Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 59

Emner: Økonomi eller fodbold? (++ Klynk forbudt?!? ++ Det er ikke kun os der er frustrerede)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    2,352

    Det er ikke kun os der er frustrerede!!

    Et par artikler fra igår...

    ----
    http://www.ekstrabladet.dk/VisArtike...?PageID=258017

    "Vi skylder Fodbolddanmark en stor undskyldning. Vi har svigtet, og det er meget skidt for dansk fodbold. I forvejen ligger Danmark ikke godt på ranglisten, og det her hjælper bestemt ikke, sagde FC Københavns sportsdirektør Niels-Christian Holmstrøm.
    "
    "- Min ældste søn har lige ringet og sagt, at jeg skal tage det roligt. Det er en sportslig fiasko for dansk fodbold, og vi kan kun håbe på, at Brøndby og AaB klarer sig godt i UEFA Cuppen. Det er et hårdt slag efter alle de forberedelser, og jeg er langt mere skuffet nu, end da vi røg ud mod Glasgow Rangers sidste år, forklarede Flemming Østergaard."
    ----
    http://www.ekstrabladet.dk/VisArtike...?PageID=258020

    "Brøndby kom sig aldrig over nederlaget, og mesterskabet endte hos FC København. Spørgsmålet er så, om FCK's nederlag får samme effekt.

    - Det håber jeg ikke, men smerten kommer til at sidde i hovederne i lang tid. De unge spillere skal lære, at en karriere er fyldt med op- og nedture. Jeg er mildt sagt skuffet over indsatsen, og jeg har en pinlig fornemmelse i kroppen. Det er det værste, jeg har oplevet i min karriere på det her niveau, sagde Hans Backe."

    ----
    http://www.ekstrabladet.dk/VisArtike...?PageID=258019

    " Jeg aner ikke, hvad der skete, og det var ikke sjovt at være målmand. Det var jo ikke tilfældige mål, men scoringerne kom efter gennemspillede angreb, hvor jeg jeg var alene med to modstandere. Publikum klappede hånligt af mig, når jeg havde bolden, men jeg ved, at jeg ikke kunne gøre noget, så det påvirker mig ikke, at de reagerer sådan. Havde jeg været 22 år, så kunne det have knækket mig, men nu er jeg for rutineret til at det påvirker mig. Men kampen var alligevel den største skuffelse i min karriere, sagde FCK-målmand Magnus Kihlstedt.
    "
    ----
    http://www.bt.dk/sport/dkfodbold/art...fid=100232304/

    Onside:

    "Det var den største sportslige skuffelse, jeg har været med til i min tid i klubben. Det var ikke engang en off-day. Det var en så sløj indsats, at vi burde skamme os," sagde bestyrelsesformand Flemming Østergaard efter kampen. - SÅ HAN KAMPEN!!?? (så vil jeg ihvertfald ikke se når de HAR en off-day!)

    ----
    http://www.bt.dk/sport/dkfodbold/art...fid=100232304/

    BT:


    »Det var jo en total fornedring. Man må spørge sig selv, om et hold som Gorica kan blive 200 procent bedre på en uge. Det kan de ikke. Vores indsats var katastrofal. Jeg vil ikke ind på enkeltpersoner, og deres præstationer, men jeg må blot konstatere, at både spillere og træner må tage en del af ansvaret,« siger Backe.

    Den svenske cheftræner mener ikke, at det var det taktiske oplæg, der var noget galt med. Men når hans tropper ganske enkelt ikke var klar til at levere mere, skulle det gå galt.



    »På den måde får man jo nogen svar i sådan en kamp. På en måde er det vel klassisk. Når et hold har haft så stor succes i tre-fire år, kan man have en tendens til at fortrænge virkeligheden. Men man glemmer hvad der er, der har gjort en gode, og sørger heller ikke for at være opmærksom på de svagheder man har. Og så sker sådan noget,« siger Backe.



    ----

    http://www.bt.dk/sport/dkfodbold/art...fid=100232304/



    Og en sidste - også fra BT:



    »Der er ikke så meget at sige. Jeg har ansvaret for det her,« prøvede Østergaard, der dog åbenbart ikke føler ansvaret tynge hårdere, end at han i næste sætning alligevel sendte aben videre. »Den sportslige sektor har haft alle muligheder. Men først og fremmest må man kigge på spillerne. Man taler så meget om bonus, men måske burde man finde en måde, de kunne betale tilbage på efter indsatsen i aften. Men glem alt om træneren. Jeg har 100 procent tillid til, at Backe får rejst holdet op efter dette her,« siger Østergaard, som erkender, at FCK sportsligt er sat år tilbage af nederlaget.

    ----


    Det kan da være meget godt altsammen at de tpåtager sig skylden - bevares, det ER deres skyld, men det er spillerene og ikke klubben der var noget galt med i aftes - når de kan slås på udebane kan de fandme også slås på hjemmebane!

    /Skuffede 44fire44
    Forza FCK

    1993, 2001, 2003, 2004, 2006, 2007, 2009, 2010, 2011, 2013, 2016, 2017, 2019 - Fucking miles away! Bye bye BIF

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Det er ikke kun os der er frustrerede!!

    ›"Det var den største sportslige skuffelse, jeg har været med
    ›til i min tid i klubben. Det var ikke engang en off-day.
    ›Det var en så sløj indsats, at vi burde skamme os," sagde
    ›bestyrelsesformand Flemming Østergaard efter kampen. - SÅ HAN
    ›KAMPEN!!?? (så vil jeg ihvertfald ikke se når de HAR en off-day!)

    Tror du ikke bare, han mener, at udtrykket off-day ikke rækker til at beskrive indsatsen igår? Altså at der her var noget værre, end hvad man normalt kalder en off-day?
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    257

    Re: Det er ikke kun os der er frustrerede!!

    Tjek Østergaards "dagen derpå" udtalelse på fck.fc

    Han mener simpelthen at det kan være positivt, at Parken nu er ledig på en masse datoer hvor der ellers skulle være spillet fodbold!!!!!

    Hvad fanden er det for noget pis at sige til en masse arrige fodboldfans????

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    15

    Re: Det er ikke kun os der er frustrerede!!

    ›Tjek Østergaards "dagen derpå" udtalelse på fck.fc

    ›Han mener simpelthen at det kan være positivt, at Parken nu er
    ›ledig på en masse datoer hvor der ellers skulle være spillet
    ›fodbold!!!!!

    ›Hvad fanden er det for noget pis at sige til en masse arrige fodboldfans????

    penge... det eneste der tæller

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    257

    Re: Det er ikke kun os der er frustrerede!!

    Der er jeg klar over, men er du ikke pisse ligeglad om Sting spiller i to timer og vi får 2 mil på bundlinjen?

    Derfor går Østergaard med garanti ikke ud og køber en målmand mad tommelfingre.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    23

    Økonomi eller fodbold?

    Allerede i går irriterede det mig, at det første Don Ø kunne sige til TV var, at aktionærerne skulle tage det roligt, for nu ville han virkelig lægge hovedet i blød for at tjene penge til "firmaet".

    Nu er jeg klar over, at en sund økonomi er et vigtigt fundament for holdet,- men kunne han ikke bare et øjeblik tænke på noget andet?

    -som da han, efter FCK havde vundet mesterskabet sagde: nu gider vi ikke al den pengesnak. -Det er slet ikke det, det handler om lige nu! (citeret efter hukommelsen) -det synes jeg var rart.

    Men når fiaskoen så er en realitet,- så kan han ikke tale om andet.

    -og nu står følgende at læse på fck.dk:

    På kort sigt er F.C. Københavns europæiske ambitioner ufrivilligt lagt på is, men på længere sigt er ambitionsniveauet fortsat højt. Og nederlaget får ingen markante økonomiske konsekvenser for klubben.
    - Heldigvis har vi en forretningsmodel, der betyder, at nederlaget ikke får konsekvenser for vor økonomiske bundlinje. Som sædvanlig har vi ikke budgetteret med deltagelse i Champions League, og hvor paradoksalt det end lyder, så kan der nu åbne sig nogle forretningsmæssige muligheder i forbindelse med alle de datoer, som PARKEN bliver ledig i det kommende halve år.

    Det hele handler om at berolige aktionærerne,- det synes jeg simpelthen er virkeligt irriterende!!!

    Kunne han ikke bare i to sekunder koncentrere sig om dem, der støtter holdet af helt andre årsager end de økonomiske?

    -eller i det mindste lade NCH udtale sig i samme åndedrag,- så der kunne komme lidt balance i tingene?

    Egentlig synes jeg, det er udtryk for en enorm arrogance!

    MVH

    Jacob

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    257

    Re: Økonomi eller fodbold?

    Du rammer sømmet på hovedet! Det er præcis det der irreterer mig.
    Det er selvfølgelig ok at tænke økonomisk, men at udmelde det med at vi skal se positivt på at Parken bliver ledige hvisse datoer, dagen efter et EC exit?! Det er fandme for dumt hvis du spørger mig

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: Økonomi eller fodbold?

    Men Don Ø er altså bestyrelsesformand, og det er det bestyrelsesformænd skal koncentrere sig om. De skal sikre, at de tjener penge, så aktionærerne kan få et afkast.

    Det sportslige er NCH ansvarlig for. Han skal sammen med Hans Backe formulere den sportlige linje i klubben.

    Sådan er det i FCK og i alle andre seriøse virksomheder.

    mvh Stephphen
    Fraværende

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    942

    Re: Økonomi eller fodbold?

    ›Du rammer sømmet på hovedet! Det er præcis det der irreterer mig.
    ›Det er selvfølgelig ok at tænke økonomisk, men at udmelde det med
    ›at vi skal se positivt på at Parken bliver ledige hvisse datoer,
    ›dagen efter et EC exit?! Det er fandme for dumt hvis du spørger
    ›mig

    Mangel på respekt for fansene mod at berolige aktionærerne. Føj for fanden.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,625

    Sv: Økonomi eller fodbold?

    Stephphen har jo ret: det er en klar arbejdsdeling mellem FØ og NCH ...

    ›-eller i det mindste lade NCH udtale sig i samme åndedrag,- så
    ›der kunne komme lidt balance i tingene?

    Det er jo næppe FØ, der bestemmer - men journalisterne, der vælger hvem de vil tale med, eller subsidiært NCH selv, der har været for olm til at ville blive interviewet.
    Vi är inte med för att byta tröjor, ta autografer och se arenor och sånt skit. Oscar Wendt
    Perec's Avatar

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    257

    Re: Økonomi eller fodbold?

    Ja, det er et spørgsmål om arbejdsopgaverm det er 100% Klar over. Ja, jeg er stadig harm over igår. Men jeg syntes stadig ikke det er den rette udtalelse Østergaard kommer med DAGEN efter det pinligste øjeblik i FCK's historie (og jeg stod også på Nedre C, da vi lå til nedrykning).

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: Økonomi eller fodbold?

    Nej han skal da træde frem og bringe ro over landet, så aktien ikke tordner i bund. Det er hans pligt som bestyrelsesformand.

    At det som fan kan lyde ufølsomt kan jeg sagtens forstå, men man må forstå sagens sammenhæng før man dømmer Don Ø.

    mvh Stephphen
    Fraværende

  13. #13
    Lunden er offline Jeg begræder Leeds´nedtur
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    164

    Re: Det er ikke kun os der er frustrerede!!

    ›Tjek Østergaards "dagen derpå" udtalelse på fck.fc

    ›Han mener simpelthen at det kan være positivt, at Parken nu er
    ›ledig på en masse datoer hvor der ellers skulle være spillet
    ›fodbold!!!!!

    ›Hvad fanden er det for noget pis at sige til en masse arrige fodboldfans????

    Havde du regnet med andet fra mandens mund? Skulle han ha sagt at det nu er fantastisk med de afsatte dage til EuropaCup fodbold, og at banen nu bare skulle hvile sig lidt, og komme sig og desuden er banen meget ked af det som er sket??? Undskyld jeg spørger, men havde du ikke gjort det samme? Hvad skal du med en græsplæne der ikke skal bruges til en skid. Få anden glæde af den? det tror jeg nok du ville!! Og manden har vel på sin egen mærkværdige måde sagt sin undskyld....

    Lunden
    Der er sjovest i Parken når vi ligger og roder rundt i bunden af tabellen!

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    23

    Re: Økonomi eller fodbold?

    For nu at tale om økonomi:

    Så er det egentlig helt vildt (for ikke at sige absurd), at lade noget så et eller andet sted "irationelt" (markedernes ændinger afhænger vel egentlig meget af fornemmelser) som en aktiekurs være afhængig af noget så flygtigt (og irationelt?) som spotslig succes eller fiasko.

    -Det må gælde om at holde tungen lige i munden,- eller lade selskabet være afhængig af alt muligt andet end netop det sportslige,- hvad Parken Sport & Entertainment vel egentlig også prøver,- endda navnet Parken osv. er vel egentlig også et forsøg på at distancere sig selv fra det rent sportslige.

    Fair nok!

    Men det virker som den "Kække Kværulant" udtrykker det: ufølsomt,- netop i høj grad at lægge så stor vægt på det økonmiske, så distancen til fans´ne kommer til at virke stor,- oven i købet efter den største sportslige bét i klubbens historie!

    Et spørgsmål er dog om Østergaards udtalelser hører hjemme på fck.dk eller om det egentlig ikke ville være mere oplagt, også for mange aktionærer, at de rent økonomiske udtalelser f.eks var udtalt til Børsens hjemmeside eller lignende? -eller hvad med en Parken Sport & Entertainment A/S hjemmeside?

    Opfordring: Skil tingene ad!

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: Økonomi eller fodbold?

    Men som en eller anden en gang har udtalt, så præges aktiemarkedet af "hysteriske kællinger", og Don Ø's indlæg skal givetvis læses som et forsøg på brandslukning.

    Han har så valgt det medie, hvor der er størst mulighed for at fange disse "hysteriske kællinger", nemlig fck.dk.

    Om det er det rigtige medie skal jeg ikke kunne sige. Jeg er følsom men ikke så følsom.

    mvh Stephphen
    Fraværende

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 25.04.04, 02:38
  2. er det kun mig der ikke har bla bla...
    By PEPS in forum Kontoret
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 11.02.04, 23:29
  3. Det er ikke kun os der har dommervrøvl
    By General Belgrano in forum Diverse
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 01.10.03, 13:00
  4. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 28.09.03, 16:16

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •