Der er en tendens til, at musikforummet bliver lidt bagudskuende med anmeldelser af gamle og nye plader eller hvilke plader man har købt, ved siden af den uendelige historie i Hvad hører du nu. Den eneste fremadrettede tråd, der ligenu lever, er "Næste koncert"-tråden.
Nu må vi efterhånden have tæsket pladeåret 2007's højde- og lavpunkter igennem. Dether er så et forsøg på at samle musikforventningerne til 2008.

- Hvilke annoncerede udgivelser ser du frem til?
- Hvis du er af de gamle vrede skeptikere, der hænger ud her omkring, eller blot en aspirant, og dermed regner med at blive skuffet fælt af det nye plader, hvilke af årets kommende plader, frygter du så mest?

Jeg har kigget lidt på Metacritics amerikanske udgivelsesliste.

På den liste ser jeg frem til at høre nyt fra Elbow, Franz Ferdinand, Gang Of Four, My Morning Jacket, Portishead, The Postal Service & Wolf Parade.
Endelig er Nick Cave & The Bad Seeds klar med Dig, Lazarus, Dig til marts; det første album fra dem siden eminente Abattoir Blues.

Mht. ting, som jeg formoder at skulle undgå som pesten, truer Aerosmith, Courtney Love, The Streets og Lenny Kravitz som en grå tordenhimmel i det fjerne. Og Chinese Democracy kommer i år...? Yeah f*cking right!