Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 85

Emner: Efter min mening er det Spillerforeningen der bærer skylden; Skal vi reagere?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    1

    Efter min mening er det Spillerforeningen der bærer skylden; Skal vi reagere?

    Sådan som jeg har forstået sagen, er det Spillerforeningen, der stiller nogle fuldstændig urimelige krav i forhold til, hvordan det er i resten af fodboldverdnen. De kræver, at der i Danmark kommer specielle regler mht. U-23 spillere og flere andre punkter, hvilket da ikke kan være rimeligt, når reglerne ikke er sådan, som Spillerforeningen vil have, i andre lande. Det får mig til at tænke på, om os fans burde begynde at røre på os, og prøve at tale begge parter til fornuft, da taberne i denne sag, som det ser ud nu, bliver os fans og så dansk fodbold! Der MÅ gøres noget men hvad? Foreløbig har jeg sendt en klage til Spillerforeningen, men en klage er jo formentlig ikke nok.

    Lad mig understrege, at jeg ikke er fck'er, men mener, at alle os fans bør holde sammen i denne sag..

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Efter min mening er det Spillerforeningen der bærer skylden; Skal vi reagere?

    ›Sådan som jeg har forstået sagen, er det Spillerforeningen, der
    ›stiller nogle fuldstændig urimelige krav i forhold til, hvordan
    ›det er i resten af fodboldverdnen. De kræver, at der i Danmark
    ›kommer specielle regler mht. U-23 spillere og flere andre
    ›punkter, hvilket da ikke kan være rimeligt, når reglerne ikke er
    ›sådan, som Spillerforeningen vil have, i andre lande. Det får mig
    ›til at tænke på, om os fans burde begynde at røre på os, og prøve
    ›at tale begge parter til fornuft, da taberne i denne sag, som det
    ›ser ud nu, bliver os fans og så dansk fodbold! Der MÅ gøres noget
    ›men hvad? Foreløbig har jeg sendt en klage til Spillerforeningen,
    ›men en klage er jo formentlig ikke nok.

    Så længe man kan læse på SSO (http://www.bif-support.dk/sso/read.p...4629&id=314630) at du mener at det hele kan koges ned til at Mads Øland er gal, en klaphat og en tørvetriller, så får du i hvert fald ikke mig med på en aktion - du må respektere at han er repræsentant for spillerne, og at det er dem, med dit formentlig eget idol Morten Wieghorst i spidsen, som er den ene part i sagen.

    Jeg har set mængder af indlæg som udelukkende har haft til formål at diskreditere enten Spillerforeningens eller Divisionsforeningens spidser, men det er at ignorere at de har et mandat fra de folk de repræsenterer.

    Og en anden sag er, at det vel er mindre underligt at man tager en stejl holdning, når en enkelt klubleder opfører sig som en tyr i en porcelænsbutik under et lockoutvarsel, og anbefaler sine spillere at melde sig ud af fagforeningen pga den kommende UEFA Cup-kamp...

    Men det er selvfølgelig mere bekvemt at bebrejde Mads Øland end at se kritisk på Per Bjerregaard og på de spillere man ser op til.

    mvh,
    -smølle

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Efter min mening er det Spillerforeningen der bærer skylden; Skal vi reagere?

    ›Lad mig understrege, at jeg ikke er fck'er, men mener, at alle os
    ›fans bør holde sammen i denne sag..

    Har du overhovedet sat dig ind i sagen? Det er efter min opfattelse noget værre pjat, at fans skulle have en fælles mening om spørgsmålet, når det handler om arbejdsmarkedspolitik og arbejdskraftens fri bevægelighed.

    Spillerforeningens problem er dette tænkte eksempel:

    Jens Jensen spiller fodbold i Øvlebøvle IF i sine ungdomsår. Som 16-årig får han en to-årig ungdomskontrakt, men da kontrakten udløber, og han altså er fyldt 18, ønsker Øvlebøvle IF ikke at forlænge med ham.

    Naboklubben Dittendatten BK vil derimod gerne tilbyde Jens Jensen en kontrakt. Problemet er bare, at hvis de gør det, så skal de betale en stor sum penge til Øvlebøvle IF, som iflg. FIFA's regler er berettiget til at modtage kompensation for uddannelse af en ung spiller.

    De penge har Dittendatten BK ikke lyst til at betale, og så står Jens Jensen i den situation, at han ikke kan gøre hverken fra eller til. Han er låst på hænder og fødder pga nogle regler, som aldrig ville være lovlige på det normale arbejdsmarked.

    Min personlige holdning er, at det er helt fint, at Spillerforeningen viser lidt nosser og tør gøre indsigelse mod ellers så almægtige FIFA. Fodboldspillere er også arbejdstagere, og i den konkrete sag kæmper Spillerforeningen netop et slag for de de spillere, der står nederst i fødekæden.

    Om man er enig med Spillerforeningen eller ej er et politisk spørgsmål. Det handler ikke om, at "fans skal stå sammen". Derfor er fælles protester også latterlige.

    Men du kan jo overveje, hvordan du ville have det, hvis den samme slags regler gjaldt på det arbejdsmarked, som du færdes i.

    /Simon
    Sidst redigeret af /Simon : 29.06.04 kl. 16:54
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Efter min mening er det Spillerforeningen der bærer skylden; Skal vi reagere?

    Mads Øland er gal, en klaphat og en tørvetriller

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Efter min mening er det Spillerforeningen der bærer skylden; Skal vi reagere?

    ›(http://www.bif-support.dk/sso/read.php?t=314628&p=3
    ›Så længe man kan læse på SSO p=314629&id=314630)
    ›14629&id=314630) at
    du mener at det hele kan koges ned
    ›til at Mads Øland er gal, en klaphat og en tørvetriller, så får
    ›du i hvert fald ikke mig med på en aktion - du må respektere at
    ›han er repræsentant for spillerne, og at det er dem, med dit
    ›formentlig eget idol Morten Wieghorst i spidsen, som er den ene
    ›part i sagen.

    Åh, gud, er det ham...

    /Simon - narret til at svare en sinke
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,287

    Re: Efter min mening er det Spillerforeningen der bærer skylden; Skal vi reagere?

    ›Spillerforeningens problem er dette tænkte eksempel:

    Er det ikke noget vrøvl ?

    Jeg havde opfattet reglerne sådan, at der kun skal erlægges kompensation hvis en spiller skifter til en klub i et andet land.

    Eller er jeg galt på den?

    ›Min personlige holdning er, at det er helt fint, at
    ›Spillerforeningen viser lidt nosser og tør gøre indsigelse mod
    ›ellers så almægtige FIFA. Fodboldspillere er også arbejdstagere,

    Lige bortset fra at det er en aftale mellem FIFA og EU. Det vil sige at spillerforeningen forhandler med en organisation der stort set ikke kan gøre fra eller til.

    Hvis de endelig kan gøre fra - altså afskaffe kompensationsydelsen ved spillerskift over landegrænser - vil det blot betyde at danske klubber kan vinke farvel til alle deres talenter uden at se en øre, mens de skal betale ved kasse 1 hvis de vover at kigge ud over landegrænserne.

    Man kan sige meget for og imod den kompensation, men for mig at se er det simpelthen de forkerte mennesker der fører denne sag.
    ♪ Un bacio... un bacio ancora... ah!... un altro bacio... ♪

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    626

    Sv: Re: Efter min mening er det Spillerforeningen der bærer skylden; Skal vi reagere?

    Lad os holde os til de saglige argumenter, og undgå øgenavnene—hvad enten der er tale om sofistikeret ironisering over diverse debatørers debatform, eller ej.

    På forhånd tak,
    Debatredaktionen / Sidelinien
    In 1972 a crack commando unit was sent to prison by a military court for a crime they didn't commit. These men promptly escaped from a maximum security stockade to the Los Angeles underground. Today, still wanted by the government, they survive as soldiers of fortune. If you have a problem — if no one else can help — and if you can find them — maybe you can hire Debatredaktionen

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    115

    Re: Efter min mening er det Spillerforeningen der bærer skylden; Skal vi reagere?

    Et andet tænkt eksempel hvis spillerforeningen får sin vilje:

    En dansk Superligaklub finder en lovende ung spiller i udlandet.
    De skriver kontrakt med denne spiller og skal nu betale hans tidligere klubber en kompensation for "oplæring" af denne spiller.

    Samme klub har en anden ung spiller som brænder efter at komme til det store udland.
    Han lader sin kontrakt løbe ud og skriver i stedet kontrakt med London FC.
    På grund af den særaftale danske spillere har fået konfliktet sig til skal den danske superligaklub IKKE have kompensation for "oplæring" af spilleren.

    Dermed er den danske klub stillet ringere end sine konkurrenter i udlandet.

    I har selvfølgelig penge nok, men for en del danske klubber er selv denne lille kompensation værd at tage med.

    ›Spillerforeningens problem er dette tænkte eksempel:

    ›Jens Jensen spiller fodbold i Øvlebøvle IF i sine ungdomsår. Som
    ›16-årig får han en to-årig ungdomskontrakt, men da kontrakten
    ›udløber, og han altså er fyldt 18, ønsker Øvlebøvle IF ikke at
    ›forlænge med ham.

    ›Naboklubben Dittendatten BK vil derimod gerne tilbyde Jens Jensen
    ›en kontrakt. Problemet er bare, at hvis de gør det, så skal de
    ›betale en stor sum penge til Øvlebøvle IF, som iflg. FIFA's
    ›regler er berettiget til at modtage kompensation for uddannelse
    ›af en ung spiller.

    ›De penge har Dittendatten BK ikke lyst til at betale, og så står
    ›Jens Jensen i den situation, at han ikke kan gøre hverken fra
    ›eller til. Han er låst på hænder og fødder pga nogle regler, som
    aldrig ville være lovlige på det normale arbejdsmarked.

    ›Min personlige holdning er, at det er helt fint, at
    ›Spillerforeningen viser lidt nosser og tør gøre indsigelse mod
    ›ellers så almægtige FIFA. Fodboldspillere er også arbejdstagere,
    ›og i den konkrete sag kæmper Spillerforeningen netop et slag for
    ›de de spillere, der står nederst i fødekæden.

    Jeg er enige i det principelle i spillerforeningens krav, men mener at denne kamp bør kæmpes på fælleseuropæisk niveau.
    Det er ikke til dansk fodbolds og dermed heller ikke de danske spilleres bedste at stille de danske klubber i en dårligere situation end deres konkurrenter i udlandet.

    ›Om man er enig med Spillerforeningen eller ej er et politisk
    ›spørgsmål. Det handler ikke om, at "fans skal stå
    ›sammen". Derfor er fælles protester også latterlige.

    ›Men du kan jo overveje, hvordan du ville have det, hvis den samme
    ›slags regler gjaldt på det arbejdsmarked, som du færdes i.

    ›/Simon

    Martin
    MARtin

    flot og gennemklog og tilpas tyk mand i sin bedste alder

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    516

    Re: Efter min mening er det Spillerforeningen der bærer skylden; Skal vi reagere?

    ›Et andet tænkt eksempel hvis spillerforeningen får sin vilje:

    ›En dansk Superligaklub finder en lovende ung spiller i udlandet.
    ›De skriver kontrakt med denne spiller og skal nu betale hans
    ›tidligere klubber en kompensation for "oplæring" af
    ›denne spiller.

    ›Samme klub har en anden ung spiller som brænder efter at komme
    ›til det store udland.
    ›Han lader sin kontrakt løbe ud og skriver i stedet kontrakt med London FC.
    ›På grund af den særaftale danske spillere har fået konfliktet sig
    ›til skal den danske superligaklub IKKE have kompensation for
    ›"oplæring" af spilleren.

    ›Dermed er den danske klub stillet ringere end sine konkurrenter i udlandet.

    ›I har selvfølgelig penge nok, men for en del danske klubber er
    ›selv denne lille kompensation værd at tage med.


    Men hvad tror du reelt der vil ske, hvis Spillerforeningen får ret? Tror du de øvrige EU-landes spillerforeninger vil leve videre med den viden, at de unge spillere fortsat kan stavnsbindes, eller tror du, at sagen vil ende med, at stavnsbindeing fra FIFA's (eller i hvert fald fra UEFA's side) tages op til fornyet overvejelse? Personligt tror (og håber) jeg, at denne del af aftalen mellem FIFA og EU må bortfalde, og så er det åbenbart op til DK, at være prøveklud. Men ender det her med, at stavnsbindingen på de unge spillere ophæves, så vil Danmark IKKE være det eneste EU land, hvor det er tilfældet.
    Walle
    Copenhagen Lads

    Tolerance og Empati...
    Walle's Avatar

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    55

    Re: Efter min mening er det Spillerforeningen der bærer skylden; Skal vi reagere?

    Spørgsmålet er vel, hvis hensyn man tager udgangspunkt i:
    - den lille klub A som har opfostret spilleren,
    - den lidt større klub B som har gjort ham til en salgbar vare,
    - den store klub C som køber spilleren, eller
    - spilleren selv?

    Jeg kan ikke se noget forkert i, at den lille klub får del i den salgspris som B får fra C.
    Dog har jeg svært ved at se at der skulle være et umiddelbart mellemværende mellem A og B ifbm. skiftet mellem A og B, hvis der ikke er nogen kontakt. Sådan har jeg også forstået reglerne, men correct me if I'm wrong. Det er også i dette tilfælde at spillerne "stavnsbindes" og at spillernes interesse er på spil.

    ?
    Cook

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    115

    Re: Efter min mening er det Spillerforeningen der bærer skylden; Skal vi reagere?


    ›Men hvad tror du reelt der vil ske, hvis Spillerforeningen får
    ›ret? Tror du de øvrige EU-landes spillerforeninger vil leve
    ›videre med den viden, at de unge spillere fortsat kan
    ›stavnsbindes, eller tror du, at sagen vil ende med, at
    ›stavnsbindeing fra FIFA's (eller i hvert fald fra UEFA's side)
    ›tages op til fornyet overvejelse? Personligt tror (og håber) jeg,
    ›at denne del af aftalen mellem FIFA og EU må bortfalde, og så er
    ›det åbenbart op til DK, at være prøveklud. Men ender det her med,
    ›at stavnsbindingen på de unge spillere ophæves, så vil Danmark
    ›IKKE være det eneste EU land, hvor det er tilfældet.

    Spillerforeningen skyder sig selv i begge fødder hvis de gennemfører en konflikt.
    De tre danske hold i EC vil blive nødt til at trække sig og jeg har på fornemmelsen at straffen falder hårdt og prompte fra UEFA, med uoverskuelige konsekvenser til følge.
    Flere spillere vil have konfliktet sig til arbejdsløshed for principper.

    Af samme grund mener jeg netop at de europæiske spillere bør danne fælles front.
    Det bør i hvert fald ikke være de danske klubber/spillere der bør være bannerførere i denne principelle sag.
    Dertil er de danske klubbers stilling i Europa al for svag.

    Martin
    MARtin

    flot og gennemklog og tilpas tyk mand i sin bedste alder

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    516

    Re: Efter min mening er det Spillerforeningen der bærer skylden; Skal vi reagere?

    ›De tre danske hold i EC vil blive nødt til at trække sig og jeg
    ›har på fornemmelsen at straffen falder hårdt og prompte fra UEFA,
    ›med uoverskuelige konsekvenser til følge.

    Lad os nu se. Det er langt fra sikkert, at klubbernes forbund vil straffe hårdt, fordi klubberne forsøger at implementere forbundets regler, i modsætning til spillerne, som forsøger at leve op til national lovgivning. Så klart, at klubberne ikke kan deltage i årets europæiske turneringer, men tvivler på, at det vil få konsekvenser for eksempelvis næste års turnering. Husk på, hvor meget der stårpå spil for UEFA i denne sag. De har heller ingen interesse i, at det her havner ved en domstol.

    ›Flere spillere vil have konfliktet sig til arbejdsløshed for principper.


    Sådan er vilkårene nu engang. Hvis en virksomhed må bukke under på grund af økonomisk uorden under en konflikt, ja så er det nu engang sådan. Nu har spillerne så fået en strejkekasse i ryggen.

    ›Af samme grund mener jeg netop at de europæiske spillere bør danne fælles front.

    Det gør de vel også, på det moralske plan. Spørgsmålet er bare, hvor mange af de øvrige landes spillere der er organiseret på samme måde.

    ›Det bør i hvert fald ikke være de danske klubber/spillere der bør
    ›være bannerførere i denne principelle sag.

    Et sted skal det jo starte, og jeg tror at alle, i det omfang man vil prøvegrænser af, er glade for, at det sker i et "lille" land. Opmærksomheden og presset ville være væsentligt større på spillere og klubber i et af de store lande.

    ›Dertil er de danske klubbers stilling i Europa al for svag.


    Men Danmarks behandling af sagen kan komme til at være udslagsgivende for reglernes ændring eller fortolkning i hele EU-systemet. Og derfor er konsekvenserne, hvis spillerforeningen får ret, efter alt at dømme noget man vil kigge på i resten af EU, og dermed i UEFA-regi, og måske endda følge.
    Walle
    Copenhagen Lads

    Tolerance og Empati...
    Walle's Avatar

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,287

    Re: Efter min mening er det Spillerforeningen der bærer skylden; Skal vi reagere?

    ›forbundets regler, i modsætning til spillerne, som forsøger at
    ›leve op til national lovgivning. Så klart, at klubberne ikke kan

    Hvis Spillerforeningens krav var stadfæstet i dansk lovgivning ville den rette fremgangsmåde være at anlægge sag. Det er de ikke, så det gør de ikke.

    Spillerne mener at de er forfordelte i forhold til andre fag og går den fagpolitiske vej. Det er en fair måde at tackle det på, men der er ikke noget lovmæssigt at komme efter.
    ♪ Un bacio... un bacio ancora... ah!... un altro bacio... ♪

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: Efter min mening er det Spillerforeningen der bærer skylden; Skal vi reagere?


    ›Jens Jensen spiller fodbold i Øvlebøvle IF i sine ungdomsår. Som
    ›16-årig får han en to-årig ungdomskontrakt, men da kontrakten
    ›udløber, og han altså er fyldt 18, ønsker Øvlebøvle IF ikke at
    ›forlænge med ham.

    Hej Simon

    Det er vist kun i den situation, hvor hjemklubben ønsker at forlænge (på samme vilkår som tidligere eller bedre), men at talentet alligevel ønsker at forlade klubben, at der kan forlanges kompensation.

    mvh Stephphen
    Fraværende

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    349

    Sv: Re: Efter min mening er det Spillerforeningen der bærer skylden; Skal vi reagere?

    ›Jeg havde opfattet reglerne sådan, at der kun skal erlægges
    ›kompensation hvis en spiller skifter til en klub i et andet land.

    ›Eller er jeg galt på den?

    Ikke så vidt jeg husker. At der kun skal falde kompensation, hvis en spiller skifter til en udenlandsk klub er netop det mæglingsforslag Blatter og FIFA foreslog de stridende parter i foråret. Så kunne et internt dansk klubskifte stadig være en sag for de danske fodboldmyndigheder, hvilket var fint med Fifa.

    Det kom der dog ikke noget ud af. Jeg ved ikke hvis skyld det var, men jeg forstår det fint, hvis det var divisionsforeningen, hvis ellers deres sagsfremstilling er korrekt.

    I følge dem så har den internationale spillerforening accepteret retningslininerne, og dermed har en organisation over spillerforeningen altså handlet på deres vegne og antageligt med deres mandat. At man efterfølgende yderligere vil optimere situationen ved at få en endnu bedre aftale nationalt, er ualmindeligt tyndt.

    På den anden side så optræder divisionsforeningen afsindigt amatøragtigt. De har tidligere varslet en lock-out forkert, på et tidspunkt hvor man havde spillerne i en skruestik. Klubberne var ikke pressede af at skulle melde afbud til kampe i vinterpausen, og spillerne måtte gå uden løn, hvis ellers lock-out'en var blevet genemført efter bogen.

    Nu er det spillerforeningen der har fat i den lange ende, med liga-start og kval-kampe til EC i august. Divisionsforeningen har i min verden forsømt at få lukket sagen inden det skulle komme hertil, da det var indlysende at de ikke længere ville have trumferne ved en konflikt i august.

    Nuvel! Skal der være konflikt - så lad der være konflikt. De kan rende mig hele flokken! Spillerforeningen håber og tror naturligvis på at fans vil reagere og tvinge klubberne til at forhandle, men jeg gider personligt ikke ligge under for nogen form for pression.

    Så må det koste EC-deltagelsen, hvis det er nødvendigt - men bliver det tilfældet, vil jeg sent glemme hvem jeg skal lægge det til last. Jeg kan ligefrem forudse hvordan spillerforeningen får afsindigt travlt med at vaske hænder når FCK som de første må give op til 2. kamp i 2. CL kval runde og stiller med et amatørhold.

    På det tidspunkt vil både Spillerforeningens ledelse og de spillere i FCK, der er medlem af spillerforeningen være de største svin i min verden.

    mvh
    ottesen

Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 238
    Sidste Meddelelse: 02.10.11, 20:39
  2. Der skal IKKE klappes efter Everywhere We Go!!!
    By Kanto in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 28.02.07, 22:07
  3. Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 27.08.05, 23:28
  4. Hvem var det der klappede efter kampen???
    By Fahlsten in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 22.09.03, 11:10

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •