Fredag setter Ståle Solbakken seg på flyet til København. Der skal være fram til mandag, og agendaen er stram.
- Det blir noen fotballkamper å se på, sier Solbakken.
Lørdag ser han Brøndby mot Viborg, mens han søndag først ser FC Nordsjælland mot Aab, før han ser FC København mot AGF.


Forsterkninger
Solbakken har begynt å kartlegge spillerstallen, og skal etter det ostlendingen.no erfarer ha minst to spillere i midtbaneleddet. Først og fremst en høyre kant. Spekulasjonene har gått på om Solbakken vil ta med seg noen spillere fra Norge, men til ostlendingen.no avviser Solbakken dette.
- Jeg har i hvert fall ikke noen norske spiller på blokka på nåværende tidspunkt, sier den nye FCK-treneren.


Skal finne hjelpetrener
I tillegg til å se tre fotballkamper og finsikte spillere skal Ståle Solbakken ha flere møter med aktuelle kandidater til jobben som hjelpetrener.
- Det er flere aktuelle kandidater. Kanskje bestemmer jeg meg for en allerede i helgen, sier Solbakken.

Et samtaleemne i danske medier har vært om Solbakken kommer til å sitte på laglederbenken i dress, eller i treningstøy. Til det har han følgende kommentar.
- Det har jeg ikke bestemt meg for, men blir det dress, så må jeg i hvert fall kjøpe meg en ny.