Viser resultater 1 til 11 af 11

Emner: Hjalte og Teo

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    169

    Hjalte og Teo

    Det har været diskuteret mange gange før, men måske aldrig formuleret bedre ....

    "Jeg håber, at FCK nu har indset, at de har to unge spillere, der skal satses på i fremtiden på den centrale midtbane. Klubben skal ikke gå ud og investere i et eller andet sindssygt så længe vi har de to," sagde Morten Bisgaard.

    Kilde: Onside.dk

    .. Helt enig, Bisse !!!

    Førsteprioritet være indkøbet af en ny venstre back.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,753

    Re: Hjalte og Teo

    ›Førsteprioritet være indkøbet af en ny venstre back.

    Du skal lige huske på, at Bisgaard nok også forsvinder til sommer, pga hans forskerordning.. Hvis han forsvinder, skal vi have en erstatning der (jeg ved godt vi har Bergvold, men han mangler erfaring, rutine, og elsker ikke bolden ligeså meget som Bissen (; )
    Hvis FCK betaler Bisgaards skattesmæk, er jeg enig med dig. Så skal vi have en klassespiller til venstre back.
    Desuden mener jeg en målmand (*host* stephan a) skal signes hurtigst muligt.
    Det er dog nærmest 100% sikkert at det ikke sker.. Desværre.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    169

    Re: Hjalte og Teo

    Tja, jeg har nu aldrig rigtigt set Bisgaard som central midtbanespiller men mere som højre kant. Men denne sæson har da ganske rigtigt vist, at vi mangler lidt bredde i truppen, så forhåbentlig suppleres truppen med en midtbanespiller - og gerne en der kan spille både på midten og kanterne.

    Men med det stærke spil fra de unge på midten, samt Rølls formodede tilbagekomst til næste sæson, så mener jeg nu stadig, at venstre back er den plads, hvor vi er klart svagest besat (hverken Rooba eller PC er specielt gode).

    Målmand ... Ja .. Selvom Magnus er meget stærk på stregen. Til gengæld irriterer det mig grundigt, at han ikke kan sparke bolden ordentligt ud, at han aldrig kommer ud og samler bolde op, når forsvareren har skærmet modstanderen af, samt at han er rystende usikker ved høje bolde.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    209

    Re: Hjalte og Teo

    Vi skal, under alle omstændigheder, have en erstatning for Myggen. Dette forår har vist, at 24 spillere i førsteholdstruppen bestemt ikke er for mange.
    Om det skal være en midtbanespiller, kommer i høj grad an på, om man mener at Løns er en spiller som man tør regne med i næste sæson. Er det tilfældet, kan man godt forestille sig at Myggen bliver erstattet af en gardering til midterforsvaret da Traóre jo er rykket fra forsvaret til midtbanen. Denne midterforsvarer kunne meget let blive Bora.

    Regner man derimod ikke med at Løns kommer til at være meget mere tilgængelig, end han har være i indeværende sæson, skal der hentes en ekstra defensiv midtbanestyrmand - her er forslagene mange og alle debateret i andre tråde.

    Dette indlæg er skrevet i den tro, at truppen med undtagelse af Myggen, forbliver intakt.

    Skulle andre spillere, som f.eks. Balázs, Bissen eller Løns, forlade truppen, skal de selvfølgeligt erstattes med spillere af passende kvalitet.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,753

    Re: Hjalte og Teo

    ›Målmand ... Ja .. Selvom Magnus er meget stærk på stregen. Til
    ›gengæld irriterer det mig grundigt, at han ikke kan sparke bolden
    ›ordentligt ud, at han aldrig kommer ud og samler bolde op, når
    ›forsvareren har skærmet modstanderen af, samt at han er rystende
    ›usikker ved høje bolde.

    Personligt synes jeg faktisk at Rabo er bedre på stregen..
    Mht Kihlstedt..
    Jeg holder altid vejret når bolden bliver sparket højt ind i feltet.. Han bokser jo til den konstant, istedet for at gribe..
    Desuden er hans kommunikation med forsvaret stadig rystende ringe.. Det er ofte at man ser ham løbe 3-4 skridt frem, for derefter storme tilbage i målet, imens en forsvarer, har bolden med en mand i ryggen, og prøver at undgå at ramme bolden..
    Og så er der som du også siger, hans udspark..

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,753

    Re: Hjalte og Teo

    ›Om det skal være en midtbanespiller, kommer i høj grad an på, om
    ›man mener at Løns er en spiller som man tør regne med i næste
    ›sæson. Er det tilfældet, kan man godt forestille sig at Myggen
    ›bliver erstattet af en gardering til midterforsvaret da Traóre jo
    ›er rykket fra forsvaret til midtbanen. Denne midterforsvarer
    ›kunne meget let blive Bora.

    Jeg tvivler på at der bliver 'satset' på Løns, hvilket jeg sagtens kan forstå..
    Jeg synes at Hjalte har været en super 'erstatning' for Myggen (selvom han jo egentlig ikke er en erstatning).. Men ja, mere bredde tak.
    Bora er ude af billedet, er jeg ret sikker på.. Artiklen i EB? omkring Fredgaard og Bora, virkede mest af alt, som et pres til Herfølge og FCN, for at skrive kontrakter, end et egentlig budskab om at der var brug for dem i FCK.
    Desuden har Bora selv udtalt at han ikke vil være en gardering, men en fast mand på holdet, uanset om det er Herfølge eller FCK.


    ›Regner man derimod ikke med at Løns kommer til at være meget mere
    ›tilgængelig, end han har være i indeværende sæson, skal
    ›der hentes en ekstra defensiv midtbanestyrmand - her er
    ›forslagene mange og alle debateret i andre tråde.
    Enig, som jeg allerede har kommenteret ovenover (:

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Hjalte og Teo

    Er der nogle her, der selv har prøvet at være målmand? Så burde I vide, at de høje bolde altså er pisse svære at time rigtigt... Det kender jeg i hvert fald selv fra fodbold.

    Desuden glemmer man de hurtige reflekser på stregen, som jeg vil vove at påstå, er det mest vigtigste...!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,753

    Re: Hjalte og Teo

    ›Er der nogle her, der selv har prøvet at være målmand? Så burde I
    ›vide, at de høje bolde altså er pisse svære at time rigtigt...
    ›Det kender jeg i hvert fald selv fra fodbold.
    Jeg var målmand i 3 år, og min force var netop høje og hårde bolde, da jeg var god til at gribe.. Jeg var til gengæld ikke ret god til refleksredninger.. (:


    ›Desuden glemmer man de hurtige reflekser på stregen, som jeg vil
    ›vove at påstå, er det mest vigtigste...!
    Det er vigtigt, ja.. men helheden er vigtigst.. Og Rabo er (efter min mening) langt bedre til refleksredninger, end Kihlstedt..

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Hjalte og Teo

    Selvfølgelig er kommunikation vigtig, men der er mange målmænd, der ikke er glad for de høje bolde, og derfor må forsvaret være ekstra vågne. Man kan ikke skyde skylden på målmanden ved hjørne, hvis han ikke går ud i den - selvfølgelig skal han da tage dem, der kommer lige i nærheden af ham, men hvis han ikke er god til den, kan man ikke forvente han kan gribe ind i alle bolde - og sikkert.

    Det kan godt være, at Raboski er bedre til refleksredninger, men tilgengæld har han meget, meget svært ved at gribe bolden, synes jeg. Se fx. FCK-Rangers, virkelig skidt af ham.

    Og jeg synes ikke, man kan klage over vores målmænds præstationer - Martin har sgu da stået FINT på det seneste

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,753

    Re: Hjalte og Teo

    ›Og jeg synes ikke, man kan klage over vores målmænds præstationer
    ›- Martin har sgu da stået FINT på det seneste

    HVEM? :D

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Hjalte og Teo

    Hov, der skulle da stå Magnus :P

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hjalte drømmer........
    By shs in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.03.05, 17:30
  2. Karentæne(Hjalte)
    By Mach1971 in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 20.05.04, 21:25
  3. Hjalte
    By Danoisin in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 08.10.03, 09:47

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •