Viser resultater 1 til 15 af 22

Emner: Ståle & CV, vågn op! (Et opråb om holdets mangler, baseret på indkøb og sæsonstarten)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,674

    Ståle & CV, vågn op! (Et opråb om holdets mangler, baseret på indkøb og sæsonstarten)

    Vores har hold i øjeblikket nogle åbenlyse mangler, og det på trods af at vi eftersigende skulle være færdige på spillermarkedet, mangler som bør og skal rettes op på, og det er inden første september.
    • Ledere. Eller nærmere manglen på dem. Hvis man hurtigt kigger på listen af spillere i København, er der ikke mange navne der lyser op som naturlige ledere, indpiskere, forgangsmænd i svære situationer. Umiddelbart kan jeg nævne følgende spillere, der har vist lederegenskaber, nosser eller bare en svag form for ’røvhuls’-attitude: JC og Ulrik Laursen. To spillere ud af 24 (!). JC er målmand og hans betydning for holdet under en kamp er derfor begrænset. Ulrik Laursen er en rutineret rotte, der under sin OB-tid viste fine lederegenskaber, og man kunne/kan derfor forvente, at han skulle kunne tage lidt ansvar, hvilket anførerhvervet også indikerer, men hvad vi har set fra Ulrik Laursen virker ikke lovende, hverken som spiller eller leder. Dette er mildest talt bekymrende (Vi husker alle Aberdeen, no?). Ledere er en nødvendighed for et velfungerende fodboldhold (Det så, og indrømmede Flemse selv i foråret, og han er ved gud ikke nogen fodboldguru). Det er simpel fodboldviden. I øjeblikket ser vores centrale-akse, som skal bære holdet. sådan ud: JC – Ulrik Laursen - ? - ?. Sammenligner man med vores akse i CL-sæsonen: JC – Brede/Gravgaard – Linde – Mackan, så mister man sgu humøret, især fordi vi i den sæson også havde typer som Lars J og Silber. Er det virkelig Ståle og CV’s plan, at Kvist og Nordstrand skal være centrale led i vores akse? Skal Kvist virkelig være holdets leder på midtbane? Hvis Ståle og CV ikke finder en løsning (indkøb) på dette lederproblem, ser jeg en sæson som bliver meget svær, især europæisk!
    • Kvalitet på den centrale midtbane. Eller, igen, nærmere manglen på samme. I mine øjne er Kvist, Hjalte, TK og Würtz alle fornuftige midtbanespillere ift. Til Suppens niveau, men heller ikke mere. Men ingen af dem kan noget ekstraordinært, ingen af dem kan tage ansvar, ingen af dem har indtil videre vist sig gode nok (medmindre folk mener at sidste sæsons centrale midtbane fungerede?). Her må, og skal der foretages et klasseindkøb – Vi taler altså sæsonen, hvor mesteren for første gang får en forholdsvis let færd mod CL-gruppespillet. Om nyindkøbet skal være den elegante og snu Anders Svensson-type eller den mere brogede Linde-type er for mig underordnet, så længe det er en klassespiller, og vi ikke behøver at hænge vores hat på at Würtz pludseligt finder sig selv igen. Vi er København, vi har ikke tid til at vente. Vi skal vinde hver gang, og gerne med stil!
    • Højrebacken. Du milde! Jeg stillede allerede spørgsmål ved Pospech defensive formåen i foråret, og efteråret har ikke gjort mig mindre nervøs. I guder hvor er han elendig defensivt. Måske det ville hjælpe med en bedre midtbane? Måske, men jeg så gerne en forstærkning til den position, evt. kunne man smide Kvist derned, især hvis det utopiske skulle ske, og vi hentede en ny central mand. Pospech er i hvert fald for dårlig i øjeblikket. Han ligner Janne Saarinen på en god dag, altså på Saarinens gode dage, jeg er jo ikke modbydelig ;o).
    • En boksspiller. Det er ikke hvad holdet skriger mest på. Men det ville klæde holdet meget, hvis vi i modgang og bagud skal hente et mål eller to, at vi så kan smide den op til en 32-type. Rade Prica har været nævnt. Og hvem ved, måske bliver han hentet. Ailton, Nord og Junior er alle for flydende, og ingen af dem er mega enormt meget stærke i luften.
    Som optakt til denne sæson skrev jeg at det blev CV’s svendeprøve dette vindue. Og lige nu ser han ud til at dumpe med et brag. Jojo, holdet kan pludselig blomstre, og nyindkøbene kan vise personlighed og lederattitude, som holdet jo mangler. Men jeg tvivler.



    Dette er et oplæg til en diskussion om holdets mangler og hvad der kan gøres ved det. Ikke Ståles lortethed, ikke hvem vi skal købe, og ikke den netop overståede kamp imellem SønderjyskE og København.




    -H&A
    Sidst redigeret af Hjalte & Álvaro : 04.08.08 kl. 20:51



Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståle & Spin
    By Køge Bugt in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 28.08.09, 10:41
  2. Backe i Berlingske om sæsonstarten
    By Søren/SL in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 17.07.05, 21:41
  3. Ok .. er det nu vi er tilfredse med sæsonstarten
    By midtjyden in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 23.08.03, 19:26
  4. Dansk fodbold vågn nu op!!
    By Fishbone in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 27.07.03, 12:53

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •