Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 16

Emner: Hold øje med dbu.dk

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    349

    Hold øje med dbu.dk

    Kampprogrammet for SAS-ligaen 2004/2005 kommer højst sandsynlig i denne uge.

    De har tidligere annonceret at det først kom i uge 26 (næste uge), men da oprykkerne nu er fundet, skrev de også at det kunne komme tidligere. Jeg mener det var sidste eller forrige år, hvor kun en lidt overraskende udvikling i nr. 6/7 placeringerne i sidste runde gjorde at det ikke var klar dagen efter turneringsafslutning. De har dermed sikkert også skabelonen klar, og skulle blot have sat navn på de to oprykkere.

    Det eneste der kan forsinke det, er vel hvis hele turneringsudvalget sidder i Portugal og fylder sig med smørrebrød.

    http://www.dbu.dk/news/newsShow.aspx?id=22319

    mvh
    ottesen
    Sidst redigeret af ottesen : 14.06.04 kl. 10:27

  2. #2
    Orlalone Slettet

    Re: Hold øje med dbu.dk

    Hvis de ikke allerede er for stive til at spise.....

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    68

    Re: Hold øje med dbu.dk

    Hmm skal den dersens Frem ud-af-superligaen sag ikke afgøres først?

    /Sune

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    349

    Sv: Re: Hold øje med dbu.dk

    ›Hmm skal den dersens Frem ud-af-superligaen sag ikke afgøres først?


    Tror det ikke. Såvidt jeg husker sagde DBU i sin afgørelse at Frem ikke længere er part i sagen, og AB vil ikke anke.

    Tror kun det er inde i hovedet på Philip West at sagen stadig eksisterer.

    Hvis DBU ventede på en evt. civil sag, ville de jo også anerkende at Frem er part i sagen.

    mvh
    ottesen

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: Hold øje med dbu.dk

    Hvordan det nogensinde har kunnet påvirke det sportslige, at Ali ikke hed Ali må kræve en Frem'sk logik at følge.

    I øvrigt svært at forstå, at det er AB's ansvar, når de nu gjorde DBU opmærksom på problemstillingen tidligt i forløbet.

    Manden blev først dømt i år, og så vidt jeg ved, er man uskyldig indtil det modsatte er bevist. Derfor skulle DBU have suspenderet ham før der i min optik er begået noget ulovligt.

    mvh Stephphen
    Fraværende

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Hold øje med dbu.dk

    ›De har tidligere annonceret at det først kom i uge 26 (næste
    ›uge), men da oprykkerne nu er fundet, skrev de også at det kunne
    ›komme tidligere. Jeg mener det var sidste eller forrige år, hvor
    ›kun en lidt overraskende udvikling i nr. 6/7 placeringerne i
    ›sidste runde gjorde at det ikke var klar dagen efter
    ›turneringsafslutning. De har dermed sikkert også skabelonen klar,
    ›og skulle blot have sat navn på de to oprykkere.

    Det var sidste år, man måtte lave om på det hele til sidst, fordi AaB kom i top 6 i sidste spillerunde og dermed skulle have en ekstra hjemmekamp. Sidste år var det dog også sådan, at Superligaen og 1. division sluttede ca. samtidig.

    Men mon ikke programmet dukker op inden for en uges tid.

    Her er lidt tanker og forventninger til ude/hjemmekampe i det nye program set med FCK-briller (OBS! Nedenstående er skrevet ud fra den forventning, at det faktisk er en fordel at have hjemmebane).

    Brøndby

    2 hjemmekampe - Vi skiftes til at have to hjemmekampe, så det vil være en enorm overraskelse, hvis ikke vi får dem to gange i Parken. Mest oplagt er det, at vi møder dem i Parken i august/september og så igen sidst på efteråret eller først på foråret, hvorefter vi skal en tur til Hjalte Park i en af de sidste forårsrunder. En artig overraskelse ville være, hvis vi fik to hjemmekampe, heraf den ene i det sidste af de tre indbyrdes opgør.

    Esbjerg

    2 hjemmekampe - De sidste tre sæsoner i træk har vi haft Esbjerg ude to gange. Det bør ende med to opgør i Parken.

    OB

    1 hjemmekamp - Vi havde to hjemmekampe i 2001/2002, to udekampe sæsonen efter, og to hjemmekampe i den forgangne sæson. Så umiddelbart lugter det af to besøg i Odense, men det var jo meget sjovt sidst :-)

    AaB

    2 hjemmekampe - Her lurer den potentielle skandale. De sidste fire sæsoner i træk har vi haft to udekampe i Aalborg! Jeg har tænkt mig at gå til DBU med sagen, hvis vi nu kommer op på femte gang, for det kan ganske enkelt ikke have sin rigtighed. Så meget desto mindre fordi AaB's sportsdirektør sidder i programudvalget.

    FC Midtjylland

    1 hjemmekamp - To hjemmekampe sidste år, to udekampe de to sæsoner før den. Det kan blive begge dele, men mon ikke vi får to udekampe.

    Viborg

    2 hjemmekampe - To udekampe sidste år, men to hjemmekampe de to sæsoner forinden. Også en der kan svinge til begge sider, men jeg tipper to hjemmekampe.

    AGF

    1 hjemmekamp - Gymnasterne har vi nu haft på hjemmebane to gange de sidste tre sæsoner, så nu må det være vores tur til at rejse til De Stivnede Smils By i to omgange.

    FC Nordsjælland

    1 hjemmekamp - To gange i Parken de to sæsoner FCN har været i Superligaen. Nu skal vi derop to gange, men hvad gør det, når vi altid vinder :-)

    Herfølge

    2 hjemmekampe - Vi havde Herfølge på hjemmebane to gange i de nys overståede sæson, og før det var de i 1. division. Jeg tipper dog to hjemmekampe igen.

    Silkeborg

    1 hjemmekamp - Vi skal to gange til Silkeborg, gætter jeg på.

    Randers

    2 hjemmekampe - Kun ét besøg i Randers. Vi møder dem i Parken i en af de første efterårsrunder.

    /Simon
    Sidst redigeret af /Simon : 14.06.04 kl. 13:15
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: Hold øje med dbu.dk

    /Simon: Er der ikke en fast skabelon over hvem man skal møde ud fra seneste års placering?

    Jeg troede, at nr 1 skulle møde nr 2 to gange på udebane, som en slags forsøg på udjævning af rækken? Sådan har det været i de seneste sæsoner. Det kan naturligvis også skyldes rotationen, som du nævner.

    mvh Stephphen
    Fraværende

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Hold øje med dbu.dk

    ›/Simon: Er der ikke en fast skabelon over hvem man skal møde ud
    ›fra seneste års placering?

    Nej, overhovedet ikke.

    Det er ene alene programudvalgets "skøn" og vurdering af de enkelte klubbers "ønsker", der ligger til grund for sammensætningen.

    Med andre ord er der fuldstændig frit slag.

    ›Jeg troede, at nr 1 skulle møde nr 2 to gange på udebane, som en
    ›slags forsøg på udjævning af rækken? Sådan har det været i de
    ›seneste sæsoner. Det kan naturligvis også skyldes rotationen, som
    ›du nævner.

    Der har vist ikke været nogen systematik i de sidste sæsoner, så vidt jeg kan se. At nummer 1 og nummer 2 er skiftedes til at mødes flest gange ude/hjemme, hænger vist bare sammen med, at vi tilfældigvis har skiftedes til at vinde DM (indtil i år :-)

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: Hold øje med dbu.dk

    Ja det kan jeg forstå. Frit slag gør jo 12*3 modellen endnu mere usportslig, hvis du spørger mig. Hvor objektive er disse "skøn". Man kan jo se på turneringsudvalgets sammensætning og komme med et kvalificeret gæt. Hvornår har vi sidst mødt AAB to gange på hjemmebane (vi var på udebane i pokalen i år ;) )?

    Konklusionen er den, at den turneringsform må på pension hurtigst muligt. Jeg foreslår 14 hold, der mødes to gange årligt. Vi får rigeligt med kvalificeret modstand i RL, og flere kampe har vi ikke behov for, når man ser på FCK skadesfrekvens.

    mvh Stephphen
    Fraværende

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Hold øje med dbu.dk

    ›Ja det kan jeg forstå. Frit slag gør jo 12*3 modellen endnu mere
    ›usportslig, hvis du spørger mig. Hvor objektive er disse
    ›"skøn".

    Ikke særlig objektive.

    ›Man kan jo se på turneringsudvalgets
    ›sammensætning og komme med et kvalificeret gæt. Hvornår har vi
    ›sidst mødt AAB to gange på hjemmebane (vi var på udebane i
    ›pokalen i år ;) )?

    Sidst vi mødte AaB hjemme to gange var i 1999/2000-sæsonen!

    ›Konklusionen er den, at den turneringsform må på pension hurtigst
    ›muligt. Jeg foreslår 14 hold, der mødes to gange årligt. Vi får
    ›rigeligt med kvalificeret modstand i RL, og flere kampe har vi
    ›ikke behov for, når man ser på FCK skadesfrekvens.

    Jeg ser stadig 33 runder som den bedste løsning, når nu der ikke kan opnås enighed om 10 hold eller 12 hold med slutspil.

    14 hold og 26 kampe vil være døden. Dels bliver ligaen dårligere, fordi niveauet i 1. division stadig er latterligt, og dels er 26 kampe alt, alt for lidt.

    Royal League er jo at betragte som en slags kompensation for, at de nordiske hold spiller så få EC-kampe. Hvis FCK og Brøndby var fast inventar i UEFA-turneringer i foråret, så var RL aldrig blevet til noget.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: Hold øje med dbu.dk


    ›14 hold og 26 kampe vil være døden. Dels bliver ligaen dårligere,
    ›fordi niveauet i 1. division stadig er latterligt, og dels er 26
    ›kampe alt, alt for lidt.


    ›Royal League er jo at betragte som en slags kompensation for, at
    ›de nordiske hold spiller så få EC-kampe. Hvis FCK og Brøndby var
    ›fast inventar i UEFA-turneringer i foråret, så var RL aldrig
    ›blevet til noget.

    Det er jo netop også mit argument, at den svækkelse af den lokale turnering opvejes af mere kvalificeret modstand i RL. Dette skal naturligvis holdes op med, at der er færre kampe, hvilket ikke er så dumt endda, da vi har set slidte ud i de seneste år. Denne tendens ændres næppe af flere kampe.

    Det giver i øvrigt flere talenter muligheden for at vise deres værd på højt niveau, at ligaen udvides. Selv nedrykkerne har jo haft dygtige unge at vise frem i år (Her tænker jeg ikke på Lars Brøgger...), så denne gevinst tager jeg også gerne med.


    ›/Simon

    mvh Stephphen
    Fraværende

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Hold øje med dbu.dk

    ›Det er jo netop også mit argument, at den svækkelse af den lokale
    ›turnering opvejes af mere kvalificeret modstand i RL. Dette skal
    ›naturligvis holdes op med, at der er færre kampe, hvilket ikke er
    ›så dumt endda, da vi har set slidte ud i de seneste år. Denne
    ›tendens ændres næppe af flere kampe.

    Hvornår har vi set slidte ud?

    Hvis man fjerner syv kampe fra Superligaen, bliver sæsonen endnu mere absurd, end tilfældet er nu. Så får vi både en laaaaang sommerpause og en laaaaaaaaaaaaaaaaaang vinterpause.

    ›Det giver i øvrigt flere talenter muligheden for at vise deres
    ›værd på højt niveau, at ligaen udvides.

    Øh, hvorfor? Hvem er de positive, unge elementer hos Frem og AB, der har henrykket masserne? Mikkel Thygesen har spillet en ok sæson, men det er vist også det?

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: Hold øje med dbu.dk

    ››Det er jo netop også mit argument, at den svækkelse af den lokale
    ››turnering opvejes af mere kvalificeret modstand i RL. Dette skal
    ››naturligvis holdes op med, at der er færre kampe, hvilket ikke er
    ››så dumt endda, da vi har set slidte ud i de seneste år. Denne
    ››tendens ændres næppe af flere kampe.

    ›Hvornår har vi set slidte ud?

    ›Hvis man fjerner syv kampe fra Superligaen, bliver sæsonen endnu
    ›mere absurd, end tilfældet er nu. Så får vi både en
    ›laaaaang sommerpause og en laaaaaaaaaaaaaaaaaang vinterpause.

    Forstå mig ret, vi har benyttet 26 spillere i denne sæson, mere af nød end af andre årsager. Derfor slidt. Andre hold var røget fuldstændig på røven, hvis de var kommet i vores situation.


    ››Det giver i øvrigt flere talenter muligheden for at vise deres
    ››værd på højt niveau, at ligaen udvides.

    ݯh, hvorfor? Hvem er de positive, unge elementer hos Frem og AB,
    ›der har henrykket masserne? Mikkel Thygesen har spillet en ok
    ›sæson, men det er vist også det?

    Mikkel Thygesen og Stephan Andersen er to gode bud. Søren Larsen har heller ikke været værst. Man kunne jo forestille sig at klubber som BIF og FCK fik udlejet nogle af deres unge talenter til spil på lidt højere niveau i stedet for at forære dem til Herfølge efter endt tjeneste...


    ›/Simon

    mvh Stephphen
    Fraværende

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Hold øje med dbu.dk

    ›Forstå mig ret, vi har benyttet 26 spillere i denne sæson, mere
    ›af nød end af andre årsager. Derfor slidt. Andre hold var røget
    ›fuldstændig på røven, hvis de var kommet i vores situation.

    De færreste af vores skader har været egentlige overbelastningsskader, så det synes jeg ikke rigtig er et holdbart argument.

    ›Mikkel Thygesen og Stephan Andersen er to gode bud.

    Stephan Andersen blev jo købt dyrt i Hvidovre, så han tæller vel ikke med i en opgørelse over unge spillere, som lige pludselig dukker op og gør det godt?

    Jeg synes egentlig ikke, at hverken Frem eller Herfølge har bidraget med ret meget i fodboldmæssig forstand. Og jeg ville være intet mindre end chokeret, hvis Randers blev en stor positiv overraskelse.

    ›har heller ikke været værst. Man kunne jo forestille sig at
    ›klubber som BIF og FCK fik udlejet nogle af deres unge talenter
    ›til spil på lidt højere niveau i stedet for at forære dem til
    ›Herfølge efter endt tjeneste...

    Tja. Jesper Bech har ikke været udlejet, og han gjorde det da meget godt, da han kom ind. Argumentet mod udlejning er jo, at unge spillere får mere ud af at træne sammen med Danmarks bedste trup, også selv om det betyder, at de må vente lidt længere på at spille betydende kampe.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: Hold øje med dbu.dk

    Well du har nok ret, men jeg må indrømme, at jeg har stor antipati overfor den turneringsform vi har i øjeblikket, så jeg er villig til at gå langt for at få en ny struktur.

    Jeg synes simpelthen, at den nuværende er så usportslig, at det kan undres, at den nogensinde blev vedtaget.

    Hvad siger du så til en struktur med 10 hold, hvor hvert hold mødes fire gange?

    mvh Stephphen
    Fraværende

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvem skal Ståle og CV holde øje med til VM ?
    By Zuma summarum in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 15.06.06, 16:18
  2. Hvad sker der for DBU? DBU afviste AaB
    By Mighty Lions in forum De korte linier
    Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 29.09.05, 15:50
  3. Skal vi nu til at holde øje med AaB?
    By Augustus in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 16.05.05, 19:33
  4. DBU klar med ny turneringsplan
    By copje in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 25.08.04, 15:43

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •