Til alle deltagere i det store NCH Raus flæbekor, og til alle andre.

Under NCH ledelse er der blevt bragt endog rigtig mange profiler til klubben. Sammen med det har FC once and for all bidt sig fast som en magtfaktor i dansk bold. Vi vinder pokaler og er med hvor det sker hver sæson.

On top of that, så har han bidraget i stor grad til FC's kultur og billedet af holdet fra byen der næsten ikke kan klare tanken om at skulle tilbringe et halvt døgn uden for kommunegrænsen, hvilket jeg alle dage har synes var kanon sjovt. Listen af klassekommentarer fra manden er lang og flere af dem vil skrive sig ind i FCK's historie.

Taget i betragtning af at vi opererer i underholdnigsbranchen har der været langt mellem snapsene på det sidste. Derfor er det jo dejligt at manden også på denne front kan bidrage til underholdningen. Sporstdirektøren amok på journalist, Bestyrelsesformanden med den midterste finger forrest, endelig sker der noget sjovt. Om folk så blindt stoler på journalister eller på FC ledernes forklaringer det må man selvfølgelig selvom, men der er vidst ingen der er kommet slemt til skade. Personligt kan jeg godt forstå at man kan få for meget af journalister og fotografer dermed ikke sagt at jeg synes man skal slå dem (selvom flere af dem nok godt kunne trænge til en dumme flad ind imellem). At det er uprofessionelt, ingen tvivl om det, men sjovt er det sgu. Forhåbentlig kan underholdningen sprede sig til spillet på banen så det også bliver lidt sjovere at se på.

Lige meget hvem der er sportsdirektør i FC vil der altid være gode og dårlige køb og salg og jeg er sikker på at der er mange der mener at de kunne ha' gjort det bedre i søvne og med bind for øjnene med den pose penge han har haft til rådighed. Men på salgsfronten har vi altså skippet C. Poulsen og M. Albrechtsen af for seriøse summer. På købsfronten har vi lavet en række store signinger som i de gamle FC dage var ren utopi. Hvis man skal klandre ham for noget på købsfronten er det selvfølgelig målmandspositionen, men lur mig om der ikke kommer styr på den til sommer. Det er jo ikke fordi vi ikke har forsøgt at købe en målmand og for den sags skyld en målsluger, men der er bare visse positioner i FCK det historisk set har vist sig er meget svære at besætte. Med hensyn til angribere kan man så sige at det er fordi vi spiller det forkerte system i forhold til den type angribere vi har bragt til klubben at det aldrig er lykkes os at finde en der kan score bare 20 kasser på en sæson, men ret beset kan ingen vel klage over pokalhøsten siden Roy kom til klubben.

Når NCH på et tidspunkt sikkert inden for de næste 2-3 år går på pension vil klubben miste en stor profil og jeg er sikker på at underholningsværdien på den front vil falde drastisk. Jeg vil ihvertfald savne ham.

Bare min mening,

God weekend!