Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Premier League vs Serie A

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    1,484

    Premier League vs Serie A

    Jeg tænkte, at dagen i dag måske ville være velegnet til at genoptage en evigt tilbagevendende diskussion: italienske hold vs engelske hold - Serie A vs Premier League.

    For noget tid siden (jeg har ledt, men kan ikke finde tråden) var der nogle hedninge (fans af italiensk fodbold), som påstod, at de italienske klubber var de engelske langt overlegne. Beviset var bl.a., at sidste års finale i Champions League stod mellem Milan og Juventus.

    På den baggrund kunne det være interessant at genoptage diskussionen ud fra helt aktuelle resultater i de europæiske turneringer.

    Lad os derfor se på statistikken over, hvor mange klubber de enkelte lande har tilbage i hendholdsvis Champions League og UEFA Cup.

    Spanien: 1 CL + 2 UEFA = 3
    ENGLAND 1 CL + 1 UEFA = 2
    Frankrig: 1 CL + 1 UEFA = 2
    Portugal: 1 CL + 0 UEFA = 1
    ITALIEN: 0 CL + 0 UEFA = 0

    Altså engelsk dominans på 2-0. Kun Spanien (mit personlige favoritland mht. klub- og landsholdsfodbold) har klaret sig bedre i år. Så dén italienske dominans, som "blev bevist" via sidste års CL-finale, er måske allerede overstået? Eller det er måske noget helt andet... :-)

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    202

    Re: Premier League vs Serie A

    For at se den aktuelle form på landende må denne liste være den der gælder

    http://www.haslund.info/ecup/rang/rang0206.htm
    Selvom man er jyde. Kan man jo godt være FCK fan.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    1,484

    Re: Premier League vs Serie A

    ›For at se den aktuelle form på landende må denne liste være den der gælder

    http://www.haslund.info/ecup/rang/rang0206.htm

    Det er noget helt andet! :-)

    Seriøst: kanon hjemmeside den, du har fundet der! Og tallene fortæller jo, at de italienske samler flere points end de engelske.

    Men nu gik diskussionen, som jeg husker det, i sin tid på, at de italienske hold blev ophøjet til at være suveræne i forhold til de engelske. Det er efter min mening ikke tilfældet - og da slet ikke, når to engelske hold er i semifinalerne, mens alle italienske er slået ud.

    I øvrigt forunderligt, at Israel ligger placeret som nr. 13. Jeg kan godt huske, at et enkelt hold (Maccabi Haifa?) var langt fremme for et par år siden, men ellers mindes jeg intet om israelsk succes i Europa Cup.
    Og besynderligt, at Rusland er nr. 21 - efter Danmark.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    40

    Re: Premier League vs Serie A

    Det er jo vanvittigt at konkludere hvilken liga der er stærkest på et års CL og UEFA cup resultater.

    Går du 10 år tilbage ser det lidt anderledes ud:
    Antal italienske hold i cl-finaler: 7
    Antal italienske hold i uefa cup finaler: 8
    Cup Winners cup (afskaffet i 1999): 3

    Antal engelske hold i cl-finaler: 1
    Antal engelske hold i uefa cup finaler: 2
    Cup Winners cup: 3

    Talende taler vel for sig selv! 17-6 i italiensk favør. Forza calcio italia!

    De italienske hold "slår" også de spanske med hensyn til finaledeltagelse i internationale turneringer.

    Antal spanske hold i cl-finaler: 6
    Antal spanske hold i uefa-cup finaler: 1
    Cup Winners cup: 3

    For at finde en periode hvor de engelske hold var dominerende skal man helt tilbage til slutningen af 1960'erne og frem til starten af 1980'erne. I de ca. 15 år var engelske hold til gengæld ret overlegne.
    Sidst redigeret af FD : 15.04.04 kl. 15:39
    Hafnia kan ikke købes for hættetrøjer og stickers.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    97

    Re: Premier League vs Serie A

    FCK-Midtjyden skriver:
    "For at se den aktuelle form på landende må denne liste være den der gælder"

    og henviser til en liste over indtjente UEFA-point fra 2002-2004, hvor Italien
    pga. et godt år 2003 sammenlagt har flere point end England.

    Spørgsmålet er så om man skal se på de seneste tre år, eller om man skal se på indeværende år, hvor engelske hold har tjent flest point.

    Man kan om ikke andet sige at England har fået en bredere top. Hvor det hidtil har været ManU som har gjort sig internationalt har Arsenal mandet sig op, og Chelsea fået en rig russer.

    Jeg synes det overordnet står ret uafgjort mellem de engelske klubber og den
    italienske top (Milan, Juve, Lazio, Roma og Inter). Så det bliver de næste sæsoner der afgør det.

    Spørgsmålet er, hvem af de nævnte klubber der formår at beholde sine stjerner og hvem der kan købe flest franskmænd, brasilianere eller andre der kan forbedre resultaterne.
    Lodtrækningsheld spiller også ind, Chelsea og Arsenal kunne i år, hvis ikke de var mødtes i kvartfinalen have været de to finalister i den endelige finale.

    Når det er skrevet, så tror jeg det som i fck-bif striden handler om følelser: Nogen er vokset op med tipslørdag på tv-monopolet (og senere TV3's hype af ManU), andre mener at defensive italienske hold er meget mere tjekkede.

    /Dissing (som mest holder med nordtyske hold)
    Selv en blind høne kan lægge et æg.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    1,484

    Re: Premier League vs Serie A

    ›Det er jo vanvittigt at konkludere hvilken liga der er stærkest
    ›på et års CL og UEFA cup resultater.

    Præcis! Det var også min anke, når jeg var kontronteret med Serie A-fanatikere omkring CL-finalen sidste år.


    ›Går du 10 år tilbage ser det lidt anderledes ud:
    ›Antal italienske hold i cl-finaler: 7
    ›Antal italienske hold i uefa cup finaler: 8
    ›Cup Winners cup (afskaffet i 1999): 3

    ›Antal engelske hold i cl-finaler: 1
    ›Antal engelske hold i uefa cup finaler: 2
    ›Cup Winners cup: 3

    ›Talende taler vel for sig selv! 17-6 i italiensk favør. Forza calcio italia!

    Ja, og så ser man igen, at statistik kan bruges til at bevise en på forhånd ønsket påstand. En anden statistik fortæller nemlig, at i de seneste fem år hedder de samme tal 4-3 i engelsk favør.

    Og i de 38 kampe, der har været mellem engelske og italienske hold i de seneste fem år, hedder statistiken:

    Sejre til engelske hold: 16
    Uafgjorte: 12
    Sejre til italienske hold: 10
    Målscore: 48-36 i engelsk favør

    Disse tal fortæller vel også et eller andet?


    En tredje statistik for alle sæsoner med europæiske turneringer ser sådan ud:

    Vindere: (CL + Pokalvinder Cup + UEFA Cup)
    Italien (10+7+9) = 26
    England (9+8+6) = 23

    Altså kneben italiensk føring - hvor det dog også hører med, at de engelske hold i en årrække efter Heysel var udelukket fra de turneringer, som de italienske klubber herefter overtog dominansen i.

    Og en sidste statistik:

    Engelske og italienske hold har spillet i alt 135 kampe mod hinanden i europæiske turneringer. Af disse har de engelske vundet 50 og tabt 49. Målscoren er 151-149 i engelsk favør.


    Min holdning er, at forskellen ikke er så stor, som mange Serie A-fans ville gøre den til ifm. sidste CL-finale. Hvilket land, der er bedst, afhænger i en vis grad af tilfældigheder.





    ›De italienske hold "slår" også de spanske med hensyn
    ›til finaledeltagelse i internationale turneringer.


    ›Antal spanske hold i cl-finaler: 6
    ›Antal spanske hold i uefa-cup finaler: 1
    ›Cup Winners cup: 3

    ›For at finde en periode hvor de engelske hold var dominerende
    ›skal man helt tilbage til slutningen af 1960'erne og frem til
    ›starten af 1980'erne. I de ca. 15 år var engelske hold til
    ›gengæld ret overlegne.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    40

    Re: Premier League vs Serie A

    ›Ja, og så ser man igen, at statistik kan bruges til at bevise en
    ›på forhånd ønsket påstand. En anden statistik fortæller nemlig,
    ›at i de seneste fem år hedder de samme tal 4-3 i engelsk favør.

    Sådan er statistik så fantastisk :) Men det bliver altså til 4-4 og ikke 4-3.
    Lazio var den ene part i Cup Winners Cup finalen i 1999 mens Parma samme år var med i Uefa Cup finalen. Sidste år deltog Juventus og Milan i CL finalen. Altså samlet 4 hold.
    Hafnia kan ikke købes for hættetrøjer og stickers.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    480

    Re: Premier League vs Serie A

    Besides the facts and stats. Havin a personal view of the teams of Premier League vs Serie A, I have to say Serie A have the best teams and the worse team between the two leagues. PL has good teams and every averaging either a good season or a bad. The only few teams to be consisent is Man U and Arsenal. In italy, the team of Roma, Milan and Juve ... surprising keeps a good score record week in and week out.

    All and all, In england .... any team can beat any team. But in Italy, you don't expect a win too often from a bottom or mid-table team against the big 3.
    fckjoe
    "FCK London! The support from abroad. Byenshold is followed from another capital."
    fcklondon.blogspot.com
    fckjoe

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,136

    Re: Premier League vs Serie A

    Min konklusion/bud er at engelsk bold er mere underholdende end italiensk men rent internationalt klub/landshold vil jeg tro, og det er mit bud, at italienske hold vil vinde 7/10 hvis man satte nummer 1 op mod nummer 1 osv...:)

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,361

    Re: Premier League vs Serie A

    blablabla hvis det døde transfer marked fortsætter kommer fransk fodbold stærkt igen. De avler gode fodbold spillere som rotter.
    Death by football!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Drømmeholdet.dk - Premier League E09
    By Pipetown in forum Spil
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 12.08.09, 21:20
  2. Premier League Manager
    By thomzen in forum Spil
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 02.08.07, 09:42
  3. Premier Fantasy league...
    By A in forum Spil
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 14.08.05, 15:02
  4. Premier League spilledatoer
    By jake in forum Bazar
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 15.03.05, 15:51
  5. Premier League Manager DR1.
    By Exadios in forum Spil
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 27.08.04, 15:54

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •