Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 28

Emner: Episoder med politi efterlyses

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    39

    Episoder med politi efterlyses

    Kære FCK fans

    På torsdag skal jeg til en frokost med justitsministeren. I den forbindelse skal jeg samle en oversigt over uheldige episoder med ordensmagten fra fodboldfans side. Strategien er at dokumentere, at politiets kriminalisering og nul tolerance politik overfor specielt udebanefans er en overordnet strategi og ikke blot enkeltstående misforståelser.

    Vi vil gerne forklare Fru espersen, at den nuværende situation er uholdbar og at tilliden mellem politi og fans er kraftigt nedafgående. Vi håber at vi kan få det ud af det, at politiet ændrer strategi og indleder dialogmøder, som det f.eks. skete under topmødet i december 2002. I dag er situationen den, at både fans og politi sidder i DBU's sikkerhedsudvalg, men at politiet her fuldstændig afviser at "lade fans blande sig i deres politiforretninger"

    Specielt er jeg interesseret i episoder med tvangs-transportering af grupper af fans. Det er en strategi som man har overtaget fra England, hvor politiet ellers er gået væk fra den igen, da man opdagede at det kun førte til endnu flere konfrontationer.

    Jeg husker at I havde en episode på Brøndbyøster station i efteråret, som jeg meget gerne vil have en beksrivelse af. Derudover er jeg også interesseret i andre episoder med dato og beskrivelse.

    I må meget gerne maile mig det på [email protected]

    på forhånd tak
    Thorbjørn (Brøndbyfan)

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Episoder med politi efterlyses

    ›Kære FCK fans

    Kære Thorbjørn,

    Her er et forslag:

    Hvis du eller Jais får svært ved at få løsnet op for Fru Espersen, så kan I jo altid bryde isen og cracke et par jokes om politihundenes angreb på FCK-fans på Brøndby Stadion.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: Episoder med politi efterlyses

    Hej Thorbjørn

    Du kan godt få en episode fra mig.

    Ved kampen i efteråret kom vi til stadion ved at gå forbi Hytten (det er den vej jeg kender). Der var ingen problemer, og alt er fint.

    Efter kampen er den vej spærret, som følge af tidligere problemer, der har været når især FCK-fans er gået forbi. Vi spørger en betjent hvilken vej vi så skal gå, for vi er ikke stedkendte. Svaret var, at hvis vi ønskede ballade, så kunne vi jo gå ned til Faxe-tribunen.

    Dette er jo et strålende eksempel på en betjent, der på forhånd har taget det negative udgangspunkt.

    God fornøjelse med frokosten.

    mvh Stephphen
    Fraværende

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    626

    Re: Episoder med politi efterlyses

    ›Kære FCK fans

    ›På torsdag skal jeg til en frokost med justitsministeren. I den
    ›forbindelse skal jeg samle en oversigt over uheldige episoder med
    ›ordensmagten fra fodboldfans side. Strategien er at dokumentere,
    ›at politiets kriminalisering og nul tolerance politik overfor
    ›specielt udebanefans er en overordnet strategi og ikke blot
    ›enkeltstående misforståelser.


    ›Vi vil gerne forklare Fru espersen, at den nuværende situation er
    ›uholdbar og at tilliden mellem politi og fans er kraftigt
    ›nedafgående. Vi håber at vi kan få det ud af det, at politiet
    ›ændrer strategi og indleder dialogmøder, som det f.eks. skete
    ›under topmødet i december 2002. I dag er situationen den, at både
    ›fans og politi sidder i DBU's sikkerhedsudvalg, men at politiet
    ›her fuldstændig afviser at "lade fans blande sig i deres
    ›politiforretninger"


    ›Specielt er jeg interesseret i episoder med tvangs-transportering
    ›af grupper af fans. Det er en strategi som man har overtaget fra
    ›England, hvor politiet ellers er gået væk fra den igen, da man
    ›opdagede at det kun førte til endnu flere konfrontationer.


    ›Jeg husker at I havde en episode på Brøndbyøster station i
    ›efteråret, som jeg meget gerne vil have en beksrivelse af.
    ›Derudover er jeg også interesseret i andre episoder med dato og
    ›beskrivelse.


    ›I må meget gerne maile mig det på [email protected]

    ›på forhånd tak
    ›Thorbjørn (Brøndbyfan)

    Du bør også overveje at poste dit indlæg på Järnkaminernes hjemmeside. Ifm kampen mod Djurgården kan jeg huske flere episoder hvor panserne var unødig grove mod svenskerne (som for 99% vedkommende var ganske fredelige, blot stive og glade). De blev bl.a. tvangseskorteret fra indre by langs en fastlagt rute ud til Parken, og som jeg husker det, var de stærkt utilfredse med Københavns politi.
    Jeg er ikke i tvivl om, at du dér kunne få et par illustrative eksempler. Jeg mener i øvrigt, at jeres fokusering på politiets adfærd ifm fodboldkampe er særdeles relevant og presserende.

    mvh Strahne
    - som ikke selv har dårlige episoder at berette om.
    Få koll på hvad der er prol
    http://whitetrashoftheday.blogspot.com/

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,421

    Sv: Episoder med politi efterlyses

    Hej Thorbjørn,

    Prøv engang at spørge fru Espersen, hvorledes det kan være, at politiet står og råber "brøndby" til vores kampe og "fck" til jeres kampe?

    Det er måske ikke lige det du søger, men det er da ihvertfald fuldstændig hjernedødt at bevidst provokere på den måde!

    Samtidig kan du jo foreslå fruen, at man sender politiet på et opdragelseskursus, almindelig respekt for andre mennesker er altid en god ting - osse selvom man "kun" er politimand.

    Held og lykke med projektet!

    Elisabeth

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    751

    Re: Episoder med politi efterlyses

    Hej Thorbjørn,

    Jeg går ud fra at du har læst dette, men du får sgu lige et link alligevel:

    http://www.cf.dk/cgi/mainindex.pl?artikelread=165

    Hils Lenepigen,

    Mvh

    tricolor

    PS Hvad har I egentlig tænkt jer at sige såfremt Lene begynder at spørge om, hvad I kunne tænke jer at gøre ved de folk, hvis adfærd er selve grunden til at politiet i det hele taget føler sig kaldet til at møde talstærkt frem til fodboldkampe? Jeg mener: Selvfølgelig er det dybt bekymrende med politiets misbrug af beføjelser, men en stor del af den fraktion, der stod for indsamlingen, der betaler din frokost udviser jo adfærd, der meget let kan forveksles med adfærd der kræver politiets tilstedeværelse. Hvis nu begge parter kunne forbedre sig en smule, blev det nok lidt sjovere at gå til fodbold for fredelige mennesker.
    Paco er solskin på en regnvejrsdag, et sejrsmål i overtiden, et pressemøde i agurketiden! Paco er den ekstra redningsbåd på Titanic. Paco er nærmere GUD

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    39

    Re: Episoder med politi efterlyses

    ›Hej Thorbjørn,

    ›Jeg går ud fra at du har læst dette, men du får sgu lige et link alligevel:

    http://www.cf.dk/cgi/mainindex.pl?artikelread=165

    ›Hils Lenepigen,

    ›Mvh

    ›tricolor

    ›PS Hvad har I egentlig tænkt jer at sige såfremt Lene begynder at
    ›spørge om, hvad I kunne tænke jer at gøre ved de folk, hvis
    ›adfærd er selve grunden til at politiet i det hele taget føler
    ›sig kaldet til at møde talstærkt frem til fodboldkampe? Jeg
    ›mener: Selvfølgelig er det dybt bekymrende med politiets misbrug
    ›af beføjelser, men en stor del af den fraktion, der stod for
    ›indsamlingen, der betaler din frokost udviser jo adfærd, der
    ›meget let kan forveksles med adfærd der kræver politiets
    ›tilstedeværelse. Hvis nu begge parter kunne forbedre sig en
    ›smule, blev det nok lidt sjovere at gå til fodbold for fredelige
    ›mennesker.


    Tak for alle svarene. Med hensyn til det sidste, så er min holdning den at politiet skal slå ned på dem der laver ballade og ellers behandle resten pænt. Det fungerer i udlandet (Norge, Sverige, Tyskland, England) og burde også kunne praktiseres i Danmark. I firserne var der en række episoder i forbindelse med BZ-demonstrationer (sorte klat, kulørte klat), hvor politiet anholdt hele demonstrationer fordi nogle lavede ballade. Dengang fastslog domstolene at det var en ulovlig praksis. Derfor er det endnu mere bekymrende at politiet nu tvangsdeporterer (tilbageholdelse der kan sidestilles med anholdelse) store grupper af fans - ofte fordi modstanderholdets fans er ude på ballade som det f.eks. var tilfældet med Herlevsagen og på Brøndbyøster Station.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,293

    Re: Episoder med politi efterlyses

    ›Tak for alle svarene. Med hensyn til det sidste, så er min
    ›holdning den at politiet skal slå ned på dem der laver ballade og
    ›ellers behandle resten pænt. Det fungerer i udlandet (Norge,
    ›Sverige, Tyskland, England) og burde også kunne praktiseres i
    ›Danmark. I firserne var der en række episoder i forbindelse med
    ›BZ-demonstrationer (sorte klat, kulørte klat), hvor politiet
    ›anholdt hele demonstrationer fordi nogle lavede ballade. Dengang
    ›fastslog domstolene at det var en ulovlig praksis. Derfor er det
    ›endnu mere bekymrende at politiet nu tvangsdeporterer
    ›(tilbageholdelse der kan sidestilles med anholdelse) store
    ›grupper af fans - ofte fordi modstanderholdets fans er ude på
    ›ballade som det f.eks. var tilfældet med Herlevsagen og på
    ›Brøndbyøster Station.

    Hvis du virkelig håber på opbakning fra FCK-fans til noget som ellers er en oplagt fælles sag, skal I nok holde op med at komme med slet skjulte vrøvlehistorier om FCKs fans. Og munterheder om hundesagen til DHL-cup.

    -Henrik
    1993 - - - - - - - 2001 - 2003, 2004 - 2006(*), 2007 - 2009, 2010(*), 2011 - 2013(*) - - 2016(*), 2017 - 2019 - - 2022(*), 2023
    1995, 1997, 2004, 2009, 2012, 2015, 2016, 2017, 2023
    HM's Avatar

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    376

    Re: Episoder med politi efterlyses

    I forbindelse med DIF kampen, hvor svenske fans blev smidt ud af the Dubliner på strøget, havde dørmanden, der er en bekendt af mig (og iøvrigt forhenværende politimand), fortalt politiet at de ikke skulle blande sig, fordi han og hans kollegaer havde fuld kontrol over situationen, og der i øvrigt var relativt fred og ro, iforhold til erfaringer med almindelige weekendaftener. Han advarede politiet om at indgreb ville føre til mulige uroligheder. Politiet valgte at ignorere hans råd og gik ind på værtshuset, hvorefter tumult opstod... Et eksempel på at politiets mangel på situationsfornemmelse og arrogance - de ved altid bedst.

    Omvendt så man til returkampen, hvordan svensk politi havde fuldstændig styr på begivenhederne. Ballade til fodboldkampe opstår oftest ved at små episoder får lov til at vokse sig store, så længe hooligans ikke er indblandet, Her havde svenskerne en efter min mening fantastisk strategi, ved det mindste optræk sendte de en kvindlig, køn betjent hen til uromageren, for på høflig og behageligvis at tale ham til besindelse, hvilket stoppede alle de småepisoder, jeg var vidne til. Derudover havde man sat de selv samme kønne, kvindelige betjente, samt hyggelige bestefaragtige betjente til at hygge om os og være os behjælpelige med eventuelle spørgsmål, for at vi på den måde ikke skulle følte os cikaneret af politiets tilstedeværelse, men derimod glade for deres opmærksomhed. På intet tidspunkt blev blev vi antastet af steroidepumpede agressive bonderøve, der som en anden VFM prøver at udøve håndspålæggelse men deres store, klamme jydehove - en metode dansk politi ofte anvender med kendte konsekvenser tilfølge. Da der efter kampen var optræk til seriøs ballade, var svensk politi klar med et imponerende opbud, der fik selv den værste ballademager til at besinde sig, hvilket viser hvor stort overblik de havde over situationen - i skræmmende kontrast til deres danske kollegaer, der gang på gang har vist en total mangel på situationsfornemmelse.
    Sidst redigeret af Lounen : 26.03.04 kl. 15:50
    Insane Greeks #1

    København (96) er officielt europæisk topklasse - nu kun 71 pladser fra top 25

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Episoder med politi efterlyses


    ›Hvis du virkelig håber på opbakning fra FCK-fans til noget som
    ›ellers er en oplagt fælles sag, skal I nok holde op med at komme
    ›med slet skjulte vrøvlehistorier om FCKs fans. Og munterheder om
    ›hundesagen til DHL-cup.

    Hvad er det for nogle munterheder og vrøvlehistorier du hentyder til?

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    662

    Re: Episoder med politi efterlyses

    Tjaa hvad med i onsdags i Farum. Der var politiet godt nok oppe på dupperne.

    2 situationer. Vi var 5 gutter afsted som havde fået nogle pils men var ganske stille og rolige. Efter kampen da vi kom til toget var der 2 som stillede sig op og tissede i en busk. Så kom politiet og gav dem en bøde. Fair nok for det. Det er trods alt ulovligt. Vi andre 3 stod også og grinte lidt af dem. Nå men på et tidspunkt er der en af os der med meget sarkasme siger "Ahhh come one" da de siger de vil give en bøde. En af betjente kommer løbende over til os og siger vi bliver anholdt hvis vi siger så meget som et ord. Ikke meget humør i ham. Vi bliver meget stille og siger ikke mere, men samtidigt er der åbenbart blevet kaldt efter forstærkninger så der står en 5-6 kamp klædte fættere rundt om os og siger vi skal fjerne os. Vi siger stille og roligt at vi lige skal vente på vores venner som er ved at få en bøde. Det er lige meget vi skal bare flytte os. Så tar de fat i os og begynder at skubbe os hen mod toget. Selv da vi går stille og roligt hen mod toget bliver de ved med at skubbe.

    Den anden situatiuon var da vi stod inde i toget. Der var vel en små 100 mennesker som stod og hoppede op og ned og sang og ventede på at toget skulle køre. Deriblandt os. På et tidspunkt bliver der sunget en sang som ingen af os kender (A.C.A.B på engelsk som bare bliver gentaget) Fint den synger vi med på. Så kommer der 3-4 civil betjente løbende ind og tar fat i en af gutterne og siger han er anholdt. Vi står bare og kikker rundt og fatter ikke hvad der sker. Han bliver trukket ud og sigtet for at synge A.C.A.B. De er ingen af os der fatter noget fordi det var noget som alle i toget sang. Hvorfor lige kun vores ven. Så sige han meget klogt at de havde set at han havde sunget. Så bemærker vi jo letter sarkastisk at han må være god til at mudaflæse. Derefter spørg vi hvorfor man ikke må synge A.C.A.B. Det får vi så fortalt betyder All Cops Are Bastards og det er forbudt at svine politiet til. ????? Dette var jo selvfølgelig ikke til diskution og han fik dermed også en bøde.

    Det er jo snart en selvfølge at blive anholdt eller få en bøde når man går til fodbold så agrassive politiet er. Jeg er godt nok ved at være pænt træt af det....

  12. #12
    luske er offline Løven på bryst forpliter
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    94

    Sv: Episoder med politi efterlyses

    er du fodboldfan
    se politiet på dig som voldsmand eller som mål for en voldsmand
    og så har du ikke nogel rettigheder men er lovløs
    og skal holde kæft og bare gøre som politiet siger
    terrorist har flere rettigheder ind
    fodboldfan
    som jeg se det
    og får du bøde så det reten med den
    og får du medhold så klager du og får ligt kr til øl
    Sidst redigeret af luske : 26.03.04 kl. 17:57
    Løven vil altid være den stærkeste
    det er Løvens solide fundament
    Enhver Løves ambition

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,477

    Re: Episoder med politi efterlyses

    Der er jo også Kirsten:


  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,701

    Re: Episoder med politi efterlyses

    ›Der er jo også Kirsten:

    ›[IMG]http://www.polfoto.dk/Polfoto/Photo/Live/watermarking/6mi01
    ›k3b_guest.jpg[/IMG]

    KIRSTEN ER GUD, KIRSTEN ER GUD! Og her har jeg så leveret et GLIMRENDE besvis på HVORFOR man IKKE skal begynde at drikke kl. 16 om fredagen :o)
    White Angel - SR's Cookie Monster
    "Med slutningen af Per Nielsens karriere er Brøndby blevet en mere sympatisk klub. Og det er ikke en rar følelse."
    White Angel's Avatar

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: Episoder med politi efterlyses

    ›Kære FCK fans

    ›På torsdag skal jeg til en frokost med justitsministeren. I den
    ›forbindelse skal jeg samle en oversigt over uheldige episoder med
    ›ordensmagten fra fodboldfans side. Strategien er at dokumentere,
    ›at politiets kriminalisering og nul tolerance politik overfor
    ›specielt udebanefans er en overordnet strategi og ikke blot
    ›enkeltstående misforståelser.


    ›Vi vil gerne forklare Fru espersen, at den nuværende situation er
    ›uholdbar og at tilliden mellem politi og fans er kraftigt
    ›nedafgående. Vi håber at vi kan få det ud af det, at politiet
    ›ændrer strategi og indleder dialogmøder, som det f.eks. skete
    ›under topmødet i december 2002. I dag er situationen den, at både
    ›fans og politi sidder i DBU's sikkerhedsudvalg, men at politiet
    ›her fuldstændig afviser at "lade fans blande sig i deres
    ›politiforretninger"


    ›Specielt er jeg interesseret i episoder med tvangs-transportering
    ›af grupper af fans. Det er en strategi som man har overtaget fra
    ›England, hvor politiet ellers er gået væk fra den igen, da man
    ›opdagede at det kun førte til endnu flere konfrontationer.


    ›Jeg husker at I havde en episode på Brøndbyøster station i
    ›efteråret, som jeg meget gerne vil have en beksrivelse af.
    ›Derudover er jeg også interesseret i andre episoder med dato og
    ›beskrivelse.


    ›I må meget gerne maile mig det på [email protected]

    ›på forhånd tak
    ›Thorbjørn (Brøndbyfan)

    Hej Thorbjørn..

    Vi var nogen stykker i farum forleden.. også blev der smidt et romerlys på gaden.. det var dog så uheldigt at det rullede over i en tør busk med et træ-hegn bagved.. også tog en af vores fans lyset ud.. og smed det ud på vejen igen.. også tog politiet ham.. og gav ham 1000kr i bøde.. det var godt nok dumt.. det må du gerne hilse og sige ..
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Stemnings-BBB efterlyses...
    By thped5 in forum Kontoret
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 26.11.05, 23:17
  2. (HQ) FCK-logo efterlyses
    By mr205 in forum Bazar
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 07.09.04, 09:50
  3. Baby-Løvedragt efterlyses
    By Mattsson#1988 in forum Bazar
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 01.11.03, 14:52

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •