Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 20

Emner: Skal vi hente nye spillere?

  1. #1
    Raz er offline Copenhagen know-it-all
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    158

    Skal vi hente nye spillere?

    Lige et par fredagsbetrgtninger på en aldeles dejlig dag:

    Inspireret af Bissens udtalelse til Onside efter pokalfinalen i går...

    "Jeg håber, at FCK nu har indset, at de har to unge spillere, der skal satses på i fremtiden på den centrale midtbane. Klubben skal ikke gå ud og investere i et eller andet sindssygt så længe vi har de to," sagde Morten Bisgaard
    , kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad I andre mener om hvorvidt vi skal købe nye spillere eller ej, når transfervinduet åbner. For et eller andet sted har han jo ret. Det ville være synd at bryde den akse, der har vist sig at være overraskende stærk. Og vi har stadig Røll, som naturligt kan gå ind på midten.

    På den anden side, er det en meget ung og urutineret duo, der kunne have gavn af en erfaren makker.

    Dertil skal lægges, at vi specielt i år har set vigtigheden i at have en meget bred trup, hvor kvaliteten i bredden er afgørende. Hvad fanden skulle vi have gjort uden spillere som Traore, Bech og Bergvold. De vider jo netop hvor vigtigt det er at have gode folk i baghånden.

    Jeg selv hælder mest til ideen om at købe en enkelt meget stærk midtbanespiller, og benytte Traore som reserve. Det giver så Bisgaard (hvis han forlænger), Røll, Silber, Bech og Bergvold, der skal kæmpe om de to pladser på kanterne. Som Hjalte spiller lige nu, er han selvskreven til holdet.

    Og så mener jeg at man meget snart skal hælde PC ud af butikken og finde en erstatning, men det er jo en anden snak :o)

    Mvh

    Raz
    The best defense against logic is stupidity

  2. #2
    Fahlsten er offline She turned me into a newt
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    413

    Re: Skal vi hente nye spillere?

    Hmm det kommer jo meget an på, hvem vi får mulighed for at købe. Jeg mener, som udgangspunkt skal vi da helt klart bruge de spillere vi har. De har jo et mega potentiale, men omvendt står Viera og leder efter en ny klub, ville jeg da ikke sige nej ;-)
    Som sagt, synes jeg vi skal satse på vores nuværende midtbane, men kommer tilbuddet for en stor stjerne, skal vi da slå til. Om ikke andet ville han da være rar at ha', såfremt vi kommer i en lignende situation med skade og karantæner næste år :-)

    Mvh Michael

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,477

    Re: Skal vi hente nye spillere?

    ›Som sagt, synes jeg vi skal satse på vores nuværende midtbane,
    ›men kommer tilbuddet for en stor stjerne, skal vi da slå til. Om
    ›ikke andet ville han da være rar at ha', såfremt vi kommer i en
    ›lignende situation med skade og karantæner næste år :-)

    Meget enig.

    Det ville være en kold spand i hovedet på Traoré, Nørregaard og de øvrige unge spillere, hvis "takken" for en indsats i foråret over det forventede er at klubben køber en lidt mere rutineret spiller f.eks. på ligalandsholdsniveau. Skal der købes ind til den centrale midt, skal det være i absolut skandinavisk landsholdsklasse eller bedre.

    gb

  4. #4
    David_T er online nu Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Skal vi hente nye spillere?

    ››Som sagt, synes jeg vi skal satse på vores nuværende midtbane,
    ››men kommer tilbuddet for en stor stjerne, skal vi da slå til. Om
    ››ikke andet ville han da være rar at ha', såfremt vi kommer i en
    ››lignende situation med skade og karantæner næste år :-)

    ›Meget enig.

    ›Det ville være en kold spand i hovedet på Traoré, Nørregaard og
    ›de øvrige unge spillere, hvis "takken" for en indsats i
    ›foråret over det forventede er at klubben køber en lidt mere
    ›rutineret spiller f.eks. på ligalandsholdsniveau.

    På den anden side, en spiller på ligalandsholdsniveau er der større chance for en spiller som Traoré for at henvise til bænken.

    Jeg kunne godt se klubben hente en spiller der ligger tæt på Hjalte og Traoré og så sige "OK, i tre kommer til at rotere om den her midtbane næste sæson".

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Skal vi hente nye spillere?

    ›Hmm det kommer jo meget an på, hvem vi får mulighed for at købe.
    ›Jeg mener, som udgangspunkt skal vi da helt klart bruge de
    ›spillere vi har. De har jo et mega potentiale, men omvendt står
    ›Viera og leder efter en ny klub, ville jeg da ikke sige nej ;-)

    ›Som sagt, synes jeg vi skal satse på vores nuværende midtbane,
    ›men kommer tilbuddet for en stor stjerne, skal vi da slå til. Om
    ›ikke andet ville han da være rar at ha', såfremt vi kommer i en
    ›lignende situation med skade og karantæner næste år :-)

    hvis man ska sige det MEGET firkantet, står vi med en pokal og et næsten-skab fordi vi har et fantastisk midterforsvar i bo s. og ole t. i den ene ende, og bech, bisgård og alvaro i den anden. resten er habile eller, i pc's tilfælde, ringe.

    jeg kan ikke se for mig at vi sku ku begå os i europa uden en meget stærk defensiv midt og en rimelig venstre back. skulle vi mod alle odds kvalificere os til cl, blir vi ausradiert uden indkøb på de pladser. så: forlæng bis, smid pc til jylland og find pengene til f.eks. graversen og evt. niklas. det BLIR dyrt, men der må trods alt være røget andre løntunge drenge (peter n., petterson, myggen) ud til næste sæson i forh. t. sidste efterår.

    noget helt andet er, at det ku se ud til at være mindre væsentligt om zuma, røll og albrecht er at finde på holdet. pt vil vi jo desværre nok ikke få særlig meget ud af at sælge dem, men der må ku spares nogle pæne gager dér.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    790

    Re: Skal vi hente nye spillere?

    ›noget helt andet er, at det ku se ud til at være mindre
    ›væsentligt om zuma, røll og albrecht er at finde på holdet. pt
    ›vil vi jo desværre nok ikke få særlig meget ud af at sælge dem,
    ›men der må ku spares nogle pæne gager dér.

    NU MÅ DET SIMPELTHEN STOPPE!
    Fordi et par spillere er ude i et par kampe er de sku da ikke fraskrevet deres plads på holdet. De 3 spillere du nævner, er blandt de spillere der har størst betydning for holdet. Jeg kan love dig for at de bliver værdifulde, hvid vi skal spille CL.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Skal vi hente nye spillere?

    ››noget helt andet er, at det ku se ud til at være mindre
    ››væsentligt om zuma, røll og albrecht er at finde på holdet. pt
    ››vil vi jo desværre nok ikke få særlig meget ud af at sælge dem,
    ››men der må ku spares nogle pæne gager dér.

    ›NU MÅ DET SIMPELTHEN STOPPE!
    ›Fordi et par spillere er ude i et par kampe er de sku da ikke
    ›fraskrevet deres plads på holdet. De 3 spillere du nævner, er
    ›blandt de spillere der har størst betydning for holdet. Jeg kan
    ›love dig for at de bliver værdifulde, hvid vi skal spille CL.

    det er temli lang tid siden, jeg begyndte at blive noget skeptisk med hensyn til de tre.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  8. #8
    PEdedrengen Slettet

    Re: Skal vi hente nye spillere?

    ››noget helt andet er, at det ku se ud til at være mindre
    ››væsentligt om zuma, røll og albrecht er at finde på holdet. pt
    ››vil vi jo desværre nok ikke få særlig meget ud af at sælge dem,
    ››men der må ku spares nogle pæne gager dér.

    ›NU MÅ DET SIMPELTHEN STOPPE!
    ›Fordi et par spillere er ude i et par kampe er de sku da ikke
    ›fraskrevet deres plads på holdet. De 3 spillere du nævner, er
    ›blandt de spillere der har størst betydning for holdet. Jeg kan
    ›love dig for at de bliver værdifulde, hvid vi skal spille CL.

    Røll skal oppe sig gevaldigt hvis han skalpå det hold. Albrecthsen skal ikke regne med at få centerstopperpladsen tilbage. Zuma derimod skal nok spille sig på.

    Imho skal der købes en keeper først og fremmest. Dernæst så jeg gerne at vi investerede i Svard. Han kan dække mange defensive pladser, og vil derfor være en god spiller til bredden.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,597

    Re: Skal vi hente nye spillere?

    Ser man på holdets nuværende situation med skader og karantæner, så ville det jo ikke skade at have en lidt bredere trup.
    Nu vil nogen måske - med rette - hævde at den nuværende situation er lidt ekstrem. Men når man tænker på at vi næste år også skal spille Royal League oven i superliga, pokal og CL/UEFA, så er det nok ikke utænkeligt at vi kunne komme i en lignende situation igen. Den sidste måneds ekstremt pressede program med typisk 2 kampe pr. uge vil sprede sig til en stor del af sæsonen.

    Dertil kommer at vi på visse pladser i den grad trænger til forstærkning. Her tænker jeg naturligvis især på venstreback-pladsen.

    Målmandspladsen ser okay ud, men kan blive bedre. Det samme mener jeg om den centrale midtbane - selvom jeg synes Hjalte og Traoré gør det fremragende, og har en lovende fremtid foran sig, så kan vi stadig blive stærkere her hvis den rette spiller kommer inden for rækkevidde.
    I angrebet har jeg til gengæld svært ved at se at vi har brug for forstærkning - medmindre Henke ligefrem kommer og tigger og beder om at få lov at spille gratis.

    Rasmus

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Skal vi hente nye spillere?

    ›Røll skal oppe sig gevaldigt hvis han skalpå det hold.
    ›Albrecthsen skal ikke regne med at få centerstopperpladsen
    ›tilbage. Zuma derimod skal nok spille sig på.

    det er lige spørgsmålet. med bergvold på venstre fløj og bech som hængende angriber blir det svært. med mindre bergvold igen blir reserve, og bech tar venstre fløj.

    ›Imho skal der købes en keeper først og fremmest. Dernæst så jeg
    ›gerne at vi investerede i Svard. Han kan dække mange defensive
    ›pladser, og vil derfor være en god spiller til bredden.

    en god spiller, men ikke med det punch vi har brug for på den defensive midt.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,287

    Re: Skal vi hente nye spillere?

    ›På den anden side, en spiller på ligalandsholdsniveau er der
    ›større chance for en spiller som Traoré for at henvise til
    ›bænken.

    Ja, det vil være en lidt underlig "belønning" for et gennembrud og en fornem indsats i foråret at købe en "stjerne" der mere eller mindre er garanteret plads i startopstillingen.

    På den anden side er den defensive midt følsom for skader. Reelt er det kun Traoré der passer ind her. (Man kan argumentere at Hjalte også er defensiv midt, men Traorés opgave er den mere fysisk betonede del af presspillet).

    ›Jeg kunne godt se klubben hente en spiller der ligger tæt på
    ›Hjalte og Traoré og så sige "OK, i tre kommer til at rotere
    ›om den her midtbane næste sæson".

    En spiller som Rasmus Würtz ligger lige for. Godt nok er det heller ikke en rutineret spiller, men han har samme klasse som de to andre. Der vil være nok af kampe at rotere spillerne i, med Superliga, europæisk, Rojal League og pokalturnering (plus evt supercup...).

  12. #12
    Raz er offline Copenhagen know-it-all
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    158

    Re: Skal vi hente nye spillere?

    ›I angrebet har jeg til gengæld svært ved at se at vi har brug for
    ›forstærkning - medmindre Henke ligefrem kommer og tigger og beder
    ›om at få lov at spille gratis.

    Enig. Vi har klasseangribere nok til 2-3 superligahold. I prioriteret rækkefølge (hvis alle var klar og i topform): Âlvaro, Zuma, #32, Bech og Todi. Derudover kan Bisgaard bruges på denne plads også.

    Hvis man kigger på midtbanen, ser det jo også umiddelbart flot ud til fire pladser: Hjalte, Røll, Traore, Bisgaard, Silber og Bergvold (Løns virker desværre færdig i FCK og Elrio ikke klar). Bech har også vist han han kan spille her. Men der mangler altså noget, før vi kan begå os i det europæiske. Graversen lyder som som et fantastisk bud, men jeg tror ærlig talt ikke rigtigt på det.

    Forsvarsmæssigt ser vi nogenlunde ud: Bo S, Albrecht, Ole T. og Lars J. Det er altså en habil sidste skanse. Men lidt tynde er vi, hvid det går galt. PC har IMO slet ikke niveau, ej heller Rooba (dog ikke så grelt). Jeg tror at vi som minimum behøver en stærk venstre back.

    Raz
    The best defense against logic is stupidity

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    468

    Re: Skal vi hente nye spillere?

    Det er ret enkelt.
    Hvis man ikke får begrænset antallet af skader i næste sæson i forhold til denne sæson (Backe vil måske se på problemet, heldigvis) skal der hentes et par nye spillere.
    De falder jo som fluer herinde.

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    529

    Re: Skal vi hente nye spillere?

    Hej Kaare,

    ›En spiller som Rasmus Würtz ligger lige for. Godt nok er det
    ›heller ikke en rutineret spiller, men han har samme klasse som de
    ›to andre. Der vil være nok af kampe at rotere spillerne i, med
    ›Superliga, europæisk, Rojal League og pokalturnering (plus evt
    ›supercup...).

    Glimrende ide, for han virker spændende. Ellers kunne en permanent aftale med Sebastian Sværd være god.

    Men heldigvis har de unge bidraget til, at det bliver svært at finde nye folk, for det skal efterhånden være nogle meget stærke spillere, hvis der skal være idé i at hente nogen udefra. Og hvad med de rigtig unge? Er der nogen på vej?

    Jeg så stadig gerne en klassemålmand. Venstre back kan jeg ikke se forstærkninger på herhjemme fra, og med Rooba tilbage og Jacobsen er det heller ikke nødvendigvis så vigtigt.

    Og så er der de to udlejede, som i yderste nødstilfælde kommer tilbage...

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: Skal vi hente nye spillere?

    De unge
    Tjaa... det er nok ikke sandsynligt at min Bech og Traoré bliver Backes førstevalg i næste sæson. Bech ser ud til at mangle lidt mental rutine/styrke i de vigtigste kampe samt bedre evner udi forsvarsspillets ædle kunst. Traoré er en FANTASTISK spiller, synes jeg, men jeg fornemmer at det er hans plads der bliver taget af den nye mand på midtbanen som kommer, helt sikkert. Vi skal både spille Royal, UEFA/CL, SAS og DONG, så mon ikke vi skal bruge mere dybde på midten. Røll har desværre vist sig, måske, at være den lidt forkerte type på den centrale midt (?). Der sker i hvert fald mere når Theo og Hjalte spiller centralt - både den ene og den anden vej...

    Bergvold er sikkert også kun førstereserve på fløjen i næste sæson.

    Nye spillere
    Vdr. nye spillere kan jeg kun være enig: En venstre back med omtanke og speed og en keeper som skaber ro i forsvaret (vi mindes Rune P, nu GF) og så nok en midtbanemand af HØJ klasse...

    De tre skadede stjerner
    Martina, Zuma og Røll skal vi nok få brug for - det er tre mand med landsholdsklasse... nu har de fået berettiget konkurrence lad os se om det ikke får dem til at oppe sig lidt... (husk på 2-2 i BIF fx...klasse)
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Problematikken med at hente unge spillere
    By Gandhi in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 24.03.09, 03:57
  2. Hvem skal vi så hente?
    By TurboGnu in forum De korte linier
    Svar: 67
    Sidste Meddelelse: 27.10.06, 07:50

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •