens finde ud at vinde titler i
    ›hockey, basket, volleyball og håndbold under Football (eller
    ›Futbol) Club-titlen.

desuden husker jeg fra min tid dernede at de også var store i rullehockey og vandpolo - intet var for småt for den katalanske selvforståelse...:-)

venligst
    beep

Tilmeldingsdato
    Jan 2002

Re: Well

›Ikke at jeg ikke kan forstå dit argument rmp. Men
    ›det er vel en af bagdelene ved at launche et Brand
    ›"FCK line". Det ville være yderst tåbeligt og MEGET
    ›lidt synergi agtigt ikke at bruge navnet "FCK" i
    ›håndbold delen. Det bliver næppe FCK alene.
    ›Mener faktisk heller ikke at Barca's håndbold del
    ›heder FC Barcelona, men er ikke sikker.

Hvilket af dem? ;o) Det jeg tror du hentyder til er hvor jeg siger det vil træde på FCK, hvis holdene hedder det samme. For det første taler vi om to forskellige ting. Du snakker om penge; jeg snakker om følelser. Men her er et forslag til hvordan de to ting kan mødes:

Den optimale løsning være at udbrede brandet "Club København" og så alt efter sportsgren have forskellige fortegn. Logoet vil være det samme på nær et bogstav så selve mærket vil ikke miste sin værdi som brand.

›Jeg ved at de skal spille i de nye FC København
    ›trøjer, Østergaard ville ihvertfald få lavet nogen
    ›med navn til pressemødet der var Kl. 14.00.

Ja... hvor herre bevares. Skal ishockeyholdet så også have samme trøje?

›mvh
    ›Klaus A

rmp

Ps. Til smølle: Forskellen på at Københavns Boldklub og Football Club København har andre sportgrene under sig er vist selvklar når jeg skriver det sådan.

og Pps.: De er skøre de katalonere

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

1. FCK Håndbold-forum
    By Dingo in forum Kontoret
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 14.05.10, 16:50
  2. FCK Håndbold
    By KimRadmer in forum Diverse
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 29.12.06, 18:48
  3. Ny FCK Håndbold hjemmeside
    By drix in forum Diverse
    Svar: 3