http://www.onside.dk/main/index.phtm...rt2=1&id=70091

ABs målmand Stephan Andersen har det seneste års tid givet masser af eksempler på sit talent på stregen. Derfor ligner han også en oplagt indkøbsmulighed for både danske og udenlandske klubber. Ikke mindst efter en række overbevisende indsatser på U-21 landsholdet, hvor han på udebane mod Italien gav de unge italienere grå hår.

Men det er ikke nødvendigvis udlandet, der trækker i den tidligere Hvidovre keeper. Herhjemme ligner FC København en oplagt arbejdsgiver for unge Andersen.

"Der er flere aspekter i det. Det kommer an på, hvad det er for en klub, men jeg ville da ikke være bleg for at rejse ud. På den anden side ville jeg heller ikke være bleg for at bliver herhjemme. Den klub, der ville være mest attraktiv herhjemme ville være FC København," siger Stephan Andersen til onside.dk.

Og der er flere grunde til at Stephan Andersens finger peger mod Parken, når man beder ham udpege drømmejobbet:

"Sådan som jeg ser det, så har de, uden at fornærme Magnus Kihlstedt og Rabóczki, ikke verdens to bedste keepere. Det er et hold, der er med i toppen hvert år og kommer ud i Europa. Så det ville være den mest oplagte klub," siger Stephan Andersen.

Han kender ikke selv til nogle konkrete henvendelser, men det er med hans egne ord heller ikke noget han får at vide. Derfor kan et klubskifte være tættere på end Stephan Andersen selv ved. Han er dog parat til at tage en tørn i AB. Også hvis klubben rykker ned

"Sådan som det ser ud nu, så vil jeg fortsætte, men det kommer også an på, hvad AB vil, og hvad de har råd til," siger Stephan Andersen.

Og AB vil næppe have råd til at beholde Stephan Andersen på lønningslisten, hvis der ikke er SAS Liga fodbold i Gladsaxe næste sæson. Det har FC København.