Viser resultater 1 til 15 af 234

Emner: Evaluering af Ståle version 2

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    278

    Re: Ståle Raus senest 1/6-2011. Hvem efterfølger?

    Citat Oprindeligt indsendt af FC William Se meddelelser
    Jeg er også godt træt af tingenes tilstand, men jeg synes at det ville være rart, hvis vi havde noget helt konkret materiale at bedømme Ståle ud fra ift. de udtalelser han selv er kommet med omkring især kontinuitet.

    Gerne en komparativ analyse, der kunne anskueliggøre hvor mange træningsdage og kampe Ståle har haft med de enkelte spillere, hvor mange træningsdage og kampe de enkelte spillere har haft sammen, hvordan spillernes præstationer har været i de enkelte kampe osv. osv. Naturligvis også de enkelt spilleres historik FØR denne sæson.
    Optimalt kunne det jo sættes op mod Aab og evt. BIF.

    For selvom jeg kan bande Ståle, holdet, ledelsen osv. til helvede, kan jeg heller ikke lade være at tænke over, hvor meget de elementer Ståle nævner (og som jeg gerne ville have et større overblik over) rent faktisk spiller ind, og som måske ovenikøbet kan virke selvforstærkende ift. den klub vi er og det pres man må anerkende, der er på stort set alle i organisationen.

    Men det er godt nok et større arbejde, at sammenfatte flere holds skadeshistorik og ikke mindst spillernes individuelle formkurver, så det er nok ikke lige i aften, at den kommer på bordet. Måske en dybere evaluering er på sin plads efter årets sidste kamp.

    Og bare for at komme det i forkøbet: Jeg leder ikke efter undskyldninger til Ståle eller resten af holdet, og uanset hvor uheldigt det er og hvor mange omstændigheder der måtte ligge til grund for den nuværende situation, ændrer det ikke på, at det såmænd sagtens kan vise sig nødvendigt at fyre Ståle, selvom det skulle vise sig, at han egentlig har sit på det tørre.

    Men jeg orker i hvert fald ikke, at læse mere om at Ståle ødelægger spillere, er taktisk inkompetent eller hvad ved jeg. I hvert fald ikke uden et nogenlunde seriøst statistisk grundlag, at gøre det ud fra og måske ovenikøbet lidt didaktiske betragtninger ift. hvor lang tid det tager, at opbygge relationer så de ligger på rygraden individuelt såvel som kollektivt.

    Allermest håber jeg, at alle har glemt den her diskussion om et par uger, fordi vi går til vinterpause med 5 point op til FCM (og er videre i pokalen...) - det kan vi formentlig alle blive enige om.
    Det er muligt at du ikke orker at læse om Ståles manglende evner og det elendige spil, men jeg orker ikke at bruge x-antal timer på at lave en komparativ analyse eller undersøge hvad didaktiske betragtninger i det hele taget er. Fodbold er følelser og når jeg ser en FCK-kamp som igår, så føler jeg kedsomhed og ligegyldighed. Og fodbold skal være alt andet en det.

    Når jeg ser på en dame, behøver jeg heller ikke at lave analyser eller betragtninger for at vurdere om hun er lækker, charmerende og sexet, og om jeg kunne have en fremtid med hende på -den ene eller den anden måde. Jeg kan sgu mærke det nede i mellemguvet og alle mulige andre steder.

    Jeg ved det.... det stikker lidt af for mig. Men fodbold kan også blive for usexet og hvis man først skal til at analysere stople op og ned for at finde lidt perspektiv og håb, så bliver det hele lidt for tungt. Pointen er bare at når jeg ser FCK i øjeblikket, så behøver jeg ikke bruge to sekunder på at analysere osv. Det er bare så himmeltråbende dårligt og grimt og uden perspektiver, at jeg føler at det her er der ikke meget perspektiv i og at der skal ske noget andet. Meget snart!!!

  2. De følgende 11 brugere er enige:


Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 17.01.14, 20:04
  2. Heksekedel - evaluering
    By Dexters in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 23.10.03, 07:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •