Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 22

Emner: Har mediernes omtale af straffespark til FCK gjort, at FCK slet ingen får?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,916

    Har mediernes omtale af straffespark til FCK gjort, at FCK slet ingen får?

    Har mediernes omtale af straffespark til FCK gjort, at vi nu slet ingen får? Mener klart, at FCK er blevet snydt i de 4 seneste kampe. Hvor Milton Claus Bo Larsen, Michael Svendsen og nu senest Nicolai Vollquartz har passet fløjten.

    Milton plejer jo at sige; "at når regnskabet gøres op over en sæson har alle fået lige meget eller lidt".

    Til stede i Parken idag og senere set kampen på tv, er jeg ikke tvivl om, at FCK igen er blevet snydt for et klokkkeklart straffespark. Begge dommere har en bedre placering end os tilskuere, men det var åbenlys for de som fulgte med, at FCK igen bliver snydt.

    Kan ikke lade være med, at tænke på om den megen diskusion, der har været tidligere på tildelte straffespark nu gør, at vi slet ingen får, selvom de er åbenlyse for enhver.

    Mener fortsat, at DBU burde overveje helt seriøst, at få dommere fra udlandet til at dømme danmarksturneringes afsluttende kampe.

    Det må være muligt, at foretage nogle dommerudvekslinger bl.a. fra de nordiske lande.

    - en Allan Gaarde der lige er kommet på banen starter jo nærmest i frustration at kaste bolden væk lige foran dommeren idag uden at det kostede advarsel. Hvilket båede er en hån mod dommeren, men samtidig nedsætter hans myndighed foran 30.000 tilskuere.
    Flere af vores spillere slagtes jo igen idag helt gratis, hvor chancen for at spille bolden er total væk. Forstår ikke helt den danske dommerelite?
    Vollquartz dømmer dog bedre end Michael Svendsen, men alligevel er det bemærkelsesværdigt, at vi gang på gang skal se så uens dommerskøn på samme forseelse og eller mangel på samme.

    Måske er vore spillere for pæne? ingen af dem protesterer eller samles omkring dommerne ved alle de manglende dømte straffespark og hiven og flåen i trøjerne, som til stadighed er en pestilens for at få afslutninger. Men det er jo gratis, så jeg forstår godt spillerne fortsætter med det.
    Hvis dommerne blev lidt mere konsekvente i deres indgriben, ville vi tilskuere få nogle flere mål at se på.

    Hilsen phdfodbold
    Sidst redigeret af phdfodbold : 23.05.04 kl. 23:13

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    438

    Re: Har mediernes omtale af straffespark til FCK gjort, at FCK slet ingen får?

    Der kunne godt være være noget om snakken. Nu hvor medierne har sagt at vi har fået mange straffespark, og så får at alt skal blive delt lige, skal vi så ikke have nogen i slutningen, mener de ÅBENBART.

    // Fr4nc0

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    62

    Re: Har mediernes omtale af straffespark til FCK gjort, at FCK slet ingen får?

    Taler du om situationen med Lars J? For der mener jeg da bestemt ikke der var straffespark. Borgersen tackler jo direkte på bolden.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: Har mediernes omtale af straffespark til FCK gjort, at FCK slet ingen får?

    Mon ikke han tænker på de to situationer sidst i kampen, hvor Borgersen slynger Alvaro rundt i kanten af feltet, og hvor han omklamrer ham?

    mvh Stephphen
    Fraværende

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    62

    Re: Har mediernes omtale af straffespark til FCK gjort, at FCK slet ingen får?

    Ahh ja, det er sandt. Havde faktisk glemt den, hvor han hiver i Álvaro til sidst.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    682

    Re: Har mediernes omtale af straffespark til FCK gjort, at FCK slet ingen får?

    Der var klart straffe til Santos... og linjevogteren stod lige ved siden af men gjorde ikke noget!!!
    Dommerne er blevet bange, for at blive kaldt hjemmebane dommere.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Har mediernes omtale af straffespark til FCK gjort, at FCK slet ingen får?

    De sidste 2 kampe er vi blevet snydt så vandet driver - så der er noget
    der tyder på det.

    -orb.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    415

    Re: Har mediernes omtale af straffespark til FCK gjort, at FCK slet ingen får?

    Måske har I bare ændret jeres spillestil, så I ikke længere sværmer så meget i og omkring feltet som tidligere? ;o)

    Michael

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,916

    Re: Har mediernes omtale af straffespark til FCK gjort, at FCK slet ingen får?

    ›Måske har I bare ændret jeres spillestil, så I ikke længere
    ›sværmer så meget i og omkring feltet som tidligere? ;o)


    ›Michael

    Tror nu mere, at fortolkningen af fodboldlovene er blevet væsentligt gradbøjet på det seneste. Nu må man tage føregreb på Santos og kaste ham ned i græsset i feltet og halsgreb, samt springe ind i ryggen på ham. Han klare det nok i den sidste kamp også men eller uden modspillere på ryggen.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Har mediernes omtale af straffespark til FCK gjort, at FCK slet ingen får?

    Dommerne er blevet bange, for at blive kaldt hjemmebane dommere.
    Eller også blev dommeren bare træt af at blive kaldt SKANDALEDOMMER om og om igen, fordi han ikke gav Gaarde et gult kort lige da han var kommet på banen og kastede bolden et par meter væk.

    Jeg synes ikke det var retfærdigt af publikum, som åbenbart mener at dommeren skal jordes så snart der er noget der ikke lige helt går efter vores vej.

  11. #11
    Panthios Slettet

    Re: Har mediernes omtale af straffespark til FCK gjort, at FCK slet ingen får?

    ?Jeg synes ikke det var retfærdigt af publikum, som åbenbart mener
    ?at dommeren skal jordes så snart der er noget der ikke lige helt
    ?går efter vores vej.

    Nu har jeg før overset indlæg tilsat ironi - er dit indlæg skrevet ironisk?
    Ellers har jeg da ikke set magen til noget pladdder før!

    Hvis din sætning skal indeholde noget realitet så burde vi jo kunne få mange straffespark ved at synge godt om dommeren - tiljuble ham!

    Nej vel?
    En proffesionel dommer må ikke blive påvirket af publikums tilråb!
    Håber dælme det var ironisk skrevet, så er det kun anden gang inden for et døgn jeg snubler over et ironisk indlæg :/

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Har mediernes omtale af straffespark til FCK gjort, at FCK slet ingen får?

    ›Eller også blev dommeren bare træt af at blive kaldt
    ›SKANDALEDOMMER om og om igen, fordi han ikke gav Gaarde et gult
    ›kort lige da han var kommet på banen og kastede bolden et par
    ›meter væk.


    ›Jeg synes ikke det var retfærdigt af publikum, som åbenbart mener
    ›at dommeren skal jordes så snart der er noget der ikke lige helt
    ›går efter vores vej.

    Tjaah, jeg syntes godt nok han var skandaløs, og i dette tilfælde er straffet det mindste. I første halvleg havde han en situation hvor han ikke dømmer frispark på Silber, hvorefter Traore laver kæmpe frispark og generobrer bolden, stadig ingen lyd fra Vollquartz. Traore bliver herefter flæsket, så Silber mener det må være ok at fjerne begge ben på Aaberen. 4 kæmpe frispark i rap, uden lyd fra dommeren. Det må være ny rekord.

    Samtidig skal Aab være heldige at de ikke sluttede banen med 9 eller måske endda 8 mand.
    Rasmus Wurtz laver proffesionelt frispark på Bech, han har et gult kort. Frisparket bliver dømt, men kortet bliver i lommen.
    Bård Borgesen laver 3 frispark i rap på Santos, tilsidst får han gult, hvilket ikke fraholder ham fra at lave yderligere 2. Denne er nok lidt mere tvivlsom, men i mine øjne skulle Vollquartz have haft kortet oppe noget før, og dermed rødt til Borgesen.
    Så er der selvfølgelig den kære Gaarde, hvor Vollquartz har hånden nede i lommen, men på mystisk vis forbliver den dernede. Gaarde får senere et gult kort for et grimt frispark på Silber. Dermed rødt for anden kamp i træk.

    Oven i disse mindre heldige episoder, havde Vollquartz lagt en linie der gik ud på at der absolut ingen linie var. I 2 situationer fløjter han frispark imod Santos for at presse Borgesen, sekundet efter i begge tilfælde laver David Nielsen noget fuldstændigt identisk på Bo Svenson, hvor han ikke fløjter.
    Man kunne med fordel bruge et princip fra etik, der hedder universalitets-princippet. For at dømme anderledes i en situation i modsætning til en anden, skal der være en RELEVANT forskel på situationerne. Jeg tror at Vollquartz ville have meget svært ved at pege på bare en relevant forskel. Alligevel fløjtede han som vinden blæste.

    Nu har jeg så kun taget eksempler hvor FC blev snydt, men kampen kunne have set meget anderledes ud, hvis Santos havde scoret i første halvleg på sit stolpeskud. Dog hører det med til den situation at det nok var det aller mest tydelige frispark Alvaro lavede i den kamp. Han hopper op og rammer Allan K. (Ikke sikker på at det var ham) lige i hovedet med sin albue, uforsætligt ja, kæmpe frispark.....JA.

    Så at der ikke blev råbt mere skandaledommer er for mig en gåde. Håber de 3 DBU kontrollanter tager sig en snak med dommerudvalget om hvorvidt Vollquartz ikke skal have noget ekstra trænning før han bliver sat til at dømme på dette niveau igen.

    Mvh.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    481

    Re: Har mediernes omtale af straffespark til FCK gjort, at FCK slet ingen får?

    Ahh....come on, så svinsk var kampen da heller ikke mod Aab? Er det ikke at gå lidt i selvsving? Jeg er helt enig med flertallet i at dommeren i pokal finalen var rystende usikker, men det gik da ud over begge hold?!

    Jeg syntes ærlig talt at alle de "komplot teorier" og "dommerne kan ikke lide os" diskussioner hører til ude på pestegnen og ikke her på SL. Måske man skulle fokusere mere på egne (manglende?) evner til at score på de mange chancer vi har i hver kamp fremfor om dommeren dømmer det ene eller det andede. Nogle gange er vi heldige, andre gange dømmer dommeren os imod, men mon ikke det hele går op til sidst?

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    923

    Re: Har mediernes omtale af straffespark til FCK gjort, at FCK slet ingen får?

    Jeg tror ikke en meter på noget komplot hverken den ene eller den anden vej, men derimod på at både Svendsen og Volquarts er dybt inkompetente.

    Faktum er at Aab kampen igennem begik så mange nødbremse-frispark på midten at jeg ikke kan tælle dem. Specielt Schmidt, Gaarde og Augustinussen var alle sent inde i tacklinger hvor de totalt flæskede specielt Bissen, Álvaro og Silberbauer en tre-fire gange hver, og hvis man som dommer lader dem slippe en enkelt gang fordi situation ikke ville have udløst en målchance eller farlig situation, så skal de altså have kortet anden gang og som absolut minumum tredjeg, når frisparkene var så overlagte som det var tilfældet.

    I stedet lod NV blot Aab køre det løb. Tror sig pokker at Aab forsøgte at forvandle kampen til en opvisning i NFL football når dommeren så behændigt hjalp dem med at få minutterne til at gå.

    Svin Milton til alt de i vil, men han havde ALDRIG ladet dem slippe fra at forsøge sig med den slags i længden.
    Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom - Danny Blanchflower

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    58

    Re: Har mediernes omtale af straffespark til FCK gjort, at FCK slet ingen får?


    ›Nu har jeg så kun taget eksempler hvor FC blev snydt.
    Dog hører det med til den
    ›situation at det nok var det aller mest tydelige frispark Alvaro
    ›lavede i den kamp. Han hopper op og rammer Allan K. (Ikke sikker
    ›på at det var ham) lige i hovedet med sin albue, uforsætligt ja,
    ›kæmpe frispark.....JA.

    Cadeau, jeg troede ikke at I ville kommentere denne situation. Flot nok, at den er set.


    ›Så at der ikke blev råbt mere skandaledommer er for mig en gåde.
    ›Håber de 3 DBU kontrollanter tager sig en snak med dommerudvalget
    ›om hvorvidt Vollquartz ikke skal have noget ekstra trænning før
    ›han bliver sat til at dømme på dette niveau igen.


    ›Mvh.

    ›Defreni
    Fear is the path to the Dark Side; fear leads to anger.
    Anger leads to hate. Hate leads to suffering.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Tak, Politiken (for pæn omtale af FCK, red.)
    By Pipetown in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 17.10.05, 07:24
  2. Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 12.05.05, 22:15
  3. Får vi (mindst) et straffespark i morgen?
    By Walle in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 12.05.04, 14:41
  4. Hvorfor man får straffespark...
    By GhostInTheShell in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 06.04.04, 18:08
  5. Hvem har gjort det bedst i FCK ??
    By VIP in forum Diverse
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 21.11.03, 17:31

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •