Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: God start

Tilmeldingsdato
    Dec 2001

God start

Mærsk Data som eksklusiv hovedsponsor til en årlig pris af måske en 3-4 mill DKK, det må siges at være en god start for FCK Håndbold. Især når man tænker på fodboldklubbernes problemer med at skaffe hovedsponsorater. Og FCK Håndbold forventer et overskud på 1,2 mill DKK (og det er minimum som Don Ø siger det i vanlig selvsikre stil). Vi er også gået ind i dette, for at tjene penge. Et udsagn som måske kan berolige de rene fodboldfans.

Don Ø mener åbenbart denne håndboldsatsning meget alvorligt, og således vil der  snart være FCK Håndbold over det hele i medierne - især om vinteren selvfølgelig. Det bliver squ spændende hvordan jyderne reagere når Don Ø snupper provinsbyernes eneste alvorlige sportslige trumfkort. Som slik der tages fra små børn måske. Men Don Ø er ligeglad. Nu har han medieplatforme hele årets rundt. Og når han fra oktober "kun" er arbejdende bestyrelsesformand, så bliver der rigelig tid til det.

Interessant er det også, at FCK Håndbold er oprettet som et selvstændigt A/S, så dermed er PSE A/S forsikret mod store tab, af den ene eller anden grund. FCK Håndbold skal løbe rundt i sig selv, og give overskud til koncernen (bl.a. SAS-ligaholdet). Jeg tror squ der ligger guld og venter i dette projekt. Ikke fordi det er håndbold i selv, men fordi der i kombinationen Don Ø, byen København og Danmarks næststørste idræt, ligger et kæmpe potentiale. Og inden du ryster på hovedet, og tænker bonderøvssport, så tænk på hvor mange mennesker, der kommer til FCKs kampe i Parken, storskærmsarrangement med landsholdet i Parken, Melodi Grand Prix, koncerter og anden underholdning i Parken. Mon ikke en stor del liiiiiige skal se hvad FCK Håndbold er for noget. Og her tænker jeg på en evt. multihal med suveræne tilskuerforhold, når vi snakker potentiale. 
    Mvh
    Henrik

2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

Tilmeldingsdato
    Jan 2002

Kunne stadig ikke være mere ligeglad

Jeg kan ikke se hvordan håndbold nogensinde vil komme til af gavne fodbolddelen.

Selv hvis der blev genereret et kæmpe overskud ville pengene aldrig blive smidt over i fodbolddelen tværtimod.

Jo mere PSE breder sig desto mere vil man flytte pengene fra de sikre områder og ekspandere i nye. Her mener jeg godt man kan sige at fodbolden er PSE's absolutte cashcow.

Jeg tror heller ikke på at brandingen kommer til at styrke fodbolddelen, da fodbold er (og forhåbentlig altid vil være) det der fylder mest i folks bevidsthed.

Omvendt sætter jeg mig heller ikke til at tude, lad bare PSE lege med håndbold ishockey og hvad de nu finder på. Så længe selskabskonstruktionen er således at fodbolden altid kan hvile i sig selv, så flyt da bare overskuddet over i andre aktiviteter. Bare det ikke rør ved det sportslige ambitionsniveau.

Næh, jeg er fan af et fodboldhold der hedder FCK og ikke et forretningskoncept der hedder PSE. Det vil jeg blive ved med at være og så kan folk få deres klappepølser for dem selv og for min skyld må der gerne stå FCK på dem (jeg har dog en naiv drøm om de ikke kommer på nedre C).

Tilmeldingsdato
    Mar 2002

Bare rolig.

PSE indtægter kommer fra mange forskellige dele.

Der skal ikke herske tvivl om at hovedaktiviteten er fodbolden, og et er jeg ikke i tvivl om at den også vil være fremover.
    Jeg er heller ikke bange for at ambitionsniveauet skrues ned i fodbolddelen for at få råd til noget håndbold, ishockey mv. af den simple grund at der er mange flere penge i fodbold, og at PSE benytter FCK til at "brande" sig selv.

Mattsson #1988
    Copenhagen Capital$#3
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

1. God røv og god weekend.
    By ktulu in forum Bazar
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 10.01.20, 13:18
  2. God start for Oscar Wendt i klubben
    By cl-cph in forum De korte linier
    Svar: 36
    Sidste Meddelelse: 18.07.06, 09:58
  3. God start for dameholdet
    By drix in forum Diverse
    Svar: 0