Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 24

Emner: Hjaltes hyldesttråd

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    264

    Hjaltes hyldesttråd

    Hejsa!

    På dagen hvor Ekstrabladet bruger en halvside på at forsøge at tale Hjalte med på EM-landsholdet, må det være på sin plads med en fortjent hyldesttråd til den mest fremgangsrige og stabile københavner i denne sæson.

    Som Hjaltees#1 har det været og er stadig ganske rørende at se, at Hjalte til fulde har levet op til Hjaltees' forventninger og endda langt har overgået dem.

    Et er at spille fornuftigt ved siden af en kapacitet som Peter Nielsen i efteråret, men at han i den grad har formået at overtage den absolutte ledelse på midtbanen her i foråret er dybt imponerende. Hjalte-Røll-duoen faldt jo hurtigt fra hinanden qua Rølls skade, men Hjalte har formået at holde et højt niveau og faktisk blive bedre og bedre uanset om makkeren har heddet Bisgaard eller Traoré.

    Hjaltes tacklinger sidder som de skal, han taber sjældent bolden i fremløb, hans dybdeløb er mange og der mangler vel kun lidt flere mål for at det for alvor bliver helt fantastisk. Men allerede nu ligner Hjalte styrmanden på Københavns midtbane mange år ud i fremtiden.

    Og hvis kandidaterne til en EM-plads virkelig hedder Retov og Kahlenberg, er det en mindre skandale, hvis Hjalte ikke bliver foretrukket!

    The Double venter!

    Torben - Hjaltees#1

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Hjaltes hyldesttråd

    Klart Hjalte skal hyldes. Og respekt til jeres fraktion for at blive ved med at tro på den kære Hjalte hele vejen igennem. Også da mange af os havde opgivet ham, efter processen ikke havde set for godt ud ;)

    Men at Hjalte skal med til EM, kan du vist ikke blive enig med Hans Backe om. I dagens Politikken er han citeret for at Hjalte absolut IKKE skal med, da debutanter ikke har noget at gøre ved et EM. At han samtidig siger at Hjalte er outstanding og en soleklar fremtidens mand på det danske landshold er så en hel anden sag.

    Så Hjalte, væbn dig med tålmodighed omkring landsholdet, og bad dig istedet i vores utildelte beundring.

    Mvh.

    Defreni

    PS: Onde tunger vil dog vide at den kære Hjalte lukker øjnene og håber på et mirakel hver gang han er alene fri foran mål ;) Hvilket jo nok forklarer en del afbrændere fra hans fod :P
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    264

    Re: Hjaltes hyldesttråd

    Jeg mener nu heller ikke, at Hjalte skal med til EM denne gang. Jeg ville foretrække Jan Michaelsen og Kasper Bøgelund til de sidste to pladser i truppen. Min pointe er blot, at hvis Martin Retov og Thomas Kahlenberg er alternativerne til Hjalte, er der ingen grund til ikke at foretrække Hjalte.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Hjaltes hyldesttråd

    Hjalte som årets spiller 2003/04 !

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    903

    Re: Hjaltes hyldesttråd

    De to sidste pladser er lige blevet besat af Bøgelund og Løvenkrands! (Fair nok) Så heldigvis gik de ikke til nogle fra BuIF.

    Ingen tvivl om, at Hjalte er en kanon spiller som har en fremtid på landsholdet, men han skal ikke med til EM. Det kan også gå for hurtigt for ham. For et år siden sad han på bænken, og nu er han fast mand. Så en ting ad gangen! Det ville også være dumt og skulle eksperimentere med en ny mand på landsholdet....

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    264

    Re: Hjaltes hyldesttråd

    Bare lige for en ordens skyld skal det da lige nævnes, at Løvenkrands og Bøgelund kun er inviteret med til træningen i Vedbæk, og indtil videre i hvert fald ikke er udtaget til selve truppen.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,136

    Re: Hjaltes hyldesttråd

    ›Bare lige for en ordens skyld skal det da lige nævnes, at
    ›Løvenkrands og Bøgelund kun er inviteret med til træningen i
    ›Vedbæk, og indtil videre i hvert fald ikke er udtaget til selve
    ›truppen.

    Og hvad fanden laver Løvenkrands i den lejr... Manden kan jo absolut intet...
    Og med Weakhorse knæ in mente ville det nok være smart at udtage en midtbane-mand

  8. #8
    Hjaltefanden Slettet

    Re: Hjaltes hyldesttråd

    Endnu en stemme til Hjalte som årets spiller her fra en gammel fan.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    548

    Re: Hjaltes hyldesttråd

    Jeg stemte allerede for små 2 uger siden på Hjalte som årets spiller, og jeg håber virkelig på at han får titlen, selvom det nok bliver i hård konkurrence med VFM og Kaptajnen. En anden ting jeg virkelig nyder ved Hjaltes succes, er at min hade-debatør numero uno, kurt Strand, jo længe har prøvet at belære os såkaldte ubegavede fans med, at Hjalte aldrig bliver en bærende kraft endsige succes på Byens Hold, og den lader vi så stå et øjeblik........
    ktulu

    The call of myself

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,479

    Re: Hjaltes hyldesttråd

    Ingen tvivl om, at Hjalte har været fremragende den sidste måned. Det, det hele drejer sig om er, at han fik urimelig ros for sine indsatser som kantspiller og defensiv midtbanespiller. I disse roller var han en konstant alibispiller uden attuide. Jeg har i øvrigt ofte sagt, at Hjalte kunne blive en god spiller i den rolle, han har nu. Men den rolle, han havde med Røll og Bisgaard ved sin side, var en overmatchning og fejlplacering. Hans kvaliteter er ikke at agere balancespiller, spilfordeler og styrmand, men at kunne agere mere frit ved siden af en sådan. Med en bedre makker end Traore (læs: Løns eller ny spiller), ville han sikkert udvikle sig endnu mere. Men jeg mener så stadigvæk, at en klub som FCK skal have bedre spillere end Hjalte i en idealopstilling, mens Hjalte ville være en fin spiller at have i truppen (jeg har aldrig hævdet andet). Med spillerindkøb, skadesfrie spillere etc. kan Hjalte også hurtigt komme ned på jorden igen. I øvrigt er det urimeligt, at Hjalte´s forrykt ringe afslutninger sjældent bliver påtalt. Det skulle bare være en anden en, så...

    Så selvom Hjalte har været den bedste midtbanespiller i ligaen den sidste måned, er han heller ikke Årets Spiller. Den titel bør tilfalde Bo med Alvaro, Zuma, Hjalte og Bisgaard bag sig.
    Sidst redigeret af kurt Strand : 17.05.04 kl. 22:17
    Løns er FCK's sjæl

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Sv: Hjaltes hyldesttråd

    Mht. landsholdet, så vil det ganske enkelt være for åndsvagt, hvis man udtog en eller anden total uprøvet spiller (eller flere for den sags skyld), fordi de pludselig virker bedre end aktuelle landsholdsspillere lige før en stor turnering. Her bør man være en anelse træg og konservativ, og tage de spillere med, man kender til fulde.

    Skader kan naturligvis nødvendiggøre ekstra udtagelser, og det kan blive undtagelsen.

    Derudover - jo færre FCK'ere på landsholdet, jo bedre! Så spilder de ikke deres tid og kræfter på en gang showfodbold, for derefter at møde smadret og/eller skadede op til FCKs træninger. Intet er jo som bekendt over klebben - heller ikke landsholdet!

    mvh. Don J.
    "Hvem der bare holdt med en rigtig kleb...!"

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    209

    Re: Hjaltes hyldesttråd

    Synes Hjaltes udvikling er gået i den rigtige retning på et seneste. Men selvfølgeligt bør han ikke komme til EM på den konto. Han kender ikke systemet, folkene og alt det gas. Men han skal da have en chance i den næste kval.

    Er ikke enig med kurt i at Traoré ikke er god nok. Lønstrup er, til trods for kurts imponerende fortrængnings og sublimeringsmekanismer, tæt på at være en færdig mand. Synes bestemt at det er konstellationen af de to unge, der virker, og jeg tror ikke, der er mange i suppen, der tackler ligeså tungt igennem som Theo. Han er en stor dreng, og når han smider sig ned i en tackling, er det 90+kg, der kommer flyvende. Da Hjalte og Røll delte midtbanen, manglede der noget tyngde. Det giver Traoré. De gør hinanden rigtig bedre, og det er næppe nogen ulempe, at de kender hinanden fra et hav af DS-kampe. Synes derimod det kan være svært at se, hvad vi skal gøre med Røll når han kommer tilbage. Hjalte skal i hvertfald ikke flytte ud på kanten igen, og bænken slet ikke...

    Glasbarnet, der ikke kan forstå, hvorfor man ikke kan læse op på eksamener før lortet brænder en i røven...det bli´r en laaaaang nat.

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: Hjaltes hyldesttråd

    Dav Torben,

    ›Et er at spille fornuftigt ved siden af en kapacitet som Peter
    ›Nielsen i efteråret, men at han i den grad har formået at
    ›overtage den absolutte ledelse på midtbanen her i foråret er dybt
    ›imponerende. Hjalte-Røll-duoen faldt jo hurtigt fra hinanden qua
    ›Rølls skade, men Hjalte har formået at holde et højt niveau og
    ›faktisk blive bedre og bedre uanset om makkeren har heddet
    ›Bisgaard eller Traoré.

    Ja, Hjalte har i sandhed fortjent hyldest. Og han har da også overgået mine forventninger.

    Jeg vil dog stadig sige at han er klart, klart bedst i en arbejdsintens rolle som 'fri' mand på midten, der kan - og skal! - arbejde fra boks til boks. Den er han for alvor kommet ind i som makker til Traoré, mens jeg vil tillade mig at være lidt mere forbeholden over for hans indsatser som kontrollerende spiller centralt - som makker til enten Røll eller Bisgaard. Der mangler han - endnu - noget i at fordele spillet.

    At han så også som 'offensiv' midt mangler noget i sine afslutninger er en anden sag - men jeg hæfter mig i første omgang primært ved at han er så forrykt god til at komme frem til afslutninger. Det er på en måde lidt ligesom Jon Dahl i starten af karrieren; han kom også til utroligt mange chancer, men brændte alt for mange. Man kan da fromt håbe at der sker noget af den samme udvikling med Hjalte!

    ›Som Hjaltees#1 har det været og er stadig ganske rørende at se,
    ›at Hjalte til fulde har levet op til Hjaltees' forventninger og
    ›endda langt har overgået dem.

    Ja, tillykke med det, fristes man til at sige! Det må også være dagen at hylde en stædig lille fraktion, hvis vedholdenhed blev belønnet!

    Og så måske også dagen at holde et øjebliks stilhed for den slags arme stakler som i sin tid i stedet valgte at kaste deres kærlighed på spillere som Mads Westh, Kofi Dakinah og Vitus Kofoed :-)

    Venligst,
    Bo N K

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Re: Hjaltes hyldesttråd

    ›jeg tror ikke, der er mange i suppen, der tackler ligeså tungt
    ›igennem som Theo. Han er en stor dreng, og når han smider sig ned
    ›i en tackling, er det 90+kg, der kommer flyvende.

    Eller snarere 77 kg fordelt over 180 cm, hvilket da nok gør ham til en stor dreng, men knapt så stor en mand :-)

    Arj, al respekt til Christian Tyran for hans indsatser her i foråret. Han har i sandhed fortjent betegnelsen som en af forårets kometer, og har i hvert fald glædet mig meget ved at overgå mine forventninger.

    Venligst,
    Bo N K

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,288

    Re: Hjaltes hyldesttråd

    ›Eller snarere 77 kg fordelt over 180 cm, hvilket da nok gør ham
    ›til en stor dreng, men knapt så stor en mand :-)

    Men han har dog i de seneste kampe vist først Silberbauer og siden Claus Bo Larsen, at han er én, man slår sig på :-)

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Nordstrand - hyldesttråd
    By Hjaltefanden in forum De korte linier
    Svar: 56
    Sidste Meddelelse: 29.08.11, 11:42
  2. Marcus Allbäck-hyldesttråd!
    By FCKiChampionsLeague in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 05.12.06, 13:21
  3. Hyldesttråd til Mr. Matador....
    By -Altid FC København- in forum Kultur
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 01.12.05, 17:14
  4. Hyldesttråd til Svensson!
    By FC Thomas #32 in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 18.09.05, 21:25
  5. Traorè Hyldesttråd
    By Mal in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 22.11.04, 23:27

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •