Hej alle sammen. Hermed et lille subjektivt følelsesladet indlæg, som er ment som en stemningsvejring. Hvad synes I: Er det på tide at vi nedtoner hadet og smædekampagnerne mod de pisgule lidt og stiler mod højere mål?

Nå, men historien starter jo med mig. Jeg har fået det sådan, i løbet af et års tid ca, at Brøndbykampene ikke er så spændende som de har været. Før i tiden har jeg været spændt helt op, og faktisk følt mig syg af nervøsitet og kampgejst forud for et "New Firm"-opgør, men nu er det væk. Bevares. Jeg bliver da stadig revet med og jeg begejstres da af samtlige de "New Firms" jeg ser, men der mangler noget... Hvad er det så han mangler? Spørger du sikkert. Jeg tror at det der mangler er hadet/indignationen/følelsen af at Brøndby IF repræsenterer alt det jeg er imod.

Faktisk er mit fokus skiftet til de europæiske kampe. Hvilket selvfølgelig er noget af en nedtur i år ;) Men mit store håb og min drøm for Fc København er at vi når CL/markerer os alvorligt i UEFAen. Der er brug for det synes jeg. Et dansk mesterskab er fantastisk, men jeg synes at Fc bør være Nordens Galacticos. IMHO. Og jeg synes at det økonomiske og spillemæssige potentiale bør kunne indløse billet til CL indenfor en overskuelig årrække. Hvis ikke, ja så synes jeg at DØ, NCH og HB burde se sig selv dybt i øjnene og se på om København stiler højt nok! Nok om det. Men mod Rangers var hele det gamle følelsesregister i spil. Og jeg føler også at BIF støt og sikkert er ved at blive kørt agterud sammen med resten af dansk fodbold.

Intet hold kan nægte at en så enorm forskel i økonomisk formåen som den der gør sig gældende mellem FCK og resten af den danske liga, over en årrække, MÅ afspejles i tabellen. Penge er bestemt ikke alt. Men spillere af den kaliber og i den bredde som FCK har må alt andet lige slå mere til end FCMs...og herunder også BIFs. Som jeg ser det er BIF alt for afhængige af talentarbejde, alt for afhængige af transferindtægter og alt for dårligt økonomisk ledet, hvilket jeg spår at den fremtidige Multihalsdrift i Høje Taa. også vil bevise. Per B har ikke formatet til at bringe BIF i nærheden af op på siden af FCK i økonomisk forstand. Og for mig at se er det blot et spørgsmål om tid og fravær af skader førend den økonomiske forskel slår igennem på banen i en om ikke ander så TYDELIG grad. Derfor retter jeg blikket mod stjernerne og siger:

Er det ikke på tide at vi koncetrerer os mere om os selv og CL og mindre om BIF?

Bl.a. synes jeg det virker lidt "utidigt" at stå og synge "Vi hader GF, vi hader Brøndby", fordi det gør jeg simpelthen ikke..? De er da meget søde og spændende modstandere, men vi er på vej ud af deres vægtklasse tror jeg...så er løven ude af buret og mine små strøtanker er på papir - please comment and make me feel rediculous! ;) Nik

PS Jeg ved godt at vi er afhængige af konflikten med BIF i vores definition af os selv. Jeg prøver blot at antyde at en lidt anden vægtning måske var på sin plads, også i lyset af Royal League...