Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 33

Emner: God kamp!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    6

    God kamp!

    Hej FC.

    Nu er det atter tid til et stormøde på Odense Stadion, hvor i forhåbentligt vil få det svært. Selv er jeg OB fan, men med stor respekt for jeres udebanestatistik. Det bliver svært for os, men med vores hjemmebanestatistik, tror jeg på en stribet sejr.

    Kampen skal nok blive spændende, og Lars Ludersøn vil få den værst tænkelige modtagelse - vent og se. Måske mener i ikke, det er fair, men havde det været jer, han havde forråt på den måde, ville i reagere på samme måde. Hvem siger Peter Møller?!!!

    I al fald skal i ønskes en god kamp og må det bedste hold vinde. Vi har brug for sejren, hvilket i også har, og derfor ser jeg frem til kampen. Det bliver spændende, især med henblik på på onsdag, hvor vi igen tørner sammen.

    Vi ses på Odense Stadion!

    MVH Alex
    http://www.obsiden.dk

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    359

    I lige måde!

    Hej Alex

    ›Måske mener i ikke, det
    ›er fair, men havde det været jer, han havde forråt på den måde,
    ›ville i reagere på samme måde.

    Jeg ved ikke om det er fordi jeg ikke har fulgt godt nok med i debat eller der er en anden grund, men i al fald er det gået direkte hen over hovedet på mig hvordan han forrådede jer. Vil du være sød at forklare sagen for mig?

    ›Vi ses på Odense Stadion!

    Det kan du tro!

    ›MVH Alex

    mvh
    rmp

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    6

    Re: God kamp!

    Hej.

    Lars er opvokset i OB, som er den klare årsag til hans sportslige succes gennem de seneste år. Vi viste ham tilliden og var ikke ræd for at bruge ham. Det gjorde ham til en fantastisk spiller, og derfor var det sørgens tid, da han forlod os.

    Hans sportslige nedtur i Hamburg gjorde os da kede af det, men da han besluttede at vende hjem, var vi, ganske normalt, meget sikre på, at han ville komme hjem til fyn. Vi havde tilbudt ham en kontrakt og i ligeså. Han valgte jer mere eller mindre på ét grundlag: Økonomien!

    Det er sku' uacceptabelt af en spiller. Før var han kendt som en utroligt loyal mand, hvilket blev bekræftet, da han en dag udtalte: "Jeg kunne aldrig finde på at trække Brøndby-blusen over hovedet." Nogle år efter vælger han vores rivaler pga. lønen, i stedet for at vælge OB og dermed vise sig loyal overfor klubbens fans.

    MVH Alex
    www.obsiden.dk

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: I lige måde!

    ›Jeg ved ikke om det er fordi jeg ikke har fulgt godt nok med i
    ›debat eller der er en anden grund, men i al fald er det gået
    ›direkte hen over hovedet på mig hvordan han forrådede jer. Vil du
    ›være sød at forklare sagen for mig?

    Det gjorde han ved at forlade deres klub for udlandet, og derpå vende tilbage til en anden, der hverken er lokalrival, arvefjende eller noget. Hvilket så vidt jeg ved er sket en del gange for os uden at vi er begyndt at flæbe...

    mvh,
    -smølle

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    468

    Re: God kamp!

    ›Hej.

    ›Lars er opvokset i OB, som er den klare årsag til hans sportslige
    ›succes gennem de seneste år. Vi viste ham tilliden og var ikke
    ›ræd for at bruge ham. Det gjorde ham til en fantastisk spiller,
    ›og derfor var det sørgens tid, da han forlod os.


    ›Hans sportslige nedtur i Hamburg gjorde os da kede af det, men da
    ›han besluttede at vende hjem, var vi, ganske normalt, meget sikre
    ›på, at han ville komme hjem til fyn. Vi havde tilbudt ham en
    ›kontrakt og i ligeså. Han valgte jer mere eller mindre på ét
    ›grundlag: Økonomien!


    ›Det er sku' uacceptabelt af en spiller. Før var han kendt som en
    ›utroligt loyal mand, hvilket blev bekræftet, da han en dag
    ›udtalte: "Jeg kunne aldrig finde på at trække Brøndby-blusen
    ›over hovedet." Nogle år efter vælger han vores rivaler pga.
    ›lønen, i stedet for at vælge OB og dermed vise sig loyal overfor
    ›klubbens fans.


    ›MVH Alex
    www.obsiden.dk




    Du forstår ikke professionel fodbold.
    Fans er loyale, spillere kommer og går.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    6

    Re: God kamp!

    Forstår skam fodbolden, men når en mand vælger FC København frem for den klub, han opvoksede i, så bliver man sur. Især når det er basseret på et grundlag som økonomien.

    Fodboldspillere går og kommer. Javidst, men der er de fodboldspillere, som viser loyalitet, og pudsigt nok er det også disse, som får den største respekt fra fansene.

    MVH Alex
    www.obsiden.dk

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Re: God kamp!

    Der var nok andet end økonomi indblandet.

    Hvis du siger op på dit arbejde, for at flytte til et bedre job i en anden by, så er det de færreste som efter en fyreseddel der fra, vil komme hjem til "far og mor" efter en sådan fiasko.

    Og alt andet lige er FCK en større klub end OB på alle områder - hvilket vel også spillede ind.
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    359

    Re: God kamp!

    ›Hej.

    Hejsan

    ›Lars er opvokset i OB, som er den klare årsag til hans sportslige
    ›succes gennem de seneste år. Vi viste ham tilliden og var ikke
    ›ræd for at bruge ham. Det gjorde ham til en fantastisk spiller,
    ›og derfor var det sørgens tid, da han forlod os.

    ›Hans sportslige nedtur i Hamburg gjorde os da kede af det, men da
    ›han besluttede at vende hjem, var vi, ganske normalt, meget sikre
    ›på, at han ville komme hjem til fyn. Vi havde tilbudt ham en
    ›kontrakt og i ligeså. Han valgte jer mere eller mindre på ét
    ›grundlag: Økonomien!

    ›Det er sku' uacceptabelt af en spiller. Før var han kendt som en
    ›utroligt loyal mand, hvilket blev bekræftet, da han en dag
    ›udtalte: "Jeg kunne aldrig finde på at trække Brøndby-blusen
    ›over hovedet." Nogle år efter vælger han vores rivaler pga.
    ›lønen, i stedet for at vælge OB og dermed vise sig loyal overfor
    ›klubbens fans.

    Med al respekt: Ikke andet??? Det næste er meget svært ved at skrive uden at virke overlegen som klub, men han plejer vel bare sin karriere ved at vælge os. Der er større sandsynlighed for at han kommer til udlandet og får spillet Europæriske turneringer og det passer vel bedre til hans ambitioner. Er det ikke meget naturligt?

    ›MVH Alex

    mvh
    rmp

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    127

    Re: God kamp!

    ›Forstår skam fodbolden, men når en mand vælger FC København frem
    ›for den klub, han opvoksede i, så bliver man sur. Især når det er
    ›basseret på et grundlag som økonomien.


    ›Fodboldspillere går og kommer. Javidst, men der er de
    ›fodboldspillere, som viser loyalitet, og pudsigt nok er det også
    ›disse, som får den største respekt fra fansene.


    ›MVH Alex
    www.obsiden.dk

    Åhh... troede ikke jeg også skulle konfronteres med OB'eres mindreværdskomplekser på de her sider! Rigtige fans støtter deres spillere.

    Ex.1 Diego Tur: Der bliver stadig råbt Diego, når Tur gæster parken, fordi vi respekterer manden!

    Ex.2 Peter Møller: Ja 32 fik ikke de varmeste velkomster i parken efter skiftet til Brøndby og igen da han lige var kommet tilbage, men for det første skiftede han til de uvaskede og for det andet så kom han også med et par uheldige udtalelser og var særdeles provokerende i Parken. Det kan under ingen omstændigheder sammenlignes, med at en spiller vælger en klub, som han er sikker på at komme til at spille europæisk med og som tilbyder ham en bedre kontrakt. Hvis Lars så havde talt nedsættende om OB efterfølgende havde det været en anden sag, men det har han ikke.
    Lige til sidst langt de fleste spillere baserer bl.a. deres valg på økonomi. Hvis jeg tilbød dig en årsløn på en million som smed (whatever) i kbh og det bedste du ku' få i odense var 300.000 ville du sgu da også vælge KBH.

    - Fra mit odenseanske eksil,

    Jobbe

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    836

    Re: God kamp!

    ›Forstår skam fodbolden, men når en mand vælger FC København frem
    ›for den klub, han opvoksede i, så bliver man sur. Især når det er
    ›basseret på et grundlag som økonomien.


    ›Fodboldspillere går og kommer. Javidst, men der er de
    ›fodboldspillere, som viser loyalitet, og pudsigt nok er det også
    ›disse, som får den største respekt fra fansene.


    ›MVH Alex
    www.obsiden.dk

    Undskyld, men jeg forstår virkelig ikke (som mange ander herinde), hvordan I ikke kan se at spillere som ham hellere vil videre i sin karriere, end at komme tilbage til sin barndomsklub.
    Jeg tror ikke kun det er økonomien, men simpelthen den større professionalitet som der er i en klub som København i forhold til OB.
    Han er jo stadig en und spiller, som vil frem i sin karriere, og det vil jeg da mene at han har meget større chance ved i FCK end i OB, pga. Økonomien i klubben, de spiller med om mesterskabet hvert år, de spiller mere europæisk.

    Jeg vil altså virkelig mene man er dum hvis man er 24 år, har stort potentiale og gerne vil videre i sin fodboldkarriere, og så vælger OB frem for FCK.

    Men det synes I åbenbart ikke, da I åbenbart ikke kan prøve at se det fra hans' synspunkt, men kun fra jeres eget.

    Der må da også være en grund til at flere spillere som Stephan A, Daniel Jensen m.fl (kan ikke huske flere navne, men for det meste folk med stort talent/stort potentiale) siger at de eneste klubber de vil skifte til i DK er BØF eller FCK... Netop pga. de altid spiller europæisk og er en tand bedre og mere professionelle end alle andre klubber i dk.


    ja, det blev sgu lidt langt, men jeg måtte nu ud med det hele.
    William!
    JesperFCK's Avatar

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    548

    Re: God kamp!

    ›Hej FC.

    ›Nu er det atter tid til et stormøde på Odense Stadion, hvor i
    ›forhåbentligt vil få det svært. Selv er jeg OB fan, men med stor
    ›respekt for jeres udebanestatistik. Det bliver svært for os, men
    ›med vores hjemmebanestatistik, tror jeg på en stribet sejr.

    Jeg glæder mig også som en spæd til den kamp. Det er 1.maj, jeg skal til Odins by, jeg skal være stiv og der er bold.


    ›Kampen skal nok blive spændende, og Lars Ludersøn vil få den
    ›værst tænkelige modtagelse - vent og se. Måske mener i ikke, det
    ›er fair, men havde det været jer, han havde forråt på den måde,
    ›ville i reagere på samme måde. Hvem siger Peter Møller?!!!

    Den ene side af mig forstår Jer til dels, den anden synes at I overdriver på det groveste. Det er altid surt at miste en spiller af egen avl, især hvis det er til en rival, men i Jeres tilfælde var det til udlandet, og nu er I jo så også lige blevet tilkendt en habil sum i erstatning for handlen. Men at pive over at han på sin vej hjemover vælger en anden/større klub, med bedre løn og bedre fremtidsperspektiver, er på nærmeste latterligt - det er lige præcis den indstilling der er et af de største grine/håneflip vi har overfor BØF A/S.
    Jeg siger ikke at I skal tage imod LJ med kyshånd lige så snart når han gæster Odense Stadion, men han bør være en spiller I kan give lidt anerkendelse med tiden.


    ›I al fald skal i ønskes en god kamp og må det bedste hold vinde.
    ›Vi har brug for sejren, hvilket i også har, og derfor ser jeg
    ›frem til kampen. Det bliver spændende, især med henblik på på
    ›onsdag, hvor vi igen tørner sammen.


    ›Vi ses på Odense Stadion!

    Det gør vi Alex. Hvor/hvilket sted i Odense vil du anbefale som warm up (det er jo 1.maj), hvis man nu pludeslig beslutter sig for at komme til Fyn lidt tidligt??

    ›MVH Alex
    http://www.obsiden.dk
    ktulu

    The call of myself

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: God kamp!

    bare det at spille for 20-25000 HVER gang man spiller på hjemmebane ville være nok for at vælge klub, (i forhold til jer, i har vel max 10000)

    så kan penge vel være ligemeget.. prøv og forstil dig hvordan det må være når så mange mennesker elsker en.

    Jeg har prøvet at op imod 50 mennesker råbte mit navn på en gang.. Det gav da et sygt rush.. kunne godt forstille mig og være fodbold spiller... så mange mennesker der tilbeder en ! VILDERE ITALIENSKE TILSTANDE--!!
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    127

    Re: God kamp!

    [SIZE=1]›bare det at spille for 20-25000 HVER gang man spiller på
    ›hjemmebane ville være nok for at vælge klub, (i forhold til jer,
    ›i har vel max 10000)


    ›så kan penge vel være ligemeget.. prøv og forstil dig hvordan det
    ›må være når så mange mennesker elsker en.


    ›Jeg har prøvet at op imod 50 mennesker råbte mit navn på en
    ›gang.. Det gav da et sygt rush.. kunne godt forstille mig og være
    ›fodbold spiller... så mange mennesker der tilbeder en ! VILDERE
    ›ITALIENSKE TILSTANDE--!! [/SIZE]

    Ja bortset fra at hvis man ikke rammer kassen, møder de sgu op med køller til træning...

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    121

    Re: God kamp!

    Ifølge OB'sk logik burde vi altså hade, tilsvine og foragte spillere som:

    David Nielsen
    Thomas Thorninger
    Rune Pedersen

    Der alle har begået den udåd at vende tilbage fra et mislykket udlandseventyr uden at vælge FCK.

    For slet ikke at tale om hvor meget vi skal hade følgende spillere, der har begået den udåd at flytte direkte fra FCK til en anden klub:

    Carsten Hemmingsen
    Martin Nielsen
    Iørn Uldbjerg
    Tvil og Tval
    Store dele af Herfølges førstehold
    Diego Tur
    Karim Zaza
    Martin Birn
    Stefan K. Hansen

    Kan I ikke godt selv se at I er langt ude?
    En spiller der har ydet godt for holdet fortjener respekt, ikke foragt - medmindre man skifter direkte til arvefjenderne eller efterfølgende sviner klubben offentligt til, i så fald er der dømt frit had.

    For vores vedkommende er det vist kun gået ud over Peter Møller og Allan Nielsen. End ikke Zaza, der jo som bekendt var forbi en mindre sekundaklub inden skiftet til rivalerne på vestegnen kan få mit pis meget over de vanlige 37°.
    Hebber

    Der findes 10 slags mennesker: dem der forstår binære tal og dem der ikke forstår dem.

    Todi er Gud og Alvaro er hans profet

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    6

    Re: God kamp!

    Hej igen.

    Til ktulu: Jeg vil stærkt anbefale Munke Mose. Der er fest, musik og en masse alkohol at hente, og det er trods alt det, der får folk op at køre, ikke sandt:-)

    Til andre:

    Jeg kan sagtens se jeres pointe, og et eller andet sted forstår jeg jer ganske udemærket, men...

    Vi hader i dag Karim Zaza mere end enhver anden. Manden trådte ud i Corner og fortalte, at han ville skrive under med OB. Nogle uger efter signede han vores hadefjender, Brøndby IF. Dernæst forventede han respekt fra os.! Her må i kunne se, at vi har en ganske naturlig pointe i vores had til Karim. Han var ganske vidst en fantastisk spiller for os, men en mands loyalitet overfor fansene er vigtig.

    Jeg kan ikke forstå Lars' beslutning. Det må jeg ærligt erkende, og vil envidere også gerne komme med nogle argumenter.

    Det, der hidser os op, er, at han vælger jer frem for os på baggrund af økonomien (Det har han endda selv udtalt.!) Dernæst vil jeg ikke give jer ret i, at i, set spiller for spiller, er meget bedre end os. I er en klub med mange fans, rigtig gode spillere, men derimod vil jeg sige, at jeres hold mangler en del på det kollektive plan. I er utroligt svingende på hjemmebane, hvilket en topklub IKKE bør være - og slet ikke i jeres tilfælde, da i ofte har over 15.000 tilhængere på lægterne hjemme i Parken.

    Det eneste, vores hold mangler for at blive mere stabile er bedre udeanepræstationer. Se blot hvordan vi spiller hjemme i Odense. For andet år i træk er vi det stærkeste hjemmehold, og personligt tænker jeg ofte på hvordan det ville se ud, hvis vi bare vandt lidt flere udekampe. Men som sagt mangler vi lidt stabilitet, hvilket vi havde meget af i de første 6 kampe, som vi vandt over svære modstandere som FC Midtjylland, Brøndby IF og AaB.

    Hvis man kigger lidt på holdene, så kunne det være spændende at se, hvor meget bedre i er, end os. Jeg tror ikke, at i er specielt meget bedre, spiller for spiller. I er sikkert ikke enige, men ok. I angrebet er vi er klart overlegne. Selvom vores navne i form af Miti og Højer måske ikke er så store som Zuma og Santos, så scorer vores meget mere. Og det er trods alt det en angriber er til for. Samtidig har vi Miti, som også er fantastisk i oplægerens rolle, og samarbejdet sammen med Steffen Højer er simpelthen fantastisk i øjeblikket. Selv i må erkende dette.

    På midtbanen mener jeg, vi står utroligt lige. På den midterste et lille overtag til os, i form af rutinen, energien og aggrasiviteten. Jeres midtbane består normalt af Hjalte og en anden forholdsvis ung herre, og selvom der er fremtid i dem, så vil jeg mene, at Nikolai Stokholm og Andrew Tembo vinder den kamp. I forsvaret er i bedre. Ingen tvivl. På samtlige pladser, bortset fra venstre-back, er i os klart overlegne. Målmandspositionen står lige, men Magnus laver alt, alt, alt for mange fejl. Arek er derimod en stabil keeper, og vil her mene, at han er den bedste.

    Ude på kanterne er vi igen

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. God røv og god weekend.
    By ktulu in forum Bazar
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 10.01.20, 13:18
  2. God kamp af Morten Bertolt..
    By mceppe in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 20.05.06, 11:37
  3. God kamp af Gall
    By Fck_Thomas in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 05.12.04, 23:48
  4. God kamp af tyksakken?
    By Rexus in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 12.11.04, 15:47
  5. Hei FCK venner, hav en god kamp idag...
    By Jonson på landsholde in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 23.08.03, 13:50

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •