Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 24

Emner: Vil AaB eller vil AaB ikke vinde på søndag?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    473

    Vil AaB eller vil AaB ikke vinde på søndag?

    Jeg har egentlig længe været helt overbevist om at hvis vi vandt idag ville AaB "lade" sig tabe søndag, men nu ser jeg at de også har Royal League at spille om!

    Så spørgsmålet er om de vil ligge sig ned på søndag? Eller om de vil gå efter sejren?

    Med et FCK-hold manglende næsten ALLE spillere, burde de vel satse på det?

    Men det er vel et spørgsmål om, om de helst vil i Royal league eller i UEFA cup'en!

    Det er *lidt* spændende, da en sejr til os i den kamp jo nææææsten sikrer os mesterskabet....


    Bortset fra det: Alt for fedt idag! Og rigtig god stemning i Parken!
    -60-

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    1,012

    Re: Vil AaB eller vil AaB ikke vinde på søndag?

    Selvfølgelig går de efter UEFA-cuppen?

    Hørt.. Stemningen var for fed idag!
    -

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Sv: Vil AaB eller vil AaB ikke vinde på søndag?

    Der er nok ingen tvivl om, at tAaberne helst vil ud i det store Europa til næste år. Om de vil "undlade at gøre for meget modstand" i en sådan grad, at FCK går hen og vinder søndagens kamp - tjaaaa..... det må tiden vise.

    Under alle omstændigheder er det her et stort problem for dansk fodbold, og det er sådan set lidt af en skandale, at problemet ikke er løst for længe siden. Det er jo ikke første gang, at et hold har størst interesse i at tabe en ligakamp.

    DBU må tage sig sammen nu og ændre på reglerne - her er nogle forslag:

    1. 2'eren i pokalfinalen fratages retten til kvalificere sig til europæisk fodbold til fordel for nr. 3 i Suppen.

    2. Pokalturneringen flyttes, således at finalen ikke længere spilles så tæt på afslutningen i superligaen. Ja, man slagter en hellig ko i form af, at finalen ikke længere spilles på Kr. Himmelfartsdag, men jeg er sikker på, at dansk fodbold nok skal overleve i længden...! Evt. kan turneringen følge kalenderåret, således at finalen spilles om efteråret. Man kan også arrangere den sådan, at finalen spilles eksempelvis i påsken, således at der trods alt mangler adskillige kampe i ligaen.

    Gennemfører man det ene eller begge af forslagene løser man tilmed delvist problemet med karantænereglerne, idet pokalfinaleholdenes spillere ikke kan komme i karantæne i de afgørende ligakampe.

    Aktuelt ville det være en være en idé, om man simpelt hen udsatte FCK-AaB i håb om (selvom håbet er lille), at kampen ikke vil være altafgørende for placering af mesterskab og europacupkampe. Så har vi selvfølgelig et problem, hvis der skal afgives spillere til EM-trupperne (for vores vedkommende Kihlstedt), men måske de nationale forbund vil være så flinke, at give de pågældende spillere et par dage ekstra. Vores skadessituation taget i betragtning ville det vist også være helt fint med en uges tid uden kamp!

    mvh. Don J.
    - hvem der bare holdt med en rigtig kleb!
    Sidst redigeret af Don J. : 20.05.04 kl. 22:05

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    294

    Re: Vil AaB eller vil AaB ikke vinde på søndag?

    Jeg føler mig overbevist om, at FCK vinder på søndag. Men det er ikke fordi AaB ligger sig ned med vilje.
    FCK kan i princippet godt tåle at tabe idet de har bedre målscore, og AaB vil givetvis gå efter de tre point, eller ihvertfald det ene.
    Problemet er bare motivationen. Jeg ser flere faktorer:

    1: Moralen er helt nede og vende efter nederlaget idag.
    2: FCK er super-motiverede og kan teoretisk set sikre sig mesterskabet med 3 point. Fuldt hus i Parken for 3. gang i træk og FCK er jo pumpet med selvtillid
    3: Hvis OB undervejs kommer foran i Viborg har AaB sådan set ikke mere at spille for, da de har 3 pt til OB og endda har ringere målscore.
    4: I forvejen ser det endda rimelig umuligt ud for AaB. 3½(målscore) point efter OB, som har Herfølge hjemme i sidste runde. AaB skal således have flere point i Parken end OB får i Viborg.
    5: Der er sikkert ikke ret mange AaB-fans på plads og spillerne føler sig for alvor på udebane.

    Ergo er dette et af de mest sikre 1-taller siden AaB-B93 i 99 eller FCK-AGF sidste år. AaB har bedst af at tabe og FCK kan blive mester. Det skulle ikke undre mig om Tipstjenesten tager kampen af programmet.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    391

    Re: Vil AaB eller vil AaB ikke vinde på søndag?

    ›3: Hvis OB undervejs kommer foran i Viborg har AaB sådan set ikke
    ›mere at spille for, da de har 3 pt til OB og endda har ringere
    ›målscore.
    ›4: I forvejen ser det endda rimelig umuligt ud for AaB.
    ›3½(målscore) point efter OB, som har Herfølge hjemme i sidste
    ›runde. AaB skal således have flere point i Parken end OB får i
    ›Viborg.

    Ehhh hvilken tabel er det lige du kigger på?
    Så vidt jeg kan se er Aab lige nu á point med OB. 53 hver.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,916

    Re: Vil AaB eller vil AaB ikke vinde på søndag?

    ›Jeg har egentlig længe været helt overbevist om at hvis vi vandt
    ›idag ville AaB "lade" sig tabe søndag, men nu ser jeg
    ›at de også har Royal League at spille om!


    ›Så spørgsmålet er om de vil ligge sig ned på søndag? Eller om de
    ›vil gå efter sejren?

    Vil FREM lægge sig ned? Træneren er jo Laudrups onkel! Med Silber, Alvaro, Møller og Hjalte ude kommer det vist til at knibe med at stille et hold overhovedet!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    75

    Re: Vil AaB eller vil AaB ikke vinde på søndag?

    Når FCK bliver mestre (måske allerede på søndag ;-) ) vil det giver Aab automatisk adgang til Uefa cuppen ikraft af de var finalister i pokalturneringen. FCK kan ikke få to europæiske pladser.

    Så måske vil det være "klog" af Aab hvis de tabte... rent buisness mæssigt of course!
    Never mind the bollocks!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Vil AaB eller vil AaB ikke vinde på søndag?

    ›Når FCK bliver mestre (måske allerede på søndag ;-) ) vil det
    ›giver Aab automatisk adgang til Uefa cuppen ikraft af de var
    ›finalister i pokalturneringen. FCK kan ikke få to europæiske
    ›pladser.


    ›Så måske vil det være "klog" af Aab hvis de tabte...
    ›rent buisness mæssigt of course!

    Lav dog reglerne om, så FCK får 2 pladser... 1. holdet spiller Championsleague og reserverne for UEFA'en :-)

    Torben

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    38

    Re: Sv: Vil AaB eller vil AaB ikke vinde på søndag?

    Pokalturneringen skal der ikke laves om på!! Traditionen tro skal finalen spilles Kr. Himmelfartsdag på Danmarks National arena PARKEN. Næ du - ryk Superligaen til at følge kalenderåret. Derved får vi flere kampe i sommermånederne og ikke dette kedelige afbræk i vintermånederne.

    /B1
    Fooligan
    /B1

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,597

    Re: Sv: Vil AaB eller vil AaB ikke vinde på søndag?

    Nej vi skal da ikke. Stort set alle Europas store ligaer spilles fra sommer til sommer. Det er det der er fodboldåret.
    Og så er det også der UEFA-cuppen og CL spilles.

    Vi skal ikke begynde at indføre det misforster de har i Sverige og Norge med turneringer der ligger omvendt af alle andres. Det er noget rod for at sige det mildt.

    Rasmus

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    64

    Re: Vil AaB eller vil AaB ikke vinde på søndag?

    Forslaget om, at Pokal-toer ikke kan komme i UEFA, hvis vinderen også bliver mester er vel den enkleste løsning på problemet.

    Eufa cup for pokalvindere er jo afskaffet, så der er jo ikke længere nogen grund til at sende toeren afsted.

    Jeg tror i øvrigt, at AaB vil spille for at vinder på søndag. De kan jo sådan set håbe på både uefa og Royal ligue, hvis de vinder.
    Men jeg håber på en mere rent spillet kamp!

    hilsen X-færing

    som så sin første pokalfinale i 1966: Aab slog KB 3-1 efter forlænget spilletid. Det var en længe ventet pay-back time i går!

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    282

    Re: Vil AaB eller vil AaB ikke vinde på søndag?

    ››Jeg har egentlig længe været helt overbevist om at hvis vi vandt
    ››idag ville AaB "lade" sig tabe søndag, men nu ser jeg
    ››at de også har Royal League at spille om!

    ››
    ››Så spørgsmålet er om de vil ligge sig ned på søndag? Eller om de
    ››vil gå efter sejren?

    ›Vil FREM lægge sig ned? Træneren er jo Laudrups onkel! Med
    ›Silber, Alvaro, Møller og Hjalte ude kommer det vist til at knibe
    ›med at stille et hold overhovedet!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!

    øhh. så vidt jeg ved, spiller de vist ikke for BiF, "correct me if I’m wrong" ;-)
    Op med humøret, Det er jo bare fodbold...
    e-block's Avatar

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    349

    Tror AaB lægger sig!

    Uden at vide det med sikkerhed, mener jeg det er rimeligt at antage, at AaB's spillere vil få udbetalt en bonus for kvalifikation til europa.

    Det er overvejende sandsynligt at Siemens som sponsor betaler en bonus til klubben for kvalifikation, og at denne bonus også er udmøntet i spillernes kontrakter eller aftale for sæsonen med klubben. Jeg har til gengæld svært ved at forestille mig, at der er tilsvarende aftale om Royal League, da sæsonen var i sin sidste trediedel, da den turnering blev vedtaget.

    Så AaB-spillerne kigger muligvis på et kontant udbytte for et nederlag på søndag. Ikke så mærkeligt at Lynge Jacobsen ikke har sagt noget om det...

    mvh
    ottesen

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    28

    Re: Vil AaB eller vil AaB ikke vinde på søndag?

    Er det ikke lige meget hvad de vil??????????

    vi ved hvad VI vil.

    mit bud 2-0

    1-0 alvaro
    2-0 bech


    FORZA FC

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    1,010

    Re: Tror AaB lægger sig!

    >Ikke så mærkeligt at Lynge Jacobsen ikke har sagt noget om det...

    Han har sagt noget om det: AaB spiller for at vinde

    Jeg tror ikke på, at nordjyderne lægger sig. Der er flere penge i Råjal-fidusen, og netop mediernes massive omtale af "tab og vind"-problematikken kan vel netop få spillerne til at smøje ærmerne op for at modbevise hvad de får skudt i skoene...

    Overfor et ekstremt reservespækket FCK-hold har de ganske gode muligheder.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Vil FCM lave en AAB
    By erol in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 05.05.05, 14:41
  2. Vil BEF bare ikke vinde det mesterskab???
    By Elver in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 06.08.04, 13:36
  3. VIL Aab hjælpe FCK til at blive mestre?
    By FCKim in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 23.04.04, 14:31
  4. Aab Vil Sælge Spillere For 9 Millioner!
    By Manolo in forum De korte linier
    Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 26.11.03, 17:15

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •