Viser resultater 1 til 14 af 14

Emner: Metallica koncerten (oh, yeah !!!)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    169

    Metallica koncerten (oh, yeah !!!)

    Fed koncert i går ... drengene kan sgu' stadig !!!

    Jeg var faktisk positivt overrasket over lyden - havde forventet, at den ville være meget værre. Okay, lyden er ikke god i Parken - men aviserne i dag kammer da helt over mht. at svine Parken som koncert venue.

    Koncerten i Forum for nogle år siden havde sgu' da heller ikke den aller fedeste lyd.

  2. #2
    PEdedrengen Slettet

    Re: Metallica koncerten (oh, yeah !!!)

    Kombinationen af 115 db og Metallica gør vel alligevel at al tale om "god lyd" er helt igennem irrellevant.

    Øret lukker ned, p.a. anlægget er ligeglad med nuancer og små rytmiske variationer (hvad Metallica også er), om det er en hi hat eller en lille tromme er næsten ligegyldigt ved det lydniveau.
    Mikrodynamik drukner totalt i makrodynamikken og de mange db.

    Og på så stor en scene er der så mange forsinkelser og skævheder i lydens ankomsttid, at langt hovedparten af tilskuerene alligevel ikke får gavn af eventuelle stereo efekter.

    Så måske sigter man forkert, når man skyder på Parken. Ikke at jeg betvivler at akustikken er utilfredstillende. Men jeg tvivler stærk på at mange mennesker kan bedømme det til en Metallica koncert.

    Går man til stadion koncert med Metallica og efterspørger god lyd, svarer det vel til at gå til grønthandleren og spørge efter hakket kalv og flæsk.

    mvh

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    548

    Re: Metallica koncerten (oh, yeah !!!)

    ›Fed koncert i går ... drengene kan sgu' stadig !!!

    ›Jeg var faktisk positivt overrasket over lyden - havde forventet,
    ›at den ville være meget værre. Okay, lyden er ikke god i Parken -
    ›men aviserne i dag kammer da helt over mht. at svine Parken som
    ›koncert venue.


    ›Koncerten i Forum for nogle år siden havde sgu' da heller ikke
    ›den aller fedeste lyd.

    Ja jeg synes også at det var en ganske glimrende koncert. Ingen tvivl om at de stadig kan, jeg mener faktisk at de bliver bedre og bedre med alderen/erfaringen. Der findes ikke andre bands der kan spille så voldsomt (læs:tungt og hurtigt). Når det rigtig kører for dem, ligger de lige på grænsen af kaos uden at det bliver uoverskueligt.
    At det blev lidt for kaotisk et par gange i går skyldes de dårlige lydforhold, og du har ret i at Forumkoncerterne også havde dårlig lyd. Jeg vil faktisk mene at lyden i går var bedre uden på nogen måde at være rigtig god - desværre.
    Selvom jeg i bund og grund er tilfreds, så er det sidste gang jeg giver en plov for at høre den type musik i Parken (læs:Akustikkens Helvede), som Pededrengen så ganske rigtigt påpeger - det er dog ikke alle stadions der har dårlig lyd. Næste gang jeg skal til metal/rockkoncert i stort format sker det forhåbentligt udendørs.

    p.s bliver vi mestre på lørdag? [SIZE=4]HELL YEAH[/SIZE]
    ktulu

    The call of myself

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,559

    Re: Metallica koncerten (oh, yeah !!!)

    ›Går man til stadion koncert med Metallica og efterspørger god
    ›lyd, svarer det vel til at gå til grønthandleren og spørge efter
    ›hakket kalv og flæsk.

    Argh! Peden, du kan hverken lide Nirvana eller Metallica. Kun violin/klaver-gylle fra diverse tyskere eller østrigere med paryk.

    Metallica var fremragende igår. Lyden haltede godt nok indimellem, men stemningen var jo intakt. Dog var det federe på Roskilde i sommers.

    Mvh,

    J.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,559

    Re: Metallica koncerten (oh, yeah !!!)

    BTW, hvad satan var det for et nummer de spillede lige inden Seek And Destroy? Nyt?

    Mvh,

    J.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    548

    Re: Metallica koncerten (oh, yeah !!!)

    Urge, jeg er ganske overbevist om at det var "The wait", Killing Joke covernummer. Kunne selv kun kende det på omkvædet, Ulrich var helt ved siden af sig selv og de andre på det nummer.
    ktulu

    The call of myself

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    169

    Re: Metallica koncerten (oh, yeah !!!)

    Lagde I også mærke til, at James er blevet en "blød" og rund mand i 40'erne.
    Han blev sgu' helt sentimental mellem nogle af numrene.

    I mine øjne var aftens højdepunkter: Fade to Black, Sad But True, Nothing Else ... (pga. fællessangen - den er spillet bedre live), One (det nummer holder 110%), Enter Sandman, og selvfølgelig Seek and Destroy

    Største savn: For Whom the Bells .... og Sanatarium ... de er for seje live

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    332

    Re: Metallica koncerten (oh, yeah !!!)

    ›Lagde I også mærke til, at James er blevet en "blød" og
    ›rund mand i 40'erne.

    ›Han blev sgu' helt sentimental mellem nogle af numrene.

    Stadig overdrevet cool!

    ›I mine øjne var aftens højdepunkter: Fade to Black, Sad But True,
    ›Nothing Else ... (pga. fællessangen - den er spillet bedre live),
    ›One (det nummer holder 110%), Enter Sandman, og selvfølgelig Seek
    ›and Destroy

    For djævlen da! Lagde du ikke mærke til den perfekt udførte version af Master of Puppets!?!? Det var guddommeligt! Ellers yderst enig. Fade to Black var det eneste der manglede for at gøre Roskilde 03 koncerten ufatteligt ypperlig.

    ›Største savn: For Whom the Bells .... og Sanatarium ... de er for seje live

    Tror faktisk de havde spillet Sanitarium som 3. ekstranummer, hvis ikke klokken havde rundet 00 :-( Rygter ville ellers vide det havde været Am I Evil, meeen...

    MVH


    Martin
    TKOV
    ----

    A(mp) 12:44
    enig med Paco!

    Paco 12:44
    Naturligvis! :-) Men som du ved har jeg altid ret!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    169

    Re: Metallica koncerten (oh, yeah !!!)

    Jo, Puppets var glimrende ... havde overvejet at putte den på listen. Jeg synes bare, at den er hørt bedre live ... men det er selvfølgelig bare mine 5 cents.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    51

    Re: Metallica koncerten (oh, yeah !!!)

    fra en der ik var inde og se koncerten desvearre...

    var der et opvarmningband og hvem var det?
    Tro du at det er for sjov jeg drikker!!!!

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,455

    Re: Metallica koncerten (oh, yeah !!!)

    Var der, det var kæmpestort!!!!!

    Det første opvarmnigsband var Lostprophets (Sverige??). De var squ lidt døde i sværen, nåede ikke rigtig ud over kanten af scenen. De blev efterfulgt af amerikanske SlipKnot som gjorde det udemærket omend jeg mistænker dem for delvis playback...
    Begge var dog latterlige dilletanter sammenlignet med aftenens ubestridte hovednavn, metallens ukronede, ubestridte konger, Metallica i egne høje personer.
    Rå energi i tonsvis strømmede, sammen med et massivt lyd- og varmetryk, i over to timer ned i hovedet på os der var så heldige at stå inden for 10 meter af scenekanten. Kan dog forstå at lydkvaliteten er falmet lidt længere nede i "salen" men sådan er det vel, det er jo ikke en studieoptagelse vel...!
    Det spillede de:
    »Blackened«
    »Fuel«
    »The Four Horsemen«
    »Fade To Black«
    »Frantic«
    »Holier Than Thou«
    »I Disappear« (fra Mission:Impossible II soundtracket)
    »St. Anger«
    »Sad But True«
    »Creeping Death«
    »Battery«
    Ekstranumre I:
    »Wherever I may Roam«
    »Nothing Else Matters«
    »Master Of Puppets«
    Ekstranumre II
    »One«
    »Enter Sandman«
    Ekstranumre III:
    »The Wait« (covernummer fra Garage Inc.)
    »Seek & Destroy«

    Det var gennemført kæmpestort, selv da der sprang en sikring i midten af Wherever var det stort...
    Comeback soon boyz
    Anders K - stadig halvdøv og ganske hæs, men stiller op igen uden at blinke

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    127

    Re: Metallica koncerten (oh, yeah !!!)

    Synes ikke koncerten på Roskilde sidste år var så fantastisk som alle folk si'r. De virkede halvtrætte og i mine øjne var en hel del mennesker fuldstændigt forgabt i det faktum at det jo var METALLICA. Et hvilket som helst andet band der havde leveret den præstation havde fået et stempel med middelmådigt i panden. Jeg var i alt fald skuffet Derfor er jeg egentlig også ganske tilfreds med ikke at have brugt en tusse på det akustiske helvede... Selvom Forum nu er værre med hensyn til lyden.

    PS

    Nu ødelagde i ikke græstæppet for meget vel? Der er godt nok længe til næste hjemmekamp - men alligevel...

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,559

    Re: Metallica koncerten (oh, yeah !!!)

    ›Jeg var i alt fald skuffet

    Er du ikke rar at forklare hvad du var skuffet over? Hvad var ikke så godt som det plejer?

    Bare så jeg ikke stempler dig som en "det-er-fedt-at-være-Rasmus Modsat-når-alle-andre-er-enige" ;o)

    Mvh,

    J.

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    548

    Re: Metallica koncerten (oh, yeah !!!)

    Puhhaaa mon det er alvorligt ??

    http://www.xfm.co.uk/Article.asp?id=27522
    ktulu

    The call of myself

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Yeah right!-tråden, vol. 3
    By kvik in forum Diverse
    Svar: 480
    Sidste Meddelelse: 03.02.24, 09:48
  2. Hvad synes du om DM koncerten?
    By Gravedigger in forum Kultur
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 28.05.06, 14:40
  3. Yeah right-tråden!
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 287
    Sidste Meddelelse: 07.02.06, 21:27
  4. Oh yeah! Skandinaviens største!
    By NewerNN in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 15.12.03, 15:58
  5. Metallica koncerten.
    By Pope Dope in forum Kultur
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 08.12.03, 02:49

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •